جاباما
۱۰۵۱۹۳۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

این رژ لب، گلوله شلیک می‌کند

سلاحی تک تیر به شکل رژ لب و کیفی دستی که دوربین دقیقی را در خود پنهان کرده است؛ اینها بخشی از مجموعه ادوات جاسوسی است که از شوروی جنگ سرد به یادگار مانده و قرار است در اولین مزایده از این دست، برای دوستداران تجهیزات جاسوسی به فروش گذاشته شود.

ایرنا: سلاحی تک تیر به شکل رژ لب و کیفی دستی که دوربین دقیقی را در خود پنهان کرده است؛ اینها بخشی از مجموعه ادوات جاسوسی است که از شوروی جنگ سرد به یادگار مانده و قرار است در اولین مزایده از این دست، برای دوستداران تجهیزات جاسوسی به فروش گذاشته شود.

حراج «جولین» آمریکا حدود ۴۰۰ قطعه وسایل جاسوسی به جا مانده از جنگ سرد را در نیمه ژانویه تا ۱۳ فوریه سال ۲۰۲۱ به فروش خواهد گذاشت.

این قطعات پیشتر در موزه جاسوسی "کی جی بی" (KGB) منهتن نیویورک نگهداری می شد که اخیرا به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

این رژ لب، گلوله شلیک می‌کند

یکی از این قطعات، رژ لبی است که با ظرافتی فوق العاده طراحی شده تا در مواقع لزوم، زن جاسوس را با شلیک تنها یک گلوله در ماموریتش کمک کند.

این رژ لب، گلوله شلیک می‌کند

به گزارش الجزیره، مارتین نولان مدیر مالی حراج جولین به رسانه ها می گوید: به خاطر ندارم تاکنون چنین مزایده ای برای فروش تجهیزات ویژه جاسوسی، برگزار شده باشد با اینکه مردم، غالبا به دنیای جاسوسی علاقه دارند.

این رژ لب، گلوله شلیک می‌کند

این قطعات از چند صد دلار تا ۱۲ هزار دلار قیمت گذاری پایه شده اند. ۱۲ هزار دلار قیمت تعیین شده برای یک دستگاه رمزنگار روسی به نام «فیالکا» است.

این رژ لب، گلوله شلیک می‌کند

انتظار می رود مجسمه نیم سنگی ولادیمیر لنین به قیمت ۵ تا ۷ هزار دلار و در فولادی بیمارستان زندان «کی جی بی» حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار به فروش رود.

این رژ لب، گلوله شلیک می‌کند

حراجی جولین یادگارهای دیگری هم از جنگ سرد را به حراج خواهد گذاشت؛ شامل برخی اسناد تحصیلی دوره دبیرستان «ارنستو چه گِوارا» پزشک، چریک، سیاست‌مدار، نظریه‌پرداز جنگی و انقلابی مارکسیست زادهٔ آرژانتین و یکی از شخصیت‌های اصلی انقلاب کوبا و نیز نامه ای به امضای «فیدل کاسترو» رهبر فقید کوبا درباره طرح های تسلط بر «هاوانا» و قطعاتی مربوط به رقابت فضایی و جنگ ستارگان بین آمریکا و شوروی.

این رژ لب، گلوله شلیک می‌کند

شرایط کرونایی جهان و تعطیلی کسب و کارها به ویژه مراکز تجمعی مانند موزه ها، باعث کسادی شدید اقتصادی و بی رونقی مشاغل کشورها به ویژه آمریکا شده است که خود در صدر آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از شیوع کرونا در جهان است؛ وضعیتی که به نظر می رسد برخی مراکز خدماتی و اقتصادی را ناچار به فروش سرمایه های خود کرده است.

به گفته مسئولان برگزاری، فروش حراجی جولین ابتدا برای پیشگیری از شیوع کرونا به صورت مجازی و سپس با مشخص شدن نرخ نهایی اقلام مزایده ای، فروش حضوری با رعایت پروتوکل های کامل بهداشتی انجام خواهد شد.

این رژ لب، گلوله شلیک می‌کند

به نظر می رسد برگزاری نمایشگاه فروش تجهیزات موزه ای جاسوسی آن هم برای اولین بار، با فروش قطعات موزه ای که پیشتر در ویترین های نمایش، درآمدزا بوده اند، ناشی از این اوضاع نابسامان اقتصادی در آمریکا باشد.

این رژ لب، گلوله شلیک می‌کند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پناه برخدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج