۱۰۵۱۰۹
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

اتاق غذاخوری، مکانی است که همه اعضای خانواده دست‌کم یک بار در روز دور یکدیگر جمع می شوند. پس چه بهتر که آن را به محفلی گرم و فضایی دوست داشتنی تبدیل کنیم. در این مطلب در نظر داریم هر موردی برای تزئین اتاق غذاخوری لازم است برایتان یادآوری کنیم.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

برترین ها: اتاق غذاخوری، مکانی است که همه اعضای خانواده دست‌کم یک بار در روز دور یکدیگر جمع می شوند. پس چه بهتر که آن را به محفلی گرم و فضایی دوست داشتنی تبدیل کنیم. در این مطلب در نظر داریم هر موردی برای تزئین اتاق غذاخوری لازم است برایتان یادآوری کنیم.

میز غذاخوری

اصلی ترین گزینه اتاق غذاخوری، میز ناهارخوری است. هنگام خرید میز ناهارخوری مناسب باید به شکل و اندازه اتاق توجه داشته باشید و فقط به زیبایی میز فکر نکنید.

میزناهارخوری میزی است که افراد برای صرف غذا دور هم جمع می شوند. به همین دلیل، رنگ، شکل و طرح این میز بسیار مهم است و باید سعی کنید با دیگر مبلمان خانه نیز جفت باشد. میزهای مستطیل و گرد انتخاب های مناسبی برای همه زمان ها و مکان ها هستند. این میزها اصولا در همه اتاق ها جا می شوند و با هر دکوراسیونی جور در می آیند. میزهای گرد، مکالمه افراد را سرمیز راحت تر می کند. میزهای مستطیل نیز برای تعداد بیشتر مهمانان، فضای بیشتری دارد. دور میزهای مستطیل می توان صندلی اضافه کرد. اما میزهای گرد این قابلیت را ندارند.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

اتاق های ناهارخوری بی رنگ و رو را می توان با کمک میز ناهارخوری زیبا جلوه داد. برای این گونه اتاق ها بهتر است میزی متفاوت انتخاب کنید. به طور مثال، میزهای بیضی یا هشت ضلعی، به اتاق های ساده شخصیت خاصی می بخشند.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

توجه داشته باشید، اگر دکوراسیون خانه شما سنتی است، باید میز ناهارخوری را نیز سنتی انتخاب کنید.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

برای اینکه افراد دور میز ناهارخوری احساس راحتی و خودمانی بودن بکنند، بهتر است صندلی ها پشتی های بلند داشته باشند.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

میزناهارخوری باید به اندازه تعداد اعضای خانواده و مهمانان آنها باشد اما قرار نیست همه فضا اتاق را اشغال کند. در اتاق های بزرگ قرار دادن میز بزرگ اشکالی ندارد. می توانید یک طرف اتاق را به ناهارخوری ده یا دوازده نفره خود اختصاص بدهید. اما در اتاق های کوچک، بهتر است میزی استفاده کنید که تاشو باشد و در مواقع نیاز، به اندازه آن اضافه کنید. میز ناهارخوری را باید به گونه ای بچینید که افراد به راحتی در اطراف آن رفت و آمد کنند.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

پیش از خرید میزناهارخوری، ابتدا اتاق را اندازه بگیرید و سپس فضایی را در اطراف آن برای آسانی رفت و آمد در نظر بگیرید و سپس بزرگ ترین میز که مناسب فضای موردنظر است را بخرید.

هنگام سفارش ساخت میزناهارخوری، به رنگ و نوع دکوراسیون خود توجه داشته باشید. به طور مثال، اگر دکور مشکی دارید، سطح روی میزناهارخوری را نیز مشکی متالیک سفارش بدهید. سعی کنید روکش ضدآب برای میز انتخاب کنید که به مرور زمان شکل و قیافه خود را از دست ندهد. سطح شیشه ای به هیچ وجه برای خانه های شلوغ و پرجمعیت مناسب نیست.

گزینه رنگ

مشکی، رنگ پرجاذبه

کفپوش مشکی بسیار جذاب است و هیچ نوع تیره‌گی یا دلگیری را به اتاق القا نمی کند. برای تناسب بیشتر کفپوش با دیگر عناصر اتاق، مبلمان و وسایل دکوری را نیز مشکی انتخاب کنید. برای اینکه این تیره‌گی ها زیباتر به چشم بیایند آنها را با رنگ های روشن و متضاد، همچون سفید یا زرد همنشین کنید. این می شود یک انتخاب هوشمندانه. بدون خفه کردن فضا، از وسوسه رنگ سیاه بهترین استفاده را برده اید.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

در اتاق غذاخوری می توانید یکی از دیوارها را به طور کامل - از بالا تاپایین - مشکی کنید. اما این کار شرط دارد. شرط آن استفاده از نورهای طبیعی و ترکیب با رنگ سفید است تا حس خفگی به اتاق ندهد. رنگ مشکی همه نور را به خود جذب می کند و گرایش بسیاری به تخت و صاف دیده شدن دارد. بنابراین، اگر پرداخت نهایی رنگ را براق انتخاب کنید، اتاق درخشندگی بیشتری خواهد داشت.

کفپوش و مبلمان را مشکی را در اتاقی با دیوارهای سفید بچینید. میز ناهارخوری نیز اگر مشکی باشد بهتر است و ظروف دکوری روی آن را به طور زیرکانه ای سفید انتخاب کنید تا باعث دیده شدن بهتر خودشان و میز بشوند. این تضادهای رنگی است که به راحتی نظر بیننده را جلب و دلبریایی می کنند.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

آیا به رنگ مشکی علاقه دارید ولی نمی خواهید دیوار و سقف خانه را تیره کنید؟ خوب به موارد دیگری فکر کنید که می توانید رنگ مشکی را به آنها تزریق کنید. به طور مثال، به درها یا تزئینات چوبی یا حتی لوستر اتاق.

سبز و زرد، برزیل خانگی

اکنون که تب فوتبال و جام جهانی تند است و همه فوتبالی ها دنبال این مراسم هستند، می توانید از پالت رنگ سبز و زرد برای فضای اتاق غذاخوری در خانه خود استفاده کنید.

رنگ زرد آفتابی، گرمای خورشید را القا می کند و باعث صمیمیت بیشتر فضا می شود. سبزهای بهاری نیز علاوه بر هارمونی کامل با زرد، به دیوارهای خانه حس طبیعت و طراوت می بخشند.

اگر بخواهید می توانید نارنجی را نیز وارد بازی کنید. دیوارهایی که به رنگ نارنجی روشن هستند، گرمایی بسیار مطبوعی دارند و آرامش خاصی به انسان می دهند. این رنگ را می توان با نارنجی پررنگ تر که تُنی از قرمز در خود دارد و سبز فسفری که بیشتر حالت مات دارد، جفت کرد. این رنگ ها هارمونی بسیار خوبی با هم دارند و مسلما از گرمای محیط آرامش می گیرید.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

آبی و توسی

اتاق غذاخوری را می توانید با ترکیبی از رنگ های آبی و توسی به محیطی شیک و درخشان تبدیل کنید. رنگ های تیره در سقف باعث کوتاه دیده شدن آن و رنگ های روشن باعث بلندتر دیده شدن دیوارها می شوند. به نظر ما رنگ های تیره باعث صمیمی تر دیده شدن فضا می شود و احساس می کنید بیرون از خانه غذا می خورید.

یکی از بهترین ترفندهای استفاده از رنگ روشن در چنین اتاقی، استفاده از رنگ ها و ترکیبات براق است.

از این رنگ ها برای همه وسایل از پارچه صندلی ها گرفته تا گلدان، پرده، کفپوش یا حتی رنگ دیوارها بهره گرفت. حتی وسایل دکوری این فضا را نیز می توانید از خانواده این دو رنگ استفاده کنید.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

زرشکی و قرمز

این رنگ های بسیار آتشین و پرحرارت هستند اما به همه اندازه شور و صمیمیت زیادی هم دارند. این رنگ باعث افزایش اشتها و برانگیخته شدن احساسات صمیمانه اعضای خانواده می شود و می توان یک غذای پر هیجان را دور یکدیگر صرف کرد.

اگر این رنگ ها را برای پرده با دیوار نمی پسندید، برای تابلوی آثار هنری یا وسایل دکوری یا صندلی های میز ناهارخوری می توانید از آنها بهره بگیرید.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

تلفیق سبک ها

میزناهارخوری با صندلی های مرتبط شکل کامل رسمی دارد. اما برای ایجاد تنوع در این فضا، می توانید از صندلی های مدرن و متفاوت همچون صندلی های آکریلیک شفاف استفاده کنید. لوستر برنزی بلند حالت سنتی دارد و بالشت و کوسن های روشن و رنگی طراحی خودمانی و راحت و صندلی های شیشه ای در تضاد با همه آنها، طراحی کاملا مدرن دارند.

در بسیاری از خانه ها، فضای غذاخوری را با کفپوش چوبی یا فرش می پوشانند. اما بد نیست یک بار هم کاشی را امتحان کنید. کاشی مشکی طرح‌دار و براق یک ایده جالب برای این منظور است. برای جلوه بیشتر این کاشی ها بهتر است از صندلی های چوبی با رنگ های گرم استفاده و دیوارها و نیمکت غذاخوری را سفید انتخاب کنید.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

اگر امسال دنبال خرید میز ناهارخوری رفته باشید متوجه می شوید طرح امسال با سال های گذشته تفاوت عمده ای دارد. میزهای ناهارخوری جدید دو صندلی در دو طرف میز دارند که شکل و طرح پارچه آنها با بقیه فرق دارد. دو یا سه صندلی در یک طرف میز یک رنگ و یک شکل هستند و در طرف دیگر میز، یک نیمکت ساده یا تشک‌دوزی شده قرار دارد. این ترکیب بسیار زیبا و خلاقانه است و به فضای غذاخوری در خانه هویت جدیدی می بخشد. شما هم می توانید از این ایده بهره بگیرید و برای یک طرف میزناهارخوری خود، یک نیمکت بلند سفارش دهید.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

در طراحی اتاق یا میزناهارخوری می توانید از دارایی ها شخصی یا خانوادگی خود استفاده کنید. به طور مثال، از صندلی پدربزرگ که به شما به ارث رسیده است می توانید بهره بگیرید. البته برای سازگاری آن با میز و صندلی ها، بهتر است صندلی های میز را از انواع مختلف و سبک و رنگ و شکل متفاوت انتخاب کنید تا در خانه بیانگر نوعی سلیقه و طراحی شخصی باشد.

ناهارخوری در آپارتمان کوچک

بیشتر ما اعتقاد داریم آپارتمان های کوچک دیگر جایی برای میز ناهارخوری ندارند و باید بی خیال آن شد. اما همیشه هم این طور نیست.

با استفاده از رنگ های خنثی و کمرنگ می توانید یک کنج راحت و کامل برای قرار دادن میز غذاخوری ایجاد کنید. برای بهترین استفاده از فضا، گوشه ای از اتاق نشیمن را انتخاب کنید. به نجار سفارش نیمکت های تشک‌دوزی شده بدهید که در زیر خود نیز کشو دارند و می توان به عنوان انباری وسایل کوچک از آن استفاده کرد. در مقابل این نیمکت، یک میز صاف و ساده و صیقلی قرار دهید و در طرف مقابل، دو صندلی حصیری بسیار شیک بگذارید. به این ترتیب، گوشه بی استفاده آپارتمان شما به فضای غذاخوری توکار تبدیل می شود.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری

کیوسک گفت‌وگو درست کنید. ایجاد یک اتاقک یا کیوسک کوچک و اختصاصی در گوشه ای از خانه باعث می شود زمان صرف غذا احساس راحتی بیشتر داشته باشید و زمان بیشتر را در کنار هم بنشینید و حرف بزنید. این نوع دکوراسیون شبیه کافه یا رستوران های بیرون از خانه است و به همین دلیل به ساکنان خانه حس متفاوتی می بخشد. قرار دادن میز ساده ای که فقط یک پایه در وسط دارد نشستن و بلند شدن فرد از پشت میز را آسان می کند.

کلی ایده برای اتاق غذاخوری
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج