۱۰۵۵۴۹۵
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

طلسم را تیم فکری می‌شکند؟

تیم فوتبال استقلال به‌عنوان یکی از تیم‌های پرطرفدار و پرافتخار لیگ برتر از امروز استارت خود برای فصل جدید رقابت‌ها را در حالی خواهد زد که هواداران این تیم امیدوار هستند تا بعد از ۸ سال یک بار دیگر عروسی به کوچه این تیم رسیده و عنوان قهرمانی رقابت‌ها در پایان این فصل به محمود فکری و شاگردانش تعلق بگیرد.

روزنامه فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال به‌عنوان یکی از تیم‌های پرطرفدار و پرافتخار لیگ برتر از امروز استارت خود برای فصل جدید رقابت‌ها را در حالی خواهد زد که هواداران این تیم‌ امیدوار هستند تا بعد از ۸ سال یک بار دیگر عروسی به کوچه این تیم رسیده و عنوان قهرمانی رقابت‌ها در پایان این فصل به محمود فکری و شاگردانش تعلق بگیرد.

آبی‌ها در گام نخست میزبان مس رفسنجان تازه صعود کرده هستند. نتایج هفته اول رقابت‌ها برای هر تیم از چند جهت حائز اهمیت است، ابتدا اینکه یک تیم می‌تواند با کسب نتیجه لازم و مقتدر از همان ابتدا خود را به‌عنوان یک مدعی در بین تمامی تیم‌ها معرفی کرده و از سوی دیگر میانگین نتایج هفته اول رقابت‌ها در تاریخ برگزاري یک رقابت می‌تواند چشم‌انداز خوبی را از تیم فوق در فصل جدید ایجاد کند تا براساس‌ آن حتی احتمالا بتوان وضعیت تیم را با کمترین خطا و آزمون طی فصل سنجید.

با این تفاسیر اول نگاهی بیندازیم به نتایج استقلال در هفته‌های ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر تا بعدا نکات آن را استخراج کرده و بیم و امیدهای نتایج رقم خورده را برررسی کنیم. این تیم در ۴ هفته ابتدایی ۴ فصل اخیر به پیروزی نرسید و درحالی که رقیب دیرینه این تیم ۴ قهرمانی پیاپی را به‌دست آورد، اما سهم آبی‌ها در این ۴ فصل از هفته‌های نخست دو تساوی و دو شکست بوده تا فصل ضعیف آبی‌ها از همان ابتدای لیگ عملیاتی شود.

نتایج استقلال در هفته نخست لیگ‌های برتر

لیگ اول: برق شیراز یک- استقلال یک
لیگ دوم: استقلال 3- پاس یک
لیگ سوم: پاس ۲- استقلال ۲
لیگ چهارم: استقلال یک - استقلال اهواز یک
لیگ پنجم: استقلال ۴- صبا یک
لیگ ششم: استقلال 2- ذوب‌آهن یک
لیگ هفتم: استقلال ۳- استقلال اهواز ۲
لیگ هشتم: استقلال 2 - ابومسلم صفر
لیگ نهم: استقلال یک - سپاهان صفر
لیگ دهم: شهرداری تبریز 2- استقلال 3
لیگ یازدهم: سپاهان یک- استقلال یک
لیگ دوازدهم: استقلال یک - آلومینیوم صفر
لیگ سیزدهم: گسترش‌فولاد یک - استقلال ۲
لیگ چهاردهم: راه‌آهن یک - استقلال 2
لیگ پانزدهم: سیاه‌جامگان یک - استقلال ۲
لیگ شانزدهم: استقلال یک- نفت تهران یک
لیگ هفدهم: صنعت‌نفت یک- استقلال صفر
لیگ هجدهم: استقلال صفر- پیکان صفر
لیگ نوزدهم: ماشین‌سازی یک- استقلال صفر

رکوردی که منصوریان خرابش کرد

استقلال تا فصل هفدهم رکورد شکست‌ناپذیری در هفته اول رقابت‌ها را به‌عنوان تنها تیم حاضر در اختیار داشت و از این جهت یک کار بزرگ را به نام خود به ثبت رسانده بود این درحالی است که شاگردان منصوریان در هفته اول فصل هفدهم و در بازی‌ای‌ که کاملا تحت تاثیر نمایش هجومی صنعت نفت بود با گل دقیقه ۱۸ کرار جاسم از شاگردان فراز کمالوند شکست خورد تا این تیم برای اولین‌بار در تاریخ لیگ‌برتر شکست در بازی افتتاحیه را تجربه کند. استقلال در این دیدار با ترکیب سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، عظیم گوک، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، خسرو حیدری، حسن بیت‌سعید (سرور جباروف ۵۷)، داریوش شجاعیان، جابر انصاری (علی قربانی ۷۲) و سجاد شهباززاده (یعقوب کریمی ۸۷) مقابل حریف جنوبی به میدان رفت و علیرضا منصوریان سرمربی استقلال در شروع لیگ هفدهم یک رکورد منفی دیگر را به‌ثبت رساند. استقلال برای اولین‌بار در تاریخ لیگ برتر بازی افتتاحیه را بازنده میدان شد تا شروع فصل تازه برای منصوریان و استقلال خوش‌یمن نباشد.

از استرا توقع نمی‌رفت!

در پیش‌فصل فصل نوزدهم ماشین‌سازی که در دیدار تدارکاتی پیش‌فصل شکست سنگینی برابر استقلال متحمل شده بود، در نخستین مسابقه لیگ نوزدهم نیز برابر آبی‌ها قرار گرفت ولی این بار بازی پایاپای و محکمی برابر شاگردان استراماچونی به نمایش گذاشت و اجازه نداد حملات آنها تبدیل به گل شود؛ در حالی که سرمربی ایتالیایی آبی‌ها با تعویض‌های هجومی سعی در کسب ۳ امتیاز در تبریز داشت، روی یک ضد حمله در دقایق پایانی با اخراج دانشگر تیمش را ۱۰ نفره دید و ثانیه‌هایی پس از آن با کاشته تماشایی اتابک زارعی گل خورد تا درنهایت این بازی برخلاف پیش‌بینی‌ها با برتری ماشین‌سازان به اتمام برسد تا دومین شکست اولین هفته‌های لیگ در تاریخ لیگ برتر به پای استراماچونی نوشته شود.

فصل نوزدهم برای شاگردان استراماچونی با شگفتی و به شکل ناباورانه‌ای شروع شد و درحالی که آنها با حملات زیاد و میل به گلزنی بالا به دنبال پیروزی در بنیان دیزل تبریز بودند، در لحظات پایانی مسابقه یک اخراجی دادند و دروازه خود را روی یک ضربه آزاد باز شده دیدند تا لیگ نوزدهم را با باخت برابر تیم ماشین‌سازی شروع کنند. بعد از این دیدار هم استرا در اعتراض به نداشتن مترجم مدنظر خود در جریان بازی با عصبانیت در نشست خبری حاضر شده و در این خصوص گلایه‌هایی را در نشست مطرح کرد تا بعد از حدود یک سال از نشست خبری فوق به‌عنوان یکی از نشست‌های خاطره‌انگیز یاد شود.

استقلال در دیدار فوق با ترکیب سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی (شیخ دیاباته ۶۶) داریوش شجاعیان، محسن کریمی (علی دشتی ۵۵) و مرتضی تبریزی (مهدی قایدی ۷۹) به میدان رفت و حالا در آستانه فصل جدید از این جمع زکی‌پور، علی و محسن کریمی، دشتی و تبریزی را در ترکیب خود نمی‌بیند.

سال‌های منجر به قهرمانی

استقلال یک رکورد دیگر هم در هفته‌های اول دارد؛ آنها هرگز به‌عنوان میزبان و در خانه، فصل را با باخت شروع نکرده‌اند و صاحب ۷ برد و ۴ مساوی شده‌اند. هر ۲ شکست آبی‌ها در افتتاحیه بیرون از تهران بوده؛ فصل هفدهم مقابل صنعت نفت در آبادان و فصل گذشته مقابل ماشین‌سازی در تبریز.

استقلال در لیگ بیستم، برای پنجمین بار فصل را در رویارویی با یک تیم تازه لیگ برتری شده شروع می‌کند. آنها در هر ۴ مرتبه قبلی برنده شده‌اند. استقلال همراه با فکری، دومین استقلالی است که لیگ را در تهران برابر تیمی تازه وارد استارت می‌زند و نکته جالب اینکه در مرتبه قبلی در فصل دوازدهم آنها قهرمان شده‌اند و اگر استقلال امروز با برتری بازی‌اش را پشت سر بگذارد مطمئنا می‌توان سال خوبی را برای این تیم متصور بود. نکته قابل توجه اینکه استقلال در سال‌هایی که عنوان قهرمانی را به‌دست آورده یعنی فصول پنجم، هشتم و دوازدهم موفق شده هفته اول را در تهران با پیروزی پشت سر بگذارد که در یکی از خاطره‌انگیزترین آنها در فصل پنجم موفق شد صبا را همراه با قلعه‌نویی با نتیجه پرگل ۴ بر یک از پیش‌رو بردارد.

با شفر هم آبی گرم نشد!

اولین حضور هواداران استقلال در فصل هجدهم با سر دادن شعار علیه وزیر ورزش و جوانان همراه شد. استقلال پیش‌فصل خوبی را نداشت و شرایط این تیم به شکلی بود که نتوانست تیم خود را تقویت کند تا به این ترتیب آبی‌های تهرانی در افتتاحیه لیگ بازیکنان خوبی در اختیار نداشته باشند. همین موضوع باعث شد تا پیش از شروع مسابقه بارها هواداران علیه وزیر ورزش شعار سر دهند و به‌دلیل اینکه او را مقصر وضعیت این تیم می‌دانستند، علیه سلطانی‌فر شعار دادند. همچنین شعارهای استقلالی‌ها البته به وزیر ورزش محدود نشد و حاضران در ورزشگاه چند مرحله علیه فتاحی به دلیل تصمیم‌گیری درباره سوپرکاپ شعار سر دادند.

در روزی که استقلال با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه وارد زمین شد و با کمبود بازیکن روبه‌رو بود، نسبت به شرایطی که داشت نمایش نسبتا خوبی داشت هرچند موقعیت‌های این تیم وارد دروازه نشد و آبی‌ها اولین ۳ امتیاز فصل را همراه با وینفرد شفر از دست دادند.

پنجره‌ها و غایب‌ها

حالا استقلال درحالی به فصل بیستم رسیده که مثل چند فصل اخیر در هفته ابتدایی شرایط مناسبی ندارد و پنجره‌‌های این تیم همچنان بسته است تا جایی که بازیکنان و خریدهای جدید این تیم حق ثبت قرارداد و حضور در میدان را نخواهند داشت و چه بسا اگر به‌خاطر کرونا بازی‌ها بدون تماشاگر نبود، اتفاق تکراری فصل هجدهم و شعار علیه مسئولان و وزیر ورزش یک بار دیگر تکرار می‌شد، البته شاید خوش‌شانسی فکری که خودش هم هنوز سرنوشتش با نساجی مشخص نیست به یک بازی ساده خانگی مربوط شود که حتی بتوان با نصف مهره‌های فصل قبل هم دخل حریف تازه لیگ برتری شده را درآورد اما فوتبال نشان داده رو ندارد و در غیاب جدیدها و شجاعیان مصدوم اگر استقلال مس را دست کم بگیرد چه بسا یک بار دیگر فوتبال، تنبیه‌اش کند.

رحمتی و اولین تجربه مربیگری در لیگ برتر

قلعه‌نویی این‌بار مقابل سپاهان

امروز چهار دیدار در مشهد، سیرجان، تهران و آبادان برگزار می‌شود تا پرونده هفته نخست لیگ بیستم بسته شود. علاوه‌بر بازی استقلال و مس رفسنجان که به آن اشاره شد، جذاب‌ترین بازی امروز بدون شک جدال گل‌گهر سیرجان با سپاهان است. سیرجانی‌ها که در نقل‌وانتقالات عملکرد نسبتا خوبی داشتند، با امیر قلعه‌نویی به مصاف تیم فصل قبل او می‌روند. قلعه‌نویی در نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم روزهای خوبی را در اصفهان سپری نکرد و تحت‌فشار انتقادهای زیادی قرار داشت و درنهایت عطای حضور در اصفهان را به لقایش بخشید و جایش را به محرم نویدکیای جوان داد که اتفاقا برعکس قلعه‌نویی به‌خوبی تحت حمایت هواداران سپاهان و رسانه‌های اصفهانی حامی این تیم قرار دارد. تیم نویدکیا هم تغییر زیادی نسبت‌به فصل گذشته نداشته و باید دید قلعه‌نویی مقابل تیمی که خودش در اختیار داشته، چه نتیجه‌ای کسب خواهد کرد.

در یکی دیگر از بازی‌های مهم امروز شهرخودرو میزبان ماشین‌سازی تبریز است. مشهدی‌ها در نقل‌وانتقالات بازیکنان خوبی را از دست دادند و می‌توان گفت نسبت‌به فصل گذشته تاحدی ضعیف‌تر شده‌اند. مهدی رحمتی هم که در لیگ قهرمانان آسیا به‌عنوان سرمربی فعالیت کرد، برای نخستین‌بار در لیگ برتر به‌عنوان سرمربی تیمش را هدایت خواهد کرد و امیدوار است با عملکرد خوب به انتقادهای زیادی که از سرمربی شدن زودهنگام او شده، پاسخ بدهد. او البته برای این بازی چهار بازیکن به نام‌های امیرحسین نعمتی، ابوذر صفرزاده، امیر جعفری و اسدآبادی را در اختیار ندارد، با این حال ابراز امیدواری کرده تیمش لیگ را با برد شروع کند. ماشین‌سازی هم که در این دوره با مربی جوانی به‌نام بیاتلو هدایت می‌شود، با یک اتفاق خوب به استقبال لیگ آمده و بالاخره پنجره‌های این تیم روز گذشته باز شد تا بتواند با آرامش خیال لیگ را شروع کند. آنها که پیمان بابایی ستاره ایرانی سومقایت آذربایجان را دوباره در ترکیب خود می‌بینند، دیروز مهدی رستمی بازیکن فصل گذشته نفت مسجدسلیمان را هم به‌خدمت گرفتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تاموقع ای که پدرلنگ سلطانیفرهسش قهرمانی درکارنیس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نیست قبل سلطانیفر جام ها رو درو میکردین!! سه بار قهرمان شدید هر سه تاش با امیرمافیا و هر سه تاشم با محموتی کیسخ کش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج