جاباما
۱۰۶۲۰۲۹
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

امان بده هوادار؛ به محمود فکری فرصت بدهید

شکست برابر فولاد تبعاتی خارج از تصور برای کادرفنی استقلال داشت؛ چنان که محمود فکری به‌شدت زیر فشار انتقادات قرار گرفته و شاید سخت‌ترین روز‌های دوران مربیگری‌اش را پشت سر می‌گذارد.

روزنامه همشهری: شکست برابر فولاد تبعاتی خارج از تصور برای کادرفنی استقلال داشت؛ چنان که محمود فکری به‌شدت زیر فشار انتقادات قرار گرفته و شاید سخت‌ترین روزهای دوران مربیگری‌اش را پشت سر می‌گذارد. متأسفانه فضای هواداری در فوتبال ایران در سطحی نازل قرار گرفته و رد پای شتاب و عجله غیرمنطقی در جای جای آن به چشم می‌خورد. با این حال دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد بهتر است استقلالی‌ها فعلا به محمود فکری امان بدهند. یعنی از نظر منطقی، چاره‌ای جز این وجود ندارد.

۱- چه دلیلی مهم‌تر و بزرگ‌تر از اینکه فعلا فقط ۲ هفته از فصل جدید گذشته؟ کدام مربی را در جهان ظرف ۲ هفته می‌توان محک زد که فکری نفر دوم باشد؟ طبیعتا هواداران استقلال حالا حالاها باید صبور باشند تا او تیمش را بسازد. معنی بردباری هم این نیست که پوست سرمربی را در اینستاگرام بکنند و آنقدر به او حمله کنند که بازیکنان هم نسبت به کادرفنی گستاخ شوند. هوادار باید دندان روی جگر بگذارد و هر چه دید، چند هفته صبر کند.

۲- اگر گناه فکری فقط این باشد که در اهواز با یک گل اختلاف به فولاد باخته، انصافا در حق او ظلم شده است. بازی در اهواز برای هیچ تیمی ساده نیست. فولاد که پارسال سوم لیگ شده، در بازی رفت به استقلال استراماچونی باج نداد و در مسابقه برگشت استقلال مجیدی را برد. در اینکه تیم فکری در اهواز «خیلی بد» بازی کرد تردیدی نیست، اما اینکه او برای چنین باختی گوشه رینگ برود غیرمنصفانه است.

۳- اینکه خون سرمربی فعلی در شیشه شود به‌معنای بازگشت استراماچونی نیست. این را هواداران استقلال باید در گذر زمان فهمیده باشند. فکری برود، مظلومی و مرفاوی که از اول فصل کنار تیم بوده‌اند در دسترس‌ترین گزینه برای جانشینی او هستند. هوادار استقلال کدام‌یک را به سرمربی فعلی ترجیح می‌دهد؟ نکونام، منصوریان و حتی مهدی رحمتی هم تیم دارند؛ پس درصورت عبور از فکری بهترین سناریو برای استقلال بازگشت فرهاد مجیدی است. خب تا کی مربیان مختلف باید بروند تا فرهاد برگردد؟ شفر، استراماچونی، فکری و... این روال درست است؟ اجازه بدهید حداقل تکلیف مردی که امروز روی نیمکت نشسته درست و حسابی روشن شود.

۴- خریدهای جدید استقلال به‌تدریج به تیم اضافه می‌شوند و امید آن وجود دارد که اشکالات برطرف شود. به هر حال این نفرات قرار است به تیم کمک کنند و این اتفاق نیاز به گذشت زمان دارد. اگر هم مداخله‌ای در اداره تیم صورت گرفته باشد، حالا فکری می‌فهمد که کنترل اوضاع را باید خودش به‌دست بگیرد. گاهی شکست در کنار تلخی‌هایش، مایه تجربه و عبرت هم هست.

۵- در ۳ هفته آینده دست‌کم روی کاغذ مسابقات استقلال خیلی دشوار نیست. آنها امروز با ماشین‌سازی مصاف می‌دهند و در ۲ هفته آینده هم باید رودرروی پیکان و نفت آبادان قرار بگیرند. هر ۳ بازی هم در تهران است و بنابراین شاید فرصت کافی برای تثبیت فنی تیم و کسب امتیازات روحیه‌بخش وجود داشته باشد. پس بردباری در این مقطع، انتخاب درستی به‌نظر می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیما

      بیشر صحبت طرفداران به بی ادبی ایشان است نه باخت به فولاد

      پاسخ ها

      • بابک نیک قامت

        مربی بی ادب بهتر از بازیکن نژاد پرست هستش!!!!

    • بابک نیک قامت

      مربی بی ادب بهتر از بازیکن نژاد پرست هستش!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج