۱۰۴۳۷۴۹
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

حمله موشکی نیروهای ارمنستان به حومه باکو

 " حکمت حاجی اف " مشاور رییس جمهوری آذربایجان از حمله موشکی نیروهای ارمنستان به منطقه " آبشرون " در حومه باکو و نیز شهرستان " خیزی " در ۱۰۴ کیلومتری شمال پایتخت این کشور ، گفت .

ایرنا: " حکمت حاجی اف " مشاور رییس جمهوری آذربایجان از حمله موشکی نیروهای ارمنستان به منطقه " آبشرون " در حومه باکو و نیز شهرستان " خیزی " در ۱۰۴ کیلومتری شمال پایتخت این کشور ، گفت .

حاجی اف در صفحه تویتری خود نوشت : نیروهای ارمنی ساعت ۲۳ و ۱۰ دقیقه روز یکشنبه دو موشک برد متوسط ( ۳۰۰ کیلومتر ) را به مناطق " آبشرون" و "خیزی " شلیک کردند .

حمله موشکی نیروهای ارمنستان به حومه باکو

همچنین دادستان کل جمهوری آذربایجان گزارش داد که بر اثر حمله موشکی نیروهای ارمنستان به شهر " مینگچویر واقع در ۳۰۸ کیلومتری غرب باکو ۵ نفر از ساکنان این شهر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند .

بر اساس این گزارش ، نیروهای ارمنی سه موشک به شهر مینگچویر که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از درگیری های نظامی نیروهای ارمنستان و آذربایجان قرار دارد ، شلیک کردند و بر اثر ان برخی واحد های مسکونی خسارت دیدند .

منابع رسمی جمهوری آذربایجان همچنین روز گذشته ( یکشنبه) درباره شلیک موشک از سوی نیروهای ارمنی به " گنجه " دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان و مجروح شدند تنی چند از ساکنان این شهر بر اثر آن ، خبر دادند .

بامداد ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سرگرفته شد .

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

در سال ۱۹۹۴ میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، برخی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      جنگ های سیاسی ودخالت بیگانگان وزجر وبدبختی برای مردم منطقه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج