۱۰۵۱۱۳۹
۳ نظر
۵۰۱۶
۳ نظر
۵۰۱۶
پ

اصولگرایان بر موج مشکلات مردم سوار شده‌اند

موضوع توهین به رئیس‌جمهور این روزها به نقل همه محافل خبری بدل شده است. چنانکه در هر گوشه و کناری رسانه‌ای به این مساله و ابعاد آن می‌پردازد.

آرمان ملی: موضوع توهین به رئیس‌جمهور این روزها به نقل همه محافل خبری بدل شده است. چنانکه در هر گوشه و کناری رسانه‌ای به این مساله و ابعاد آن می‌پردازد.

البته شاید خود رئیس‌جمهور هم فکر نمی‌کرد که اظهاراتش در باب صلح امام حسن(ع) چنین بازتاب‌ها و واکنش‌هایی داشته باشد، اما هرچه هست دلواپسان سخنان حسن روحانی را برنتافتند و هجمه‌های شدیدی به او وارد کردند.

چنانکه حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس رئیس جمهور را به اعدام تهدید کرد. پرسش اینجا است که چرا نباید چنین ادعاها و اظهاراتی که به نوعی وهن جایگاه ریاست‌جمهوری است مورد پیگرد قرار گیرد.

با این حال می‌بینیم دولت نیز چندان موضعی در این راستا اتخاذ نمی‌کند و صرفا بی‌‌‌اعتنا از کنار آن می‌گذرد. باید دید پس از بیانات مقام معظم رهبری این جریانات هتاک رویکرد خود را تغییر خواهند داد یا خیر. برای بررسی عملکرد دولت و تخریب و توهین به رئیس‌جمهور با حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد فعال سیاسی اصلاح‌طلب به گفت‌و‌گو پرداختیم که می‌خوانید.

چرا اصولگرايان در مجلس شوراي اسلامي به رئيس‌جمهور علنا توهين مي‌کنند؟

متاسفانه رعايت موازين شرعي و اخلاقي کاملا در کشور ما مورد خدشه قرار گرفته است. توهين به رئيس‌جمهور در کشور ما سال‌هاست که عادي شده است. نه تنها امروز بلکه در گذشته هم بارها اين موضوع اتفاق افتاده است که البته بايد اين رويکرد توهين‌آميز تغيير کند. من نمي‌خواهم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را به متهم کنند که از انتقاد عبور کرده‌اند، اما متاسفانه اين موضع به صراحت ديده مي‌شد.

اصولگرایان بر موج مشکلات مردم سوار شده‌اند

در هيچ جاي ديانت ما فحشا، توهين و حتي غيبت وجود ندارد. يک نمونه مثال به شما مي‌زنم که در مجلس اول مهندس بازرگان را براي يک نطقي که در مجلس داشت مورد حمله قرار دادند و نطق آقاي بازرگان نيمه کاره تمام شد. نمونه دوم توهين در مجلس هم مربوط به صحبت‌هاي آقاي صباغيان است که عده‌اي به ايشان حمله کردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

مساله اين جاست که آقاي معين‌فر هم از ايشان مي‌خواست حمايت کند را هم مورد حمله قرار دادند. موضوع هتک حرمت، بي‌حرمتي و تعرض به آبرو يک موضوع تازه‌اي نيست که اتفاق افتاده باشد. تقريبا از همان اول انقلاب بي‌حرمتي در جريان مديريت و گاه در مجلس شوراي اسلامي وجود داشته است.

من خودم هم زماني که گزارش مربوط به ملي مذهبي‌ها را مي‌خواندم دوبار مورد حمله در مجلس قرار گرفتم و گزارش از دست من گرفته شد و آن را پاره کردند. اينکه در مجلس يازدهم رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي که لباس روحاني بر تن دارد به رئيس‌جمهوري که با اکثريت آرا به رياست رسيده توهين کند و خواستار اعدامشان شود، تعجب‌بر‌انگيز است.

آيا امکان دارد کسي را بدون برگزاري دادگاه از اعدامش حرف بزنند. کسي که با اين جرات و جسارت به شخص دوم کشور آن هم در تريبون عمومي حکم اعدام مي‌برد چه معنايي دارد. آقاي ذوالنوري که براي رئيس‌جمهور حکم اعدام مي‌برد مرتکب جرم علني شده است.

آقاي ذوالنوري مرتکب گناه علني شده. رهبر معظم انقلاب با تدبير خود مسأله را حل کردند و اخطار بسيار جدي هم به اين آقايان دادند، اما موضوع بيشتر از اين حرف‌ها مهم‌ است. آقاي‌ذوالنور در رابطه با صحبت‌هاي رهبر معظم انقلاب توئيت مي‌کنند که از رهبري حمايت مي‌کنند، اما در چارچوب وظايف خود عمل خواهند کرد. حقيقتا جاي تاسف و تاثر دارد که يک شخصي به‌عنوان رئيس کميسيون امنيت ملي به شخص دوم کشور توهين مي‌کند و بعد هم در لفافه بر راه اشتباه خود تاکيد کرده است .

آقاي ذوالنوري منظورش از اينکه مي‌گويد بر وظايف خود عمل خواهد کرد را يعني دوباره بر راه گذشته خود با آقاي روحاني ادامه خواهم داد. آقاي ذوالنوري با توئيتي که در رابطه با صحبت‌هاي رهبري کردند نه عقب‌نشيني انجام دادند و نه حتي عذرخواهي کردند. نماينده مجلس‌بودن براي مردم بسيار مهم است و بايد به آن احترام گذاشت. اما نماينده با حدود خود را بشناسد.

نظر شما درباره عملکرد آقاي روحاني چيست؟ چرا آقاي روحاني نتوانستند به وعده‌هاي اصلي خود عمل کنند؟

آقاي روحاني بايد به وعده‌هايي که داد عمل مي‌کرد، اما وقتي به هر دليلي نتوانست به وعده‌هاي خود عمل کند بايد به مردم مي‌گفت مي‌خواستم اين مطالبه شما را محقق کنم اما به خاطر دلايلي که وجود داشت نتوانستم. يک شخصيت مسئول و مسئوليت‌شناس اين‌طور عمل مي‌کند.

کسي که اعتماد مردم برايش اهميت دارد اين‌گونه عمل مي‌کند. اگر الان آقاي روحاني به مردم وعده‌هاي جديد دهد آيا کسي از او قبول مي‌کند؟‌‍! برخي عملکرد ايشان باعث شده مردم به اصلاح‌طلبي که فردا در انتخابات کانديدا شود و به آنان وعده دهد، اعتماد نداشته باشند. امروز بخش‌هايي از مردم از انتخابات نااميد هستند و ما تا به حال با چنين وضعيتي روبه‌رو نبوده‌ايم. از ابتداي انقلاب تا به امروز ما چنين وضعيتي نداشتيم که مردم اين مقدار از انتخابات و مسئولان ملول باشند و اين‌قدر مايوس شده باشند.

چرا بعضي از اصولگرايان فضاي کشور را آنقدر زود به سمت انتخابات بردند؟

اين تحرکات انتخاباتي در اين موقعيت که بسيار زود هم هست هيچ‌ توجيهي ندارد جز يک نوع شتاب‌زدگي پيش‌فرض و اينکه بعضي از اصولگرايان از شرايط موجود به طمع افتادند که بر موج نارضايتي‌ها و مشکلات سوار شوند و براي بحث‌هاي انتخاباتي خود ماهي بگيرند. در حالي که اين مسأله به هيچ‌وجه به مصلحت جامعه نيست و اگر کساني هم چنين قصدي داشته باشند قصد سوئي دارند که چيزي جز بهره‌برداري‌هاي جناحي و شخصي از شرايط نيست. مسأله امروز کشور چاره‌انديشي براي رفع مشکلات است .

اصلاح‌طلبان چرا درباره انتخابات هيچ ‌تصميم‌گيري نمي‌کنند؟

اصلاح‌طلبان امروز بزرگترين هم‌شان اين است که چگونه به مطالبات مردم پاسخ دهند و مشکلات‌شان را کاهش دهند و براي بازگشت اعتماد و آرامش به پايگاه راي خود تلاش کنند. اصلاح‌طلبان گره دولت روحاني را هنوز نتوانسته‌اند باز کنند و مورد قصور به خاطر رئيس‌جمهور شدن حسن روحاني قرار مي‌گيرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      آقای با سواد لطفاً بگو این مشکلات رو کی بوجود آورده، حتماً میگی بابای من.مشکلات ملت دست پخت همین دولته که جنابعالی مطالبات ملتو موج سواری میدونی.پس لطف کن فکر نکرده اظهار نظر نکنه.

      پاسخ ها

      • علی

        خیلی سطحی نگاه میکنی سعید خان ... سیاست خیلی پیچیده است .

    • بدون نام

      این جریان غالب ، که همیشه در سایه هستند و سیاستهای کلی کشور را بر اساس منافع خود هدایت میکنند به صورت نوسان گیرها ، در بازاز طلا ، ارز ، بورس ،....و سیاست عمل می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج