۱۰۵۴۲۷۴
۱۲۰ نظر
۵۰۰۵
۱۲۰ نظر
۵۰۰۵
پ

لحظه به لحظه با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

با باز شدن صندوق‌های رای‌گیری، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رسماً آغاز شد.

برترین‌ها: با باز شدن صندوق‌های رای‌گیری، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رسماً آغاز شد.

بیشتر شعب اخذ رای از ساعت شش صبح به وقت محلی کارشان را آغاز کرده و رای‌گیری تا ۹ شب به وقت آمریکا ادامه دارد.

تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود.

بعد از انتخابات عمومی، الکتورها آرای خود را ارائه کرده و به واشنگتن می‌فرستند و اعضای کنگره برای شمارش آرا تشکیل جلسه داده و بعد از آن برنده اعلام خواهد شد.

لحظه به لحظه با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

با اخبار لحظه به لحظه این انتخابات همراه باشید.

آمریکایی‌ها امروز (سه‌شنبه) تکلیف ریاست جمهوری را مشخص می‌کنند و باقیمانده رای‌دهندگان در پای صندوق‌ها تصمیم می‌گیرند که آیا کلید کاخ سفید را به جو بایدن دموکرات بدهند، یا فرصت چهار ساله دیگری را در اختیار دونالد ترامپ جمهوری‌خواه بگذارند.

رای گیری در ایندیانا و کنتاکی به پایان رسید

با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بسته شدن تدریجی مراکز رای گیری در ایالات مختلف، نتایج این ماراتن انتخاباتی که از مدت‌ها پیش به صورت زودهنگام آغاز شده، آشکار می‌شود. ایندیانا و کنتاکی اولین ایالاتی هستند که دقایقی پیش به وقت آمریکا (ساعت ۱۸ سه‌شنبه) کار رای گیری را به پایان بردند.

ترامپ: دموکرات ها قصد آشوب دارند

ترامپ در اظهاراتی در روز بر‌گزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش گفت آشوب احتمالی بعد از پیروزی وی در انتخابات در شهر‌های تحت هدایت دموکرات‌ها رخ خواهد داد.

به نوشته وبگاه خبری «نیوزمکس»، ترامپ در خصوص گفت: «این [آشوب] در شهر‌های شیکاگو، نیویورک، پورتلند، اُکلند و جا‌های دیگر [مانند] بالتیمور و به دلیل رهبری ضعیف رخ خواهد داد.»

وی افزود: «طرفداران من قوی هستند اما دوست ندارند این کار را انجام دهند، آنها به کشورمان افتخار می‌کنند و نمی‌خواهند به کشورمان آسیب بزنند.»

رای فرماندار جمهوری خواه ایالت ورمونت به بایدن

فیل اسکات، فرماندار جمهوری خواه ایالت ورمونت، بعد از ظهر روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که وی به جو بایدن نامزد حزب دموکرات رای داده است. اسکات، تنها فرماندار جمهوری خواه است که به صورت علنی از کاندیدای حزب رقیب اعلام حمایت کرده است. او گفت: "کشورم برای من اولویت بالاتری نسبت به حزبم دارد"

پلوسی: بایدن رییس جمهور آمریکا می شود

رییس مجلس نمایندگان آمریکااظهار اطمینان داد که بایدن نامزد دموکرات‌ها در تاریخ ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) به عنوان رییس جمهوری آمریکا منصوب خواهد شد. پلوسی در ادامه، اما از طرفداران خواست تا صبر پیشه کنند تا تمام آرای شمرده شوند. وی خطاب به هواداران نامزد دموکرات‌ها گفت: اعتماد به نفس داشته باشید، آرام و صبور باشید، زیرا ما آماده هستیم. اما تا زمانی که همه در سراسر کشور فرصت رأی دادن را نداشته باشند جشن نگیرید. ما نمی‌خواهیم مانع هرگونه رأی گیری شویم، زیرا مردم فکر می‌کنند انتخابات به پایان رسیده است.

تحقیق اف‌بی‌آی درباره تماس‌های مشکوک انتخاباتی

همزمان با برگزاری پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه‌شنبه سوم نوامبر، پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) ضمن مطرح کردن ادعای تماس‌های تلفنی که مردم را به ماندن در خانه در روز انتخاب دعوت می‌کند، اعلام کرد که در حال بررسی این مسئله است. گوینده این تماس های تلفنی زنی است که می گوید: «سلام. این فقط یک تماس آزمایشی است. وقت ماندن در خانه است. در خانه بمانید تا در امان باشید.» رویترز اضافه می کند که تماس های ناشناس تلفنی مبنی بر تشویق مردم به ماندن در خانه، در تعدادی از ایالت هایی همچون فلوریدا و آیووا که در انتخابات نقش مهمی ایفا می کنند، نیز گزارش شده است.

فرماندار اوهایو:‌ ترامپ احتمالا بتواند در این ایالت بر بایدن غلبه کند

همزمان با برگزاری پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از صبح امروز (سه شنبه سوم نوامبر) به وقت محلی آغاز شده، فرماندار ایالت اوهایو پیش‌بینی کرد که ترامپ احتمالا بتواند به زحمت در این ایالت بر بایدن غلبه کند. دی واین افزود: فکر می کنم که ترامپ در مناطق حومه و روستایی اوهایو بهتر عمل خواهد کرد. فرماندار اوهایو تصریح کرد: فکر می کنم ترامپ حتی بتواند آرای بیشتری نسبت به دوره قبل بدست بیاورد.

بایدن: در این انتخابات ریاست‌جمهوری برنده می‌شوم

جو بایدن در جمع هوادارانش در شهر فیلادلفیا گفت: به شما قول می‌دهم در این انتخابات ریاست‌جمهوری برنده می‌شویم. من هر گاه اشتباهی بکنم به آن اذعان خواهم کرد.

وی گفت: تعداد رأی‌دهندگان در این انتخابات بیشتر از هر زمان دیگر در تاریخ آمریکا خواهد بود.

این نامزد دموکرات گفت: تا الان بیش از ۱۱۰ میلیون نفر رأی داده‌اند و انتظار می‌رود این رقم به بالای ۱۵۰ میلیون نفر برسد. مشارکت شهروندان بین ۱۸ تا ۳۰ سال بسیار بالا بوده و بخش اعظم رأی‌دهندگان را زنان تشکیل می‌دهند.

تمدید ساعات رأی گیری در ایالت کارولینای شمالی

ان بی سی نیوز گزارش داد: کارولینای شمالی ساعات رأی گیری را در برخی شعب اخذ رای تمدید کرد. این ایالت هیچ نتیجه‌ای از انتخابات را تا ساعت ۸:۱۵ بعد از ظهر به وقت محلی منتشر نخواهد کرد.

تماس‌های رباتی با شهروندان ایالت میشیگان برای به تعویق انداختن حضور آنها در انتخابات

مقامات ایالت میشیگان آمریکا اعلام کردند اخیراً افراد ناشناس با استفاده از ربات با تعدادی از شهروندان این ایالت تماس گرفته و به آنها گفته‌اند که در صورت شلوغ بودن مراکز رأی‌گیری در روز انتخابات می‌توانند با یک روز تأخیر در انتخابات شرکت کنند! وی از شهروندان خواست که این تماس‌ها را نادیده بگیرند و در صورت تمایل به شرکت در انتخابات، در وقت تعیین‌شده در مراکز رأی‌گیری حضور یابند.

ستاد انتخاباتی بایدن: می‌توانیم بدون برنده شدن در برخی ایالت‌های کلیدی پیروز شویم

«جان او مالی دیلون» از مقام‌های ستاد انتخاباتی جو بایدن به خبرنگاران گفت نامزد حزب دموکرات مسیرهای متعددی برای کسب ۲۷۰ آرای الکترال لازم و پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دارد.

او گفت بایدن بدون پیروز شدن در ایالت‌های خاکستری فلوریدا یا پنسیلوانیا هم می‌تواند در انتخابات پیروز شود. (فلوریدا و پنسیلوانیا در انتخابات سال ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ رأی دادند. )

دیلون تصریح کرد ترامپ مسیر سخت‌تری برای غلبه بر برتری بایدن از لحاظ کسب آرای الکترال در ایالت‌ها پیش رو دارد.

ادعای یک سایت نظرسنجی: احتمالاً بایدن برتری خود را در چند ایالت از دست داده

ایندیپندنت نوشت: وبسایت RealClearPolitics که نظرسنجی ها را گردآوری و تحلیل می کند ادعا کرد احتمالاً بایدن برتری خود در آیووا، جورجیا، كارولینای شمالی و اوهایو را از دست داده است.

بر اساس میانگین نظرسنجی منتشر شده توسط RealClearPolitics ، برتری جو بایدن در چهار حالت اصلی چرخش از بین رفته است.

این سایت ادعا کرد ، در آیووا ، جورجیا ، کارولینای شمالی و اوهایو ، دونالد ترامپ پیشتاز است ولی بایدن همچنان 7/7 درصد در کشور برتری دارد و در ایالت های آریزونا و فلوریدا 0/09 درصد و در پنسیلوانیا 1.2 درصد از رقیب خود پیش است.

ترامپ: نباید اعلام نتیجه انتخابات برای چند روز به تأخیر بیفتد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد که پیروزی وی در انتخابات باعث وحدت آمریکا خواهد شد.

وی که در مقر ستاد انتخاباتی خود در شهر آرلینتون در ایالت ویرجینیا صحبت می‌کرد، افزود: «در مقابله با ویروس کرونا دستاوردهای زیادی بدست آوردیم و درمان‌هایی برای این ویروس وجود خواهد داشت.»

ترامپ پیش‌بینی کرد که امروز پیروزی بزرگی در تگزاس بدست خواهد آورد اما تاکید کرد که نتایج انتخابات در پنسیلوانیا و فلوریدا بسیار با اهمیت است.

ارزیابی ستاد بایدن از ۱۰۰ میلیون رای اول: در ایالات رقابتی با هشت درصد اختلاف پیشتازیم

آکسیوس نوشت: کارزار انتخاباتی جو بایدن گفت پس از تجزیه و تحلیل نزدیک به 100 میلیون برگ رأی زودهنگام، بر این باورند که بایدن در "ایالت های میدان نبرد" حداقل با هشت درصد اختلاف پیشتاز رقابت است.

دستور قاضی فدرال به اداره پست: آراء پستی را سریعا تحویل دهید

نشریه هیل نوشت: قاضی فدرال به اداره پست ایالات متحده دستور داد آراء پستی را سریعا تحویل دهند چرا که ضرب الاجل پذیرش این آراء نزدیک است

پیش‌بینی سی‌ان‌ان درباره رقابت بایدن و ترامپ

شبکه خبری سی‌ان‌ان نمودار و نقشه‌ای تهیه کرده که بر اساس آن بایدن به صورت پیش‌فرض و بالقوه دارای ۲۰۳ رای و ترامپ دارای ۱۲۵ رای الکترال است و رقابت این دو بر سر ۲۱۰ رای الکترال باقیمانده در ایالت‌های سرنوشت‌ساز خواهد بود.

لحظه به لحظه با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

سی‌ان‌ان: احتمال عدم شمارش برخی آرای پستی به دلیل افت عملکرد اداره پست

شبکه خبری سی‌ان‌ان به استناد اسناد جدید گزارش داده عملکرد اداره پست آمریکا در انتقال به موقع آرای پستی به مراکز انتخاباتی برای پنجمین روز متوالی کاهش یافته است.

قوانین پنج ایالت (میشیگان، ویسکانسین، جورجیا، نیوهمپشایر و مین) اجازه شمارش آرایی که بعد از روز انتخابات (سوم نوامبر) به مراکز انتخاباتی می‌رسند را نمی‌دهد.

سی‌ان‌ان می‌گوید افت عملکرد اداره پست در انتقال آرای پستی ممکن است موجب شود برخی از آرای پستی به موقع به دفاتر انتخاباتی نرسند و در نتیجه شمارش نشوند.

معاون فرماندار ایالت پنسیلوانیا: شمارش آرا هرگز در روز انتخابات به پایان نمی رسد

کتی بوکوار، معاون فرماندار ایالت پنسیلوانیا به رای دهندگان یادآوری کرد که "شمارش آرا هرگز در روز انتخابات به پایان نمی رسد"وی افزود: اگر ما شمارش آرا را در روز انتخابات متوقف کنیم، همه مردان و زنانی را که به کشور ما خدمت می کنند، کلیه رای دهندگان نظامی و غیرنظامی خارج از کشور که آراء آنها طبق قانون باید تا هفت روز پس از انتخابات پذیرفته شود، از حق رای دادن محروم کرده ایم

ژنرال مارک میلی در نشست خصوصی: نقش ارتش غیرسیاسی است و در انتخابات دخالت نخواهد کرد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک نشست غیررسانه‌ای و خصوصی با ژنرال‌های ارشد و مجریان تلویزیونی حاضر شده تا به آنها اطمینان دهد، که نقش ارتش غیرسیاسی است و در انتخابات دخالت نخواهد کرد. ژنرال مارک میلی تلاش کرده تا این تصور را از بین ببرد که ارتش در صورت وقوع مناقشه انتخاباتی نقش قضاوتی خواهد داشت و یا تصمیم به برکناری رئیس جمهور از کاخ سفید خواهد گرفت.

بر اساس وب سایت «اکسیوس» مارک میلی در این نشست که به صورت ویدیویی برگزار شده، به حاضران گفته است، ارتش به هیچ عنوان هیچ نقشی در انتقال مسالمت آمیز قدرت نخواهد داشت.

مبتلایان به کرونا هم می‌توانند در انتخابات آمریکا شرکت کنند

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرده کسانی که کرونا مثبت هستند هم می‌توانند پای صندوق‌های رای حاضر شوند، به شرط آن که تمام موارد لازم را رعایت کنند.

رای وکیل سابق ترامپ به بایدن

نشریه هیل نوشت:‌ مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ گفت به بایدن رأی داده است

شکایت جمهوری‌خواهان از شمارش زودهنگام آرا در منطقه‌ای در نزدیکی فیلادلفیا

جمهوری‌خواهان در ایالت پنسیلوانیا از مسئولان برگزاری انتخابات در منطقه‌ای در نزدیکی شهر فیلادلفیا به دلیل شمارش غیرقانونی آرای پستی قبل از «روز انتخابات» شکایت کردند.

شمارش آراء در فیلادلفیا آمریکا آغاز شد

خبرگزاری الجزیره گزارش داد: شمارش آرای پُستی در شهر فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا در آمریکا هم اکنون آغاز شده است.

وکیل ترامپ: دموکرات‌ها بایدن را عزل می‌کنند

«رودی جولیانی»، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «راشا تودی» درباره «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و برخی مسائل مرتبط با این انتخابات صحبت کرد. جولیانی در این مصاحبه گفت در صورتی که بایدن پیروز این انتخابات شود حزب دموکرات ممکن است او را از منصب ریاست‌جمهوری عزل کند.

وی گفت: «حزب دموکرات برای جو بایدن برنامه‌هایی دارد و هیچ شکی در این نیست. دو مسئله مهم وجود دارد، آنها می‌توانند او را هر زمان که بخواهند از این منصب (ریاست‌جمهوری) اخراج کنند. آنها می‌توانند ۱۰ روانپزشک را وادار کنند که بگویند او زوال عقل دارد.»

زمان اعلام نتایج انتخابات در ایالت های مختلف

آکسیوس نوشت: مسئولان انتخابات در جورجیا و کارولینای شمالی ابراز اطمینان کردند که می توانند در شب انتخابات یا روز بعد نتایج واضح (اما غیرنهایی) انتخابات را اعلام کنند.

ایالت های آریزونا، فلوریدا و تگزاس از ارائه جدول زمانی تخمینی برای اعلام نتایج خودداری کردند، زیرا انتخابات در هریک از شهرستان های این ایالت ها متفاوت است و زمان دریافت آراء پستی دیررس مشخص نیست. البته هر سه ایالت شمارش آراء پستی دریافت شده را آغاز کرده اند.

میشیگان و پنسیلوانیا ممکن است حداقل تا جمعه نتایج انتخابات را اعلام نکنند.

ترامپ: با دست کم ۳۰۶ رای الکترال پیروز می شوم

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که هر زمان از پیروزی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری مطمئن بود آن را اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که در چه برهه‌‌ای ممکن است اعلام پیروزی کند گفت: «زمانی که پیروزی از راه برسد، چنین خواهم کرد.»

ترامپ گفت: «اما تنها زمانی دست به این کار خواهم زد که از پیروزی مطمئن باشم. منظورم این است که دلیلی برای بازی کردن وجود ندارد. به نظرم شانس خوبی برای پیروزی قاطع وجود دارد.»

وی همچنین گفت که در انتخابات جاری دستکم ۳۰۶ رای الکترال به دست خواهد آورد.

پیش بینی پیروزی ترامپ

نیویورک تایمز: رابرت کاهالی که نتیجه انتخابات سال ٢٠١۶ را به درستی پپیش بینی کرده بود می گوید اطمیان دارد که ترامپ مجددا پیروز می شود.

لحظه به لحظه با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

هریس از رأی دهندگان کمک خواست

کاملا هریس در توئیتی نوشت:

اگر از قبل رای داده اید که تشکر می کنم. اما هنوز به یاری شما نیازمندیم. 20 دقیقه وقت بگذارید و به رأی دهندگان برای پیدا کردن حوزه انتخاباتی شان کمک کنید. این انتخابات بسیار مهم تر از آن است که همه چیز را به شانس واگذار کنیم.

لحظه به لحظه با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

شانس بایدن برای کسب پیروزی ۱۹ از ۲۰ است!

اکونومیست بر اساس مدل پیش بینی خود اعلام کرد که شانس پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا ۱۹ از ۲۰ است.

لحظه به لحظه با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

آغاز رای‌گیری در برخی در ایالت‌ها

الجزیره نوشت: شعب اخذ رأی در ایالت های ویرجینیا، کنِتیکت، ایندیانا، کنتاکی، مِین، نیوجرسی و نیویورک آغاز به کار کردند.

پسر ترامپ درباره انتخابات امروز اظهارنظر کرد

او نوشت: انتخابات امروز انتخاب بین آزادی و مارکسیسم است. عاقلانه انتخاب کنید و به ترامپ رأی دهید.

فارن پالیسی: ترامپ مجددا پیروز خواهد شد

روحانیون و پیشگویان اسراییلی می گویند، ترامپ در پی یک مبارزه طولانی مدت انتخاباتی، مجددا پیروز خواهد شد، اما این پیش بینی آنها با توجه به روابط نزدیک نتانیاهو با ترامپ چندان تعجب آور نبود.

تلاش اوباما برای پیروزی بایدن با فیس تایم

ایندیپندنت نوشت: اوباما از طریق اپلیکیشن فیس تایم با کسانی که در صف های رای دادن هستند تماس می‌گیرد. رییس جمهور سابق آمریکا به یکی از رای دهندگان در فلوریدا گفت: "این واقعیت که شما در این انتخابات حاضر می‌شوید تا خواسته خود را بیان کنید مهمترین چیز در طول زندگی من خواهد بود.

دموکرات‌ها: ترامپ پیروز شود استیضاح می‌شود

بعضی دموکرات‌ها می‌گویند اگر ترامپ دوباره پیروز انتخابات شود،‌ به دنبال استیضاح او خواهند بود و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا کنترل مجلس نمایندگان و سنا را به دست بگیرند.

آغاز آخرین روز انتخابات آمریکا

لحظه به لحظه با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

نخستین تصویر از صف‌های رای‌گیری انتخابات آمریکا

لحظه به لحظه با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

انتظار ترامپ از دادستان در صورت شکست در انتخابات

ترامپ از چندهفته قبل به مشاوران خود گفته است كه در صورت شکست در انتخابات انتظار دارد با رسیدگی های جدی از سوی دادستان روبرو شود او نه تنها در مورد تحقیقات موجود، بلكه از احتمال تحقیقات جدید فدرال نگران است.

رویترز: دویچه بانک روابط خود با ترامپ را قطع می کند

طبق گفته سه مقام ارشد دویچه بانک آلمان، این بانک به دنبال راه هایی برای پایان دادن به رابطه خود با دونالد ترامپ پس از انتخابات ریاست جمهوری است چرا که از تبلیغات منفی ناشی از ارتباط با ترامپ خسته شده اند.

اسرائیلی‌ها برای پیروزی ترامپ دست به دعا شدند

رهبران شهرک‌های صهیونیست نشین اراضی اشغالی مراسم نماز ویژه ای را برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا برگزار کردند.

درخواست هزاران کاربر توییتر در سراسر جهان از مردم آمریکا

هزاران کاربر توییتر در سراسر جهان با عبارت «امریکا، لطفا» از مردم آمریکا می‌خواهند که در رای گیری سراسری برای انتخاب رییس جمهور این کشور شرکت کنند.

اوباما ترامپ را "دیکتاتوری بی ارزش" نامید

باراک اوباما در واکنش به گزارش هایی مبنی بر اینکه ترامپ به محض پایان رای گیری و قبل از شمارش همه آراء، اعلام پیروزی زودهنگام خواهد کرد گفت: "او در چهار سال گذشته دیکتاتورها را در آغوش گرفته و اکنون، ظاهراً می گوید که ممکن است قبل از شمردن همه آراء اعلام پیروزی کند. این چیزی نیست که شما بخواهید بشنوید، این کاری نیست که رهبر یک دموکراسی انجام می دهد. این کاری است که یک دیکتاتور بی ارزش انجام می دهد. اگر کسی به دموکراسی اعتقاد داشته باشد، باید شمارش همه آراء را مطالبه کند."

رای ۷۱ درصد اقلیت مسلمان آمریکا به بایدن است

براساس نظرسنجی کنسولگری مذاهب اسلامی آمریکا (CAIR) که یکی از بزرگترین سازمان های مسلمان غیردولتی کشور محسوب می شود، ۷۱ درصد جمعیت مسلمانان آمریکا در نظر دارند در انتخابات سوم نوامبر (امروز برابر با ۱۳ آبان) به بایدن از حزب دمکرات رأی دهند. در حالی که تنها ۱۸ درصد آنها برای رای دادن نظر به ترامپ دارند. براساس این نظرسنجی ۸۹ درصد مسلمانان راغب به حضور در انتخابات هستند و ۱۱ درصد از آنها به شرکت در این انتخابات تمایل نشان ندادند.

اعلام کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکایی-آسیایی از بایدن

نشریه هیل نوشت: کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکایی-آسیایی اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری از بایدن حمایت می کند.

در "ورمونت" اما رای‌دهندگان سحرخیز از ساعت پنج صبح به وقت محلی (۱۳:۳۰ به وقت تهران) اولین رای دهندگان آمریکایی هستند که در روز انتخابات به پای صندوق‌های رای رفته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به ما چه ربطی داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشالله ترامپ و انشالله تعالی آمریکا از بین میره

      • حسین کرد شبستری

        متاسفانه ترامپ پیروز انتخابات خواهد بود!
        برای دشمنیش آماده باشیم

      • بدون نام

        یکی به این طرف بفهمونه آمریکا کشور هست ازبین نمیره

      • محمدحسن

        برات متاسفم. فقط همین!

      • بدون نام

        همین آرزوی نابودی همه کشورا رو کردین که ایران داره نابود میشه

      • بدون نام

        اگر به شما ربطی نداره چرا این مطلب رو باز کردی داری میخونی؟

      • بدون نام

        امریکا که ابر قدرته از بین بره بنظرت اونوقت توی ... سالم باقی بمونی؟؟؟!
        همین الان از گرونی ها و فشارها میتونی بشینی؟؟!!

      • حمید مشهدی

        چرا انتخابات آمریکا اینقدر براتون مهمه؟ مگر این همون آمریکایی نیست که هیچ غلطی نمیتونه بکنه ولی در عین حال هر غلطی دلش بخواد با زندگی و آینده ما میکنه؟ اینو من نمیگم ها، بزرگان مملکت میگن. از کمبود دارو و مصادره بنزین ارسالی به ونزوئلا و ضبط داراییهای کشور ما و تحریم بانکی و کاهش ارزش پول ملی و ... بگیرید تا عدم امکان صدور کارت ملی و بیکاری و گرونی و ... رو میگن مقصرش آمریکاست. ما که آخرش نفهمیدیم پس معنی غلط کردن دیگه چی میتونه باشه.

      • محمد مردانی

        ربط نداره؟ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اندازه انتخابات ریاست جمهوری ایران واسه ما اهمیت داره.

      • بدون نام

        خوبم ربط داره بهترکه ترامپ انتخاب شده .

      • مجید

        دنبال کنید آره نتیجه داره

      • 007

        اگه سقف مهلت ریاست جمهوری امریکا 16 سال هم که باشه باز هم ترامپ برای بار چهارم انتخاب خواهد شد . بدون ذره ای تردید

    • بدون نام

      بازم مثل همیشه ترامپ برنده میشه

    • بدون نام

      ترامپ جون فقط رای میاره
      چقدر این انتخابات تو ایران مهمه

    • بدون نام

      سلام. نفاق در جامعه امریکا شکل گرفته است و احتمال جنگ داخلی هم وجود دارد .وشاید شاهد فروپاشی نظام غرب باشیم .

      پاسخ ها

      • بختک

        تخیلات شماخیلی خوبه تخیلاتتون روتقویت کنین میتونین به عنوان سناریوبنویسین احتمال اینکه کارگردانی بیادازش فیلم تخیلی درست کنه هست..

      • بدون نام

        خدایا همه مریض ها رو شفا بده.آمین.

      • بدون نام

        چقد بی سوادی تو بشر

      • بدون نام

        اشتباهی مثبت دادم

      • بدون نام

        شاید..
        ارباب چین و روس جاش میگیرن نهایتا

      • حمید مشهدی

        محض یادآوری زمان فروپاشی شوروی هم بزرگان فرمودن بعدی آمریکاست. از اون زمان سی سال داره میگذره ولی چیزی که فروپاشید منابع ملی و ثروت کشور ما بود. حالا شما بشین تا زمان رسیدن به معبود هی انشالله و ماشالله کن.

      • بدون نام

        اوکی

    • بدون نام

      چه فایده وقتی مملکت روزبه روز بدتر میشه فک نکنین بایدن بشه کشور درس میشه ازاین خبرا نیس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه منتظر ترامپ هستن

      • بدون نام

        سگ زرد برادر شوغاله

      • بدون نام

        شاید اوضاع بهتر بشع

      • مهربون

        دقیقا

      • مصطفی فتاحی

        نود در صد مشکلات کشور به ناکارآمدی مسئولین و ضعف مدیریت مربوط میشه اینکه بایدن باشه یا ترامپ هیچ توفیقی به ایرانی ها نمیکنه

      • بدون نام

        با ترامپ همه چیز درست میشه

    • بدون نام

      میزان؛رای ملت آمریکاس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره خیلی!!
        هیلاری ۳ میلیون بیشتر رای داشت

    • بدون نام

      کشور ایران از ریشه خراب است من طرفدار ترامپ هستم ولی هیچ فرقی ندارد کدوم انتخاب بشه چون تا وقتی تو ایران اختلاس دزدی هست هیچ پیشرفتی در کار نیست ...

      پاسخ ها

      • فدایی

        نه این که تو غرب دزدی نمیکنن.. تو ایران هنوز حرف میزنن چون اسلام با دشمن هم مهربان است...

      • بدون نام

        فرق دزدی غرب با اینجا اینه که اونا دزدی میکنن ملتشون هم غرق رفاه و دارایی کردن ولی اینجا کمپلتش بین خودشون تقسیم کردن و میکنن

      • حمید مشهدی

        جناب فدایی، شما از این همه اختلاس که توی غرب میشه به قول یک بنده خدایی چهارتاش رو بگو.

      • بدون نام

        كاملا درست ميگن جناب فدايي شما دو مورد اختلاس در كشور آمريكا و دومورد اختلاس در كل اروپاي غربي مثال بزنيد. در بازه ي زماني ده سال گذشته. بسم الله. منتظريم بشنويم.

    • بدون نام

      چشم ما همیشه دست این و اون بوده هیچ وقت خودمون نخواستیم کاری را انجام دهیم‌ و اگر خواستیم کاری را انجام دهیم نگذاشتند.

    • رمضان ماه مبارک

      ترامپ سرنوشت ملت ایران رو مشخص میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به همین خیال باش

    • بی نام

      آمریکای جنایت کار باید تاوان جنایات خود را بدهد مانند حکومت منحوس فرعون ونمرود
      این حکومت منحوس هم تاوان سنگینی خواهد داد به اذن الله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ چی میزنی

      • ممد

        ساقیتو عوض کن

      • بدون نام

        جنسش خوب بوده خخخخخخ

      • بدون نام

        موافقم ، پیش بینی میشود درآینده نه چندان دور آمریکا هم مثل شوروی از هم پاشیده شود

      • محمدپرسپولیسی

        چته حالت خوبه متاسفم برات

      • بدون نام

        ایران اون روز ها رو نمیبینه خیالت راحت

      • بدون نام

        نمرود رو که کوروش کله کرد

      • saman

        خخخخ
        درود بر ساقیت
        آدرسشو بده

    • فری

      آمریکا در جنگ فرو میرود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه باباااااااا

    • بدون نام

      اوباما ترامپ را دیکتاتوری بی ارزش نامید
      خودشون هم ميدونن
      بعضي نميخوان قبول كنن ر

    • منصور

      ترامپ
      یا بایدن، فرقی ندارد.
      ....

    • بدون نام

      برا ما هیچ فرقی نمیکنه اقتصاد ما فلجه از درون :همه وسائل مورد نیاز مردم یکمرتبه جمع میشه بعد از کمبود دوباره با قیمت چند برابری میان بیرون ما ضربه داخلی داریم هیچکس نیست ببینه چرا؟یا اون کسی که اینکارا رو میکنه چرا به جون مردم افتادن مردم که گناهی ندارند

    • مهر

      الان نفت 35 دلار است و آمریکا هم خودش یکی از بزرگترین صادر کننده های نفت است. یعنی اگر بادن رای بیاره اجازه میده دوباره نفت 8وارد بازار جهانی بشه و قیمت نفت بیاد پایین؟

    • بدون نام

      بایدن بیاد بدتر هم میشه. ....

      پاسخ ها

      • محمدپرسپولیسی

        نخیر بهترمیشه

    • شهر خون

      بالاخر ه ترامپ دردوره4ساله نشان داد که یک دلقک بیش نیست و دنیارو به مسخره گرفته و مناسب ریاست جمهور ی نیست

      پاسخ ها

      • گلسنگ

        برا مردم کشورش خوب بود ای مهمتره

      • بدون نام

        دقیقا

      • محمدپرسپولیسی

        درسته

    • علی

      به محض اعلام نتایج انتخابات ده هزار تومان نوسان قیمت دلار داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر نان کنید کهخربزه اب است ...

      • بدون نام

        قراره بعد انتخابات عمریکا کلی ارز به بازار تزریق بشه دلال آقا

      • بدون نام

        درسته ترامپ باشه بالا ولی بایدن پایین

    • مهربون

      دقیقا

    • بدون نام

      به حال کسانی باید ،گریست که منتظرند ترامپ یا بایدن مشکلاتشان را حل کنند

    • بدون نام

      ترامپ ریس جمهور بشه یا بایدن برای ما فرقی نمیکنه ما بایدبه بدبختیه خودمون فکر کنیم وهیچ کس به فکرمنو شما نیست حالا آب که از سر بگذرد چه یک وجب چه ده وجب

    • بدون نام

      تجربه چهل ساله میگه هیچ فرقی ندار هر سال ما از سال قبل بدتر میشه دریغ از پارسال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم چون به خودمون متکی نیستیم و نردبانمونو به دیوار بیگانگان تکیه دادیم

    • ممد

      ملت ما چقدر ساده اید. اخه گرونی چه ربطی به امریکا داره.مشکل از خودمونه.وگرنه امریکا غلطی نمیتونه بکنه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا به بی عرضگی مسئولین برمیگرده چرا ما اونقد قوی نباشیم که انتخابات ما در سرنوشت مردم آمریکا تاثیرنذاره

      • شس

        آمریکا هر غلطی میتونه میکنه اینو داخل عراق و سوریه خاورمیانه نشونمون داد اگه مشکل از خودمون پس چرا به آمریکا فحش میدی پرا از خودت سوال نمیکنی اینقدر دزد توی این بی صاحب شده هست هیچکی کاری به کارشون نداره پس مشکل از ریشه هست؟؟؟؟/

    • بدون نام

      اونقدی که انتخابات آمریکا تو سرنوشتمون نقش داره انتخابات خودمون نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • یه نفر

        واقعاکه گل گفتی احسنت

      • بدون نام

        چون انتخابات امریکا واقعا انتخاباته اما ..

    • ابوالفضل

      مسئولین ایران شش ماه برای انتخابات آمریکا امروز و فردا کردند و مطمعنا هفت ماه دیگه امروز و فردا میکنند برای انتخابات ایران.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم مسئولان؟ همونایی که در صفوف متحد بهشون رای دادید؟ از شماست که بر شماست

    • hm

      چرا نمیگید مشکلات به دزدی مربوط میشه

    • بدون نام

      کشوری که چشم ملتش به نتیجه انتخابات دیگران باشه تا حالش خوب بشه
      حال و روزش همینه که هست !

    • حاج عباس

      بیچاره گدا ها ئیکه چشمشان بد ست دیگر یست

    • بدون نام

      مشکل ما آمریکا نیست مشگل ما خودمسولان کشور هست که عرضه نداره

    • بدون نام

      بله دقیقا اوبامای ... اولین شخصی بود که پس از توافق برجام شروع به تحریم ایران کرد

    • بدون نام

      مطمین باشید با جو بایدن دنیا بهتر میشود
      وضعیت ترکیه را نگاه کنید ارزش لیر بیشترین سقوط را داشته اروپا اروز میکند جو بایدن باشد ترامپ قابل پیش بینی نیست مغرور و دیکتاتور هست
      نتبجه جنگ تعرفه هاش با چین کرونا بود که جینی ها براش هدیه فرستادن تا یادش باشه اقتصاد چین در نیفتد
      تحریم امریکا باعث سقوط پول روسیه شد کلا به دنیا ور میرود شاید باعث بروز جنگ جهانی سوم شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سوسیالیسم جهان رو نابود خواهد کرد

      • بدون نام

        ما ایرانی هستیم .درمورده تعویض پا لون نباید .اظهار نظر کنیم.

    • بدون نام

      ترامپ نجات دهنده مردم مظلوم ایران.ما که زورمون به اختلاسگرا و دزدا نمیرسه

    • بدون نام

      سک زرد برادر شغال است

    • بدون نام

      هر که رای بیاره کشور خودشو اداره میکنه.به فکر کشور خودتون باشید که داره روز به روز بدتر میشه.مردم هم از بدبختی سر به خودکشی آوردن یا ویروس اونا رو نابود کرده.اگه هم بایدن رای بیاره فرقی به حالمون نمیکنه چون مملکت از اساس مدیریتش اشتباه بوده.

    • بدون نام

      شما انقد ضعیف هستید که میخواید بایودن رای بیاره و اشتباهات خودتونو توجی کنید

    • بدون نام

      سگ زرد برادر شغال است

    • پرسپولیس

      مرغ رو گرون میکنن چه ربطی بایدن ترامپ داره

    • پرسپولیس

      #مرغ راارزان کنید

    • بدون نام

      این اقلیتهای ایران در مورد برجام وتحریم با ترامپ واسرائیلیها همصدا بودن حالا چی شده طرفدار بایدن شدن..دمدمی مزاجند .سواد درستی که ندارند

    • بدون نام

      ترامپ هم دروغگو وهم مرد عمل است هرچنداقتصاد بعضی کشورها را ویران کرد ولی برای مردم امریکا کار های بزرگی کرد که دولتمردان ما نکردند

    • بدون نام

      عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

    • بدون نام

      انشالله هرچی دیکتاتور نامرد توی دنیا نابود بشه

    • بدون نام

      شوروی از هم پاشید چون دیکتاتوری بود،

    • بدون نام

      افغانستان بسیار وضع بهتری داره نسبت به ما بعضیها خودشون زدن به خواب

    • بدون نام

      وقتی حتی پیاز وتخم مرغ راهم وصل کردن به دلارحساب کارتون بکنید دلار بالا میره پیاز وپوشک وسیب زمینی .وپنیر .وروغن . قند وشکر وبرنج.عدس .ونخود. ولوبیا وکشک وماست وپنیر. ومرغ .وگوشت.خودرو زمین وخونه و افتابه .لوارم یدکی .ویخچال وتلوزیون وگوشی.وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووگرون میشه غیر از موا مخدر. جهت اطااع اوناییکه غیر ار چین وکره شمالی به جائی وابسته نیستند دلارهم که پول یمنه

    • مردم

      اگه دولتمون دولت انقلابی و مستقل و سالم بود مثل دولتهای قاجار وزرا و مدیرانش هر کدام برای بقای خود امید به امریکا و انگلیس ...نداشتند و وضع کشور رو به این روز نمی انداختند..., ... کنند که بقای خود را در انتخاب رییس جمهور کشور دشمن امریکا می دانند ..اونوقت اینها می خواهند آینده و سرنوشت ملتی مثل ایران رو رقم بزنند..خدایا هر چه زودتر منافقان داخل رو رسوا و سرنگون کن

    • یادگاری

      ترامپ بشه برا مردم ما بهترین گزینه است ، هیچ شکی نیست، ولی بایدن واقعا وضعمون رو از اینی که هست بدتر میکنه، هر چند به نظر میاد همه این بازیا شواف باشه برا نشون دادن اهمیت انتخابات، ولی ترامپ بشه وضعمون سخت میشه و من معتقدم آدم تو سختیاس که ستاره میشه

    • بدون نام

      بایدن برنده میشه ولی موقع اعلام پیروزیش ترور میشه و معاونش که یه خانم هستش رئیس جمهور میشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم کانال این فیلم رو پخش کرد؟!

      • بدون نام

        رایفی پور با اسم خودت کامنت بذار

    • بدون نام

      فقط ترامپ مو طلایی

    • بدون نام

      ترامپ اگه تو آمریکا رای نیاورد بیاد ایران کاندید بشه حتما رای میاره

    • بدون نام

      چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی

    • پوریا

      اگه بایدن در بیاد از انتخابات یکم وظعمون خوب میشه

    • بی نام

      خدا کنه ترامپ رای بیاره تا این همه دارایی ایران همون بلوکه بمونه یا منابعش زیر زمین بمونه برای نسل های بعد شاید اشتباهات این نسل رو تکرار نکنن و چیزی برای دزدی مسولین نباشه.

    • بی نام

      ترامپ

    • نیلو

      ترامپ بمیره که با تحریماش روی دزدا رو زیاد کرد

    • علی ارفعی

      انشالله بایدن

    • دایی ترامپ

      ترامپ جگر طلا دوباره میشه عجب طلاییه با اون موهاش اصلا خود طلاست لا کردار

    • محمد

      چه فرقی میکنه چه کسی رییس جمهورامریکا میشه الان با همه گرونیها در بعضی از مسایل بی عدالتی توایران ولی باهمه وجود امریکا زخم خورده ایرانه مارزخمی میمونه هر سیاست مداری که سکاندار امریکا بشه میخواد کاری کنه که مابقی نتوانستن انجامش بدهند نامی درکنه دوست داره اوضاع ایران را بدتر کنه ما باید به فکر انتخاب پیش روی خودمان باشیم غلط انتخاب نکنیم هوشیار باشیم مثل گذشته فریب تبلیقات دروغ رانخوریم امریکا رارهاکن او دشمن ایرانه موافق باشید

    • داودی به

      ترامپ یا بایدن فرقی ندارند ما باید روش مدیریت کشور را اصلاح کنیم تا دست بی رحم محتکران و سودجو یان قطع کنیم ۷۰ درصد مشکلات در داخل کشور به تحریمها ربطی ندارد

    • داودی به

      ترامپ یا بایدن فرقی ندارند ما باید روش مدیریت کشور را اصلاح کنیم تا دست بی رحم محتکران و سودجو یان قطع کنیم ۷۰ درصد مشکلات در داخل کشور به تحریمها ربطی ندارد

    • بدون نام

      خدا کنه بایدن پیروز بشه حال ترامپ گرفته بشه خیلی بیش از حد مغرور و از خودراضیه

    • بسیجی مخلص

      اصلاح طلبان همه کارو کسبشان ولکردند چسپیدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ی جنایتکار خیلی تاسف برانگیز است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج