۱۰۵۶۴۲۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کفاشیان:بعضی تغییرات لزومی نداشت

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به اساسنامه پیشنهادی این فدراسیون، گفت: شاید لزومی نداشت بعضی از نفرات جدید به اعضای مجمع اضافه شوند و حق رای داشته باشند.

خبرگزاری مهر: رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به اساسنامه پیشنهادی این فدراسیون، گفت: شاید لزومی نداشت بعضی از نفرات جدید به اعضای مجمع اضافه شوند و حق رای داشته باشند.

علی کفاشیان درباره انتشار اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال و طرح آن برای مجمع بعدی فدراسیون که روز هشتم آذر برگزار می‌شود، گفت: در اساسنامه جدید، فضا بازتر شده است و خیلی‌ها می‌توانند در انتخابات ریاست شرکت کنند. تعداد اعضای مجمع هم بیشتر از قبل شده است. در صورت تایید اساسنامه در مجمع، انتخابات برگزار می‌شود.

وی در خصوص زمان دقیق برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: تاکید فیفا این است که انتخابات قبل از سال جدید میلادی برگزار شود ولی ممکن است این انتخابات به سال ۲۰۲۱ موکول شود. تلاش این است که تا اسفندماه انتخابات را برگزار کنیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: من در جلسات اصلاح اساسنامه حضور نداشتم. شاید اضافه شدن بعضی از اعضای به مجمع لزومی نداشت اما در کل مشکلی نیست. بخش‌های اضافه شده افرادی هستند که در فوتبال فعالیت می‌کنند. اضافه شدن این افراد پیشنهاد خود فدراسیون فوتبال و فیفا هم آن‌را قبول کرده است. قبلاً تعداد اعضای فوتبال ساحلی و فوتسال اینقدر زیاد نبود.

کفاشیان در پاسخ به این سئوال که «با ترکیب جدید مجمع، کدام بخش در انتخابات بیشتر تعیین کننده است؟» گفت: به نظرم هنوز هم هیات‌های استانی تعیین کننده هستند و غالب رای را دارند چون اکثر باشگاه‌ها هم در استان‌ها هستند و بین هیات‌ها و استان‌ها هماهنگی وجود دارد؛ البته به جز تهران که باشگاه‌ها مستقل هستند.

«آیا فکر می‌کنید دولت و مجلس با تعریف جدید فدراسیون فوتبال یعنی موسسه مستقل، غیر انتفاعی، غیر دولتی و دارای شخصیت حقوقی موافقت کنند؟» رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال تاکید کرد: این را فیفا پیش بینی کرده است. فیفا اعلام کرده انتخابات فدراسیون فوتبال فعلاً با همان تعریف قبل انجام شود و فدراسیون تا یک سال بعد از برگزاری انتخابات فرصت دارد مصوبه مجلس و دولت را در این تعریف بگیرد.

کفاشیان ادامه داد: قبلاً تعریف فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی و مستقل بود که مصوبه مجلس و دولت را نداشت. بعدها فهمیدیم که اگر این مصوبه نباشد اساسنامه اجرایی نیست. برای همین به مشکل خوردیم.

وی درباره اینکه مخالفت مجلس و دولت با تعریف جدید فدراسیون فوتبال چه تبعاتی خواهد داشت گفت: به هر حال باید این تعریف را تصویب کنند چون فیفا در همان مهلتی که برای گرفتن مصوبه به فدراسیون داده است، پیگیری می‌کند. علاوه بر این ممکن است گزارش‌هایی هم از داخل برای فیفا ارسال شود که منجر به تعلیق فوتبالمان شود.

کفاشیان در خصوص ارزیابی کلی‌اش از تغییرات رخ داده در اساسنامه اظهار کرد: مشکلی ندارد. خیلی‌ها قبلاً گلایه می‌کردند که نمی‌توانیم به خاطر شرایط اساسنامه، در انتخابات شرکت کنیم. الان فضا بازتر شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال دارید؟ تصریح کرد: فعلاً خیر. باتوجه به شرایط کنونی تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت بازنشسته‌ها و امکان شرکت آنها در انتخابات فدراسیون هم گفت: شرایط سنی در اساسنامه جدید برداشته شده است ولی بحث بازنشسته‌ها به دولتی بودن فدراسیون بستگی دارد. در حال حاضر بازنشسته‌ها نمی‌توانند برای ریاست ثبت نام کنند چون قرار است انتخابات با همان تعریف قبلی فدراسیون یعنی نهاد «غیر دولتی مستقل» برگزار شود. بعد از آنکه مصوبه جدید از مجلس و دولت گرفته شد و با تعریف جدید، بازنشسته‌ها مشکلی برای شرکت در انتخابات نخواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج