۱۰۴۶۸۷۲
۶۰۸۶۱
۶۰۸۶۱
پ

محتوای حمایت‌شده

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی ۱۶ روش

اگر تلاش‌های‌تان برای کاهش چربی با رژیم غذایی و ورزش به جایی نرسیده باشد، شاید جزو کسانی باشید که به روش‌های لاغری بدون جراحی فکر می‌کنید. بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟

برترین‌ها:چاقی نه تنها بر زیبایی فرد تاثیر گذار است همچنین باعث بیماری های زیادی می شود.اگر تلاش‌های‌تان برای کاهش چربی با رژیم غذایی و ورزش به جایی نرسیده باشد، شاید جزو کسانی باشید که به روش‌های غیرتهاجمی لاغری فکر می‌کنید.امروزه تکنولوژی به کمک ما آمده و با روش های لاغری بدون جراحی به وزن ایده آل برسید. پزشک متخصص پوست می‌تواند بدون ایجاد حتی یک برش روی پوست‌تان، چربی‌های ناخواسته را برای همیشه از بدن‌تان جدا کند و شما را به هدف لاغری‌تان برساند. روش‌های غیرتهاجمی لاغری می‌توانند روی هر قسمتی از بدن انجام شوند؛ شکم، پهلوها، ران‌ها، گردن، پشت، بازو‌ها و زانوها. بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

 

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

برای مشاوره لاغری با جراحی و بدون جراحی با دکتر محمد گنجه همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۰۴۷۴۲۷

۰۹۱۲۱۷۷۵۶۲۸

روش‌های لاغری بدون جراحی دقیقا به چه معنا هستند؟

در روش‌های لاغری بدون جراحی، پزشک با استفاده از یک ابزار دستی یا تزریق، سلول‌های چربی را تخریب می‌کند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، چند ابزار دستی را برای این منظور تائید کرده است که همگی جزو روش‌های لاغری بدون جراحی محسوب می‌شوند. همه‌ی این ابزار‌ها روی پوست یا بسیار نزدیک به پوست قرار می‌گیرند و با ارسال گرما، سرما و یا امواج صوتی مستقیما به سلول‌های چربی عمل می‌کنند. این ابزار‌های لاغری بدون جراحی، بدون آسیب زدن به پوست، عصب‌ها و سایر قسمت‌های بدن، می‌توانند سلول‌های چربی را تخریب کنند.

تزریق نیز حاوی اسیدی مشابه ماده صفرا است. یعنی ماده‌ای که برای بدن امکان تجزیه‌ی چربی را فراهم می‌کند. اسید به کار گرفته شده در این تزریق‌ها، سلول‌های چربی را حل می‌کند. سازمان غذا و داروی آمریکا، این تزریق‌ها را برای رفع غبغب تائید کرده است.

در روش‌های لاغری بدون جراحی به دلیل اینکه سلول‌های چربی را نابود یا حل می‌کنند، نتایج به دست آمده دائمی هستند.

چه کسی کاندید مناسبی برای روش لاغری بدون جراحی است؟

کسانی می‌توانند کاندید مناسبی برای روش لاغری بدون جراحی باشند که با وجود رژیم غذایی و ورزش، هنوز مقدار کمی چربی برای‌شان باقی مانده و در حال حاضر وزن‌شان در طیف نرمالی قرار دارد. اگر فکر می‌کنید ممکن است کاندید خوبی برای روش غیرتهاجمی لاغری هستید، باید به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید که برای روش غیرتهاجمی لاغری نیز دوره و آموزش دیده باشد و مکررا با چنین شیوه‌ای افراد را درمان نماید. این پزشک تجربه‌ی لازم دارد تا به شما بگوید آیا روش لاغری بدون جراحی برای شما موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.

انواع روش‌های لاغری بدون جراحی

برای آشنایی بیشتر با بهترین روش لاغری بدون جراحی  بهتر است برخی از بهترین روش‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.این روش‌های به صورت استفاده از دستگاه، تزریق، دارو، تغذیه، ورزش و… هستند.این روش‌ها از نظر طریقه انجام و هزینه دارای تفاوت‌هایی هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

1-لاغری با بوتاکس معده

امروزه یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای لاغری بدون جراحی، لاغری با بوتاکس معده است. این روش یکی از روش‌های نوین هم به حساب می‌آید که گفته می‌شود در آینده نه چندان دور می‌تواند برای بهبود سرطان معده نیز مورد استفاده قرار گیرد. این روش با استفاده از سم بوتولونیوم، از انتشار یکی از انتقال دهنده‌های عصبی جلوگیری می‌کند و در نتیجه موجب فلج نسبی آن عصب خواهد شد. این روش به نوعی انجام می‌شود که در نتیجه آن غذا مدت طولانی‌تری در معده می‌ماند و از خالی شدن زود هنگام معده جلوگیری می‌کند. در نتیجه نیز فرد تمایل کمتری به غذا خواهد داشت و لاغرتر خواهد شد.

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روشبهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

این روش برای کسانی مناسب است که شاخص توده بدنی آن‌ها بالای 30 بوده و به دنبال راهی ساده و سریع برای لاغری هستند. این روش همچنین عوارض بسیار کمی را با خود به همراه دارد و می‌تواند بهترین روش نوین برای لاغری باشد. یکی از اصلی‌ترین نکات در رابطه با بوتاکس معده مدت زمان ماندگاری آن است. این روش برای مدت 6 ماه می‌تواند سبب گردد که فرد استهای کمتری نسبت به غذا داشته باشد و در نتیجه لاغر شود. پس از اتمام 6 ماه بیمار می‌تواند مجدد اقدام به انجام بوتاکس معده کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این روش و مشاوره با دکتر محمد گنجه - متخصص جراحی عمومی، چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته همین حالا فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

جهت مشاوره با دکتر محمد گنجه کلیک کنید.

2-دستگاه ال پی جی (LPG)

 دستگاه لاغری ال پی جی یکی از روش های محبوب برای لاغری موضعی محسوب می شود.با استفاده از این دستگاه چربی های موضعی در نواحی دلخواه بدن از بین می برد.این دستگاه LPG از جدیدترین روش‌‌های غیرتهاجمی درمان سلولیت و رفع چاقی موضعی است که در قسمت‌های مختلفی از پوست بدن کاربرد دارد. LPG با ماساژ مکانیکی کنترل‌شده بر روی پوست بدون اثر سوء بر پوست و چربی‌های زیرین اثر می‌گذارد. یکی از نکات مثبت در این روش غیر تهاجمی بودن آن است که باعث می‌شود جراحی با کمترین خطر و بدون نیاز به بیهوشی انجام شود.

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

3-لاغری با دستگاه RF

یکی دیگر از روش‌های لاغری موضعی بدون جراحی،لاغری با دستگاه RF است. این دستگاه با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست شکل آن‌ها را تغییر داده و با کمترین تهاجم چاقی موضعی را از بین می‌برد.امواج رادیوفرکوئنسی RF عمدتاً بر لایه‌های عمیق‌تر پوست همچون درم تاثیر گذاشته و بر لایه‌های بالای پوست(اپیدرم) تاثیر خاصی ندارند.

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

4-دستگاه اگزیمیا (Eximia)

 استفاده از دستگاه اگزیمیا (Eximia) نوعی درمان لیزری محسوب می‌شود که با استفاده از درجات پایین لیزر چربی‌های اضافی زیر را پوست را از بین می‌برد.تنها تفاوت این دستگاه با دستگاه LPG تاثیری است که پس از کاهش حجم چربی در لایه‌های زیرین پوست برای پوست اتفاق می‌افتد. این دستگاه علاوه بر از بین بردن سلولیت‌های پوستی و کاهش سایز به جوانسازی و لیفت پس از افتادگی نیز کمک می‌کند.

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

5-اولتراسوند کویتیشن برای لاغری (Cavitation)

می توان گفت اولتراسوند کویتیشن برای لاغری (Cavitation) بهترین روش برای کانتورینگ و فرم دهی بدن است.در روش اولتراسوند کویتیشن برای لاغری از امواج صوتی با تمرکز بالا برای تخریب دیواره‌ی سلول‌های چربی در ناحیه‌ی درمان استفاده می‌شود. این انرژی اولتراسوند از پوست عبور کرده و تغییرات فشاری سریعی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود سلول‌های چربی تخریب شده و در عین حال بافت اطراف، آسیبی نبیند.

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

6-مزوتراپی

یکی دیگر از روش‌های غیر تهاجمی برای لاغری موضعی،مزوتراپی است.به گفته بسیاری از متخصان این جراحی جایگزین بسیار خوبی برای لیپوساکشن می‌باشد. در این روش لاغری با تزریق داروها و مواد مفید به لایه میانی پوست، مواد مغذی لازم را به ناحیه خاصی از بدن می‌رساند و از این طریق سلولیت و چربی را در تمام نقاط بدن کاهش می‌دهد.

7-کرایولیپولیز برای لاغری (Cryolipolysis)

کرایولیپولیز یک تکنولوژی غیرتهاجمی است که از سرمای زیاد برای تخریب سلول‌های چربی و کمک به کاهش چربی استفاده می‌کند. حین کار، دستگاه روی پوست در ناحیه‌ی درمان قرار گرفته و دما‌هایی از آن ارسال می‌شود که می‌توانند سلول‌های چربی را فریز کرده و آن‌ها را تخریب کنند. پوست و عضله و عصب‌ها نسبت به چربی در دمای پایین‌تری منجمد می‌شوند و به همین دلیل، این بافت‌ها در اثر سرمای به کار برده شده آسیبی نمی‌بینند. پیکر تراشی سرد، نام تجاری کرایولیپولیز است.

8-لیزر برای لاغری

در لیزردرمانی چربی، چربی‌های زیر پوستی با استفاده از گرمای کنترل شده از بین می‌روند. طول موج مشخصی از لیزر از طریق پوست به سلو‌ل‌های چربی در قسمت مورد نظر منتقل می‌شود تا آن‌ها را تخریب نماید. سپس فورا از یک مکانیسم سرد کننده استفاده می‌شود تا پوست در این فرایند آسیب نبیند.

9-تزریق چربی سوز آکوالیکس (Aqualyx)

برای خلاص شدن از شر چربی‌های ناخواسته بدن، استفاده از چربی سوز آکوالیکس (Aqualyx) نیز گزینه مناسبی به شمار می‌رود.این مواد چربی سوز ترکیبی از پپتید و اسید هیالورونیک هستند که باعث چربی سوزی و جوانسازی پوست به شکل همزمان می‌شوند. با استفاده از این دو ماده چربی سوز سلول های چربی به طور طبیعی کاهش می یابند و از بدن دفع می گردند.

10-تزریق داوکسی کولیک اسید برای لاغری

داوکسی کولیک اسید ماده‌ای طبیعی در بدن است که به تجزیه‌ی چربی جهت گوارش کمک می‌کند و همچنین به عنوان داروی ضد غبغب نیز شناخته می‌شود.. داوکسی کولیک اسید به صورت تزریقیِ آن می‌تواند سلول‌های چربی را تخریب کند. در حال حاضر، ژل کیبلا (Kybella)، تنها نوع تزریقی داوکسی کولیک اسید است که مورد تائید سازمان غذا و دارو بوده و می‌تواند غبغب را به طور موثر کاهش بدهد.

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روشبهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

11-تزریق آمپول ساکسندا (Saxenda)

تزریق  آمپول ساکسندا (Saxenda) نیز می‌تواند روش مناسبی برای از بین بردن چربی‌های بدن باشد. با تزریق این آمپول میزان دریافت کالری و چربی در بدن کنترل می‌شود و بیمار از شر چاقی موضعی رها می‌گردد. این آمپول معمولا همراه با برنامه تکمیل عذایی و ورزشی تجویز می‌شود و می‌تواند برای چربی‌های شکم بسیار مفید باشد.

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

12-درمان با نور قرمز برای لاغری

یکی از جدیدترین و بهترین تکنولوژی‌های مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا برای لاغری بدون جراحی، درمان با نور قرمز حهت کاهش حجم سلول‌های چربی زیر پوستی است. لیپولیز فتونیک یا درمان با نور قرمز به جای اینکه سلول‌های چربی را تخریب کند، طول موج‌های خاصی از نور را از طریق پوست و با کمک لامپی مخصوص وارد می‌کند. این نور، سلول‌های چربی انتخاب شده را هدف می‌گیرد تا حفره‌های ریزی ایجاد کرده و برخی از محتویات آن‌ها را تخلیه نماید. از این رو باعث کاهش سایز سلول‌های چربی می‌شود.

13-ونکوئیش برای لاغری (Vanquish)

ونکوئیش روشی برای لاغری بدون جراحی و درمانی موثر برای افرادی است که می‌خواهند از شر چربی‌های آزاردهنده‌ی شکم خلاص شوند. اگر لایه‌ی سرسخت چربی شکم‌تان با رژیم غذایی و ورزش کاهش نمی‌یابد، این تکنیک انتخاب بسیار خوبی برای لاغری شماست. ونکوئیش، روشی منحصربفرد است که در آن از تکنولوژی غیرتهاجمی رادیوفرکانسی همراه با لیزر برای تخریب سلول‌های ناخواسته‌ی چربی استفاده می‌شود. در ونکوئیش با گرما، سلول‌های چربی ذوب می‌شود. حین درمان، دما تا ۴۵ درجه سانتیگراد بالا می‌رود و باعث می‌شود سلول‌های چربی پاره شوند و بمیرند. این روش غیرتهاجمی لاغری نسبت به بیشتر درمان‌های دیگر زیبایی و لاغری، عوارض جانبی کمتری دارد؛ بنابراین برای افرادی که پوستی حساس دارند، بسیار مناسب است.

14-استفاده از داروهای ضد اشتها

امروزه بسیاری از افراد برای کاهش وزن فوری و بی خطر به سراغ استفاده از داروهای ضد اشتها می‌روند. این داروها می‌توانند برای بسیاری از افراد مفید باشند اما باید توجه داشته باشید استفاده از برندهای متفرقه این داروها و یا مصرف آن بدون نظارت پزشکف می‌تواند آسیب‌های جدی به دستگاه گوارش شما وارد کند.از انواع این دارو ها عبارتند از:قرص لاغری هزال ،قرص لاغری مهزل نیاک، قرص کارویل حکیم مومن و .. از انواع آن ها می باشد.

15-لاغری با انجام حرکات ورزشی

ورزش یکی از بهترین و سالم‌ترین روش‌هایی است که می‌توان برای از بین بردن چاقی موضعی آن استفاده نمود. اگر شما نیز به دنبال یک روش طبیعی برای از بین بردن چربی‌های خود هستید، انجام حرکات ورزشی مختلفی و داشتن یک برنامه ورزشی مفید می‌تواند برای شما مفید باشد.وقتی حرف از لاغری با ورزش می‌شود، برخی می‌گویند کاردیو بهترین ورزش چربی سوز و لاغر کننده است، در حالی که برخی دیگر برای تمرین قدرتی چنین نظری را دارند.برخی از ورزش ها مانند ورزش هوازی ، دویدن، شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری، ایروبیک و رقص می تواند باعث چربی سوزی و کاهش وزن شود.

16-داشتن برنامه غذایی مناسب برای لاغری

باید بدانید تغذیه یکی از ارکان مهم در کاهش و افزایش وزن است. به همین دلیل برای رسیدن به اندام ایده آل خود بهتر است به هیچ عنوان داشتن یک برنامه غذایی مناسب را فراموش نکنید. استفاده از غذاهای سالم و جایگزین کردن سبزیجات، می‌تواند شما را به اندام ایده آل خود نزدیک‌تر کند.

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟

برای تعیین بهترین روش لاغری بدون جراحی باید به این نکته توجه داشت که انتخاب بهترین روش برای هر فرد بستگی به تشخیص پزشک، خصوصیات بدن هر فرد، بیماری‌های زمینه‌ای وسایر این موارد دارد. باید توجه داشته باشید استفاده از روش‌های پیشنهادی ممکن است برای شما مفید نباشد به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب تمامی شرایط را بررسی نمایید.

مزایای استفاده از روش‌های لاغری بدون جراحی 

به طور کلی کلی باید بدانید روش‌های غیر تهاجمی دارای مزایای زیادی هستند که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • نداشتن درد و خونریزی

اصلی‌ترین مزیت روش‌های غیر تهاجمی، کاهش احتمال خطر آسیب به بدن بیمار است. از آنجایی که این روش‌ها معمولا بدون درد و خونریزی انجام می‌شوند می‌توان گفت ایمنی این روش‌ها بسیار بیشتر از روش‌های تهاجمی خواهد بود.

  • دوره نقاهت کوتاه

باید بدانید دوره نقاهت یکی از مراحل دشوار جراحی‌های مختلف است. روش‌های غیر تهاجمی با داشتن دوره نقاهت کوتاه مدت می‌توانند جراحی را برای شما آسان‌تر سازند.

  • نداشتن عوارض جانبی

با انجام تحقیقات متعدد، متخصصان متوجه شدند روش‌های غیر تهاجمی معمولا بدون عوارض یا با عوارض بسیار کم هستند برای همین میزان نگرانی شما از انجام این روش‌ها بسیار راحت خواهد بود.

نتایج روش‌های لاغری بدون جراحی چگونه می‌تواند دائمی باشد؟

همه‌ی ما با تعداد مشخصی سلول‌های چربی به دنیا می‌آییم. فرقی نمی‌کند چقدر وزن کم یا زیاد می‌کنیم، در هر صورت همان تعداد سلول‌های چربی را داریم. وقتی وزن اضافه می‌کنیم سنگین‌تر به نظر می‌رسیم، زیرا سلول‌های چربی بزرگ می‌شوند. اما وقتی وزن کم می‌کنیم، سلول‌های چربی ما، کوچک و جمع می‌شوند. روش لاغری بدون جراحی، برخی از سلول‌های چربی را از بین می‌برد و به همین دلیل سلول‌های مورد هدف برای همیشه نابود می‌شوند. شما همچنان مقداری سلول چربی در ناحیه‌ی درمان دارید. اگر وزن اضافه کنید، این سلول‌های بزرگ می‌شوند، اما چربی کمتری در این ناحیه دیده خواهد شد.

درمان با روش لاغری بدون جراحی چقدر طول می‌کشد؟

هرچند معمولا نیازی به استراحت نیست، اما بیشتر افراد نیاز به مرخصی دارند تا بتوانند به کلینیک مراجعه کنند. به طور کلی روش غیرتهاجمی لاغری نیازمند بیش از یک جلسه درمان است و هر جلسه معمولا بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

چقدر طول می‌کشد تا نتیجه‌ی بهترین روش لاغری بدون جراحی دیده شود؟

در روش لاغری بدون جراحی، نتایج تدریجا ظاهر می‌شوند. اگر با یک ابزار درمان شده باشید، ممکن است خیلی زود و بعد از سه هفته متوجه تغییراتی بشوید. بیشتر افراد، نتایج کامل را بین ۳ تا ۶ ماه بعد از آخرین جلسه‌ی درمان مشاهده می‌کنند. نتایج کامل روش‌های تزریقی برای از بین بردن چربی اضافی چانه نیز تقریبا ۳ تا ۴ ماه بعد از آخرین جلسه‌ی درمان قابل مشاهده خواهد بود.

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

 

 

منابع: aad ، americanboardcosmeticsurgery ، ranchosmartlipo

دکتر محمد گنجه

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روشبهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

متخصص جراحی عمومی، چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته

دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه شهید بهشتی تهران

  • ساعات کاری مطب: سه شنبه‌ها ۱۶-۱۸ با تعیین وقت قبلی
  • طرف قرارداد با بیمه‌های تکمیلی و نیرو‌های مسلح
  • حضور در بیمارستانهای: بقیه الله، تریتا، بهمن، تندیس، امید
  • انواع جراحی چاقی، لاغری، اسلیو، بای پس، ابدومینو پلاستی، پروتز، لیپوساکشن، پیکرتراشی

جهت مشاوره با دکتر محمد گنجه کلیک کنید.

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۰۴۷۴۲۷

۰۹۳۹۱۷۸۲۱۶۳

۰۹۱۲۱۷۷۵۶۲۸

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

جهت مشاهده نمونه‌ها از اینستاگرام بازدید کنید.

dr_ganjeh@

بهترین روش لاغری بدون جراحی کدام است؟ - بررسی 16 روش

یوسف آباد، خیابان اسد آبادی، بالاتر از میدان کلانتری، نبش خیابان ۴۷ (شهید قاسمی)، ساختمان نادر پلاک۴۱۷، ط۲، واحد ۲۰۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج