جاباما
۱۰۵۱۵۶۹
۴۶ نظر
۵۱۰۰
۴۶ نظر
۵۱۰۰
پ

مهراد جم و دنیا جهانبخت؛ پشت پرده یک ابتذال فراگیر

این اولین‌بار نیست که خبر مهاجرت یک هنرمند در رسانه‌ها منتشر و بین مردم دست‌به‌دست می‌شود و احتمالا تا پایان سال شاهد مهاجرت تعداد دیگری از خواننده‌ها خواهیم بود.

برترین‌‌ها :
در چند روز اخیر خبر مهاجرت مهدی مدرس و مهراد جم به خارج از کشور نیز منتشر شده و اکثر آن‌هایی که این خبر را می‌شنوند اولین سوال‌شان این است که «کدوم بودن و چی خوندن؟» خوانندگان متوسطی که به‌واسطه قدرت مافیا‌های موسیقی مشهور شدند و حتی پایشان به برنامه زنده تلویزیون هم باز شد!
مهراد جم و دنیا جهانبخت؛ پشت پرده یک ابتذال فراگیر
اما این‌بار داستان فرق می‌کند. رفتن مهراد جم با رفتن شادمهر عقیلی، محسن نامجو یا حمید طالب‌زاده و حتی با سفر اخیر مانی رهنما و همسرش هم متفاوت است. به این جملات دقت کنید: «اون که اومده بود برنامه علی ضیاء»، «اون که تو کنسرتاش داد میزد» و «اون که با سینا سرلک خوند».
این‌ها تمام نکات مهم دوران خوانندگی محسن سعیدی‌کیا یا همان مهراد جم متولد مرداد ۷۶ است. جالب است بدانید که او اولین فعالیت هنری‌اش را به‌صورت جدی با ترانه‌سرایی و آهنگسازی برای قطعه میثم ابراهیمی به‌نام «جان‌جان» در بهمن سال ۹۷ آغاز کرد!
مهراد جم و دنیا جهانبخت؛ پشت پرده یک ابتذال فراگیر
و بعد در اردیبهشت سال ۹۸ و در حالی‌که ۲۲ ساله بود اولین قطعه‌اش با نام «شمال» را منتشر کرد و قطعه بعدی‌اش هم به‌نام «غمت نباشه»، در انتهای همین اردیبهشت ۹۸ منتشر شد و به این ترتیب او در فاصله زمانی کمتر از یک ماه و با داشتن فقط دو آهنگ توانست در شبکه‌های اجتماعی مطرح شود.
بله، در جامعه هنری و حتی غیرهنری ما و به‌واسطه فضای مجازی می‌توان به‌سرعت و بدون اینکه کار مهم و خاصی بکنی مشهور و البته به‌همان سرعت هم ناپدید شوی. اما قصه این مهاجرت همان‌طور که گفتیم فرق دارد، خواننده‌ای که مجوز داشته و تعداد قطعاتش حتی هنوز به عدد انگشتان دو دست هم نرسیده و بعضی‌ها که میشناختنش، در فضای مجازی رفتنش را بهترین خبر این روز‌ها می‌دانستند، چرا باید چنین تصمیمی بگیرد؟
مهراد جم و دنیا جهانبخت؛ پشت پرده یک ابتذال فراگیر
انتشار فیلمش با دنیا جهانبختی که پیش از این با چهره‌های مشهور دیگری هم رابطه داشته و ظاهرا جزء لاینفک مهاجرت سلبریتی‌هاست! نشان داد که این سفر دلایل دیگری هم داشته است.
تلویزیون و علی ضیاء؛ متهم یا مجرم؟
فرهیختگان با اشاره به حضور «جم» در تلویزیون می‌نویسد: «اما مساله اصلی متوجه صداوسیما و شخص علی ضیاء است.‌ای کاش حالا روابط‌عمومی صداوسیما و حتی روابط‌عمومی برنامه فرمول یک توضیح می‌دادند که خواننده‌ای که هنوز یک سال هم از عمر خوانندگی‌اش نگذشته بود، چگونه سر از یک برنامه زنده و پربیننده در می‌آورد؟ باید تلویزیون و ضیاء به‌عنوان تهیه‌کننده بازخواست شوند. نه به‌خاطر دعوت از یک فرد خاص، بلکه کمک کردن به تکمیل پازل زشتی که سال‌هاست مورد نقد دلسوزان موسیقی و هنر است. پیش از این درباره میهمان‌های برنامه دورهمی و خندوانه هم گفته بودیم و البته که جوابی نشنیدیم.»
مهراد جم و دنیا جهانبخت؛ پشت پرده یک ابتذال فراگیر
شرط می‌بندم می‌بازی
«وقتش رسیده بپذیرید دعوای پیام صادقیان با تتلو ساختگی است. پیام و تهی و تتلو و علیشمس و ساشا و احلام و سایر شاخ‌های راهزن مجازی از یک کانون شرط‌بندی حقوق می‎گیرند. لیدرشان در اسپانیاست: ملقب به مونتیگو.
سناریوی خودکشی دنیا جهانبخت به‌خاطر ساسی، دزدیده شدن ساشا سبحانی در آلمان، افسارگسیختگی تتلو، دوئل داود هزینه با وحید خزایی، جذب پدر آرات، مراسم پایان‌ناپذیر دعوا و آشتی‌کنان صوری بین خودشان همه این نمایشنامه‌ها را سعدالله امیرشقاقی (ملقب به دکتر) در ترکیه می‌نویسد. آن‌ها فروشنده ابتذالند و میلیون‌ها نفر نیز خریدارش!
با هرجنجال مصنوعی، جمعیت بیشتری به صفحات‌شان می‌پیوندند تا پول‌هایشان را در سایت‌های شرط‌بندی آتش بزنند. تتلو دستمزد هنگفتی می‌گیرد و وظیفه‌اش عربده‌جویی و لایو گذاشتن با اعضای شبکه برای داغ ماندن مداوم صفحات‌شان است....» این‌ها را مهدی رستم‌پور، خبرنگار فراری در اینستاگرامش نوشت و از اسامی دیگری هم نام برد.
گفته می‌شود مهراد جم به طمع و ترغیب سایت‌های شرط‌بندی از ایران رفته است و هنرمندان دیگری هم در نوبت سفرند. به‌جز جم چهره‌های مشهور دیگری هم پایشان به سایت‌های شرط‌بندی باز شده بود. این‌ها اکثرا خودشان شرط‌بندی نمی‌کنند و درآمدشان از میزان باخت طرفداران‌شان است. هرقدر تعداد بیشتری ببازند، جناب سلبریتی سود بیشتری دریافت می‌کند و باید هرازگاهی کاری کند که روی بورس باشد، اتفاقات ساختگی که قرار است به‌واسطه آن‌ها دیده شوند، حتی اگر منفی و ظاهرا به‌ضرر او باشد.
مهراد جم و دنیا جهانبخت؛ پشت پرده یک ابتذال فراگیر
چندسالی است که از بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و وزارت اطلاعات خواسته می‌شود جلوی این سایت‌های شرط‌بندی را که یک پایشان معمولا در داخل است، بگیرند. البته گفته می‌شود اقداماتی صورت گرفته، اما مثل همیشه کافی نیست. معمولا گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی، سراغ کسب‌وکار‌هایی که دارای درگاه بانکی هستند، می‌روند و خواهان اجاره یا حتی خرید درگاه بانکی آن‌ها هستند تا ازطریق درگاه بانکی‌شان تراکنش خود را انجام دهند.
میانگین سنی مشتریان این سایت‌ها نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۲۵ ساله هستند و حتی برای تشویق آن‌ها به‌حضور در سایت شرط‌بندی آهنگ‌هایی هم خوانده شده و مخاطب هدف‌شان به‌طور مشخص دهه هفتادی‌ها هستند.
ارشاد و جم
روزنامه فرهیختگان از وزارت ارشاد به تندی انتقاد کرده: «دو، سه روز پیش محمد اللهیاری، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفتگو با یک برنامه رادیویی درباره دلایل مهاجرت مهراد جم صحبت کرد و گفت: «این خواننده در یک‌سال گذشته همه مجوزهایش را گرفته و مشکلی برای دریافت مجوز نداشته است.» اتفاقا مشکل همینجاست؛ جناب الهیاری به‌جای اینکه با افتخار و با هدف تبرئه خود و سازمانش این‌گونه صحبت کند باید پاسخگو باشد که چرا اصلا خواننده‌ای در این حد و اندازه باید مجوز بگیرد و مشکلی هم برای دریافت مجوز نداشته باشد»
فرهیختگان در ادامه نوشته: «ای‌کاش آقای اللهیاری از خودش می‌پرسید چرا خوانندگان کاربلد و دانش‌آموخته‌ای که اتفاقا توسط دفتر موسیقی برای گرفتن مجوز آزار هم می‌دیدند و می‌بینند هیچ‌گاه به فکر ترک وطن‌شان نیستند؟ خوانندگی صرفا یک بیزینس نیست و قرار بوده و است که هنر باشد و هنرمند با تکیه بر شخصیت و ذهن و قلب والایش خلق می‌کند و ماندگار می‌شود.»
مهراد جم و دنیا جهانبخت؛ پشت پرده یک ابتذال فراگیر
واکنش ها به مهاجرت مهراد جم
حدیثه تهرانی بازیگر جوان کشورمان و همسرش کیان مقدم با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به مهاجرت مهراد جم واکنش نشان دادند.
مهراد جم و دنیا جهانبخت؛ پشت پرده یک ابتذال فراگیر
حمیدرضا عاطفی روزنامه‌نگار باسابقه و رئیس کانون پژوهشگران خانه موسیقی در‌باره مهاجرت مهراد جم به «همدلی می‌گوید: «ممکن است ماجرای مهاجرت این خواننده، یک مانور رسانه‌ای باشد. به‌هرحال شرایط غیرعادی به نظر می‌رسد اما در این باره نمی‌شود با قطعیت سخن گفت. گذشت زمان مشخص می‌کند که اصل ماجرا چه بوده است؟»

او با اشاره به ‌این‌که چرا باید همه رسانه‌ها به چنین ماجرایی تا این حد سریع و البته پررنگ واکنش نشان بدهند، گفت:«چرا این قدر باید این ماجرا را داغش کنند و به آن بپردازند؟ البته به خاطر شیوع ویروس کرونا و عالم بی‌خبری، شاید ‌این‌که بخشی از رسانه‌ها چنین اخباری را هم پوشش بدهند، طبیعی است اما این اهمیت در انتشار خبر در کوتاه‌ترین زمان ممکن و البته با پررنگ‌ترین شکل غیرطبیعی است.

عاطفی درباره جایگاه هنری جوانی که گفته می‌شود از کشور مهاجرت کرده هم، توضیح داد: «او یک خواننده درجه‌یک که هیچ، درجه هفتم هم نیست.»این روزنامه‌نگار افزود: «‌این‌که رئیس دفتر موسیقی هم به ماجرا واکنش نشان داده احتمالاً برآمده از آن است که می‌خواهد بگوید ما در این ماجرا مقصر نبوده‌ایم. او می‌خواهد توضیح بدهد که دلیل رفتن آن جوان چه بوده؟ و البته تأکید بر ‌این‌که ماجرا شبیه قصه رفتن شادمهر عقیلی از ایران نیست و دفتر موسیقی تا امروز درزمینه صدور مجوز با او همه همکاری‌ها را انجام داده است.»
مهراد جم و دنیا جهانبخت؛ پشت پرده یک ابتذال فراگیر
حمیدرضا عاطفی در پایان سخنانش به یک ماجرای تاریخی هم اشاره کرد و گفت: «زمان ناصرالدین‌شاه یک آقایی بالای کوه سدی درست کرده بود. مردم به شاه رساندند که یک نفر بالای کوه سد ساخته. شاه تعجب کرد و گفت این مردک را بگیرید و بیاورید. وقتی او را نزد شاه بردند و شاه از او پرسید باوجودآنکه همه می‌دانند ساختن سد بالای کوه هیچ فایده‌ای ندارد چون آبی پشتش جمع نمی‌شود، به شاه گفت که قربانتان گردم، می‌خواستم شما را ببینم و راهی نداشتم. با خودم گفتم اگر این کار را انجام بدهم، مرا نزد شما خواهند آورد. ماجرای مهاجرت این جوان و اقدامات بسیاری از کسانی که امروز عنوان هنرمند را همراه اسم خودشان یدک می‌کشند، در کشور ما همین است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... اینقدر نپردازید
      ارزش صحبت ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        دوست داشته پولشو داشته رفته
        به من و شما ربطی نداره

      • بدون نام

        منکه امروز اسمشونو شنیدم

      • بدون نام

        کسی از سرنوشت علیرضا قمیشی خبر داره؟
        به جرم پدر ، اجازه فعالیت نداره با اون همه استعداد

    • zare

      سایتهای شرطبندی...اسمش خیلی اشناست....آهااااا یادم اومد یه چیزی شبیه بورس خودمونه که آخر سر ملت کلاه میره و پول ها هم بر باد

      پاسخ ها

      • رستا

        اخ گل گفتی

      • بدون نام

        دقیقا
        خخخخخ خب اینام گفتن عقب نیوفتن و یه کاری کرده باشن
        فقط فرقش سن مشتری هاست
        اینجا از 25 به بالا دارن بازی میکنن دیگه بچه بازی نیست

      • بدون نام

        سرنخ رو بگیری میای داخل کشور ، اگر غیراز این بود تا الان داستان فرق داشت

      • بی نام

        اهوم همونه.

    • بدون نام

      کاملا درست گفتید ، موافقم

      پاسخ ها

      • خائن

        روی زخم زخم میزنی !!!!گل گفتی درمون کردی

    • بدون نام

      دوست عزیزی که این متن رو مینویسی مواد قانونی کاملا معلوم میباشد و ضمن اینکه ما محلی برای رسیدگی به شکایات داریم که به اون میگیم دادگاه و قضاوت رو باید با دادگاه و اهلش سپرد شما حق اینکه قضاوت کنید راجع به اشخاص رو ندارید نه فقط شما بلکه در قضایای اینچنینی کل مردم حق قضاوت ندارند فقط ناراحت میشوند و دوتا فحش میدن

    • بدون نام

      والا اونموقعی که من برای بار اول ایشون رو دیدیدم فکر کردم واقعا ادا یا برنامه دوربین مخفی یا از این تماشاچی هاست که اومده روی سن برای هنر نمایی (مثلا) اصلا باور نمیشد که مجوز گرفته وبرای هزارمین باربه حال موسیقی افسوس خوردم .اصلا رفتن وجو گیر شدن این موجود چیز عجیبی نیست عجیب وقابل افسوی مطرح شدن اینن بی استعدادهای بی هنر است که یک هفته است سر تیتر همه اخبار شده اند .حیف از هنرمندانی که مهجور مانده اند وصدایشان شنیده نمی شود.

    • پسر شجاع

      منم اگه شرایطش داشتم میرفتم واقعا شرایط زندگی برای مردم سخت کردن

    • بدون نام

      ... ما تا حالا اصلا اسمشون رو هم نشنیدیم.چندتا آدم چیپ و مبتذل که این همه پرداختن نداره.

    • بدون نام

      ای داد بیداد به کجا رسیدیم امثال اینا برامون مهم شدن انقد بهشون نپردازین تورو خدا

    • بدون نام

      شادمهر عقیلی کجا این بابا کجا
      این بنده خدا ته تهش میتونست کفشهای شادمهر رو جلو پاش جفت کنه

    • بدون نام

      چرا ابتذال؟

      همدیگرو دوست دارن، میخوان زندگی کنن
      نشد جدا میشن
      ...

    • بدون نام

      دنیا شده سه واحد ترکیه باید پاس بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

    • بدون نام

      خیلی خز اند دنیا چی داره خودش رو خفه کرد این مهراد هم تازه شناختیم انقدر چیپ خوشحال رسیده به دنیا نمیدونه چکار کنه

      پاسخ ها

      • @

        مادر بزرگ‌منم اگه اینقدر عمل کنه و آرایش از دنیا خوشگل تر میشه.بابا همه ی دخترا شدن مصنوعی.مقصرم‌این آقایون هستن.نکه آقایون‌خیلی خوشگلن‌همشم دنبال زن‌خوشگل میگردن.

    • بدون نام

      چقدر آدم میتونه بیکار باشه درباره این صحبت کنه که ارزش دارن اصلا

    • بدون نام

      این جوجه اردک های زشت رو همین دهه هفتادی ها گنده شون کردن و حق شونه هر بلایی که سرشون میاد آدم باید عقل شعور داشته باشه وقنی نداره به قول همون ساشا سبحانی بره بمیره به درک
      آخه این جم و جوم کی هستن که اصلا بهشون بها داده بشه
      والا بمیرم حتی صدای اینها رو گوش نمی کنم حیف اسم هنرمند روی اینها نه فقط این میشه گفت 85 در صد این به اصطلاح هنرمند های داخلی هیچی نیستن در نبود شیر شغال میشه سطان

      پاسخ ها

      • من شرور

        جوجه های اردک های زشتتتت رو خوب گفتی
        واقعا موقع نگاه کردن به عکسشون حس بدی بهم دست داد

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      بابا کشتینمون با این مهرداد و. دنیا اینا کی هستن چرا. آنقدر بزرگشون.میکنین هرجا رو. نگاه میکنی همش از این دوتا نوشته خب از ایران. رفتن که رفتن هرگز بر گردن تو مملکتمون فقط ای دوتا شاخ همه چی بودن ای بابا کی

    • بی نام

      به نظر من اصلا ارزش صحبت کردن ندارد هیچ فایده ای برای مملکت ندارن چه بهتر که اینا برن تا شاید در آنجا به درد بعضی جاهاشون بخورند

    • ستاره

      به نظر من اصلا نباید به این موضوع بها داده میشد.
      کلا ارزش مشغول کردن فکر و وقت گذاشتن برای خوندن مطالب مربوطه رو ندارن.

    • سارا

      شما نمی شناختین ایشونو که فقط پای برنامه های تی وی نشستین.اصلا بهتره بپرسین علی ضیا کیه ؟؟؟ ایشون خواننده خوش صدا و صاحب ترانه های دلنشینی هستن. مهاجرات ایشون به من و شما ارتباطی نداره

    • بدون نام

      چه قدرم انکرالاصواته خداروشکر رفت یه نفرم از بی مغزهای کشور کم بشه جای شکر داره

    • بدون نام

      ۸ سال پیش دانشمندان جوان هسته ای ما مورد توجه داخل و خارج کشور بود ، حالا این مثلا سلبریتی های بی سواد و ....
      چه کردید در این ۸ سال؟؟ با برنامه پیش رفتید تا این شود؟؟؟ کلید بدبختی ها و ابتذال دستت بود

    • داوود کوسوار

      آهنگ سفارشی یاس رو هم ته مقالتون میچسبوندید تا نقد کامل بشه...

    • بدون نام

      تا قبل از این اصلا اسم و صداشو نشنیده بودم .

    • بدون نام

      ۱. اصلا باهات موافق نیستم. چرا؟ چون خودمم جاش بودم میرفتم
      ۲. صداش خدایی خیلی خوب بود
      ۳.کسی که درآمدش از طریق تبلیغات و... چرا ما باید مسخرش کنیم؟ مگه ما کسیو که تو ایران تو بورسه مسخره میکنیم؟

    • rado

      وقتی هنرمندان بزرگ و مردمی مثل استاد شجریان ممنوع التصویر و آهنگ میشه و درپیتی ها در صدا وسیما دعوت میشن نتیجه ای جز فروپاشی هنر و اوج ابتذال در بر نخواهد داشت

    • بدون نام

      چرا فقط به خوانندگان و هنرپیشه گان میگن هنرمند؟هنرمند واقعی رو باید در اصفهان، کرمان، تبریز،یزد و تو کوچه های فراموش شده تک تک شهرها پیدا کرد، نه یه مشت جوجه که تازه سر از تخم بیرون آوردن.

    • بدون نام

      دوست داشته رفته ب من چه ب شما چه
      ای بابا یعنی کسی حق رفتن نداره بابا بفهمید زندگی خودشه دوست داره خرابش کنه

    • بدون نام

      بله در این فیلم گوش جان‌میسپاریم به سخنان خانم‌انجیلنا جولی و اقای برد پیا

    • نیماکوشا

      اگر به نظرتون ادعا دارین که سرمون تو کار خودمون باشه و... پس جسارتا بیجاکردیدکه میاین اظهارنظر میکنید دو دوست گرامی

    • بدون نام

      موضوع خوبیه برای اینکه حواس ملت از مسایل اساسی پرت بشه!!!!!!!

    • ***

      رفت که رفت
      به درک

    • بدون نام

      جریان اون مگس که روی یه درخت تنومند نشسته بود،وقتی میخواست بلند شده داد زد ای درخت خودت را محکم نگه دار می‌خوام از روت بلند شم ،مواظب باش از تکون خوردنم موقع بلند شدنم ریشه کن نشی،درخته یه نگاه عالمأ در سفیه به مگسه کرد بهش گفت ،مگسک من اصلا اومدن رو متوجه نشدم ،هر وقت خواستی بلند شو ،گورتو گم کن،حالا جریان این یارو و امثال ایشونه،اینقدر بزرگش نکنیم،اصلا اینا وزنی ندارند،هنرمندای بزرگ و استخون دارو دریابیم که تو مملکتمون کم نیستند.

    • مینایی

      خیلی از اینا واسه خیلیا نا آشنان ...

    • بدون نام

      مجوز داشتن یا نداشتن چه فرقی داره ، رفتنش چرا انقد داره برای بعضی پر هزینه میشه ، داستان چیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج