۱۰۶۰۴۲۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

روایت بهنام محمودی از آلکنو

پیشکسوت و عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال گفت: ما نمی‌توانیم از آلکنو توقع داشته باشیم تحول بزرگی در تیم ملی والیبال ایران ایجاد کند و اگر او بتواند در تیم تاثیر مثبت بگذارد راضی کننده است.

خبرآنلاین: پیشکسوت و عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال گفت: ما نمی توانیم از آلکنو توقع داشته باشیم تحول بزرگی در تیم ملی والیبال ایران ایجاد کند و اگر او بتواند در تیم تاثیر مثبت بگذارد راضی کننده است.

بهنام محمودی عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال در گفت وگو با خبرآنلاین درباره پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان اظهار کرد: در ابتدا نام ۱۳ مربی برای نشستن روی نیمکت اعلام شد و با انتخاب پنج نفر نهایی و انصراف سه مربی، آلکنو و کاستلانی باقی ماندند. دیگر مربیان به خاطر قرارداد باشگاهی که داشتند امکان حضور در ایران را نداشتند. در چندین جلسه کمیته فنی و کارشناسان حاضر در آن بحث جدی در خصوص انتخاب بهترین گزینه داشتند تا با یک برنامه ریزی درست و چشم انداز صحیح سرمربی تیم ملی معرفی شود.

او درباره شانس بالای آلکنو برای انتخاب نهایی فدراسیون والیبال گفت: برنامه آلکنو از باقی مربیان کامل تر بود و کمیته فنی به فدراسیون اختیار داده تا جمع بندی کامل را انجام بدهد. آلکنو تجربه زیادی دارد و می تواند به تیم ملی ایران کمک خوبی کند. ما این توقع را نداریم که سرمربی جدید تیم ملی تحول زیادی ایجاد کند بلکه ما می خواهیم مربی تاثیرگذار باشد. واقعا نمی توان این توقع را داشت که او اول تا آخر تیم را دچار تحول کند. اینکه سرمربی جدید بتواند روی عملکرد تیم تاثیر بگذارد و شرایط خوبی را در تیم ملی ایجاد کند قابل قبول خواهد بود.

محمودی در پاسخ به این سوال که آیا آلکنو گزینه خوبی برای هدایت ملی پوشان است یا خیر؛ تصریح کرد: این مربی روس تجربه زیادی دارد و می تواند از لحاظ فنی به بازیکنان ایران کمک کند. در لیگ ملت ها می تواند بازیکنان مورد نیازش را محک بزند و شرایطی ایجاد کند که تیم با بهترین روحیه راهی بازی ها شود. با توجه به اینکه بسیاری از بازیکنان در المپیک بعدی هم حاضر نخواهند بود این هم می تواند یک موضوع در خصوص ایجاد انگیزه در تیم باشد.

ملی پوش پیشین والیبال ایران درباره اینکه تاخیر در حضور آلکنو در تیم ملی می تواند دردسرساز باشد و مانع آماده سازی مناسب تیم برای المپیک شود، گفت: ما چاره ای جز این کار نداشتیم چرا که سیاست فدراسیون انتخاب مربی خارجی بود و بیشتر مربیان درجه یک که در تیم های ملی حاضر نیستند در باشگاه ها قرارداد داشتند و دیرتر از این مربی روس به ایران می آمدند. برخی نظیر ولاسکو و رزنده هم مربی گری را کنار گذاشته اند.

او در ادامه افزود: برهمین اساس آلکنو شرایط بهتری نسبت به دیگران دارد و می تواند کمک کند. با تجربه ای که آلکنو دارد او می تواند تا المپیک برای انتخاب نفرات تیم ملی تصمیم لازم را بگیرد تا بتوانیم بازی های خوبی انجام دهیم. البته اینگونه نیست که آلکنو تا آغاز تمرینات به ایران نیاید بلکه حتما چند سفر به کشورمان خواهد داشت.

او درپاسخ به این سوال که آیا با سرمربی جدید درخصوص لیست تیم ملی برای المپیک صحبتی صورت گرفته یا خیر؛ تصریح کرد: آلکنو در برنامه های خود براساس شناختی که از بازیکنان ایرانی دارد لیستی را داده است و قطع به یقین یک سری اسامی تغییر می کند با این حال به شکلی نیست که همه بازیکنان اصلی از تیم کنار گذاشته شوند. آلکنو بدون شناخت از بازیکنان به ایران نمی آید و قطعا برنامه های خوبی برای ترکیب تیم ملی دارد.

روایت بهنام محمودی از آلکنو

محمودی در خصوص تعطیلی لیگ برتر و آسیب به آمادگی بازیکنان گفت: این یک موضوع اجتناب ناپذیر است چرا که اکثر کشورها درگیری این مسائل هستند و دست ما نیست. به دلیل اینکه شرایط سلام مردم و بازیکنان هم اهمیت زیادی دارد مجبور به تعطیلی شده ایم. با این حال امیدواریم شرایطی مهیا شود که با تدبیر لازم لیگ ادامه پیدا کند و بازیکنان با آمادگی کافی در تیم ملی حاضر شوند.

پیشکسوت والیبال ایران درباره اینکه آیا تیم ملی می تواند در المپیک در نیمه نهایی حاضر باشد یا خیر اظهار کرد: اگر واقع بینانه بخواهیم به این موضوع بپردازیم باید بگویم کار خیلی سخت است ولی نشدنی نیست. خیلی عوامل باید کنار هم قرار بگیرند تا چنین نتیجه ای کسب شود. فدراسیون، مربی، بازیکنان و دیگر عوامل باید کنار هم باشند تا به نتیجه گرفتن در میدان بزرگی مثل المپیک ختم شود. بازهم باید تاکید کنم که کار سخت است اما ما آرزوی موفقیت تیم را داریم.

این مربی روس تجربه زیادی دارد و می تواند از لحاظ فنی به بازیکنان ایران کمک کند.

بهنام محمودی درباره دلخوری کولاکوویچ و مصاحبه اش درخصوص اینکه او به خاطر صرفه جویی مالی برکنار شده اما حالا فدراسیون یک مربی خارجی را جانشینش خواهند کرد؛ گفت: کولاکوویچ با فدراسیون قرارداد داشت اما به خاطر کرونا و تعویق المپیک او تا شروع مسابقات هیچ فعالیتی نداشت و به نظر نمی رسد از نظر اخلاقی هم درست باشد که بابت کار نکرده پولی بگیرد. اگر کولاکوویچ درنظر داشت در ایران بماند باید قید پول خود را می زد؛ گرفتن پول حق قانونی او بود اما اخلاقی نبود و خودش هم با فدراسیون برسر جدایی توافق کرد.

محمودی در پاسخ به این سوال که مشکل مالی برای انتخاب سرمربی تیم ملی وجود دارد یا خیر؟ گفت: ما این مسائل را در اختیار فدراسیون قرار دادیم و قطعا فدراسیون راهکار خوبی برای این موضوعات دارد. درخصوص انتخاب نهایی فدراسیون هم مسائل مالی مطرح است و گرنه تا الان انتخاب شده بود. امیدوارم هرچه زودتر توافق لازم صورت بگیرد. با این حال نظر من این است که سیاست کلان فدراسیون بعد از المپیک باید تغییر کند و ما به سراغ مربیان جوان ایرانی برویم و به آن ها اهمیت بدهیم.

پیشکسوت والیبال ایران درپاسخ به این سوال که قرارداد مربی جدید تا آخر المپیک خواهد بود یا به نتیجه مربی بستگی دارد، اظهار کرد: قطعا به نتیجه کسب شده در المپیک ربط دارد. فدراسیون می خواهد یک سری فرمول ها و پاداش ها را برای این مسائل در نظر بگیرد. قطعا آقای داورزنی تمهیدات لازم در این باره اتخاذ خواهد کرد تا همه چیز به نفع تیم ملی و بیت المال شود.

او در خصوص حواشی که برای انتخاب سرمربی تیم ملی نوجوانان به وجود آمده است، اظهار کرد: من کامل در جریان انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نیستم اما انتخاب سرمربی پایه به کارشناسی و دقت نیاز دارد و اولویت با تیم ملی بزرگسالان بود. آقای وکیلی و مومنی هم زحمات زیادی برای تیم ملی کشیدند. تقریبا می توان گفت 50 درصد بازیکنان شاخصی که امروز شناخته شده اند شاگرد این مربیان بوده اند و می توانیم از چنین ظرفیت هایی استفاده کنیم.

بهنام محمودی در پایان صحبت های خود گفت: من امیدوارم خیلی زود شرایط کشور به حالت عادی بازگردد و مردم از کرونا راحت شوند و ورزش کشور هم بتواند پیشرفت کند. اگر شرایط عادی شود قطعا تیم های ملی و همچنین والیبال می توانند در المپیک نتیجه خوبی برسند. از نظر من هدف همه ما والیبال است و من به شخصه یک سرباز هستم که در اختیار این رشته قرار دارم و همه باید به پیشرفت آن کمک کنیم و کاری صورت بگیرد که در المپیک به نتیجه ختم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج