۱۰۵۱۸۶۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

احداث بزرگترین بندر تجاری کشور در جاسک

استاندار هرمزگان گفت: در جلسه شورای توسعه سواحل مکران، طرح اولیه احداث بزرگ‌ترین بندر تجاری جدید کشور در جاسک مطرح و مقرر شد سریعاً با هماهنگی وزارت راه، سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدامات اولیه در این راستا انجام شود.

خبرگزاری فارس: جلسه شورای توسعه سواحل مکران به ریاست دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و با حضور استانداران هرمزگان و سیستان و بلوچستان و وزرای راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس سازمان توسعه تجارت و رییس سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در خصوص این جلسه، عنوان کرد: در این نشست گزارشی از روند برنامه‌های در دست اقدام توسعه سواحل مکران در قالب پروژه های عمرانی، زیرساختی و توسعه ای، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار و توسعه علم و فناوری ارائه و بر تسریع در فرآیند این کارها تاکید شد.

وی ادامه داد: همچنین طرح اولیه احداث بزرگ‌ترین بندر تجاری جدید کشور در جاسک مطرح و مقرر شد سریعاً با هماهنگی وزارت راه، سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدامات اولیه در این راستا انجام شود.

استاندار هرمزگان افزود: این بندر می تواند پاسخگوی نیازهای کشور برای حمل و نقل، صادرات و واردات کالا، پدافند غیرعامل و تثبیت جمعیت در حوزه مکران باشد.

همتی تصریح: از جمله دیگر مزایای این بندر این است که در کنار پایانه صادرات نفت و پالایشگاه‌های جدید در حال راه اندازی قرار دارد و در افق ۶ تا ۱۰ ساله به قطب اقتصادی و تجاری در سواحل مکران تبدیل خواهد شد.

بندری با 1300 هکتار پسکرانه

وی گفت: این بندر بزرگ تجاری دارای هزار و ۳۰۰ هکتار پسکرانه خواهد بود و عملیات احداث آن باید حداکثر تا سال ۱۴۰۴ آغاز و تا سال ۱۴۱۱ به بهره برداری برسد و توافق برای افزایش ظرفیت اسمی آن به میزان ۲۰۰ میلیون تن باید تا سال ۱۴۲۴ محقق شود.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: در افق ۱۴۲۴ نیاز بنادر کشور حداقل ۶۲۹ میلیون تن خواهد بود و در این راستا احداث این بندر بزرگ پیش بینی شده تا در آینده بتواند حجم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این با انجام مطالعات از سوی وزارت راه و شهرسازی، ظرفیت ریلی و راه آهن نیز در این منطقه جهت حمل و نقل کالا از این طریق فراهم می‌شود، اضافه کرد: همزمان با مطالعات احداث بندر، وزارت راه و شهرسازی، اتصال ریلی جاسک به راه آهن سراسری را مورد مطالعه قرار می دهد تا با آماده شدن این بندر، ظرفیت جاده ای و ریلی نیز در این منطقه ایجاد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج