۱۰۵۶۸۰۷
۵۳۰۰
۵۳۰۰
پ

رپورتاژ آگهی

چرا یک سوم عمرتان را با کمر درد میخوابید؟ (تشک خوشخواب)

افرادی که درد‌های مزمن مانند دیسک کمر را دارند، یکی از سخت‌ترین شرایط پزشکی را دارند و از هر تشکی نمی‌توانند استفاده کنند. این موضوعی است که روزانه زندگی میلیون‌ها نفر از مردم جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بررسی تشک خوشخواب برای دیسک کمر

افرادی که درد‌های مزمن مانند دیسک کمر را دارند، یکی از سخت‌ترین شرایط پزشکی را دارند و از هر تشکی نمی‌توانند استفاده کنند. این موضوعی است که روزانه زندگی میلیون‌ها نفر از مردم جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از سوی دیگر افرادی هستند که تلاش زیادی برای یافتن تشک طبی پاکتی خوشخواب مناسب برای کمردرد هستند تا بتوانند خواب راحت و آرامی را تجربه کنند. این عمدتا به این دلیل است که همراه با روش‌های درمانی، تاکید شده است که داشتن تشک مناسب برای خواب به نظر می‌رسد می‌تواند بیشترین کمک را برای کاهش درد مزمن کمر و حتی جلوگیری از آن به طور کامل داشته باشد.

در حالیکه شناسایی تشک خوشخواب مناسب همیشه بحث‌هایی به دنبال دارد، اما نتایج نظرسنجی‌ها و بررسی‌های متخصصان خواب نشان داده که انواع خاصی از تشک می‌تواند در بهبود و جلوگیری از درد بهتر از بقیه باشد.

منظور از دیسک کمر چیست؟

یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در افراد، دیسک کمر است که با گسترش فناوری وکم تحرکی در افراد و نشستن زیاد و ایستادن طولانی مدت باعث ضعف در عضلات به ویژه در اطراف کمر شده و بر سلامت فرد تاثیر زیادی می‌گذارد. اکثر افراد در طول عمر خود دچار کمر درد می‌شوند، اما می‌توان برای پیشگیری از کمر درد و فرسایش دیسک‌ها اقداماتی انجام داد.

علائم دیسک کمر چیست؟

۱) درد کمر
۲) گرفتگی عضلات
۳) عصب پا از کار می‌افتد و سبب بی حسی پا می‌شود و پا حالت افتادگی ایجاد می‌کند.

چه عواملی باعث دیسک کمر میشود؟

  • عدم توجه کافی به تشک خواب

اکثر مردم فکر می‌کنند خوابیدن بر روی زمین و تشک‌های سفت برای سلامت بدنشان هیچ مشکلی را به همراه ندارد و برای کمردرد مفید است، اما اینطور نیست علاج کار استفاده از بهترین تشک طبی مناسب و هماهنگ بدن است.

  • بلند کردن اجسام سنگین

گاهی افراد اقدام به جابه جایی و بلند کردن اجسام سنگین می‌کنند که درد کمر و دیسک را برای خود به همراه دارد.

چرا یک سوم عمرتان را با کمر درد میخوابید؟ (تشک خوشخواب)

  • نشستن طولانی مدت

به ستون فقرات آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند، یکی از درد‌هایی که امروزه بسیاری با آن درگیر هستند، کمر درد و درد‌های ناشی از ساییدگی غضروف مهره‌های کمر است که سبب ایجاد دیسک کمر می‌شود.

کمردرد مزمن چه ارتباطی با تشک دارد؟

طبق مطالعات صورت گرفته اکثر درد پشت یا کمر ناشی از آسیب، فشار شغلی، فشار روزانه یا خواب بر روی سطح سخت یا ترکیبی از موارد بالا است. این یک مشکل بزرگ است و عامل اصلی ناتوانی در افراد زیر ۴۵ سال است. البته افراد جوان نیز در معرض خطر هستند و مراقبت از کمر در دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی فرد می‌تواند از پیش آمدن کمردرد در سالیان بعد جلوگیری کند.
در حالی که تلاش‌های پیشگیرانه عمدتا بر روی عادت‌های روزانه تمرکز می‌کنند، توجه به کاهش درد کمر در رختخواب نیز اهمیت زیادی دارد. هنگامی که یک فرد بر روی تشک خوابیده است، بسیاری از فرایند‌ها و تغییرات در بدن او ادامه دارد که بر کمر نیز تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، در حالی که فرد خوابیده است، فشار به تدریج از روی مهره‌ها برداشته می‌شود، این به این دلیل است که شخص در حالت خوابیده است و ایستاده نیست، بنابراین قسمت فوقانی بدن به ستون فقرات فشار نمی‌آورد.

تشک‌های مناسب خوشخواب برای دیسک کمر

تشک‌هایی که در ساختار داخلی خود از فنربندی استفاده می‌کنند تشک‌های معمولاً نرم و یا طبی نرم هستند که فنر آن‌ها به دو مدل فنر متصل و فنر منفصل تقسیم می‌شود. تشک‌های فنر منفصل جدیدترین تکنولوژی فنر در ساختار تشک هستند که هر کدام از این فنر‌ها به صورت جداگانه عمل می‌کند و داخل پاکت در کنار هم چیده شده‌اند.

قیمت تشک خوشخواب فنر منفصل از انواع قدیمی‌تر بیشتر است، اما تشک فنر منفصل حالت ارتجاعی خوشخواب را به بغل دستی شما انتقال نمی‌دهد یعنی اینکه اگر شما از طرفی به طرف دیگر غلت زدید، می‌تواند تعادل میان کل خوشخواب را برای شما فراهم کند. تشک منفصل در مقایسه با تشک متصل تعادل بیشتری دارد.

۱) تشک مموری فوم حافظه دار:

بسیاری از بهترین تشک‌های مناسب برای رفع کمردرد مزمن دارای برخی از انواع فوم حافظه‌دار هستند؛ اما همه این مواد به‌طور یکسان ساخته نمی‌شوند. با توجه به نیاز و ترجیحتان، فومی را انتخاب کنید که دارای دانسیته یا چگالی بالا و متصل، نرم‌تر یا محکم‌تر باشد.

۲) تشک با هسته لاتکس:

در برخی از بهترین تشک‌های شناخته‌شده مناسب برای کمردرد از لاتکس استفاده می‌شود که جذب حرکت فوق‌العاده‌ای دارند، اما اغلب قیمت بالاتری نیز دارند.


چرا یک سوم عمرتان را با کمر درد میخوابید؟ (تشک خوشخواب)
۳) تشک با فنر‌های منفصل پاکتی:

در حالی که همه تشک‌ها دارای فنر نیستند، اما آن انواعی که دارای فنر پاکتی هستند و قابلیت جداسازی دارند بسیار بهتر از تشک‌های دارای فنر کویل بونل و افست می‌باشند. این خاصیت باعث می‌شود که مخصوصاً اگر فرد به طور اشتراکی با همسر از تشک استفاده می‌کند میزان غلت زدن و جابجا شدن در هنگام خواب کاهش یابد.

چرا یک سوم عمرتان را با کمر درد میخوابید؟ (تشک خوشخواب)

آیا استفاده از تشک سفت همیشه برای دیسک کمر و کمردرد مناسب است؟

اگر دیسک کمر دارید انتخاب تشک مناسب اهمیت دارد. بسیاری از بیماران باور دارند که تشک سفت برای کمردرد بهتر است، اما این باور همیشه درست نیست در واقع تشک سفت انحنای طبیعی ستون فقرات را پر نخواهد کرد و می‌تواند موجب بروز مشکلات بیشتری شود.

مشکلات تشک سفت عبارتند از:

۱) عدم راحتی:

تشک سفت به طور درست با بدنتان تناسب ندارد و فاصله‌ای را بین بدن و رختخواب به وجود می‌آورد. این بدین معناست که بخشی از بدن کاملاً توسط تشک خیلی سفت حمایت نمی‌شود و اگر دیسک کمر دارید این مسئله موجب بروز درد بیشتری می‌شود.

۲) ناهم ترازی ستون فقرات:

تشک خیلی سفت نمی‌تواند از ستون فقرات در راستای طبیعی حمایت کند.

۳) نقاط فشار:

تشک سفت می‌تواند بر روی شانه و در ناحیه لگن نقاط فشار ایجاد نماید. این موضوع می‌تواند برای هر فردی مخصوصاً افرادی که به پهلو می‌خوابند آزار دهنده باشد. علاوه بر این داشتن این نقاط فشار بر روی فرد دارای دیسک کمر دو برابر ایجاد ناراحتی می‌کند؛ و در انتها تشک مناسب برای کمر درد را از کجا بخریم؟

ممکن است برخی فروشگاه‌های آنلاین تشک ادعا کنند که محصولات آن‌ها می‌تواند به کاهش کمردرد کمک کنند. با این حال، همیشه این طور نیست.

شما باید یک ارائه دهنده معتبر تشک مناسب برای دیسک کمر را پیدا کنید. موضوع بحث، سلامتی شماست و شما لایق بهترین تشک ممکن هستید.‌

می‌توانید از وب سایت خوابستان به آدرس www.khabestan.com کمک بگیرید. این شرکت و محصولات آن قبلا مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته اند. بدین ترتیب شما بدون نیاز به هزینه کردن برای آزمایش تشک خود، می‌توانید اطلاعات مهمی کسب کنید.

کمردرد و بی خوابی شب‌های گذشته را فراموش کنید. شما سزاوار خواب راحت هستید.

تحقیقات پزشکی توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به دیسک کمر به پشت یا به پهلو بخوابند و خوابیدن روی شکم به دلیل فشار زیادی که بر ستون فقرات وارد می‌کند توصیه نمی‌شود. بهتر است قبل از خریدن تشک طبی برای دیسک کمر نسبت به عادات خواب خود آگاهی کافی بدست آورید. برخی تشک‌ها برای خوابیدن به پهلو و برخی دیگر برای خوابیدن به پشت مناسب هستند. شما باید پیش از خرید، نسبت به وضعیت خواب خود و تشک مناسب برای آن وضعیت اطلاع کافی داشته باشید.

امیدوارم این مقاله به حده کافی در انتخاب تشک مناسب خوشخواب برای دیسک کمر به شما کمک کرده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج