۱۰۴۹۰۹۸
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

نمایندگان مجلس حق طعنه و توهین ندارند

نماینده مجلس دهم گفت: شرایط فعلی اقتضا نمی کند به جان هم بیفتیم، باید وحدت داشته باشیم و در جهت عبور از مشکلات، حرکت کنیم.

خبرگزاری برنا: نماینده مجلس دهم گفت: شرایط فعلی اقتضا نمی کند به جان هم بیفتیم، باید وحدت داشته باشیم و در جهت عبور از مشکلات، حرکت کنیم.

«اسدالله عباسی»، نماینده مجلس دهم، در رابطه با "توهین و تهدید نمایندگان مجلس یازدهم به رییس جمهور گفت: افراط و تفریط جواب نمی دهد، مجلس طبق چارچوب و قانون، دارای وظایف و اختیاراتی است و نمایندگان باید در چارچوب قانون صحبت کنند. نباید صحبت هایی مطرح شود که منجر به متوقف شدن چرخه حرکت جامعه شود. مجلس باید با ریل گذاری شرایط را تسهیل کند و نباید در جامعه التهاب ایجاد کند زیرا این مسئله، منجر به ناامیدی مردم می‌شود. باید نگاهمان به آرمان های حضرت امام و استراتژی های مقام معظم رهبری، باشد.

او ادامه داد: نمایندگان حق طعنه و توهین ندارند، مجلس باید از ابزارهای قانونی خود استفاده کند و نمایندگان نباید با الفاظ بازی کنند. انتقاد و نقد وجود دارد اما توهین، تهدید و تضعیف دولت به جامعه، آسیب می زند.

عباسی مطرح کرد: مجلس از اهرم های قانونی خوبی برخوردار است و با استفاده از انها می تواند تاثیر گذار باشد و در مسایل کلان کشور، نقش آفرینی کند. رسیدگی به معیشت مردم در اولویت اول است. باید دولت، مجلس و قوه قضاییه با هم متحد شوند آن هم، در این شرایط که شاهد فشارهای خارجی هستیم. نباید دیگر در داخل کشور شاهد از هم گسیختی و شکاف باشیم این ها خسران و زیان به مردم و نظام، وارد می کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا نماینده آنقدر مصونیت دارد که نسبت به رییس جمهور یک کشور چنین اظهاراتی را بیان کند، گفت: خیر نماینده چنین مصونیتی ندارد که بخواهد چنین اظهاراتی را بیان کند، مصونیت نماینده در چارچوب قانون اساسی تعریف شده است. نماینده می تواند نقد و تحلیل کند اما در خصوص چنین اظهاراتی که مواضع منطقی نیست، باید پاسخگو باشد. نمایندگان حق توهین تهمت و افترا ندارند. شرایط فعلی اقتضا نمی کند به جان هم بیفتیم، باید وحدت داشته باشیم و در جهت عبور از مشکلات، حرکت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب، حالا اونکه حرف نمیفهمه و توهین میکنه رو چرا مجازات نمی‌کنید؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمایندگان مردم حق دارند توگوش شماها که کم کاری میکنید هم بزنند!

      • بدون نام

        آفرین.واقعا در این زمان مجازاتش حداقل اخراج از مجلس باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج