۱۰۵۱۵۰۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کار سخت رئال، پورتو با طارمی به‌دنبال جبران

هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از امشب در شهر‌های مختلف این قاره دنبال می‌شود که در دیدار‌های مهم، بایرن‌مونیخ، اینترمیلان، رئال‌مادرید و منچسترسیتی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

روزنامه فرهیختگان: هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از امشب در شهرهای مختلف این قاره دنبال می‌شود که در دیدارهای مهم، بایرن‌مونیخ، اینترمیلان، رئال‌مادرید و منچسترسیتی به مصاف حریفان خود خواهند رفت. اتلتیکومادرید نیز پس از شکست سنگین هفته نخست برابر بایرن، امشب میزبان سالزبورگ اتریش خواهد بود تا با کسب سه‌امتیاز این دیدار به وضعیت خود در جدول گروه A سروسامان دهد.

گروه A: خیال راحت فلیک

بایرن‌مونیخ امشب در مسکو دیداری نه‌چندان دشوار برابر لوکوموتیو پیش‌رو دارد. تیم روسی که سومین فصل پیاپی حضورش در لیگ قهرمانان را می‌گذراند در نخستین دیدار خود برابر ردبول‌سالزبورگ به تساوی ۲-۲ رسید و حالا در این دیدار خانگی به کسب یک‌امتیاز هم راضی خواهد بود. لوکوموتیو فصل پیش برای دومین سال متوالی نایب‌قهرمان لیگ روسیه شد و جواز حضور در لیگ قهرمانان این فصل را به‌دست آورد. آنها اگرچه در سال‌های اخیر حضوری فعال در این تورنمنت داشتند اما نتایج خوبی در این مدت کسب نکرده‌اند. تساوی هفته گذشته برابر رقیب اتریشی سومین دیدار بین ۱۳بازی قبلی آنها در این مسابقات بود که به شکست ختم نشد و ۱۰بازی دیگر را به رقبا باخته‌اند. در چنین شرایطی بعید است این تیم بتواند برابر تیم سرحال و آماده هانسی‌فلیک که مدافع عنوان قهرمانی نیز هست، حرفی برای گفتن داشته باشد.

لوکوموتیو در لیگ اما به‌جز دیدار این هفته مقابل روتوروولگوگراد که با شکست این تیم همراه بود، نتایج خوبی کسب کرده و با گذشت ۱۲هفته از این مسابقات با ۲۱امتیاز یکی از مدعیان قهرمانی به‌شمار می‌رود. درسوی مقابل نیز بایرن نخستین تیم تاریخ این مسابقات است که با پیروزی در تمامی دیدارهایش قهرمان شده و حالا چشم به رکورد میلان با ۷قهرمانی در اروپا دارد که درصورت فتح این تورنمنت در فصل جاری با آن برابر خواهد بود. فلیک هفته پیش در غیاب سرژ گنابری، ستاره تیمش که تست کرونایش مثبت شده است توانست با ۴گل اتلتیکومادرید را شکست داده و نشان دهد که امسال هم اصلی‌ترین مدعی قهرمانی در اروپاست. آنها در ابتدای هفته نیز با ۵گل آینتراخت‌فرانکفورت را شکست دادند و کاملا برای دیدار امشب آماده هستند. مونیخی‌ها برای این دیدار علاوه‌بر گنابری، دو ستاره دیگر خود آلفونسو دیویس و لروی سانه را نیز دراختیار ندارند.

در دیگر دیدار این گروه، اتلتیکومادرید برای جبران ناکامی هفته قبل میزبان سالزبورگ خواهد بود. سیمئونه انتظار چنین شکست سنگینی را در ابتدای راه نداشت و حالا در خانه به‌دنبال برتری برابر این تیم اتریشی و رقابت برای صعود به دور بعد خواهد بود. آنها در ابتدای هفته با دو گل بتیس را شکست دادند و حالا در رتبه دوم لالیگا قرار دارند. دو تیم تاکنون در رقابت‌های اروپایی رودرروی هم قرار نگرفته‌اند و سالزبورگ آخرین‌بار در فصل ۱۸-۲۰۱۷ در اسپانیا به میدان رفته که حاصل آن تساوی ۲-۲ برابر سوسیداد بوده است.

گروه B: مدعیان ناکام

رئال‌مادرید فصل اروپایی خود را با شکستی عجیب برابر شاختاردونتسک آغاز کرد و ۳ بر ۲ مغلوب این تیم اوکراینی شد. آنها امشب میهمان مونشن‌گلادباخ هستند و برابر این حریف آلمانی نیز کار آسانی در پیش نخواهند داشت. گلادباخ پس از تساوی هفته پیش برابر اینتر، در بوندس‌لیگا به مصاف ماینتس رفت و با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل این تیم با ۸امتیاز به رده پنجم جدول بوندس‌لیگا صعود کرد. شاگردان مارکو رز برابر اینتر هم بدشانس بودند که برتری را در آخرین دقایق از دست دادند تا شگفتی‌های این گروه تکمیل نشود. این تیم آلمانی پیش از این دوبار در مرحله گروهی مسابقات حضور داشته و هیچ‌گاه نتوانسته راهی دور بعد شود. آنها فصل پیش در لیگ اروپا نیز پشت‌سر استانبول‌باشاک‌شهیر و رم ایتالیا قرار گرفتند و از دور مسابقات حذف شدند. آخرین رویارویی آنها با رئال‌مادرید به سال ۱۹۸۵ برمی‌گردد و اگر در مسابقه امشب بازنده نباشند می‌توانند به صعود از این گروه دشوار امیدوارتر شوند. رئال اما شکست هفته پیش را با برتری ۳ بر یک در ال‌کلاسیکو جبران کرد و حالا با روحیه‌ای خوب مهیای مصاف امشب شده است. خبر خوب برای زیدان بازگشت ادن آزارد از مصدومیت است و این ستاره بلژیکی در فهرست تیمش برای دیدار امشب قرار خواهد گرفت اما کارواخال، اودگارد، ماریانو و اودریوزولا همچنان مصدومند.

اینتر آنتونیو کونته هم که در این فصل پرفرازونشیب بوده در دونتسک کار سختی برابر قاتل رئال خواهد داشت. نراتزوری که به زحمت یک‌امتیاز از گلادباخ گرفته برای ماندن بین مدعیان صعود از گروه دوم به سه‌امتیاز این دیدار خارج از خانه نیاز دارد اما تکرار برتری پرگل ۵ بر صفر فصل پیش در نیمه‌نهایی لیگ اروپا برای اینتر بسیار دشوار خواهد بود. شاختار درحالی رئال را شکست داد که به‌دلیل مثبت‌شدن تست کرونای چند بازیکنش مجبور شد از ۸بازیکن زیر ۲۳سال در ترکیب خود استفاده کند اما در همان نیمه نخست با زدن سه‌گل به حریف نشان داد ترسی از قهرمان ۱۳دوره این مسابقات ندارد. اینتر هم اگرچه از ۱۱بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان تنها ۲برد دارد اما برابر رقبای اوکراینی آمار خوبی داشته و در ۹بازی آخر خود برابر آنها شکست‌ناپذیر بوده و هر ۴بازی آخر خود را نیز برده است. کونته در این دیدار اشرف حکیمی را پس از منفی‌شدن تست دوم کرونایش دراختیار دارد اما الکسیس سانچز به‌دلیل مصدومیت غایب خواهد بود.

گروه C: وضعیت نامشخص طارمی

پورتو رقابت‌های این فصل را با دیداری سخت در انگلیس آغاز کرد و درنهایت ۳ بر یک مغلوب منچسترسیتی شد. شاگردان سرجیو کونسیسائو امشب فرصت جبران این شکست را در خانه و برابر المپیاکوس یونان خواهند داشت. دیگر تیم سه‌امتیاز این گروه که مارسی را در هفته اول شکست داد می‌توان برای پورتو نیز دردسرساز شود. پورتو پس از شکست برابر ماریتیمو و تساوی مقابل اسپورتینگ‌لیسبون، به سیتی هم باخت تا روند ناکامی‌های این تیم تکمیل شود. با این حال در دیدار این هفته خود برابر ژیل‌ویسنته با یک‌گل و به‌سختی پیروز شد تا وضعیتش در لیگ پرتغال بدتر نشود. کونسیسائو در این فصل کمتر به مهدی طارمی، خرید جدید خود فرصت بازی داده و ترجیح می‌دهد مهاجم ایرانی‌اش را در اواخر بازی‌ها به میدان بفرستد. با این شرایط در مسابقه امشب هم بعید است طارمی را به‌عنوان بازیکن فیکس به زمین بفرستد و احتمالا در نیمه دوم شاهد حضور او در میدان خواهیم بود.

پپ گواردیولا هم با وجود برتری در دیدار نخست خود در این تورنمنت همچنان انتقادات زیادی را به‌دلیل نتایج نه‌چندان خوبی سیتی در لیگ جزیره تحمل می‌کند. شاگردان او در ۵بازی ابتدایی خود در این فصل تنها ۲برد کسب کرده‌اند و با ۸امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارند. سیتی این هفته هم برابر وستهام به تساوی یک-یک رسید و همچنان روند ضعیفی را در فصل جدید طی می‌کند. آنها امشب در فرانسه به مصاف مارسی می‌روند که با آندره ویاس‌بواس در لوشامپیونه عملکرد خوبی داشته و در ۵دیدار اخیرش بدون شکست مانده است. سیتی در این مسابقه آگرو و ژسوس، دو مهاجم اصلی‌اش را به‌دلیل مصدومیت دراختیار ندارد و احتمالا گواردیولا از استرلینگ به‌عنوان مهاجم نوک استفاده خواهد کرد.

گروه D: بازی راحت برای قرمزها

لیورپول پس از برتری هفته پیش برابر آژاکس، امشب دیداری به‌مراتب راحت‌تر پیش‌رو خواهد داشت و احتمالا یورگن کلوپ به چند ستاره تیمش برای مصاف با میتیلند دانمارک استراحت خواهد داد. قرمزها پیش از مصاف امشب در لیگ رودرروی شفیلدیونایتد قرار گرفتند و ۲ بر یک به برتری رسیدند. تیم دانمارکی در خانه با ۴گل مغلوب آتالانتا شده بود و امشب در آنفیلد مسلما کار دشوارتری برابر قهرمان انگلیس خواهد داشت. آژاکس و آتالانتا دیگر دیدار این گروه را امشب برگزار خواهند کرد. شاگردان تن‌هاگ این هفته را با نتیجه‌ای عجیب برابر فنلو آغاز کردند و با ۱۳گل این تیم را شکست دادند تا رکوردی جالب در لیگ هلند ثبت کنند. با این حال رویارویی امشب آنها برابر آتالانتا تا حد زیادی تکلیف رقیب لیورپول برای صعود به مرحله بعد را روشن خواهد کرد و با توجه به وضعیت این گروه یکی از این دو تیم به‌همراه شاگردان کلوپ راهی دور حذفی خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج