۱۰۴۴۴۱۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مانع اصلی تشییع پیکر سردار سلیمانی در حرم امام

حميد انصاري قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خميني (ره) در يادداشتي بعد از گذشت نزديک به ۹ ماه از شهادت شهيد سليماني از علت تشييع نشدن پيکر او در حرم امام سخن گفت.

آرمان ملی: حميد انصاري قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خميني (ره) در يادداشتي بعد از گذشت نزديک به ۹ ماه از شهادت شهيد سليماني از علت تشييع نشدن پيکر او در حرم امام سخن گفت.

در بخشي از اين يادداشت آمده است: مسئولان اين نهادها در دهه اول نظام عموما از نيروهايي با سوابق مبارزاتي و داراي ديدگاه هاي خاص خود بوده اند و به طور طبيعي در جريان تحولات سياسي دهه هاي بعد به تناسب شرايط سياسي کشور و انتخابات هاي مختلف برخي از اين چهره ها مواضعي داشته اند که مورد تأييد جريان ها و جناحهاي منتقد آنان که در حاکميت قرار گرفته‌اند نبوده است و يا حتي مواضع آنان را خلاف مسير انقلاب دانسته اند؛

اين واقعيت صرف نظر از داوري درباره تأييد و يا رد مواضع طرفين هرگز نمي بايست عاملي براي حذف اسناد و مدارک مهم تاريخ انقلاب و خصوصا فرامين و اسناد مربوط به دفاع مقدس گردد که از سوي حضرت امام خطاب به ايشان صادر شده است و بخشي تفکيک ناپذير از تاريخ دوران دفاع مقدس را بازگو مي‌کند.

متأسفانه به وضوح در بسياري از تاريخ نگاري هاي اخير مربوط به دهه اول بعد از پيروزي به خصوص در رابطه با دفاع مقدس و يا در موزه ها و نمايشگاه هاي آثار مربوط به اين دوران شاهد اين نحو سانسور و حذف اسناد و مدارک هستيم . به نظر بنده که از نزديک اينگونه فعاليت ها را به لحاظ مسئوليتم در موسسه رصد مي کنم يکي از مهمترين دلايل غفلت از تبيين نقش بي بديل فرماندهي حضرت امام در دفاع مقدس به همين موضوع باز مي گردد.

مانع اصلی تشییع پیکر سردار سلیمانی در حرم امام

اين مسأله زماني اهميت بيشتري مي يابد که در نظر داشته باشيم بخش عمده اي از صدها سخنراني حضرت امام در زمان جنگ که از طريق همين سخنراني ها مهمترين مواضع حضرت امام مربوط به جنگ به جامعه و رزمندگان منتقل مي شده است با حضور همين مسئولان و اعضاي نهادهاي مربوطه خصوصا بنياد شهيد انقلاب اسلامي و در جمع اعضاي خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران و يا در جمع فرماندهان و رزمندگان و مسئولان نهادهاي پشتيباني جنگ در دولت بوده است و قبل از سخنان امام مسئولان اين نهادها گزارشات و مطالب خويش را قرائت کرده اند،

اما وجود حساسيت منفي نسبت به نشان دادن تصاوير و يا مطالب و اسناد مربوط به اين افراد متأسفانه عملا باعث گرديده تا سخنان بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي ايران که دست اول ترين و ناب ترين روايت ها را از واقعيت دوران دفاع مقدس و مسائل بازگو مي‌کند در رسانه هاي رسمي و تاريخ نگاري نهادهاي رسمي انتشار نيابد.

*سانسورکنندگان بايد تجددينظر کنند

افرادي که در اين رابطه به بهانه خالص سازي و خالص گزيني، به تقطيع و سانسور اسناد و روايات تاريخ انقلاب و دفاع مقدس مي پردازند بايد تجديد نظر کنند و به سنت حسنه محدثين، فقها و سيره نويسان بزرگ اسلام و تشيع اقتدا نمايند.

کتابهاي حديثي شيعه در مورد سنت پيامبر اکرم صلوات ا... عليه آکنده از احاديثي است که برخي راويان آنها بعد از رحلت پيامبر اکرم (ص) رودروي اهل بيت (ع) ايستادند و حتي به جنگ با آنان برخاستند، با اين وجود محدثين بزرگي همچون صدوقين، کليني، شيخ طوسي و شيخ مفيد و ديگر بزرگان فقه و حديث هرگز بخود اجازه ندادند اين نامها را از سلسله راويان حديث حذف کنند و يا از نقل احاديثي که در آنها فضيلتهايي در نقش اين صحابه در همراهي با رسول خدا (ص) در ميدانهاي جنگ و ديگر مسائل دوران بعثت و هجرت ذکر شده است خودداري کنند.

در بخش ديگري از اين يادداشت آمده است: به راستي چرا در برنامه يادواره هاي شهيدان و ايثارگران و در مناسبتهاي مربوط به بزرگداشت دفاع مقدس از اين ظرفيت ها استفاده نمي‌شود؟! مگر نه اينکه همه جلوه هاي نوراني جانفشاني رزمندگان، پرتوي از انوار هدايت انفاس قدسيه امام راحل بود که آتش اشتياق جهاد در راه خدا و نيل به فيض شهادت را در عمق جانشان مشتعل مي کرد.

چرا در ابتدا و يا انتها و يا طي برنامه سفر راهيان نور که به هدف آشنايي با فضاي معنويت و حقايق دوران دفاع مقدس عازم بازديد از مناطق جنگي مي‌شوند و يا در اردوهاي زيارتي بسيجيان و ايثارگران، در سالهاي اخير زيارت حرم امام و حضور در حسينيه جماران و اماکني که ياد امام را در دلها زنده مي‌کند و به طور طبيعي پيوند واقعي حقايق دوران دفاع مقدس را با ياد و خاطره و ميراث معنوي فرمانده آن دوران تداعي مي‌کند حذف گرديده است؟!

وصيت نامه شهدا را و خاطرات رزمندگان و آزادگان و جانبازان را و نوشته ها و وصاياي قهرماناني همچون همت و باکري و زين الدين و صياد و بابايي و ستاري و فلاحي؛ و جاي جاي وصيتنامه و سخنان سردار شهيد سليماني را که مرور مي کنيم عمدتا سخن از راه امام است و دلبستگي و دلدادگي به مکتب و مرام امام؛

دلهاشان در جماران بود و جسمشان در جبهه ها؛ فضاي آيين هاي بزرگداشت اين دلاوران بايد يادآور همان پيوند واقعي باشد. يادها، يادمان ها و شعائر نقشي بس مهم در فراهم سازي بستر طبيعي انتقال پيامها ايفا مي کنند. اگر تبيين نقش فرماندهي حضرت امام در دوران دفاع مقدس به عنوان نياز هميشگي نسل امروز و فردايمان براي جلوگيري از تحريفها و شبهه ها يک ضرورت استبايد رويه هاي جاري که آکنده از پراکندگي ها و عدم تعامل نهادهاي مرتبط تحت تأثير ذهنيت ها و بدگماني هاي سياسي و صنفي نسبت به يکديگر مي باشد تغيير کند.

نمونه اي را عرض کنم: سال گذشته که با فرمان جنايتکارانه و تروريستي رئيس جمهور منفور آمريکا، سردار محبوب و مردمي ايران، يکي از خالص ترين دست پروردگان مکتب دفاعي حضرت روح ا...، سليماني عزيز را به شهادت رساندند تمام ايران يکپارچه براي بزرگداشت آن بزرگمرد بپاخاست؛ آيا سزاوار نبود که روح مطهر و زنده آن عزيز و پيکر پاکش از آخرين زيارت مرجع و مقتدا و فرماندهش در حرم حضرت امام محروم نگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج