۱۰۵۴۲۱۸
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

آخرین تلاش‌ها و سفر‌های تبلیغاتی ترامپ و بایدن

تنها چند ساعت مانده به آغاز آخرین روز رای‌گیری در آمریکا که رسما روز انتخابات در این کشور است، دونالد ترامپ برای ماندن در کاخ‌سفید و جو بایدن برای راه یافتن به آن آخرین تلاش‌های خود را کردند.

انتخاب: تنها چند ساعت مانده به آغاز آخرین روز رای‌گیری در آمریکا که رسما روز انتخابات در این کشور است، دونالد ترامپ برای ماندن در کاخ‌سفید و جو بایدن برای راه یافتن به آن آخرین تلاش‌های خود را کردند.

دو نامزد روز دوشنبه، دوم نوامبر، به طرز خستگی‌ناپذیری باز هم به ایالت‌های حساس و کلیدی چون پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، ویسکانسن، میشیگان و اوهایو رفتند تا بلکه تعداد معدودی از رای‌دهندگانی که هنوز مردد یا بی‌میل به رای دادن هستند را به اردوی خود جذب کنند. همزمان نهادهای نظارتی می‌گویند بیش از ۹۷ میلیون آمریکایی برای روز آخر صبر نکرده‌اند و آرای خود را تا عصر دوشنبه یا به صندوق رای یا به صندوق پست انداخته‌اند.

نظرسنجی‌ها در سطح ملی، همچون شش ماه گذشته، از پیشتازی قابل توجه جو بایدن خبر دادند اما این فاصله در چند ایالت کلیدی که ممکن است سرنوشت انتخابات را رقم بزنند، کمتر است.

ترامپ روز دوشنبه به کارولینای شمالی هم رفت. ایالتی که تصور می کرد به راحتی در آن برنده خواهد شد اما نظرسنجی ها از رقابت نزدیک او با جو بایدن در این ایالت جنوبی آمریکا خبر می دهند

دونالد ترامپ روز دوشنبه به کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسن رفت. این آخری (ویسکانسن) در سال ۲۰۱۶ روزنه طلایی برای پیروزی ترامپ بود که با پیروزی او در پنسیلوانیا و میشیگان تکمیل شد و هیلاری کلینتون و حزب دموکرات را در شوکی بزرگ فرو برد.

جو بایدن هم روز دوشنبه به پنسیلوانیا و اوهایو سفر کرد. سفر او به پنسیلوانیا که زداگاهش هم هست نشان از نگرانی او برای کسب آرای این ایالت بزرگ و حساس دارد.

در همین حال، انجمن‌های فعال در زمینه انتخابات می‌گویند تا عصر دوشنبه، دوم نوامبر، بیش از ۹۷ میلیون نفر در رای‌گیری‌های پیش از موعد شرکت کرده‌اند که بخش اعظم آنها آرای پستی است.

انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا با برنده شدن نامزدها در هر یک از ایالات و جمع کل کالج‌های انتخاباتی کسب شده در ۵۰ ایالت این کشور صورت می‌گیرد.

هر ناحیه (و در مجموع هر ایالت) بنا بر نیمرخ جغرافیایی و جمعیتی خود تعداد مشخصی کالج انتخاباتی دارد که تمامی آنها به نامزدی که بیشترین رای را کسب کرده باشد تعلق می‌گیرد.

جمع کل این کالج‌ها ۵۳۸ است و نامزد برنده باید دست کم ۲۷۰ کالج انتخاباتی کسب کند تا بتواند خود را برنده انتخابات بداند.

این نظام انتخاباتی در آمریکا، باعث شده که در مواردی برنده بدون نیاز به کسب بیشترین رای موخوذه، بتواند برنده شود. چنانکه در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون توانست در مجموع، ۳ میلیون رای بیشتر از دونالد ترامپ کسب کند اما ترامپ با کسب کالج های انتخاباتی بیشتر او را شکست داد.

جو بایدن روز دوشنبه علاوه بر پنسیلوانیا به اوهایو هم سفر کرد. ایالتی که در سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ با اختلاف ۱۰ درصد برنده شده بود.

همزمان با نزدیک شدن به اوج هیجان انتخاباتی در آمریکا، آمارهای شیوع ویروس کرونا در این کشور هم همچنان رو به صعود است. تنها ظرف روز یکشنبه ۸۱ هزار آمریکایی دیگر به کووید۱۹ مبتلا شدند تا شمار مبتلایان این کشور به حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برسد.

آنتونی فاوچی، سرشناس‌ترین مقام بهداشتی دولت آمریکا در ستاد مبارزه با کرونا کاخ‌سفید در مصاحبه جنجالی از نحوه عملکرد دولت دونالد ترامپ انتقاد کرده و گفته روزهای بسیار سختی در انتظار آمریکا است.

اظهاراتی که کاخ‌سفید آن را موضع‌گیری سیاسی خوانده و به همین علت دکتر فاوچی را نکوهش کرده است.

جو بایدن که انتقاد از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا را خط اصلی حملات خود علیه رقیب قرار داده، روز دوشنبه، پنسیلوانیا، که زداگاه او هم هست را به عنوان آخرین ایستگاه پیش از روز سوم نوامبر انتخاب کرد. ایالتی که بسیاری آن را خط مقدم و خاکریز اصلی مبارزه میان دو نامزد می‌دانند.

بایدن امیدوار است علاوه بر پنسیلوانیا، دو ایالت ویسکانسن و میشیگان را که در سال ۲۰۱۶ از دموکرات ها روی برگرداندند، دوباره به سوی آبی‌ها جذب کند. او همچنین روز دوشنبه به اوهایو هم رفت تا نشان دهد به کسب پیروزی در ایالتی که ترامپ با اختلاف فاحش آن را برده بود، چشم دوخته است. اوهایو علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، به علت رقابت نزدیک نامزدهای مجلس سنا هم اهمیت دارد. دموکرات ها امیدوارند تا با پیروزی در اوهایو یا ایالاتی چون کارولینای شمالی، مونتانا یا جورجیا، در کنار شانس بالایی که برای پیروزی در کلورادو و آریزونا دارند، اکثریت مجلس سنا را از چنگ جمهوری خواهان درآوردند. آنها برای این کار باید دست کم ۴ کسی را روز سه شنبه به جمع ۴۷ کرسی فعلی خود اضافه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج