۱۰۴۸۳۹۷
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

سه استان رکوددار مرگ و میر کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در کشور به تشریح وضعیت این بیماری در استان‌ها پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در کشور به تشریح وضعیت این بیماری در استان‌ها پرداخت.

دکتر سیما سادات لاری، گفت: وضعیت شیوع بیماری در کشورمان همچنان دارای روند صعودی است، هم‌اکنون استان‌ سیستان و بلوچستان در وضعیت زرد و استان‌های گلستان، هرمزگان و فارس در وضعیت هشدار و مابقی ۲۷ استان کشور در وضعیت قرمز بیماری هستند. همچنین طی یک هفته‌ گذشته شاهد افزایش تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز از ۱۸۷ شهرستان به ۲۱۵ شهرستان بوده.ایم.

وی افزود: در هفته چهارم مهرماه تعداد موارد بستری، سرپایی و مرگ و میر دارای تست کرونای ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل دارای روند صعودی بوده است. میانگین بروز موارد بستری کووید۱۹ مثبت در هفته چهارم مهرماه ۱۵.۸ نفر در هر صد هزارنفر جمعیت می‌باشد که شاهد افزایش موارد بستری در هر صدهزار نفر جمعیت نسبت به هفته قبل هستیم.

لاری تاکید کرد: بیشترین میزان بروز موارد بستری مثبت در هفته چهارم مهرماه به ترتیب در استان‌های قم، کردستان، یزد، لرستان، ایلام، سمنان و خراسان جنوبی گزارش شده است. میزان بروز در این استان‌ها دارای اختلاف قابل توجه با میزان متوسط کشوری بوده و از این بین وضعیت استان‌های قم و لرستان با بیشترین میزان اختلاف بسیار نگران کننده است. همچنین کمترین میزان بروز موارد بستری در هفته چهارم مهرماه به ترتیب در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان گزارش شده است.

وی افزود: میانگین موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته چهارم مهرماه به میزان حدود ۲۳.۵ نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت است که شاهد افزایش میانگین مرگ و میر ناشی از بیماری به میزان حدود ۳ نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت نسبت به هفته ماقبل هستیم. بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر در هفته چهارم مهر در استان‌های قم، مرکزی، ایلام، آذربایجان غربی، البرز و آدربایجان شرقی گزارش شده است. میران بروز در این استان‌ها با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میزان متوسط کشوری است و از این میان استان‌های قم، مرکزی و ایلام دارای بیشترین میران اختلاف با عدد میانگین مرگ و میر کشوری هستند. همچنین کمترین میزان بروز مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته چهارم مهرماه به ترتیب در استان‌های گلستان، گیلان و مازندران بوده است.

لاری ادامه داد: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور حدود ۵۴ درصد است که بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی به علت سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته گذشته مربوط به نانوایی‌ها است. همچنین بیشترین میزان استفاده از ماسک در مدارس و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کمترین میزان استفاده در پاساژها گزارش شده است.

وی در خاتمه گفت: همکاری مردم با کادر درمان شرط اساسی موفقیت و شکست بیماری است. با رعایت جدی تر نکات بهداشتی و استفاده از ماسک امیدواریم شاهد توقف شیوع بیماری باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شهر بروجرد در استان لرستان با چهارصد هزار نفر جمعیت از نظر امکانات در مانی افتضاحه با وجود اینکه مردمش فاصله گذاریها رو رعایت میکنم و تقریبا صد در صد ماسک میزنم ولی به دلیل کافی نبودن مرکز درمانی دیگه راهروی بیمارستان هم جا نداره. خوب نتیجه همین میشه آمار بسیار بالای مرگ و میر...

    • مینا

      خدا بکشدشون که میخواستن ایمنی گله ای بوجود بیارن و همه را گرفتار کردن

    • ایران

      دوستان رعایت کنید بخدا شوخی بردار نیست.تو این اوضاع کشور و گرونی حداقل خودمون بفکر خودمون باشیم. خواهشا جدی بگیرید

    • بدون نام

      تو روخدا مسافرت و مهمونی نرین به خدا شوخی نیست ی دفعه مثل اجل معلق گرفتارتون میکنه باورکردنی نیست تو رو قران‌تصویری بگیرین و فامیلاتونو ببینین من سه ماهه نرفتم شهرستان مامانو خانواده مو ببینم تحمل کنین ما مردم غیر از خودمون کسی رو نداریم ب دادمون برسه با همه دنیا ک جنگ داریم تحریم هستیم و مسئولان بی وجدان تا دلت بخوهد داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج