۱۰۴۶۲۰۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

استقلال و نساجی به‌دنبال حل اختلاف ۳میلیاردی

داستان اختلاف استقلال و نساجی درست از جایی آغاز شد که مسئولان آبی‌پوشان تهرانی تصمیم گرفتند محمود فکری را سکان‌دار هدایت تیم‌شان کنند.

روزنامه فرهیختگان: داستان اختلاف استقلال و نساجی درست از جایی آغاز شد که مسئولان آبی‌پوشان تهرانی تصمیم گرفتند محمود فکری را سکان‌دار هدایت تیم‌شان کنند. پیش‌تر وقتی بحث حضور استقلال در آسیا مطرح شده بود، هیات‌مدیره به‌دنبال حضور فکری بود و حتی گفته می‌شود در جلسه‌ای بین حدادیان، مالک نساجی و نماینده هیات‌مدیره استقلال به مسئول باشگاه پرطرفدار تهرانی اعلام می‌شود درصورتی‌که به فکری نیاز دارند می‌توانند با او قرارداد ببندند و نساجی نیز رضایتنامه این مربی را صادر خواهد کرد.

نزدیک شدن به آغاز لیگ اما شرایط را تغییر داد و مدیران باشگاه در پی آن بودند که با جذب چند بازیکن، فصل نقل‌وانتقالات را پایان ببخشند و تیم را آماده حضور در لیگ برتر کنند. درست در همین شرایط بود که استقلال به‌دنبال جواد نکونام رفت، اما سعید آذری موافق جدایی مربی جوانش نشد و همین موضوع باعث شد فکری با اکثریت قاطع آرای هیات‌مدیره به‌عنوان سرمربی استقلال انتخاب شود. نماینده هیات‌مدیره (گفته می‌شود حجت نظری) با حدادیان تماس گرفت و نتیجه صحبت‌ها پرداخت مبلغ ۴ میلیارد تومان برای صدور رضایتنامه بود اما مشاوران حدادیان اعلام کردند فکری بیش از اینها می‌ارزد و قرار شد مبلغ ۷ میلیارد تومان جهت صدور رضایتنامه واریز شود. مبلغی که مورد توافق مدیران استقلال قرار نگرفت.

ماجرای اختلاف استقلال و نساجی

تماس‌ها با حدادیان آغاز شد و او در نهایت موافقت کرد که فکری به استقلال منتقل شود، اما صحبت‌های ایزد سیف‌الله‌پور، سرپرست نساجی در برنامه ورزش و مردم شرایط را تغییر داد. او عنوان کرد: «فکری در ابتدای کار و پیش از شروع مسابقات امسال بیش از ۳۵ درصد از مبلغ قراردادش را دریافت کرده است. سال گذشته اکثر بازیکنان ما قرارداد یک ساله داشتند و امسال حدود ۲۵ بازیکن جدید به بدنه تیم ما اضافه شده است. تمام این بازیکنان را فکری جذب کرد.

استقلال اقدامی غیرقانونی انجام داده و طبق قرارداد هم اگر فکری می‌خواهد از نساجی برود، باید رضایتنامه می‌گرفت. در بند قرارداد فکری آمده که اگر می‌خواهد از نساجی برود باید ۵ برابر مبلغ قراردادش را به باشگاه پرداخت کند.» ادعایی که عصبانیت مدیران استقلال را در پی داشت و آنها عنوان کردند وقتی تیم مدیر دارد، سیف‌الله‌پور نباید اظهارنظری انجام بدهد. محل اختلاف دو تیم نیز در همین بند ۵ برابری است. مدیران نساجی می‌گویند فکری ملزم به پرداخت ۵ برابر قرارداد خود است و فکری می‌گوید ۵ برابر دریافتی‌اش را باید به نساجی بدهد.

درخواست 5 برابری جایگزین فکری

در میان همین اختلافات اما نساجی به‌دنبال سرمربی هم بود و مدیران باشگاه با گزینه‌های موجود صحبت کردند. مهدی تارتار نخستین گزینه بود که سه بار در جلسه با مدیران نساجی حاضر شد و در نهایت با توافق ۳ میلیارد و پانصد میلیونی راضی به حضور در نساجی شد اما او حاضر نشد بند «رتبه تک‌رقمی» را امضا کند و مدعی بود قول می‌دهد تیم را حفظ کند و با بودجه موجود نمی‌توان انتظار رتبه تک‌رقمی داشت.

هومن افاضلی هم گزینه دیگری بود که با باشگاه نساجی به توافق رسید اما درنهایت حدادیان طی تماسی که با وحید فاضلی داشت به او اعلام کرد سرمربی سال آینده تیم شود. فاضلی که از او به‌عنوان مغز متفکر فکری یاد می‌شود طی توافق با سرمربی فعلی استقلال در قائمشهر ماند و سکان هدایت نساجی را به شرط افزایش رقم قراردادش پذیرفت. گفته می‌شود رقم قرارداد فاضلی برای فصل گذشته ۱۷۰ میلیون تومان بود که فاضلی درخواست افزایش ۵ برابری آن را داده است.

فکری منتظر لیدرهای خشمگین نساجی

اختلاف نساجی و استقلال به اوج خود رسیده است. در قائمشهر شایعه‌ای راه افتاده که مسئولان استقلال پس از صحبت‌های سیف‌الله‌پور اعلام کرده‌اند باشگاه نساجی روند قانونی را طی کند و پول بگیرد. می‌گویند آنها کماکان راضی به پرداخت مبلغ ۴ میلیارد تومان هستند اما نساجی درخواست ۷ میلیاردی را داده و به کمتر از آن راضی نمی‌شود. پیگیری‌ها از قائمشهر نشان می‌دهد فعلا نساجی از فکری و فکری از نساجی شکایت کرده‌اند و باید دید سرانجام این کشمکش‌ها چه خواهد شد.

نکته مهم در این میان اما تنش‌های استقلال و نساجی پیش از آغاز لیگ است. می‌گویند فکری در بازگشت به نساجی برای رقابت با این تیم باید منتظر لیدرهای خشمگین نساجی و شعارها علیه خودش باشد. هرچه هست فعلا اختلاف فکری-‌استقلال با نساجی به اوج خود رسیده است و در روزهای آینده شاهد اتفاقات عجیب‌تری خواهیم بود. شاید هم پادرمیانی بزرگان باشگاه، مشکل را حل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج