۱۰۴۳۶۰۱
۳۳ نظر
۵۰۰۹
۳۳ نظر
۵۰۰۹
پ

قیام علیه مدیری؛ رفاقت با او تاریخ مصرف دارد؟

گلایه‌های سحر زکریا از مهران مدیری بابت قطع همکاری با او، بازتاب فراوانی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت.

برترین‌ها: مهران مدیری، مهمترین کمدینِ تاریخِ هنرِ تصویرِ ایران است. بی‌شک، هیچ کمدینی را نمی‌توان از او بزرگ‌تر نامید. دلایلش بسیار است. از اینکه اساسا جنسِ «کمدی‌-فانتزی-انتقادی‌» که مدیری در طی حدود ۳ دهه تولید کرده -لحظاتی به حدی رادیکال و تلخ می‌شود که به «کمدی‌سیاه» پهلو می‌زند- تا به امروز حتی شبیه و نزدیکش را از نظرِ کیفیتِ فرم و محتوا نداشتیم، تا اینکه اکثریتِ قاطع کمدین‌های مستعد و سرشناسِ ایرانِ پس از انقلاب، یا توسط مهران مدیری کشف و معرفی شده‌اند، یا در آثار مدیری به بلوغ رسیده و اوج گرفته‌اند.
قیام علیه مدیری؛ رفاقت با او تاریخ مصرف دارد؟
این اولین بار نیست که یکی از بازیگران سریال‌های قدیمی مهران مدیری از او گلایه می‌کند و مدیری هم اولین کارگردانی نیست که به دلیل همکاری نکردن با بعضی همکاران قدیمی مورد انتقاد قرار می‌گیرد.
سحر زکریا
سحر زکریا از بازیگران محبوبی است که در سال ۷۲ و با فیلم «در پناه تو» پا به عرصه بازیگری گذاشت. اما بسیاری از مردم او را با نقش‌هایی که در مجموعه‌های مهران مدیری بازی کرده است، به یاد می‌آورند. در حال حاضر چند سالی می‌شود که نقش جدیدی از او در هیچ فیلم و سریالی ندیده‌ایم و چیزی از این بازیگر نشنیده‌ایم تا اینکه صبرش به سر آمد و در پست اینستاگرام خود به این سکوت‌ها پایان داد.
قیام علیه مدیری؛ رفاقت با او تاریخ مصرف دارد؟
او با گلایه‌مندی به مهران مدیری گفت: «آقای مدیری عزیز برام بسیار قابل احترامید، ولی چند وقتی که از شما مصاحبه‌هایی می‌بینم که ذهنم را مشغول کرده است، شما در یکی از مصاحبه‌هایتان گفتید به آن آدم سر چهارراه فکر می‌کنید، ولی چطور به تیمی که سال‌ها با شما کار کردند، فکر نمی‌کنید؟! که در این روز‌های سخت چگونه زندگی می‌کنند»
بهنوش بختیاری
پس از انتشار پستی از جانب سحر زکریا در انتقاد به عدم توجه مهران مدیری به او و کم کار شدنش، بهنوش بختیاری در یک استوری اینستاگرامی، واکنش نشان داد.
قیام علیه مدیری؛ رفاقت با او تاریخ مصرف دارد؟
این بازیگر نوشت: «روزی که زیرآب همکارانتان را می‌زنید که جز خوبی برای شما کاری نکرده‌اند، منتظر قانون کائنات باشید؛ اتفاقا من هم تو کار‌های این کارگردان عزیزمان نیستم، ولی گله‌ای ندارم، ایشان مختار هستند که من را انتخاب کنند یا نه، ولی این نامردی است که بعضی‌ها هرچه که دارند از ایشان است، بعد می‌آیند می‌گویند، چون با این کارگردان کار کردیم کم کار شدیم. از هر دستی بدهی، از همان دست می‌گیری.»
محمد شیری
محمد شیری از همکاران قدیمی دیگر مدیری هم در مصاحبه‌ای گفت: «مهران‌مدیری که من  می‌شناسم، این مهران، نیست! برای بازیگرانش تاریخ مصرف می‌گذارد و قبل از من خیلی‌های دیگر مثل سعید پیردوست و هدایتی‌ها بوده اند! اخلاق مهران همین است.
قیام علیه مدیری؛ رفاقت با او تاریخ مصرف دارد؟
البته مهرانی که من می‌شناختم با این مهران امروزی فرق دارد. حرفی با مهران مدیری ندارم و اگر از من دعوت هم بکند، با او کار نمی‌کنم، چون برای افراد تاریخ مصرف می‌گذارد و گذشته اش را فراموش کرده است.»
سعید پیردوست
سعید پیردوست در کارگاه علوی حسن هدایت به ایفای نقش پرداخت، اما در «پاورچین» مهران مدیری یکدفعه سرِزبان‌ها افتاد. اما پیش از آن در آثار کارگردانی همچون مسعود کیمیایی به ایفای نقش پرداخته و امروز کم‌کارترین روز‌های دوران کاری خود را سپری می‌کند.
قیام علیه مدیری؛ رفاقت با او تاریخ مصرف دارد؟
پیردوست گفت: سحر زکریا به خوبی گفته و نوشته، البته ما از مهران مدیری توقعی نداریم که ما را مثل گذشته به کارهایش دعوت کند، اما حداقل می‌تواند احوالی از ما بپرسد و جویای حال‌مان باشد. مدت‌ها است از ایشان خبری ندارم. برای من سنگین است که بعد از ۱۳، ۱۴ سال کار کردن ما را به گونه‌ای اخراج می‌کنند. بسیاری این روز‌ها به من گفتند که چرا با مهران مدیری کار نکردم،، چون بعد از «قهوه تلخ» دعوت نشدم. البته شاید شرایط هم به این‌گونه رقم خورده است. با این حال برای او احترام قائلم و دوستش دارم.
ساعد هدایتی
ساعد هدایتی دیگر بازیگری است که این روزها دیگر در کنارِ‌ مدیری نیست. کسی که مثل سیامک انصاری از نزدیکان اصلی مهران مدیری محسوب می‌شد. او گفت: مهران مدیری مسیر خود را عوض کرده است، این روزها بیشتر به بازیگری می‌پردازد و نوع برنامه‌های تولیدی وی نیز همچون گذشته نیست، البته سریال هیولا را ساخت اما از تیم همیشگی خود استفاده نکرد.
قیام علیه مدیری؛ رفاقت با او تاریخ مصرف دارد؟
هدایتی تأکید کرد: درست است که هنوز هم بپرسند کدام نقش را به شکل خاص دوست دارم، می‌گویم نقشم در مرد هزار چهره اما من نقش‌های جدی زیادی بازی کرده‌ام و به طور کلی، این نوع نقش‌ها را بیشتر می‌پسندم.
تا به حال بعضی بازیگران از این موضوع که نقش‌ها در مهمانی‌ها تقسیم می‌شود انتقاد کرده و درباره حضور کمرنگ در سینما و بازیگری چنین روایتی داشته‌اند، حتی اگر این موضوع که چندان بعید هم به نظر نمی‌رسد حقیقت داشته باشد، انگشت اتهام از مهران مدیری برداشته می‌شود و نمی‌توان فقط و فقط او را مقصر اول و آخر دوری اجباری تعدادی از چهره‌ها از عرصه بازیگری دانست.
منابع: روزنامه خراسان، شهرآرا نیوز، سینما دیلی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من اصلا از مدیری خوشم نمیاد طرفداری هم ازش نمی کنم ولی مگه یه کارگردان قرارداد داره تا اخر عمر از یه تیم مشخص استفاده کنه ؟! هیچ جای دنیا اینطور نیست !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        زنده باد الهام چرخدنده

    • بدون نام

      حالا که به اون ماشین و خونه لاکچری رسیده معلومه که بقیه رو آدم حساب نمیکنه

      پاسخ ها

      • باران

        نوش جونش که رسیده این به ما ربطی نداره زحمتش رو کشیده با در آوردن اشک مردم مثل خیلی از آقایون که به اینجا نرسیده . ما با آثار آقای مدیری از بچگی زندگی کردیم و بزرگ شدیم و خندیدیم . اینها رو هم مدیری بزرگ کرده چرا قبلش این همه کار کردن اسمشون سر زبونها نبود .وقتی آدم توقعش رو از دیگران کم کنه زندگی خیلی زیباتر میشه مگه این بنده خدا الزام داده تا آخر عمر با اینها کار کنه بعد یه جور دیگه میگفتن مدیری مافیای طنزه و با بازیگرای دیگه کار نمیکنه . این عوض کردن بازیگر از نبوغ و فکر باز و عدم تکراری نشدن طنز به ذائقه مردم هست .براشون آرزوی سلامت تن و آرامش فکر رو دارم . برقرار باشن همیشه که اینقدر در بدترین دوران دل ما رو شاد کردن با هر دین و مسلکی که دارن

      • عبدالرحمن

        باران راست میگه!

      • بدون نام

        والا این افرادی ک اینجا نام برده شدن بنظرم اگه همون کارا هم مدیری دعوتشون نمیکرد جای دیگه بازی نمیگرفتن
        رضا عطاران_غفوریان_رضویان_لولایی_و خیلیای دیگه هز کارای مدیری شرو کردن و خداراشکر موفق بودن و ب موفقیتاشون ادامه دادن _چارتا کارگردان دیگه هم کارشونو دیدن پسندیدن بشون کار دادن

        دقیقا مانند کار رامبد_تعدادی از خنداننده شوها هنوز سرپان ولی بعضیاشون استعداد خاصی بروز ندادن و کنار رفتن

    • بدون نام

      دلیلی نداره یه کارگردان همیشه از همون تیم سابق استفاده کنه، اون معروفشون کرده دیگه ضامن کار گرفتن شون نباید باشه، آقاخانی، عطاران و ... هم با مدیری کار کردن ، خودشون زحمت کشیدن و الان واسه خودشون کارگردانن و موفق.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته

    • ننه فرانکی

      مهران مدیری فقط بفکرپرکردن جیبش به هرقیمتیست بعنوان یک کرمانشاهی اعلام میکنم درآمدحاصله ازحراج موزه دورهمی هرگزبرای زلزله زده های کرمانشاه هزینه نشدحتی یک ریال
      فقط بنام زلزله زده هاوبکام مدیری هزینه شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز تهمت نزن
        خودش تو اخرین برنامش اعلام کرد که بعضی از مهمانها هنوز هدیشونو ندادن
        وقراره حراجی شکل بگیره بعدازاین
        بعدم شما کی هستی که درجریان بذارن یا نذارنت

      • عبدالرحمن

        ننه فرانکی توهین نکن!

    • بدون نام

      مهران مدیری پاچه خوار شده ..
      من که ازش متنفرم....
      و خیلی از طرفداران خودش را از دست داده.

      پاسخ ها

      • عبدالرحمن

        مهران از همه کارگردانان بیشتر شهامت و سواد دارد!

      • بدون نام

        پاچه خوار و هم‌مدیری یادت داده والا الان نمتونستی حرفتو بزنی چون باید چیز دیگه مینوشتی که اینجا جاش نبود

    • علی

      به نظر من مهران مدیری خیلی بیسواد وهیچی از موسیقی وکارگردانی وبازیگری وطنز نمیداند ولکی بزرگ شده اگه بزرگ شده باشد که شما میگویید به نظر من اقای عطاران از اون خیلی بهتره
      در موسیقی مهران مدیری خود را مسخره تمام کرد وهیچ صدا وعلمی در این رابطه نداره وخواست از معروفیت حودش استفاده کنه که گند زد

      پاسخ ها

      • عبدالرحمن

        علی آقا هنوز نفهمیدی سواد یعنی چی؟

      • بدون نام

        به خدا عشقه مهران مدیری به قول دوستمون چقدر با کاراش خنده به لبمون نشست کافیه یه سکانس از شب های برره پخش بشه رو حسادت و بی انصافی حرف نزنید واقعا به قول دوستامون قرار نیست که یه عمر با بازیگرای تکراری سر کنه شما معروفتون کرد و واسه خودتون اسمی دراوردید حالا عوض تشکر ازش انتقاد میکنید اونم به یه دلیل واقعا بیخود

    • بدون نام

      این نقظه ضعف بازیگرارو نشون میده که وقتی یک کارگردان همیشگی بهشون کار نده بیکار بمونن
      خب اگه کارشون خوبه کارگردانای دیگه هستن
      خوبه همشون تا قهوه تلخ و درحاشیه بودن بامدیری
      وفقط دوتا سه تای اخری رو نبود
      چه الزامی عست که باشن
      بی انصاف نباشبم

    • عبدالرحمن

      این طبیعیه که یک کارگردان از بین بازیگران کسی را که بدردش میخوره انتخاب کنه لذا گلایه همهشون بیجاست!

    • بدون نام

      مهران مدیری از بزرگترین و بهترین چهره های سینما هستند که سالها ساعات خوشی را برای ما فراهم کرده اند کمی منصف باشید.

    • نوشین مرادی

      تا جای نسبتا بالایی ، اینها را اورده بالا... باید خودشون هم تلاش کنن.... اگه بخواد باز هم از همون تیپ های شخصیتی همیشگی استفاده کنه که میشه کلیشه ....

    • بدون نام

      چرا اصلاح طلبا با طرفداراش میخوان مدیری و خراب کنند البته دلیلش مشخصه انتقاد از دولت

    • بدون نام

      بسه بابا بسه اقای مدیری واقعا گل هستی واقعا

    • بدون نام

      یعنی چی؟یعنی مدیری هر فیلمی میسازه اینا باید توش باشن؟؟؟؟

    • بدون نام

      دلیلی ندارد که مهران فکر کسی باشد اگر شما بهش احتیاج دارید شما باید پرسی ازش کنید وزرنگ باشید

    • بدون نام

      مهران مدیری دوست داشتنی

    • بدون نام

      درود برمدیری

    • رضا

      این دست بازیگران آدمو یاد بچه های لوسی می اندازه که تا آخر عمر می خوان آویزون پدر مادرشون باشن

    • بدون نام

      آقای مدیری از بهترین ها هستید. موفق و کامیاب باشید.

    • بدون نام

      مگه تعهد کرده تا اخر عمرش با شما فیلم بسازه چه مسخره

    • بدون نام

      استفاده از يه تيم هميشگى باعث تكرار و كسالت ميشه ولى حرفى كه بهنوش به سحر زد ، خيلى بيربط و مسخره ست سحر فقط گله كرده كه چرا سراغى ازش نميگيرند ولى اين بهنوشه حرف تو دهنش گذاشته

    • بدون نام

      مهران مدیری فوق العاده بی ادبه زمان خودش هم داره تموم میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج