۱۰۵۳۲۱۹
۱۷ نظر
۵۰۱۱
۱۷ نظر
۵۰۱۱
پ

روحانی بدش نمی‌آید همه چیز پای جهانگیری باشد!

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره جایگاه واقعی اسحاق جهانگیری در دولت گفت: «قبل از ورود به مسئله انتخابات و مسئله عملکرد اقتصادی آقای جهانگیری باید به این نکته اشاره کنیم که آقای جهانگیری در دولت دوم آقای روحانی دیگر جایگاه سابق خود را نداشت و این یک واقعیت است که دچار افت شدید مدیریتی و حتی سیاسی شد.

فردانیوز: صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره جایگاه واقعی اسحاق جهانگیری در دولت گفت: «قبل از ورود به مسئله انتخابات و مسئله عملکرد اقتصادی آقای جهانگیری باید به این نکته اشاره کنیم که آقای جهانگیری در دولت دوم آقای روحانی دیگر جایگاه سابق خود را نداشت و این یک واقعیت است که دچار افت شدید مدیریتی و حتی سیاسی شد.

قدر مسلم آن است که اسحاق جهانگیری جایگاهی بسیار متفاوت از آنچه در دوره اول دولت روحانی داشت را تجربه می‌کند که زمینه‌های شرایط کنونی او از سال۹۶ ایجاد شد. تا جایی هم که ما می‌دانیم آقای جهانگیری هیچ‌وقت درباره آنچه باعث افول جایگاهش در دولت شد هیچ سخنی نگفته است مگر اشاراتی به کنایه و گذرا».

او ادامه داد: «روحانی برخلاف احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری‌اش وارد جزئیات نشد و خودش را درگیر نکرد و عملا همه کارها در دولت اول بر عهده جهانگیری بود تا حدی که در سال۹۶ صحبت‌های مهمی در بین اصلاح‌طلبان مبنی بر ارائه جهانگیری به عنوان نامزد انتخاباتی مطرح شد که البته نامزدی او در آخر به نامزد پوششی روحانی تغییر شکل داد. یکی از راز و رمزهای پیچیده در دولت روحانی چرایی افول جایگاه جهانگیری است و هنوز معلوم نیست چه بر سرش رفت که این چنین سقوط کرد؟»

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره قدرت واعظی در دولت دوم روحانی اظهار کرد: «بعد از آنکه آقای جهانگیری جایگاه خود را از دست داد، به خصوص آقای واعظی و بعد از او نوبخت، شریعتمداری و رحمانی‌فضلی قدرت گرفتند و عملا این چهارنفر افراد تعیین‌کننده در دولت شدند. حتی به یاد داریم که زمزمه استعفای جهانگیری در سال۹۶ جدی شد و واقعا شایعه نبود اما با توصیه نیروهای کارگزاران او در دولت ماند و با اینکه در دولت ماند اما جایگاهش هیچ‌وقت مثل سابق نشد».

او درخصوص عملکرد اقتصادی جهانگیری هم تصریح کرد: «وقتی آقای جهانگیری از جایگاه اولیه خود سقوط کرد دیگر نتوانست اقدام ویژه و مثبتی داشته باشد. دولت به اسم او را معاون اول نگه داشت اما افراد دیگر صحنه‌گردان دولت بودند؛ به همین دلیل تصمیمات را افراد دیگری می‌گرفتند و به نام جهانگیری تمام می‌شد. البته این‌طور نبود که او از هیچ‌چیزی آگاه نبوده باشد اما عملا بی‌اراده شد. آقای روحانی هم از چنین حالتی بدش نمی‌آید و دوست دارد که همه مشکلات گردن جهانگیری افتاده شود و او در نگاه عمومی عامل همه گرفتاری‌های اقتصادی معرفی شود».

زیباکلام در پایان در پاسخ به این پرسش که آینده جهانگیری را چگونه می‌بینید، گفت: «آقای جهانگیری این چندماه را به هر نحوی با دولت سر می‌کند و دیگر کنار می‌نشیند و هیچ نقشی هم در انتخابات۱۴۰۰ نخواهد داشت. اساسا اصلاح‌طلبان مثل تیمی می‌مانند که بازی را سه بر هیچ به حریف واگذار کرده‌اند و حالا با توانی بسیار اندک انتظار دارند در بازی برگشت که در زمین حریف هم برگزار می‌شود نتیجه را تغییر دهند؛ خب از حالا معلوم است که نمی‌توانند و هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند و اینکه می‌گویم هیچ شانسی ندارند شامل کارگزاران و اعضایش از جمله آقای مرعشی، آقای کرباسچی، آقای قوچانی و در رأس آنها آقای جهانگیری هم می‌شود و دیگر مهم نیست چه نیروهایی از سمت اصلاح‌طلبان نامزد می‌شود مهم این است که پنج‌درصد از آن ۲۴میلیونی که در سال۹۶ به آقای روحانی رأی دادند هم پای صندوق نمی‌آیند حتی اگر خودِ آقای خاتمی نامزد جبهه اصلاحات شود؛ بنابراین جهانگیری که هیچ خود خاتمی یا دیگر شخصیت‌های مطرح اصلاح‌طلب هم هیچ شانسی در انتخابات پیش رو ندارند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      اقای زیبا کلام تو این مملکت مردم برای روحانی ارزش قایل نیستند چه رسد به اسحاق خان که مردم از این یکی نفرت دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ارز منتسب به جهانگیری چه بخوربخور برای بعضی ها فراهم نمود....

      • بدون نام

        سطح فکر مردم بالاتر از اون چیزی هست که شما تصور میکنید و سعی میکنید این بازی اصلاح طلب و اصول گرا رو همچنان گرم نگه دارید و کش بدهید . همه میدانند که مشکل ، فراتر از روحانی و امثال روحانی است .

    • بدون نام

      باز حرف زدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضیا تریبون تهمت و نفرت پراکنی شدن . پناه بر خدا

      • بدون نام

        زیبا کلام جان همین الان جایگاه روحانی و آقای جهانگیری در جامعه خیلی خیلی بالاتر از شما است بهتر است کارنامه خودت را یکبار بر رسی کن کار نامه شما برای همه مشخص است و در مورد انتخابات اشتباه می کنیدمطمئن باشید رای دهنده گان در پیش رو خیلی بیشتر از سالهای قبل میباشد

      • بدون نام

        نه قم خوبه نه کاشون لعنت به هر دوتاشون

      • جمشید

        زیبا کلام یکی از طرفداران سرسخت در دوره روحانی بود که خودش به روحانی رای داد و تبلیغ هم برای ایشان می کرد زیبا کلام خودش برای همه شناخته شده است و جز همان جناح اصلاح طلبان است یک سرچ در انتر نت کنید میدانید کدام جناحی است

      • ایرانیکه برای فرداش نگران است

        روشنگری خوبه شما هم میتوانیدنظریه بدید ایرادی ندارد ولی بااین حرفها اقتصاد مملکت درست نمیشود سیاستمداران باید وضع مردم رادرک کنندهرروز پول ملی ارزشش کم میشود

      • بدون نام

        خدا لعنت کند کسانی را که بین دیگران تفرقه می اندازند

    • علی

      اگر آقای جهانگیری فرد با تدبیر و توانایی بود نمی گذاشت اینچنین ضایع شود، هرچند که خودش در وضعیت موجود اقتصادی مقصد است و نمی تواند خود را تبرئه کند

    • بدون نام

      دمت گرم یه حرف خوبی هم زدی،مردم دیگه گول اصلاح‌طلبها را نمی خورند.

    • بدون نام

      خدایا دکتر را طول عمر با عزت عطا فرما

    • بدون نام

      این مردک شبیه جغد است .

    • سربازیکم

      بااحترام به فرمایشات تحلیلی آقای منطق کلام خوشم میاد روک و رو راست نظرات مثبت ارایه میفرمائید ؛ اینجا پاسدار خانه صدامو شنیدی جواب بده بگوشم :

    • خورزو خان

      شاید با چیزی زدن سرش که دیگه هیچوقت اون آدم سابق نشد
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • امیر

      اینها دیگر مهره سوخته وبب خاصیتند
      در انتخابات ۱۴۰۰اگر موسوی بیاید بالای سی ملیون رای دارد و دیگران..؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج