۱۰۵۸۶۵۳
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

پرونده والنسیا و بودیمیر خطرناک‌تر از کالدرون!

باشگاه پرسپولیس در فصل جاری با مشکلات عدیده مالی مواجه است و شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که این بی‌پولی را برای باشگاه به ارمغان آورد.

روزنامه فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس در فصل جاری با مشکلات عدیده مالی مواجه است و شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که این بی‌پولی را برای باشگاه به ارمغان آورد، بدهی یورویی‌ای بود که باشگاه به برانکو ایوانکوویچ داشت و مجبور شد تمامی منابعی را که می‌توانند پول به باشگاه تزریق کنند، متحد کرده و این پرونده خطرناک را در فیفا ختم به خیر بکند.

اما همین اقدام باعث شد که آنها این روزها نتوانند پول لازم را برای بازیکنان و اعضای کادرفنی تهیه کنند تا باشگاه در آستانه یک بحران جدی قرار بگیرد. از یک‌سو بازیکنان جدید هنوز رقم‌های پیش‌پرداخت خود را دریافت نکرده‌اند، از سویی دیگر بازیکنان فصل قبل علاوه‌بر پول پیش‌پرداخت، از بابت قراردادهای فصل قبل و آپشن‌های قراردادشان طلب زیادی دارند و درنهایت بوژیدار رادوشوویچ که ماه‌هاست از باشگاه پولی دریافت نکرده است و حتی تا آستانه فسخ قرارداد هم پیش رفت.

حالا هم شنیده می‌شود که اگر این روند ادامه‌دار باشد، این احتمال می‌رود که بازیکنان حاضر نشوند در تمرینات شرکت کنند و این اصلا برای پرسپولیسی‌ها آن هم در شرایطی که تیم فاصله‌ای تا فینال لیگ قهرمانان آسیا ندارد، خبر خوبی نیست.

البته سرخ‌ها قطعا به‌زودی علاوه‌بر این مشکلات، با چالشی جدید نیز باید دست‌وپنجه نرم کنند و آن هم از راه رسیدن احکام کمیته انضباطی فیفا و دادگاه عالی ورزش است که می‌تواند آنها را در وضعیتی به‌مراتب اسفناک‌تر از امروز قرار دهد.

والنسیا زمان می‌دهد یا...؟!

یکی از اقدامات سرخ‌ها برای مدیریت پرونده‌هایی که علیه‌شان در فیفا باز است، این بود که حکم فیفا درخصوص کالدرون و دستیارانش را به دادگاه عالی ورزش ببرند تا بدین ترتیب بتوانند زمان بیشتری در اختیار داشته باشند که این پول را تهیه کرده و به حساب سرمربی سابق خود و دستیارانش بریزند.

البته در این بین، آنها یکی از این پرونده‌ها را که مربوط می‌شد به مطالبات والنسیا اینگیو، به CAS ارسال نکردند و دلیل این کار را هم مبلغ پایین طلب این مربی و هزینه بالایی که کشاندن پرونده‌ها به دادگاه عالی ورزش دارد، بیان کردند و قرار شد ۷۰ هزار دلار طلب این مربی در فرصت تعیین‌شده توسط فیفا پرداخت شود تا یکی از این پرونده‌ها خاتمه بپذیرد.

اما حالا با گذشت ۴ روز از زمانی که فیفا تعیین کرده بود، سرخ‌ها همچنان پولی به حساب این مربی واریز نکرده‌اند تا بار دیگر احتمال جریمه برای پرسپولیس وجود داشته باشد. ظاهرا باشگاه در نامه‌ای به این مربی خواهان این شده که فرصت بیشتری به باشگاه بدهد تا آنها بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن این پول را تهیه کرده و به حسابش واریز کنند که البته هنوز به این خواسته باشگاه پاسخی داده نشده تا احتمال اعمال جریمه‌های جدید توسط فیفا به باشگاه پرسپولیس وجود داشته باشد.

در این خصوص شنیده می‌شود که جریمه‌های احتمالی که انتظار پرسپولیس را می‌کشد از جریمه نقدی در مرتبه اول می‌تواند باشد تا بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه که البته طبق شنیده‌ها از کارشناسان حقوقی به‌دلیل پایین بودن مبلغ این قرارداد، در مرحله اول به احتمال زیاد پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه بسته نمی‌شود.

بودیمیر نزدیک‌تر از رگ گردن به پرسپولیس

یکی دیگر از شکایت‌های درحال پیگیری سرخ‌ها در دادگاه عالی ورزش، به پرونده ماریو بودیمیر برمی‌گردد که طبق حکمی که فیفا صادر کرد پرسپولیس محکوم به پرداخت مبلغ ۴۷۵ هزار یورو به این بازیکن شد و پرسپولیسی‌ها که انتظار چنین حکم سنگینی را از فیفا نداشتند، اعتراض خود را به CAS بردند.

اما بد نیست بدانید سرخ‌ها اوایل مردادماه این اعتراض را به دادگاه عالی ورزش برده‌اند و طبق نظر کارشناسان حقوقی ورزش کشورمان، حدود ۴ تا ۵ ماه زمان می‌برد این دادگاه به شکایات رسیدگی کند و اگر به همین منوال باشد باید گفت که شکایت بودیمیر حدود آذر یا دی‌ماه اعلام می‌شود و مشخص نیست که باشگاه چه فکری برای پرداخت این پول کرده است!

کالدرون شاید شب عید

گابریل کالدرون هم یکی دیگر از طلبکاران خارجی پرسپولیس به شمار می‌رود که به‌تازگی در فیفا موفق شد علیه سرخ‌ها حکم بگیرد و طبق اعلام کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال باشگاه پرسپولیس باید برای تسویه‌حساب با این مربی مبلغ ۵۸۰ هزار دلار پرداخت کند.

این پرونده به‌تازگی توسط سرخ‌ها به دادگاه عالی ورزش کشانده شده و ظاهرا پذیرفته شده است که در این صورت فعلا ۴ تا ۵ ماه خطری سرخ‌ها را تهدید نمی‌کند ولی احتمالا شب عید زمانی باشد که این حکم هم از راه می‌رسد و قطعا پرسپولیسی‌ها باید تا آن روز برای تسویه‌حساب با این مربی فکری کنند.

البته ظاهرا تا آن زمان پاداش فینال آسیایی سرخ‌ها نیز وصول خواهد شد و حتی اگر این پول به پرسپولیسی‌ها پرداخت نشود آنها می‌توانند بدهی‌های خارجی خود را از محل این مطالبات پرداخت کنند و با این اوصاف آنها نگرانی بابت این پرونده نخواهند داشت.

در کنار کالدرون، خواکین هم هنوز از سرخ‌ها طلبکار است که البته مبلغ طلب او چندان زیاد نیست و جای نگرانی برای سرخ‌ها نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شپو

      ای بابا
      از استقلال قرض بگیرن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        ازشما قرض میگیرند.

      • بدون نام

        از نادری قرض بگیرین .

      • بهداد

        کیسه تنان تا نادری رو دارن مشکل مالی نخواهند داشت .

      • mamad.69

        بلاخره نادری بازیکن ما بوده اول بهش بگیم طلب های ماروهم بده خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج