جاباما
۱۰۵۲۳۱۷
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

جنجالِ کاریکاتوری از اردوغان به شکل یک تروریست

در این کاریکاتور، اردوغان با کلاهی شبیه به بمب مشاهده می‌شود که بر روی آن حروف (AKP)، مخفف حزب عدالت و توسعه نقش بسته و بالای آن نوشته شده بود: تروریست.

عصر ایران: رئیس جمهور ترکیه از خیرت ویلدرز، یکی از سیاستمداران پوپولیست هلند به علت نشر دو کاریکاتور شکایت کرده است. در یک کاریکاتور تصویری از اردوغان به عنوان تروریست نمایش داده شده است. ویلدرز این کاریکاتور را بازنشر کرده است.

به نقل از دویچه وله، ضدیت و دشمنی خیرت ویلدرز با گرایش‌های اسلامی در هلند پدیده جدیدی نیست. در پی حمله لفظی شدید اردوغان به امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، خیرت ویلدرز دو کاریکاتور در ارتباط با اردوغان و ترکیه بر روی شبکه توییتر پست کرده است. اردوغان و دولت ترکیه این کاریکاتورها را اهانت به حکومت ترکیه دانسته‌اند و علیه آن شکایت کرده‌اند.

موضوع بر سر کاریکاتوری است که روز شنبه ۲۴ اکتبر (سوم آبان) از سوی خیرت ویلدرز بازنشر شده بود. رهبر "حزب برای آزادی" هلند که حزبی پوپولیستی است، کاریکاتوری از اردوغان را منتشر کرده بود.

جنجالِ کاریکاتوری از اردوغان به شکل یک تروریست

در این کاریکاتور، اردوغان با کلاهی شبیه به بمب مشاهده می‌شود که بر روی آن حروف (AKP)، مخفف حزب عدالت و توسعه نقش بسته و بالای آن نوشته شده بود: تروریست.

کاریکاتور دوم را ویلدرز روز دوشنبه ۲۶ اکتبر منتشر می‌کند. تصویر یک کشتی در حال غرق شدن با پرچم ترکیه که زیر آن نوشته شده است: "خداحافظ اردوغان!"

در پی انتشار این کاریکاتورها بر روی حساب کاربری خیرت ویلدرز، رجب طیب اردوغان رسما از این سیاستمدار هلندی شکایت کرده است. اردوغان این کاریکاتور را توهین به خود و حکومت ترکیه خوانده است

شماری از سیاستمداران ترکیه و از آن جمله مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز انتشار این کاریکاتور را به شدت محکوم کرده و خیرت ویلدرز را "نژادپرست شکست خورده" خوانده است.

چاووش‌اوغلو درباره انتشار این کاریکاتورها و همچنین کاریکاتورهای پیامبر اسلام گفته است که نژادپرستان ورشکسته اروپایی با این اقدام خود چهره واقعی‌شان را نشان داده‌اند.

چاووش‌اوغلو در عین حال گفته است که «آن‌ها [نژادپرستان] بر آنند تا از اسلام‌هراسی و بیگانه‌ستیزی به سود خود بهره بگیرند. زمان آن فرا رسیده است که ما جلوی این فاشیست‌ها، این سیاستمداران نازپرورده اروپا قد برافرازیم.»

اردوغان نیز روز یکشنبه در سخنرانی خود در جمع مسئولان و هواداران حزب عدالت و توسعه در ایالت شرقی مالاتیا، ویلدرز را فاشیست خوانده بود.

فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات دولت ترکیه نیز ویلدرز را متهم به نفرت‌پراکنی کرده و اقدامات او را شدیدا محکوم کرده است.

در پی دفاع مکرون از چاپ و نشر کاریکاتورهای پیامبر اسلام در مراسم بزرگ‌داشت خاطره ساموئل پتی، آموزگاری که به علت نمایش کاریکاتور پیامبر اسلام در کلاس درس به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده بود، اردوغان در سخنرانی خود به رئیس جمهور فرانسه حمله کرده و از الزام معاینه روانی او سخن گفته بود. اظهاراتی که باعث شد، دولت فرانسه سفیر خود را از آنکارا فرابخواند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اردوغان قاتل همیشه حامی داعش بوده و هست و ترکیه یکی از مقرهای اصلی داعش بوده است.

    • سعید

      قیافه و عکس همین خود کاریکاتوره.

    • همسایه

      عملیاتهای انتحاری گروه ملعون داعش که دراروپاانجام داد،نگرش اروپائیهارانسبت به اسلام بدبینانه کردواسلام ستیزی بیشترشد.خداریشه بانیان داعش راازروی زمین برداره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج