جاباما
۱۰۵۳۳۱
۴ نظر
۵۰۴۹
۴ نظر
۵۰۴۹
پ

افزایش دوباره قیمت خودرو در بازار

در شرایطی که بازار خودرو با افزایش دوباره قیمت‌ها روبرو است، تقاضای زیادی در این بازار وجود ندارد و خرید و فروش همچنان راکد است.

خبرگزاری فارس: در شرایطی که بازار خودرو با افزایش دوباره قیمت‌ها روبرو است، تقاضای زیادی در این بازار وجود ندارد و خرید و فروش همچنان راکد است.

در عین حال، شماره‌گذاری خودروهای خارجی نیز همچنان متوقف است و با وجود این که این خودروها از گمرک ترخیص می‌شوند، ولی از ۲۸ اسفند سال گذشته تاکنون شماره‌گذاری آنها متوقف است. این در حالی است معمولاً در هر سال بعد از ۱۵ فروردین ماه با فاصله حدود ۱۰ روز مجوز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی صادر می‌شود.

* وانت هم گران شد

به گزارش فارس، رشد قیمت خودروها در بازار به گونه‌ای بوده که هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل V۸ با افزایش قیمت ۴۰۰ هزار تومانی به قیمت ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت پژو ۴۰۵ بنزینی نیز با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. نوع دوگانه‌سوز این خودرو هم با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی به قیمت ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در مورد پژو پارس سال و نوع دوگانه‌سوز این خودرو نیز باید به افزایش قیمت یک میلیون تومانی طی روزهای اخیر اشاره کنیم، در حال حاضر پژو پارس سال با قیمت ۳۷ میلیون تومان و پژو پارس دوگانه‌سوز با قیمت ۳۷.۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

در مورد تندر ۹۰ مدل E۱ ایران خودرو نیز باید به افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۳۵ میلیون تومان اشاره کنیم. مدل E۲ این خودرو نیز در حال حاضر به قیمت ۳۹ میلیون تومان عرضه می‌شود که رشد ۱.۵ میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

رانا به عنوان جدیدترین محصول قابل عرضه ایران خودرو نیز با افزایش قیمت ۷۰۰ هزار تومانی به قیمت ۳۳ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

سمند ال‌ایکس نیز با افزایش قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۲۹.۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

نکته جالب توجه در تغییر قیمت در بازار خودروهای داخلی، افزایش قیمت وانت است که با وجود اینکه طی ماه‌های اخیر افزایش قیمتی را در مورد این خودروها شاهد نبودیم، ولی در روزهای گذشته وانت پیکان افزایش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی و وانت زامیاد رشد قیمت ۲.۵ میلیون تومانی را تجربه کرده است به طوری که در حال حاضر وانت پیکان ۱۲.۵ میلیون تومان و وانت زامیاد ۲۳ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

وانت پیکاپ دو کابین نیز با افزایش قیمت دو میلیون تومانی، این روزها به قیمت ۸۹ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

* رشد ۱.۵ میلیونی قیمت تندر

در مورد محصولات سایپا نیز باید به افزایش قیمت ۴۰۰ هزار تومانی تیبا در بازار اشاره کنیم که قیمت آن به ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

رشد قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SX نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده و در حال حاضر به قیمت ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. سایپا ۱۳۱ مدل SX هم با رشد ۷۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۹ میلیون تومان عرضه می‌شود.

سایپا ۱۳۲ مدل SX نیز افزایش قیمت ۶۰۰ هزار تومانی را طی روزهای گذشته تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت ۱۸.۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در مورد تندر ۹۰ مدل E۲ پارس خودرو هم باید به افزایش ۱.۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اشاره کنیم.

در روزهای اخیر، تیانا رشد قیمت ۴ میلیون تومانی را تجربه کرده و قیمت این خودور به ۱۴۵ میلیون تومان رسیده است. قیمت مگان نیز با افزایش یک میلیون تومانی به ۹۲ میلیون تومان رسیده است.

* توقف شماره گذاری خارجی‌ها و رشد یک تا ۳۰ میلیونی قیمت‌ها

در مورد خودروهای خارجی نیز باید به افزایش یک تا ۳۰ میلیون تومانی قیمت این خودروها در بازار به دنبال افزایش نرخ ارز و توقف شماره‌گذاری این خودروها اشاره کنیم.

قیمت تویوتا آریون با رشد ۵ میلیون تومانی به ۲۱۰ میلیون تومان رسیده و قیمت کمری نیز با افزایش ۴ میلیون تومانی به ۱۴۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت لنکروز نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۴۰۵ میلیون تومان افزایش یافته است. یاریس هاچ‌بک نیز رشد قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت ۸۹ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

قیمت اپتیما با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به ۱۴۵ میلیون تومان رسیده و در مورد اسپورتیج نیز می‌توان به رشد ۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو عرضه آن به قیمت ۱۴۸ میلیون تومان اشاره کرد. قیمت سراتو ۲۰۱۴ نیز با رشد ۳ میلیون تومانی به ۱۱۵ میلیون تومان رسیده است.

در خصوص بنز نیز باید به افزایش ۱۳ میلیون تومانی قیمت بنز C۲۰۰ و عرضه آن به قیمت ۲۶۵ میلیون تومان اشاره کنیم. بنز E۲۰۰ نیز با رشد ۳۰ میلیون تومانی به قیمت ۳۴۰ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

هیوندایی I۳۰ نیز با افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی، این روزها با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان عرضه می‌شود و قیمت سانتافه و سوناتا نیز به ترتیب با رشد ۱۰ و ۳ میلیون تومانی به ۱۹۰ و ۱۳۵ میلیون تومان رسیده است.

افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی ادامه دارد که فعالان بازار معتقدند در صورت کنترل نرخ ارز و شماره‌گذاری خودروهای خارجی، قیمت خودرو در بازار پایین خواهد آمد. در عین حال، عرضه قطره‌چکانی خودروسازان نیز در کنار عطش بازار، به رشد قیمت‌ها در بازار خودرو کمک کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمیدرضا چکنی

      خدایا نجاتمون بده.

    • بدون نام

      فقط و فقط جای تاسف دارد و بس

    • میثم قدبیگ لو

      پراید که برای قشر فقیر جامعه هست شده 23 میلیون

    • ناشناس

      قیمتها سوار بنزبه سمت بالا درامدها مثل ژیان راه نمیرن لامصب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج