اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۴۴۶۷۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

فیروزجا به خاطر حرکت ناشایست، محروم می‌شود؟

علیرضا فیروزجا شب گذشته در مقابل مرد شماره یک شطرنج جهان قرار گرفت. او پس از باخت بسیار عصبانی شد و مهره خود را به زمین بازی کوبید. این حرکت فیروزجا با خشم طرفداران کارلسن همراه شد.

خبرگزاری ایسنا: علیرضا فیروزجا شب گذشته در مقابل مرد شماره یک شطرنج جهان قرار گرفت. او پس از باخت بسیار عصبانی شد و مهره خود را به زمین بازی کوبید. این حرکت فیروزجا با خشم طرفداران کارلسن همراه شد.

رقابت علیرضا فیروزجا نفر اول جوانان شطرنج جهان و مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج دنیا همواره مورد توجه رسانه ها و شطرنج بازان جهان قرار گرفته است. در دور جدید رقابت ها این دو بازیکن باز هم مقابل یکدیگر قرار گرفتند. فیروزجا و کارلسن در روز دوم سوپرتورنمنت شطرنج که پس از ماه‌ها به صورت حضوری دنبال می شود برای نشان دادن قدرت خود به مصاف هم رفتند.

فیروزجا توانست قهرمان شطرنج جهان را در مسابقه کلاسیک متوقف کند. طبق قوانین این مسابقات، تکلیف برنده در بازی های آرماگدون مشخص می شد. علیرضا در اوایل بازی آرماگدون جلو بود و می توانست پیروز شود اما با یک حرکت اشتباه بازی این دو شطرنج‌باز متعادل شد. فیروزجا در بازی آخر با مهره سیاه روبروی حریف قرار گرفته بود و اگر می توانست از کارلسن مساوی بگیرد، طبق قوانین برای او به دلیل حرکت با مهره سیاه پیروزی ثبت می شد اما باز هم نابغه ایرانی شطرنج شکست خورد.

شکست فیروزجا به طور عجیبی رخ داد چرا که او نتوانست حرکت خود را کامل کند و زمان را از دست داد.

بعد از این شکست فیروزجا واکنش بدی را از خود نشان داد. او یکی از مهره های شطرنج را به زمین بازی کوبید. این حرکت او باعث شد که طرفداران کارلسن خشمگین شوند. فیلم این حرکت فیروزجا در فضای مجازی دست به دست شد و بسیاری از کار او آزرده خاطر شدند.

به نظر می رسد که فیروزجا برای ادامه رقابت ها نیاز به تمرکز بیشتر و پختگی دارد چرا که این حرکات در بازی های مهم و جلوی افراد سرشناس می تواند باعث محرومیت او از رقابت های شطرنج شود.

مسئولان رسمی این مسابقات تاکنون به این حرکت فیروزجا هیچ واکنشی نشان ندادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج