جاباما
۱۰۵۲۴۱۱
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

امیدوارم سایه استراماچونی بالای سر فکری نباشد

پیشکسوت استقلال گفت: اگر خدای ناکرده محمود فکری نتواند با استقلال به موفقیت برسد، سایه آندره آ استراماچونی را بالای سر خود احساس خواهد کرد، اما من امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد.

خبرگزاری ایرنا: پیشکسوت استقلال گفت: اگر خدای ناکرده محمود فکری نتواند با استقلال به موفقیت برسد، سایه آندره آ استراماچونی را بالای سر خود احساس خواهد کرد اما من امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد.

«شاهرخ بیانی» کاپیتان اسبق استقلال با امیدواری از آینده این تیم حرف می‌زند و اعتقاد دارد محمود فکری و دستیارانش می‌توانند آبی‌پوشان را به موفقیت برسانند.

او بر این باور است فکری باید به بازیکنان استقلال ارزش پیراهن این تیم را یادآوری کرده و به آنها بگوید چه بازیکنان بزرگی پیش از او در استقلال حضور داشتند.

بیانی حرف‌های جالبی بر زبان آورد که متن آن در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

زمان زیادی به شروع مسابقات لیگ برتر باقی نمانده است، نظرتان درباره شرایط این روزهای استقلال چیست؟

به هر حال استقلال دیرتر از تیم‌های دیگر شروع کرد و این دلیل دیر شروع کردن هم به خاطر اتفاقات حاشیه‌ای بود که در این تیم رخ داد. با این حال محمود فکری هدایت استقلال را بر عهده گرفت و توانست نظم خوبی را به تیم بدهد.

این تیم می‌تواند شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر داشته باشد؟

برای رسیدن به قهرمانی باید ابزار و امکانات لازم را داشت، باید از تیم حمایت اساسی صورت بگیرد و مدیران بستر لازم را فراهم کنند. باید حمایت هواداران پشت سر استقلال باشد. با شرایط می توان انتظار کسب موفقیت را از استقلال داشت.

ولی توقعات هواداران استقلال بالاست؟

این توقعات به خاطر اتفاقاتی است که در چند سال اخیر برای استقلال رخ داده و باعث شده تا این تیم نتواند به موفقیت برسد. در این شرایط همه توقع دارند آبی‌پوشان بتوانند بتواند جام را کسب کنند هر چند کار سختی پیش روی آنها است.

فکری می‌تواند این توقعات را برآورده سازد؟

محمود فکری، استقلالی است و تجربه سال‌ها حضور در جمع آبی‌پوشان را در کارنامه‌اش دارد و می‌داند استقلال چگونه‌ است و هواداران چه انتظاراتی از او به عنوان سرمربی دارند. او از روزی که هدایت این تیم را بر عهده گرفت، کارش را با جدیت شروع کرد و امیدوارم بتواند آبی‌ها را به موفقیت برساند.

او یک کادر تمام استقلالی را انتخاب کرده است؟

این یکی از خصوصیات مثبت او در استقلال بوده است. فکری نفراتی را به استقلال آورد که هر کدام از آنها تجربه حضور در استقلال را دارند و در استقلالی بودن آنها هیچ شکی نیست. اینها باید یه کار مهم را انجام دهند.

چه کاری؟

فکری باید به بازیکنان استقلال بگوید پیراهن چه تیم بزرگی را پوشیده‌اند و چه نفراتی در گذشته برای این تیم بازی کرده‌اند. استقلال همواره در صف مدعیان قهرمانی قرار داشت و هر سال حداقل یک جام را به کلکسیون افتخاراتش اضافه می‌کرد. حالا این وظیفه مربیان است تا بازیکنان را با استقلال آشنا کنند و به آنها بگویند برای شادی دل هواداران و سربلندی استقلال باید از جانشان مایه بگذارند.

استقلال بازیکنان خوبی جذب کرده است؟

اینها نفراتی بودند که توسط مدیریت گذشته استقلال جذب این تیم شدند و معلوم نیست در روزهایی که این تیم سرمربی نداشت چه افرادی فهرست نفرات مورد نظرشان را در اختیار باشگاه قرار دادند و اما حالا در استقلال هستند و باید تلاش کنند تا توانایی‌های فنی‌شان را نشان داده و ثابت کنند لیاقت پوشیدن پیراهن این تیم بزرگ را داشته‌اند.

استقلال کمبودی ندارد؟

علی کریمی بازیکن تاثیرگذاری بود که فصل گذشته عملکرد قابل قبولی برای استقلال داشت و توانست مهره ‌تاثیرگذاری برای این تیم باشد. او اگر می ماند قدرت خط میانی استقلال افزایش می یافت. شیخ دیاباته نیز در این تیم ماند و قرار است هرویه میلیچ‌ نیز به زودی برگردد. من اعتقاد دارم آبی‌پوشان از نظر بازیکن مشکلی ندارند.

محمد نادری از پرسپولیس به استقلال پیوست، او می‌تواند موفق شود؟

به هر حال او تصمیمی گرفت که کاملا شخصی بود. او به طور حتم همه چیز را خوب می‌داند اما در نهایت با استقلال قرارداد بست. بازیکنی که از استقلال به پرسپولیس رفته و یا بر عکس، کار سختی را پیش رو خواهد داشت و باید بیشتر از گذشته تلاش کند. فشار هواداران رقیب روی دوش او وجود خواهد داشت و باید نشان دهد کیفیت بالایی دارد. من امیدوارم نادری بتواند در استقلال موفق باشد چرا که بازیکن مستعد و خوبی است.

خود شما چنین تجربه‌ای را داشتید.

من بارها درباره جدایی‌ام از استقلال و رفتن به پرسپولیس توضیح دادم. اتفاقاتی رخ داد که مجبور شدم این تصمیم را بگیرم و از استقلال به پرسپولیس بروم اما برگشتم و با پیراهن آبی به پرسپولیس گل زدم. آن روزها برگشت اما اگر به عقب بر گردم هیچ‌وقت آن تصمیم را نخواهم نگرفت.

خیلی‌ها می‌گویند اگر فکری چند بازی نتیجه نگیرد سایه استراماچونی را روی سر خود حس خواهد کرد؟

این واقعیت وجود دارد و به طور حتم اگر خدای ناکرده محمود فکری نتواند با استقلال به موفقیت برسد، سایه استراماچونی را بالای سر خود احساس خواهد کرد اما من امیدوارم چنین اتفاقی شکل نگیرد. هواداران استقلال باید در نظر داشته باشند که به جای پرداختن به مربیانی که دیگر در ایران حضور ندارند، باید از کادر فنی فعلی حمایت کرده و به آنها کمک کنند .

لیگ برتر نیز به تعویق افتاد.

این فرصت خوبی را در اختیار کادر فنی استقلال قرار داد تا بتوانند تیم را به آمادگی کامل برسانند. این را هم باید در نظر بگیریم شرایط کرونا در کشور به گونه‌ای بود که مسوولان مربوطه چاره‌ای جز این تصمیم نداشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • H

      برانکو هفت جام برا پرسپولیس آورد حرفی ازش نیست ولی چونی نیم فصل تو تیم کیسه بود کار خاصی نکرد چندتا تیم بازی عقب افتاده داشتن اونا صدر قلابی بودن حالا کشتن خودشونو

    • ایران

      جوری استراماچونی رو بزرگ میکنن انگارتیمشون قهرمان جهان کرده.بس کنین حرفای مسخرتون.اگه برانکومربیتون بود میرفت چیکارا که نمیکردین

    • بدون نام

      استرا بهترین مربی استقلال بوده وخواهد ماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج