۱۰۴۶۰۰۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ابوالفضل جلیلی از چالش نوجوانی می‌گوید

ابوالفضل جلیلی کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران امسال با فیلم «مسیر معکوس» در جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور دارد.

خبرآنلاین: ابوالفضل جلیلی کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران امسال با فیلم «مسیر معکوس» در جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور دارد.
ابوالفضل جلیلی از چالش نوجوانی می‌گوید
ابوالفضل جلیلی ۱۵ فیلم سینمایی و ده‌ها جایزه از فستیوال‌های کوچک و بزرگ سینمایی دارد، اما تاکنون هیچ‌یک ‏از فیلم‌هایش به نمایش عمومی درنیامده و حتی سینماهای هنروتجربه‌ هم از نمایش فیلم‌های او خودداری کرده است. اتفاقی که شاید در نوع خود یک رکورد در میان کارگردان‌های ایرانی به شمار بیاید اما جلیلی می‌گوید: چون تا به حال هیچ کدام از فیلم‌هایش اکران نشده انتظاری هم برای اکران فیلمش ندارد.
در سال گذشته اما بنیاد سینمایی فارابی شماری از فیلم‌های این کارگردان مهم سینمای ایران از جمله «دت یعنی دختر»، «گال»، «گل یا پوچ»، «یک داستان واقعی»، «ابجد»، ‏‏«حافظ»، «داروگ»، «دان»، «دلبران» و «رقص خاک» را در قالب یک پکیج دی.وی.دی به بازار فرستاده است اما مشخص است که این اتفاق هم نمی‌تواند جای اکران فیلم روی پرده سینما را بگیرد.
جلیلی که متولد ۱۳۳۶ است برای این فیلم‌هایش جوایز بسیاری هم در جشنواره‌های مختلف دنیا کسب کرده است. جوایز و موفقیت‌هایی که او را در زمره بهترین کارگردان‌های سینمای ایران قرار داده است. او همچنین در کارهایش بیشتر به سراغ نابازیگران می‌رود. کاراکترهای نوجوانی که تا به حال جلوی دوربین قرار نگرفته‌اند اما به نظر می‌رسد ابوالفضل جلیلی به نوعی کار با آنها را خوب بلد است. جلیلی چندین فیلم برای رده سنی نوجوان دارد که آخرین آنها یعنی «مسیر معکوس» را برای حضور در سی‌وسومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان ارائه داده است.
ابوالفضل جلیلی از چالش نوجوانی می‌گوید
ابوالفضل جلیلی که نوجوانان کاراکترهای اصلی اغلب فیلم‌هایش هستند درباره «مسیر معکوس» و رده سنی مخاطب آن گفت: فیلمی که برای جشنواره کودک آماده کرده‌ام برای بچه ها نیست بلکه فیلمی ساخته‌ام از بچه ها و مخاطبش کودکان نیستند و بیشتر برای مخاطب نوجوان است. فیلمی با موضوع اجتماعی که امیدوارم از آن استقبال کنند.
کارگردان «ابجد» در ادامه درباره زندگی کودکان در عصر حاضر و شرایط ویژه‌ای که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان برای کودکان است، کودکانی که در این دوره هیچ اتفاق خوشایندی ندارند، چه در مدرسه چه در خارج از مدرسه و در این روزها، جشنواره برای آنها یک اتفاق خوب است.
ابوالفضل جلیلی از چالش نوجوانی می‌گوید
جلیلی در ادامه با اشاره به این نکته که در ماههای اخیر و در این شرایط باید فکر ویژه‌ای برای کودکان و سرگرمی آنها داشت گفت: ما در حال حاضر باید باتوجه به شرایط کرونا به این فکر باشیم که چه برنامه‌هایی را طراحی کنیم که به کودکان خوش بگذرد و جدا از موضوع پرداختن به مسائل فرهنگی، باید به مسائل جانبی نیز توجه کرد.
کارگردان «مسیر معکوس» در ادامه گفت: مسائلی مانند تغذیه که در خیلی از مناطق به هیچ وجه به آن اهمیت نمی‌دهند را باید مورد توجه قرار دهیم و به نظرم این جشنواره می‌تواند حتی در این بخش کمک‌کننده باشد.
فیلم «مسیر معکوس» به چالش چند جوان در جامعه امروز ایران برای ساخت فیلم و ورود به جرگه سینماگران جوان می‌پردازد.
از عوامل این فیلم می‌توان به: تهیه کننده: ابوالفضل جلیلی و بنیاد سینمایی فارابی، کارگردان: ابوالفضل جلیلی، نویسنده : ابوالفضل جلیلی، صدابردار: حسین نوابی، تدوین: ابوالفضل جلیلی، مدیر فیلمبرداری: ابوالفضل جلیلی، بازیگران: پویان شکری، مسعود ناجی و مهدیار اصغری اشاره کرد.
سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا تابش ۲۷ مهر تا ۲ آبان به صورت مجازی برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج