۱۰۶۰۵۸۸
۱۵۱ نظر
۵۰۳۹
۱۵۱ نظر
۵۰۳۹
پ

ضدحمله وزیر بهداشت به معاون مستعفی

وزیر بهداشت در ابلاغ معاون پژوهشی وزارت بهداشت اعلام کرد: تلاش کنید تا با انجام‌ تحقیقات و پژوهش‌های مستمر و علمی بیان موارد غیر عالمانه مثل ایمنی دسته‌جمعی عدم ابتلای مجدد بیماران کرونا و ابتلای ۲۵ میلیون نفر به کرونا تکرار نشود.

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حکمی فرید نجفی را به عنوان سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری این وزارتخانه منصوب کرد.

وزیر بهداشت در ابلاغ معاون پژوهشی وزارت بهداشت اعلام کرد: تلاش کنید تا با انجام‌ تحقیقات و پژوهش‌های مستمر و علمی بیان موارد غیر عالمانه مثل ایمنی دسته‌جمعی عدم ابتلای مجدد بیماران کرونا و ابتلای ۲۵ میلیون نفر به کرونا تکرار نشود.

برای اطلاعات بیشتر در همین رابطه لینک زیر را بخوانید:

یک استعفای جنجالی و روزگار دشوار آقای نمکی

وزیر بهداشت «فرید نجفی» را به‌عنوان سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت منصوب کرد.

به دنبال صحبت ها و انتقادات اخیر وزیر بهداشت از وضعیت تحقیقات سلامت، رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از سمت خود استعفا داد.

ضدحمله وزیر بهداشت به معاون مستعفی

در متن نامه استعفای دکتر رضا ملک‌زاده آمده بود: «بدین وسیله مراتب استعفای خود از مسئولیت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به دلایل زیر اعلام می‌دارم: مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و در عین حال مدعی درس «مدیریت بحران کرونا» دادن به سایر کشورها هستید.

گفتنی است سعید نمکی وزیر بهداشت با شیروع بحران کرونا مأموریت‌هایی را به رضا ملک‌زاده معاون پیشن تحقیقات وزارت بهداشت داده بود که پس از گذشت چند ماه پاسخی برای آنها دریافت نکرد؛ از همین رو در حکم نجفی به موضوعاتی نظیر عملی شدن علمی، تعیین اولویت‌های پژوهشی، توزیع عادلانه منابع پژوهش و بهر‌ه‌گیری از پژوهشگران با بضاعت علمی، و ارتباط مستمر با پژوهشگران تاکید شده است.

وزیر بهداشت در بخشی از حکم نجفی با گلایه از عدم همکاری معاونت تحقیقات در دوره قبل تاکید کرده است که وی نیز باید توجه ویژه‌ای به دستورالعمل‌های اجرا نشده در دوره قبل داشته باشد.

سعید نمکی در این حکم خطاب به نجفی نوشت:

«مدت‌هاست جهت راه‌گشایی محققان جوان و پرتلاش و تغییر رویکرد در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری جست‌وجو کردم تا بتوانم در میان پزشکان و اساتید بالنده، مبتکر، نوآور و خلاق عنصری را بیابم و از وجودش در مسند معاونت تحقیقات و فناوری بهره‌مند شوم. از آن‌جه که اولویت با پژوهشگران صاحب نام جوان در استان‌ها بود، سوابق ارزنده علمی جناب عالی، تعداد پژوهش‌های مسئله محور و ارجاعات متعدد، نسبت به سن و سال و همچنین ضیق منابع و امکانات در یکی از استان‌های محروم کشور یعنی کرمانشاه مرا بر آن داشت تا از جناب عالی در این جایگاه مهم بهره‌مند شویم. لذا به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری منصوب می‌شوید.

اهم انتظارات از جناب عالی به شرح زیر است:

۱. اولویت کنونی کشور مدیریت تمام عیار بیماری کووید ۱۹ است که متاسفانه نظام سلامت، اقتصاد، جامعه و سیاست را در جهان متاثر ساخته و همکاران سخت کوش‌مان در نظام سلامت ماه‌هاست در فشار سنگینی قرار دارند و در این راستا داغ تعداد زیادی از هموطنان و همراهان‌مان را بر دل داریم. سال گذشته در نامه مهم و آنی از معاونت محترم تحقیقات و فناوری درخواست کردم تا با استفاده از ظرفیت بی بدیل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به جنبه‌های مختلف بیماری که در نامه مذکور قید شده بود بپردازند و اینجانب را به طور مستمر در جریان قرار دهند، متاسفانه تا این لحظه به هیچ‌کدام از این موارد نپرداختند و هرگز مکتوب قابل استنادی که بتوان به عنوان چراغ راه آینده مدیریت بیماری به کار گرفت، ارائه نکردند. بعضی از موارد غیرعالمانه از قبیل عدم ابتلا مجدد، گرفتاری سی میلیون نفر هموطن و ترویج اندیشه ایمنی دسته جمعی از تراوشات آن مجموعه بود که کار را در مدیریت بیماری و اوضاع مدیران ارشد سخت‌تر کرد. پرداختن جناب عالی به مفاد نامه بسیار حائز اهمیت است.

۲. تعیین اولویت‌های پژوهشی در نظام سلامت به خصوص کار بین بخشی به دلیل تاثیر مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، تاثیر شیوه زندگی مردم بر شاخص‌های تندرستی، تحقیق در اجزای نظام ارائه دهنده خدمت، HSR و رابطه تنگاتنگ با معاونت‌های محترم ذیربط، پیش بینی ضرورت‌های نظام سلامت مبتنی بر یافته‌های علمی و همچنین بار بیماری‌های آینده و ارائه راه‌کارهای پیشگیرانه جهت پرهیز از تلنبار آنها بر نظام سلامت سال‌های آتی از وظایف گران‌سنگ آن مجموعه است.

۳. گرچه چاپ مقالات ارزشمند می‌تواند یکی از شاخص‌های پیشرفت کشور عزیزمان در عرصه پژوهش جهان باشد و قدردان دانشمندانی هستم که در چاپ مقالات فاخر افتخار آفرینی می‌کنند. مع‌الوصف چاپ مقاله صرفا نمی‌تواند راه‌گشای مشکلات کشور در حال توسعه باشد. پژوهش‌های ما باید بتواند محصولات دیگری هم داشته باشد که با تولید فرآورده‌ای، ارائه شیوه پیشگیری یا بیماریابی سریع‌تر یا راهکاری برای اصلاح نظام ارائه خدمت و افزایش بهره‌وری آن بتوان گره‌ای از گرفتاری‌های کشور گشود. بدیهی است این اندیشه مانع از تحقیقات بنیادین که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا به دستاوردی بینجامد نخواهد شد.

۴. توزیع عادلانه منابع پژوهش و بهره‌مندی پژوهشگران با بضاعت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی دور دست حتما مورد توجه قرار گیرد.

نباید احساس بی عدالتی، دانشمندان جوان کشور را در دانشگاه‌های مناطق محروم مایوس کند. جناب عالی رنج کشیده فعالیت در یک دانشگاه نسبتا محروم بوده‌اید و می‌دانید که پایتخت نشینی نباید امتیاز بزرگ بهره‌مندی از منابع کلان کشور باشد.

۵. گرچه در بند ۳ ابلاغ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ معاون محترم قبلی نیز ذکر کردم که مراکز تحقیقاتی باید از شیوه مدیریت جزیره‌ای به شبکه تحقیقاتی متصل بدل شوند و بتوانند با تبادل تجربه و حاصل پژوهش با تقسیم وظایف و اولویت‌ها از دوباره کاری بپرهیزند، مع‌الوصف هنوز کارهای موازی و تکراری تحقیقات مشابه با درصدی مختصر تفاوت ادامه دارد.

قطب‌های تحقیقاتی باید بر مسائل مختلف کشور، متمرکز و حمایت شوند و حاصل تحقیقات‌شان جهت طی طریق مناسب به وزیر و دست‌اندرکاران نظام اجرایی کشور ارائه گردد.

۶. ارتباط مستمر با پژوهشگران دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی و همچنین مراکز تحقیقاتی خصوصی در داخل و خارج از کشور به خصوص متخصصان هموطنان‌مان در دانشگاه‌های خارج با برنامه ریزی منسجم، اولویت سنجی و استفاده از ظرفیت‌های مادی، معنوی و تخصصی آنها می‌تواند موجب اعتلای کمی و کیفی پژوهش شود.

۷. تمرکز بر شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت بی بدیل آنها باید تسریع گردد. در این راستا هرگونه پیشنهاد جهت ارتقای آنها مورد حمایت مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و دیگر مسئولان قرار خواهد گرفت.

۸. در مورد ساخت واکسن و داروهای موثر بر کووید ۱۹ اینجانب کمیته‌ای تشکیل داده‌ام که دست آوردهای مطلوبی در عرصه بین المللی بروز خواهد داد. ورود سریع جناب عالی به این امر مهم موجب تسریع خواهد شد.

ضدحمله وزیر بهداشت به معاون مستعفی

ضدحمله وزیر بهداشت به معاون مستعفی

ضدحمله وزیر بهداشت به معاون مستعفی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب مملکتی گل و بلبلی داریم ماشاالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دعوا نکنید بسه دیگه به مردم برسین

      • بدون نام

        هی نمکی، مثلا دکتری و سوگند خوردی، از کلاس یه دکتر بعیده بخاطر مواهب دنیوی دروغ بگه
        نمیتونی بکش کنار
        جان مردم رو وسیله ی رسیدن به مواهب این دولت قرار نده

      • بدون نام

        نمکی پزشک نیست و سوگند هم نخورده

      • حسینی

        کاش فقط از دکتر نمکی انتظار نداشته باشیم
        واین مسئولیت پذیری دو طرفه باشد
        مثل تعطیلی دورهمی ها ،جشن عروسی ،و مسافرت رفتن

      • حسینی

        فقط اینو میدونم که استعفا دادن معاون تو این شرایط یعنی کم اوردن
        یعنی قطع زنجیره اتحاد

      • جواد

        چقدر ما مردم ایران بدبختیم

      • اا

        وزیر بی کفایتی که در اوج شیوع کرونا خودش میره وسط جمع روضه میخونه بیشتر از این ازش انتظاری نیست

      • بدون نام

        برخی ها امضا میگیرند که بیمار اگر مرد از خود سلب مسئولیت کنند و برخی ها امضا میدهند که مسئولیت را برعهده میگیرند چه فرق بسیاریست بین جامعه ی پزشکی و جامعه ی وکلا

      • امیر

        احسنت دکتر نمکی ، انهایی که جان ملت را در گرداب سیاست ۱۴۰۰ با همراه کردن کوید ۱۹ یکی کردند و تا جایی که اقای عبدی معلوم الحال اصلاحات از شما درخواست اسعفا نمودند . انشاالله در سنگر سلامت
        موفق باشی ، بنده بعنوان یک جانباز سمارو سپهبد سلیمانی دیگه در ان سنگر می بینم .

      • بدون نام

        وزیر بهداشت درمان تا الان خیلی زحمت کشیده و درست نیست ناجوانمردانه او را خطاب قرار دهیم، ایشون با توجه به امکانات و وضعیت تحریم‌های ناجوانمردانه ترامپ ملعون و دیگر متحدانش تا حالا خیلی خوب جلو رفته و نباید چشمان خودمان را ببندیم و فقط انتقاد کنیم ، قبول کنیم کشور مظلوم ما تحت شدیدترین فشارها و تحریم‌ها قرار گرفته و مدیریت کشور واقعا سخت شده، باید به مردم ایران هم احسنت گفت که تا حالا با صبوری و همراهی با مدیریت کشور پیش رفتند، ان شالله تا چند ماه آینده وضعیت بهتر خواهد شد...

      • بدون نام

        مرسی دکتر نمکی که یک پژوهشگر جوان،گمنام و غیر تهرانی را معاون خودت کردی.دست مریزاد به این ریسک و از نیش وکنایه همکاران رانت خواه و ویژه خوار مترس.

      • بدون نام

        عزیزان مسئولین که اینجا نمی خونن

    • سعید فرهادی

      این سوال ۹ماه شد الان بگی دوغ نخور

    • بدون نام

      تکیه بر مقاله باعث انحراف و بوجودآمدن سوء استفاده از پایان نامه های انترنی و رزیدنتی شده است.مقالات پزشکی ایران هیچ ارزش علمی ندارد به دلیل اینکه بدون در نظر گرفتن تقلبات و جعلیات اکثرا کارهای تکراری و توصیفی است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما در دانشگاهمون استاد جراحی داریم که بزرگترین عملی که انجام میده فتق کشاله است.اینها با گذاشتن اسم خودشون در مقالات دیگران و تبدیل پایان نامه های اینترنها و رزیدنتها به مقاله ارتقاء کاذب گرفته اند

    • بدون نام

      وزیری که روضهدخون باشه همینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان وزیر های بهداشت کشور های دیگه چیکار کردن؟؟

      • بدون نام

        الان مزدورا جواب میدن یکیش همین کامنت پایینی

      • بدون نام

        لعنت بر مزدوران البانی و مزدوران امریکا

      • بدون نام

        اره ولله او وزیر نیست مدرک دکتری نداره نمکی
        خدا کنه نمکی خودش هم استعفا بده چون کاربلد نیست حرفهای میزنه که در شائن یک وزیر نیست

    • عبدالعالی

      اصلی ترین و اولین رکن مسلمون بودن راسگویی و پرهیز از دروغ گویی است
      چیزی که متاسفانه هیچکدوم از علما و وزرا و سران نظام بهش اعتقاد ندارن و همشون دروغ میگن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه سیاست مدار بیار که دروغ نگه در جهان؟

      • بدون نام

        عبدالعالی الان خودت غیبت میکنی بدترین گناه از کجا میدونی علما وزیرا همشون دروغگون تازه خودت که غیبت میکنی پس چی میخوای بهت رای بدیم رئیس جمهور بشی ببینیم چه میکنی

      • بدون نام

        همون سران نمیذارن کسی غیر خودشون پذیره نویسی بشه که مردم برن به اون دو سه نفر رای بدن!!!
        پس دیگه نکید تو برو بنویس بهت رای بدیم!

    • بدون نام

      معاون قبلی که استعفا داد،برا وزیر آبرو نداشت در صورتی که تلاش و دغدغه وزیر را در طول چندین ماه گذشته شاهد هستیم (خدا قوت به همه دست اندرکاران امر بهداشت و درمان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اين نمكي كه پزشك نيست ولي با چه رانتي وزير شده خدا داند
        بچسب دو دستي صندلي وزارتتو و روضه بخون كرونا در خد سواد تو نيست بريد از همون عطاريا دوا گليو دروغن بخريد كشوراي ديگه رو ببينيد

      • بدون نام

        نمکی همطراز فائوچیه یه متخصص تمام عیار ایمنی شناسی

    • امیر هستم

      اگه معاون خرابکاری کرد خودتون آوردید ، خودتون پاسخگو باشید .

    • شهروند

      حیف مدرک دکتری که به امثال تو دادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سهمیه داشته!!!!

      • بدون نام

        اتفاقا بدون سهمیه قبل از انقلاب وارد دانشگاه شده

    • علی

      حرف خوبی زد شما تو بهبود کشور خودت ماندی ادعای درس دادن به کشور دیگه داری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با سلام اقای معاون دراین موقع حساس وزیر را تنها نزار با کمک هم دگر این ویروس را ازبین ببرید خدا بشما سلامتی بدهد انشاالله

      • ادم

        همه بیسوادن مدرک کیلوی الان مثل قبلانیست پول بده هرمدرکی میخای بگیروقتی اغا با پارتی میاد سر کاراین میشه نتیجه اس

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        وقتی در تمام رستهذهای تحصیلی از سهمیه ورانت استفاده میکنن قبول. ولی رشته پزشکی باید در گروه افراد باسواد ومتعهد باشه اینجاست که قضیه لو میره. وزیر بهداشت که نباید .... میدانم سانسور میکنی

      • بدون نام

        موافقم شما که میدانی در اوندحد نیستین. سیاسی ماری نکنید بفکر رفع مشکل داخل باشید. سیاسی نباشید

    • بدون نام

      مردم دارن میمیرن اینا به عزل و نصب به هم کنایه میزنن
      یکی نیست بگه آخه تو این وضعیت استعفا چاره کار نیست
      وایسا کارو درست کن
      درست نمیشه؟ بازم تلاش کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه وزیر بهداشت وزیر بود معاونش استفا نمیداد پس مشکل داره نمیخواد خودشو فدای رئیسش کنه

      • بدون نام

        سیستم بهداشت الکی میگن

      • بی نام

        این همه جوان باسواد وپر انرژی داریم اینها باز نشسته اند کار معبدشان کردن دیگه هم از نظر فکری و جسمی انرژی واسه کار و تلاش ندارند بابا بستون ول کنین بدین میدون به جوانها بدین وزیران همه پیر هر ارگانی ریسش و وکیل همه سالخورده

    • iu

      وزیر ،ریاکار،وبیسواد وزارتخانه رابه گند کشیده

    • بدون نام

      وزیر بهداشت درست گفته :
      "پژوهش‌های ما باید بتواند محصولات دیگری هم داشته باشد که با تولید فرآورده‌ای، ارائه شیوه پیشگیری یا بیماریابی سریع‌تر یا راهکاری برای اصلاح نظام ارائه خدمت و افزایش بهره‌وری آن بتوان گره‌ای از گرفتاری‌های کشور گشود."

    • بدون نام

      بچه که بودیم اگرشیطونی میکردیم میگفتن نمکی میاد میبرت حالا که بزرگ شدیم واقعا نمکی داره میبرمون.

    • بدون نام

      آمارهای ساختگی خود معیار صداقت است. مردم میفهمن آقای دکتر

    • bita

      کار درستی کرد

    • بدون نام

      انسان باش وبرای پست ومقام با جان مردم بازی نکن برو استعفا بده آقای نمکی!

      پاسخ ها

      • Mjs

        مصلحت اندیشی مهمتر از جون مردمه

      • بدون نام

        ریاکار نمکی

    • داوودم

      به ملکه حالا؟اعمال مدیریتهه،وعاونه چون قبلناوزیربوده،بااین راه نمیومده،ازاول هم وزیراینوبایدنمیراورده سرکار،مگه آدم قحطیه.

    • رضا مختارآبادی

      خدایا کسانی که به بندگانت خدمت میکنند سلامتی واجر مضاعف عطا فرما وکسانی که کوتاهی یا خیانت می کنند هدایت فرما و اگر قابل هدایت نیستند ریشه کن و رسوا فرما آمین یا رب العالمین. تشکر فروان از وزیر محترم بهداشت آقای دکتر نمکی و همه پزشکان و پرستاران و کادر درمانی دلسوز کشور

      پاسخ ها

      • مهراد

        الهی آمین

      • بدون نام

        آفرین

    • رضا مختارآبادی

      تشکر از زحمات شما عالی بود انشاالله عاقبت بخیر باشیم

    • بدون نام

      نمکی خدای ننه من غریبم بازی ،جمع کن کاسه کوزه تو ،معرکه گیری بسه کی پشت این مثلا وزیره

    • ح

      قدیما میگفتن
      نمکیییه

    • بدون نام

      خسته نباشید به دکتر نمکی و کادر پر تلاش درمان.
      دوستان این کرسی برای هیچکس نمیمونه مهمه اینه که از این فرصت در راه خدا و خدمت به خلق الله استفاده بشه پس بیخودی حرص نزنیم.

    • بهرام

      نمکی بسیار شخص بدی هست
      ببینید چند نفر در این مدت فوت کردند
      همه ما یادمان هست که قرنطینه مال قرون وسطی و طاعون و غیرو هست
      همه یادمان هست که میگفت اروپایی ها از ما میپرسند چکار کردید که کرونا را مهار کردید
      معاون بنده خدایش دیگر طاقت نیاورد و قبل از سکته استعفا داد

    • مهدی

      بعداز ۱سال ازهیچ به هیچی رسیدیم
      احسنت بر علمای وطن

    • بدون نام

      دکتر نمکی بیشتر مدیحه سرایی میکنه تا طبابت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون اصلا پزشک نیست که بخواد طبابت کنهریادمونه روحانی میگفت اولین وزیر بهداشت غیر پزشک

    • حجت

      نامه نوشته یا حکم زده؟

    • بدون نام

      درود بر وزیر بهداشت.خواهشا در برابر فشارها کوتاه نیاییدو نگذارید طب سنتی به فراموشی سپرده شودو جای آنرا داروهای پرعوارض شیمیایی بگیرد.چیزی که خاصت جناب ملک زاده و علی نوبخت و... است که به خاطر درآمدزایی به نفع خودشان،ازسمت هایشان استعفا دادند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین بر وزیر کاردان و کاربلد. مردم رعایت نمیکنند تقصیر شما نیست

    • بدون نام

      درود به جناب ملک زاده.ازدست این نمکی بی عرضه نجات پیدا کرد..

    • بدون نام

      چطور در چین با یک ونیم میلیارد جمعیت کرونا مهار شد؟ چرا از تجارب کشورهای موفق استفاده نمی شود؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای اینکه چین کثیف خودش این بیماری را درست کرد برای چپاول جهان

    • بدون نام

      داره دروغاشون رو میشه
      افتادند به عزل کردن همدیگر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکت ملک زاده یک استاد تمام مورد اعتماد دانشگاههای درجه یک دنیا نبایداز اول خودش را کوچک میکردو معاون نمکی میشد

    • احمد

      خودتو ناراحت نکن یه روضه بخون درست میشه همه چی

    • من

      متاسفانه تقابل،عدم هماهنگی و همسویی، عدم پاسخگویی و....بین لایه های مدیریتی یک مجموعه واحد که در این مقطع بحرانی نقش اساسی در مدیریت بحران را ایفا میکنند مشهود هست
      از دید عوام، وضعیت اسف بار کنونی در خصوص کنترل شیوع کرونا،نتیجه همین واگرایی مجموعه وزارت بهداشت هست
      مگر اینکه یک متخصص امر و البته بی طرف خلاف آن را ثابت کند

    • رها

      عجب .......................

    • بدون نام

      آره یکی رو بذار که فقط از واکسن ایرانی تمجید کنه یه موقعی انتقاد نکنه بذاره تزریق کنید هر بلایی سر ملت اومد اومد مهم اینکه شما پزشو بدی

    • بدون نام

      به جای شعر خواندن به بیماران برس نیا داد بزن پول منو ندادن اکثر کشورها کرونا را مدریت کردن الان تلافات ندارند اما کشور ما روز بروز بیشتر می شود اکر وزیر کار امد باشد میداند چکار کند

    • محمدرضا.مازنی

      من کرونا گرفته بودم شهر ما ی شهر کوچیک اون وقت ۱۰۰ نفر بیشتر حتی مریض شدن ایا فقط ده کلان شهر ایران رو حساب کنیم امار بیش از دروغ وزیر نیست؟ این ها ک ادعای کنترل کرونا رو دارن بعد نمیتونن جاده های شمالو ببندن میخوان کرونا رو کنترل کنن ؟ ادعایی بیش نیستن

    • بهروز

      اقای نمکی مقصر اصلی خودتی میگی چند ماه است جواب نداده چرا فوری حکم ایشان را لغو نکردی پس تو اول مقصری و جون مردم براتون اهمیت نداره در ضمن مصیبته برا شهری که حتی یک امپول انفلو انزا بهش نرسید چطور تقسیم کردید چرا دادید داروخانه ها ازاد فروختند ؟ بسه دیگه با جون مردم بازی نکنید

    • م

      افرین واحسن بسیار متن پر محتوایی بود ...

    • م

      ۱۵۰۹ برو اکابر تا لغاته درست بنویسی

    • م

      ۱۵۲۲ فکر کنم کسی که برای جان هموطنانش بیخیال هست خود تو هستی

    • م

      یعنی ایشون دلش بیشتر واسه اسراعیل و امریکاه میسوزه که به اونا درس میده ؟

    • محمد

      نمکی، همونطور که از اسمش پیداست اینکاره نیست ،...

    • بدون نام

      اگه دنبال یه رییس جوان بودی چطور ۷ سال اون قبلی رو گذاشته بودی

    • بدون نام

      امتحان کردنو تزریق سلولهای بنیادی روی بیماران کرونایی بدترین کار ممکن بود مگه شما مسلمون نیستید

    • بدون نام

      دست پیش گرفته

    • بدون نام

      این نمکی فامیلش باشغلش همخوانی ندارد بدرد همون فامیلش میخوره

    • بدون نام

      داداش، نمکی پزشکه... ولی پزشک سهمیه ای هستش

    • بدون نام

      دست معاون ووزیر هردو درد نکنه واقعا مسئولیت جوابگو سنگین است خداوند هردو را سلامت کند ولی باید دست یاری دهند برای نجات مردم سنگر را نباید خالی گذاشت

    • بی سرزمین تر از باد

      درود بر این معاون شجاع و دلیر که با پشت کردن به صندلی ریاست و دفاع از منافع مردم از برنامه سراسر تناقض وزیر بهداشت خارج شد.تا دیروز قرنطینه شهر ها معنایی نداشت و قم رو قرنطینه نکرد حالا چطور قرنطینه 100وخرده ایی شهر قابل اجراست:؟؟؟؟

    • mksh

      جناب ملک زاده در چین هم با ا دغام پزشکی سنتی ونوین بر کرونا فائق آمدند

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • بدون نام

      سلام چرا برخی کاربران بدون شناخت حرف میزنند من داداشم پزشک ومدیریکی از شبکه های درمان هستش خیلی زحمت میکشه ومیگه دکترنمکی خیلی کاری هستند تو این شرایط کرونا خیلی زحمت میکشه فقط پول صندوق توسعه که قراربود بهشون بدن ۲۵٪بهشون دادن بقیشم الله اعلم که چی شده

      پاسخ ها

      • مهراد

        اینا اینطورین زیر پتو خوابیدن تز میدن هرو از بر هم‌ تشخیص نمیدن

    • بدون نام

      واقعا ازتون متا سفم حیف که کشور عزیز و مردمان خون گرمش به دست شما ها افتاده

    • معمولی

      به قول خودش خیلی وقته داره میگرده دنبال استادخوب مثل این آقاولی پیدانشده نمیدونسته بغل دستشه زیرسرش بوده ندیده

    • مهراد

      اتفاقا بسیار مستند وعلمی جواب کلی گویی و شانتاژ معاون اسبق را دادند

    • معمولی

      یعنی این ازبقیه بهتره؟!حتمن کاسه زیرنیم کاسه است وحتمن یه گندی زدن بعدمعلوم میشه

    • منصور

      کمتر جایی در دنیا وجود دارد که یک پزشک را وزیر بهداشت و درمان کنند. چون پزشک و مردم در مقابل هم ذینفعند برای حمایت از مردم از غیر پزشک برای وزیر بهداشت استفاده میکنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت برشما

      • بدون نام

        گل گفتی داداش

    • داوود

      دکتری که برای یک ویروس به این مهمی دنبال فرمول داروی گیاهی میگرده ...

      پاسخ ها

      • مهراد

        مهمش کردن که امثال تورو سر کیسه کنن و جیب خودشون پر بشه وگرنه هزاران نمونه هست که با همین داروها خوب شدن

    • بینام

      الان هر جای تهران میری میبینی همه دکترن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمکی تا چیزی که بلد است فقط از پول حرف می زند تا حالا هیچ بیماری پشت در بیمارستا نها نمانده است جمعیت کشور خودمان را مقایسه می کند با کشورها ی دیگر نمکی باید از متخصصین طب ایرانی هم کمک بگیرد و نظرات آنها هم را بخواهد

    • استکی

      ماکه موندیم کی راست میگه کی دروغ
      پشت پرده واقعا چی میگذره

    • بدون نام

      از وزیر بهداشت خوشم نمیاد ولی معاون قبلی پیر بدرد نخور بود.
      هرجا جوان بیاد سرکار بازم خوبه.
      با آرزوی موفقیت

      پاسخ ها

      • مهراد

        ملاک و معیار تو هم خیلی عجیب و غریبه و بچگانه است مگه میخواد داماد بشه که بحث سن و ساله؟ منم با معاون اسبق مخالفم ولی طرز فکر و بیان تو اشتباهه

    • بدون نام

      گیس و گیس کشی را افتاده

    • غریبه

      به سر و کول هم نزنید...درمان ویروس در دست خود سازنده اش هست و واکسن اش هم که باعث تغییرات ژنتیکی در مردم دنیا می شود نیز آماده هستش ..فقط منتظرند تا جهان پذیرا باشند..!! آنگاه بشریت را درگیر این تغییر ژنتیکی کنند...حدس بزنید کدام کار کشوره..؟؟!!!

    • بدون نام

      نمکی داروساز است پزشک نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی هم عالیه. نباید کشور پزشک سالاری باشه. علم پزشکی شکست خورده. به طب سنتی اجازه ورود بدهند

    • بدون نام

      روحانی چیه که وزیراش چی باشنههههه

    • پدرام

      احتمالا ۱.۳میلیاردی که پول دارو گم شده به معاونه ربط داشته.

    • بدون نام

      چقد حرف زده هر كي حوصله خووندن داره بخوونه برا ما توضيح بده

      پاسخ ها

      • عین الله رحمانی

        درهمه جای دنیا حتما یک پزشک متخصص وزیر بهداشت هست نه یک دار وساز .مثل اینکه رئیس دانشگاه یک دیپلمه باشد وزارت آقای نمکی ازاول اشتباه بود غیراز خراب شدن روحیه اثر دیگری نداشته واین مسئولیت در این سرائط حساس هم بعهده نمکی است وهم بعهده کسی که اورا نصب کرده یعنی ردحانی .

    • عین الله رحمانی

      آقای نمکی جنابعالی که داروساز هستید نباید در سمت وزیر بهداشت وآموزش پزشگی باَشید شما فقط آنجا باعث ضعف روحیه میشوید بنده هم اگر دکتر بودم تا بحال ده بار استعفا داده بودم .مثل این میماند یک شیمیدان را بگذارند رئیس فیزیک هسته ای وآنجا دستور هم بدهد درآینده خواهید فهمید چه ضربه ای به جامعه درمان مملکت زده اید بخصوص در این شرائط وهر کس شما را بدین کار منصوب کرده دراین اشتباه بزرگ سهیم است.

      پاسخ ها

      • طیبه

        با داروسازها خصومت داری؟
        صفحه آخر رساله دکتری داروسازی رو ندیدی که برگه سوگندنامشون هست
        خودت چی خوندی پروفسور که نظر هم‌میدی

      • بدون نام

        منفی دادم چون بیسوادی

    • بدون نام

      به عملکرد وزارت بهداشت در نه ماه گذشته دقت کنید علی رغم اینکه اختیار تام داشت وضعیت کرونا در ایران به بدترین کشور جهان در کرونا تبدیل شدیم در ماه آبان ۱۹ بار در کشتار ملت وزارت بهداشت رکورد شکنی کرد با این وجود این وزیر ۷۰۰ میلیون دلار را پس می دهد واز کمبود پول می گوید درجایی از در اختیار گذاشتن تجربیات ایران به جهان سخن می گوید درحالی که خودشان میگویند ۷۵ درصد اعضای خانواده ظرف یک هفته مبتلا به کرونا میشوند اصرار به بستری شدن در خانه بیماران در خانه می کنند

    • مینا

      حالا نمیشه این نمکی را عوض کنن به جاش مینو محرز را بگذارن اتفاقی نمی افته

    • بدون نام

      همشون سر وته یک کرباسن ، اگرعرضه داشتن روزی نزدیک به ۵۰۰نفر ایرانی کشته نمی شد، درحالیکه فوتیهای کرونایی افغانستان روزی ۳۰ الی ۴۰ نفر است و عراق زیر ۵۰ نفر ، ما ازدو کشور جنگ زده و بی دروپیکر هم ۵۰ سال عقب هستیم

    • مهندس مسلم ناصریان

      ... الان چند ساله تازه فهمیدی که معاون سابقت لیاقت نداره اونم خودش استعفا داده...چرا قبلش کاری نکردی وقتی میدیدی جان مردم در خطره بسکوت دروغگو

    • بدون نام

      نه وزیر بهداشت وزیره نه معاونش معاونه تا دیروز خوزستان قرمز بود حالا میخوان کارگرا را تقلیل نیرو نشن از قرمز توی بک روز شد زرد

    • ایرانی

      ملک زاده داشت با سیستم جهانی پیش میرفت که فقط به دنبال مرگ و میر بیشتر و کاهش جمعیت هستند. برای همین قبل از اینکه گند کارهاش در بیاد استعفا داد. بعدها مشخص نیشه این آقا چه ... ای بوده

    • امیر

      اقای دکتر نمکی شما زمانی باید سینه سپر میکردی ک دستور اکید قرنطینه شهر قم را صادر میکردید وخود را در صف قفل و ضریح لیسان قرار نمیدادید.وظیفه پزشکی وانسانی شما ایجاد میکرد جلوی سیاستبازیها وشریعتمدار ها ایستادگی می کردی.حتی در برابر عده ای که کورونا را واهی ویا دست اورد امریکاست سکوت کردی.ایا وجدان خودت را زیر سئوال نبردی

    • اس اس

      اولا نمکی دکتر هست دکتر داروساز و قسمم خورده
      ثانیا واقعا کسی که بره مجلس روضه خوانی تو این موقع لیاقت وزارت نداره
      ثالثا وزیر شدن اونم وزیر بهداشت ربطی نداره که حتما دکتر باشه تو بیشتر کشورها مخصوصا اروپایی وزیر بهداشت اصلا دکتر نیست بیشتر مدیر هست

    • بدون نام

      نبود ملک زاده برای مردم بهتره

      پاسخ ها

      • عین الله رحمانی.

        بنده دراروپا بودم وزیر بهداشت حتما دکتر متخصص هست درایران هم تا حالا همیشه اینطور بوده .ضمنا دکتر داروساز هم قسم پزشکی ندارند.خواهشمند است به جز حقیقت چیزی نگوئید . منظور روشن شدن موضوع است نه چیز دیگر.

      • عین الله رحمانی

        وزیز بهداشت ودرمان وآموزش پزشکی یک وزارت کاملا تخصصی است و نه مدیریتی صرف .ضمنا داروساز قسم پزشکی ندارد ودوره اش ۵سال است اما پزشکی ۷سال ونیم + ۴سال تخصص میشود ۱۱/۵ سال .کمی دقت کنید یا از آدم مطلع بپرسید.

      • عین الله رحمانی

        ازاینکه متن های اینجانب رانشر دادید بسیار ازشما تشکر مینمایم‌سلامت وموفق باشید.

      • عین الله رحمانی

        آقای اس اس د اروساز که اصلا تشریح ومعالجه را نخوانده واصلا اجازه طبابت ندارد برای چه قسم بخورد این را هم عرض کنم دوره آمو زش داروسازی ۵ سال است و آموزش پزشک متخصص ۱۱/۵سال ضمنا درمملکت ما برای اولین بار است که وزیر درمان وبهداشت وآموزش پزشکی پزشک متخصص نبوده است ضرر هاهایش راهم قبلا عرض کردم .

      • بدون نام

        آفرین . استاد اپیدمیولوژی لازم هست نه پزشک.. چه حسن انتخابی کردن جناب وزیر

    • حسین

      جالبه کل مرگ و میر رو انداخت گردن ملک زاده
      تو ک وزیر بود اون فقط طرح میداد بهت مشاوره میداد تایید نهایی با تویی بود ک وزیر بود حالا اومدی میگی تصمیماتش اشتباه بوده؟؟؟اگه اشتباه بوده تو چرا اجرا کردی...مردم رو چی فرض کردی نمکی!

    • حسین

      جالبه کل مرگ و میر رو انداخت گردن ملک زاده
      تو ک وزیر بود اون فقط طرح میداد بهت مشاوره میداد تایید نهایی با تویی بود ک وزیر بود حالا اومدی میگی تصمیماتش اشتباه بوده؟؟؟اگه اشتباه بوده تو چرا اجرا کردی...مردم رو چی فرض کردی نمکی!

    • بدون نام

      اله برکت الله

    • محمدازتبریز

      خانه ازپای بست ویران است..;;

    • بدون نام

      این معاون خائن به جرم کشتار مردم باید محاکمه بشه

    • محمد

      نمکی چاپلوس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکتر ملک زاده خدمت باین مرزوبوم کرده سلام بایشان.

    • بدون نام

      کی ما یه وزیر یا مدیر کاردان داشتیم که حالا داشته باشیم البته اگر انصاف باشه همه تقصیرا متوجه آقای نمکی نیست آقای رئیس جمهورم با تدابیری که مخصوصا تو این چند ماه اخیر بکار بردن بی تقصیر نیستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر دکتر نمکی

    • چریک پیر

      یه سوال دارم الان همه به ملک زاده پریدن من کاری با خوب یا بد بودنش ندارم،اما وزیریکه اینهمه از معاونش شاکیه چرا تا الان جابجاش نکرده ،سریع تا استعفا داده یادش اومده معاونش این نقصا رو داشته،یه جورایی قانع کننده نیست

    • بدون نام

      درود بر دکتر نمکی مرد درست و با ارزش.
      امیدوارم منتخب وی موفق باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انتخاب بسیار شایسته هستند جناب دکتر فرید نجفی

      • بدون نام

        آفرین بر حسن انتخاب جناب وزیر . گذینه عالی انتخاب کردند

    • پرهام

      ممکنه این وزیران قدیمی درسخون ومدارک اصلیدکترایی راداشته باشند،
      از اون کسانیکه در اولویت ویا آقازاده هست بامدرک بترسید درآینده ایرا،
      که مدرک را باچه پولی گرفته،
      هنوز هم ایران خوبه

    • بدون نام

      تبریک به وزیر کاربلد و کاردان به خاطر نصب دکتر فرید نجفی استاد مسلم اپیدمیولوژی. ....طی کردن این راه استاد اپیدمیولوژی میخاد نه پزشک که کارش درمان هست . یعنی پیشگیری لازم هست سپس درمان

    • بدون نام

      علم پزشکی شکست خورده. پس برای طب سنتی اجازه ورود بدهید

    • بدون نام

      تبریک به جناب وزیر برای انتخاب شایسته شان . دکتر فرید نجفی عالی هستند

    • بدون نام

      جناب وزیر ما قدر دان زحمات شما هستیم . انتخاب دکتر فرید نجفی انتخاب به جا و شایسته هست . موفق باشند

    • بدون نام

      فراموش نکنید کشور کشور امام زمان است تا زمانیکه هاله ای از نور در سازمان ملل می بینیم بیمه حضرت ابوالفضل میشوم در مراسم عزاداری شرکت می کنیم مرثیه میخوانیم تا محبوبیت کسب کنیم وضع بهتر از این نخواهیم داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج