جاباما
۱۰۶۲۴۸۸
۶۶ نظر
۵۲۳۱
۶۶ نظر
۵۲۳۱
پ

کشف ستونی عجیب در آمریکا؛ پای فرازمینی‌ها در میان است؟

اخیرا یک ستون فلزی مرموز و ناشناخته به صورت تصادفی در بیابان‌های آمریکا کشف شده که هیچ اطلاعاتی در مورد ماهیت آن موجود نیست و احتمال ارتباط آن با فرازمینی‌ها هم وجود دارد.

برترین‌ها: اخیرا یک ستون فلزی مرموز و ناشناخته به صورت تصادفی در بیابان‌های آمریکا کشف شده که هیچ اطلاعاتی در مورد ماهیت آن موجود نیست و احتمال ارتباط آن با فرازمینی‌ها هم وجود دارد.

کشف ستونی عجیب در آمریکا؛ پای فرازمینی‌ها در میان است؟

بر اساس اطلاعات موجود، این دانشمندان مشغول سرشماری گوسفندان بیابانی در این ایالت بودند که به صورت تصادفی، متوجه شیئی مرموز و ناشناخته در نزدیکی یک دیواره سنگی شدند. در بررسی این خبر عجیب با ما همراه باشید.

در فیلم معروف ۲۰۰۱: ادیسه فضایی (۲۰۰۱: A Space Odyssey) اثر استنلی کوبریک که در سال ۱۹۶۸ منتشر شد، اولین صحنه فیلم نخستی سانانی را نشان می‌دهد که در کمال شگفتی، یک ستون فلزی را در محل زندگی خود کشف می‌کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، جالب است بدانید که کشف ستون ایالت یوتای آمریکا هم ماجرایی شبیه به این صحنه از ادیسه فضایی دارد و همان‌طور که در ویدیو ادامه مطلب خواهیم دید، دانشمندان این ایالت به شکلی مشابه یک شی مرموز و ناشناخته را در دل بیابان کشف کرده‌اند.

مقامات محیط زیستی یوتا می‌گویند که چهارشنبه گذشته، از داخل هلیکوپتر مشغول سرشماری گوسفندان قسمت جنوبی بیابان‌های این ایالت بودند که متوجه این شیء مرموز شدند. ارتفاع این ستون که هیچ تزئینات یا متعلقات خاصی ندارد، حدودا ۳ متر بوده و هنوز هیچ توضیحی در مورد ماهیت واقعی آن ارائه نشده است.

کشف ستونی عجیب در آمریکا؛ پای فرازمینی‌ها در میان است؟

یکی از زیست شناسان سوار بر هلیکوپتر به هنگام پرواز از روی این ستون فلزی مرموز متوجه آن شد و همراه سایر سرنشینان، به سمت محل قرارگیری شی رفت تا آن را از نزدیک ببیند. همان‌طور که در ویدیو بالا دیدیم، ستون مورد نظر از جنس فلز بوده، به اندازه قد دو فرد بالغ ارتفاع دارد و به نظر می‌رسد که به صورت یک تکه ساخته شده است.

برت هاچینگ (Bret Hutchings)، خلبان هلیکوپتر که در ویدیو بالا صدای او را می‌شنویم، می‌گوید که پیدا کردن این شیء فلزی ناشناخته که مستقیما داخل زمین فرو رفته، ماجراجویی جالبی بود، اما نه در زمان کشف و نه حالا، کسی نمی‌داند که دقیقا چه چیزی در بیابان‌های یوتا کشف شده است.

هاچینگ می‌گوید که کشف این شیء ناشناخته دقیقا شبیه فیلم‌های علمی تخیلی بود و او و همکارانش به شوخی می‌گفتند که اگر یکی از آن‌ها با نزدیک شدن به ستون ناپدید شود، مابقی باید سریعا از آنجا فرار کنند. به نظر می‌رسد که این ستون فلزی مرموز به دقت درون زمین قرار گرفته و طوری جا داده شده که در طول زمان نیافتاده است.

مقامات ایالتی موقعیت دقیق این جسم مرموز را اعلام نکرده‌اند و گفته شده که محل مورد نظر برای کوهنوردان خطرناک است. این مقامات می‌گویند که انتشار خبر کشف چنین شیئی مطمئنا کوهنوردان آماتور زیادی را به این فکر می‌اندازد که به آن محل بروند تا راز این ستون ناشناخته را کشف کنند؛ اما همان‌طور که اشاره شد، رفتن به محل مورد نظر بدون وسایل ایمنی و به صورت گروهی، کار چندان عاقلانه‌ای نیست.

ارتباط با موجودات فضایی

هاچینگ می‌گوید که در طول تمامی پرواز‌هایی که با هلیکوپتر داشته، تاکنون چنین چیز عجیبی را ندیده و به احتمال قوی، یک هنرمند سخت‌کوش یا یکی از طرفداران پر و پا قرص فیلم‌های کوبریک ستون مورد نظر را وسط بیابان علم کرده است.

هیچ کدام از سرنشینان هلیکوپتر یا دانشمندان دیگری که این مسئله را بررسی کرده‌اند، نمی‌دانند که این ستون فلزی مرموز دقیقا چه ماهیتی دارد و به نظر می‌رسد که فعلا خبری از کشف ماهیت واقعی آن یا دلیل قرار گرفتنش در بیابان‌های یوتا نیست.

کشف ستونی عجیب در آمریکا؛ پای فرازمینی‌ها در میان است؟

البته اخیرا تصویر ماهواره‌ای زیر از محلی در این بیابان‌ها دست به دست می‌شود که مربوط به سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ است؛ ادعا شده که شیء مورد نظر از همان زمان سر جایش قرار گرفته بوده و دانشمندان تنها به تازگی متوجه وجود ستون شده‌اند.

چه کسی آن را ساخته است؟

هنوز نمی‌دانیم. هیچ هنرمندی تاکنون اعلام عمومی نکرده است و وقتی که مقام‌های رسمی یوتا اتفاقی آن را پیدا کردند اثری روی آن ندیدند.

کشف ستونی عجیب در آمریکا؛ پای فرازمینی‌ها در میان است؟

جیسون رایت، استاد اخترفیزیک در دانشگاه دولتی پنسیلوانیا، می‌گوید، بهرحال با اطمینان خاطر می‌توانیم بگوییم که این اثر کار یک هنرمند است نه یک آدم فضایی، انسان‌ها به وضوح توانایی ساختن هر اثر هنری مستطیل‌شکلی را دارند.

او توضیح می‌دهد: «این قطعه‌سنگ یکپارچه به وضوح چیزی است که انسان‌ها از عهده درست کردنش برمی‌آیند (و درستش می‌کنند!)، و در جایی است که انسان‌ها در آن رفت‌وآمد دارند؛ بنابراین هیچ دلیلی نمی‌بینم که فکر کنم این چیزی غیر از این است.»

هانتر می‌گوید: «این قطعه‌سنگ شبیه قطعه‌سنگ ۲۰۰۱: اودیسه فضایی است، اما از طرفی یادآور کار‌های هنری مینیمالیستی مانند آثار دونالد جود و رابرت موریس که در دهه ۱۹۶۰ رواج یافته بود نیز هست.»

هانتر می‌گوید: «اگر ۲۰۰۱: اودیسه فضایی، هرگز به خودآگاه عمومی ورود پیدا نکرده بود، هرگز این پرسش که آیا این شکل هندسی ساده توسط شکلی از حیات فرازمینی در این مکان مستقر شده، مطرح نمی‌شد.

هانتر می‌گوید، با همه این اوصاف، این حقیقت که این تخته سنگ در حیات وحش مستقر شده است، عجیب است.

چرا این شکل هندسی در صحرای یوتا مستقر شده است؟

نظریه هانتر این است که بخش‌هایی از ۲۰۰۱: اودیسه فضایی، در مانیومنت وَلی، در طول مرز بین آریزونا و یوتا، فیلمبرداری شده است؛ بنابراین خیلی محتمل است که هنرمند بخواهد به فیلم ادای احترام کند و یک قطعه سنگ واقعی را در مکانی مشابه قرار دهد.

کشف ستونی عجیب در آمریکا؛ پای فرازمینی‌ها در میان است؟

رایت می‌گوید، در این فیلم قطعه‌سنگ خارج از مکان بود؛ در زمینی ماقبل‌تاریخ و مدفون روی ماه و درست مانند قطعه‌سنگ‌های تخیلی، این یکی هم یک شکل برش‌خورده، خشن و صنعتی را در برابر صخره‌های طبیعی و سرخ‌رنگ قرار می‌دهد.

چه معنایی دارد؟

مانند تمام هنر‌های معمایی و بزرگ، این اثر نیز بروی تفاسیر مختلف گشوده است. چون هیچ هنرمندی توضیحی درباره اثر نداده است، پس مردم رؤیاهایش خودشان (بخوانید: بیگانگان و فرازمینی‌ها) را به آن نسبت می‌دهند.

معنای اصلی این اثر هرچه که باشد، بیشترین معنایی که به این قطعه‌سنگ چهارگوش نسبت داده شده ادای احترام به قطعه سنگِ فیلم کوبریک بوده است. هانتر می‌گوید، در سینما، این قطعه‌سنگ‌ها که مستطیل‌های سیاه‌رنگ بزرگ بودند به عنوان نوعی ابزار ارتباطی استفاده می‌شدند. این سنگ‌ها آگاهی هر کسی که آن‌ها را لمس می‌کرد افزایش می‌دادند و تکامل را به پیش می‌بردند.

کشف ستونی عجیب در آمریکا؛ پای فرازمینی‌ها در میان است؟

تا‌آنجاییکه ما می‌دانیم، لمس این قطعه‌سنگ واقعی توسط نیرو‌های اداره امنیت عمومی که با ایستادن روی شانه‌های یکدیگر به خوبی آن را بررسی کردند، اثر مشابه نداشته است. اما، درست مانند فیلم، این یک شیء ساده گمراه‌کننده است که منتقدان معنای متفاوتی را به آن نسبت می‌دهند.

اداره امنیت عمومی یوتا به درخواست مصاحبه سی‌ان‌ان واکنش نشان نداد، اما بر اساس خبری که روز دوشنبه منتشر شد استقرار هر شیء هنری در زمین‌های عمومی که توسط دولت فدرال اداره می‌شود ممنوع است و این یعنی اثر هنری به زودی جابه‌جا خواهد شد.

برطبق اخبار منتشر شده «اداره مدیریت زمین است تصمیم‌گیری می‌کند آیا نیاز به تحقیقات بیشتر وجود دارد یا خیر.»
هانتر می‌گوید که این قطعه‌سنگ باید در میان صخره‌ها باقی بماند. «این ادای احترام بزرگی [به اثر کوبریک]است و رازآلود است.»

اگر این شیء در این مکان باقی بماند، هم گوسفندان کوهی و هم بازدیدکنندگان گیج می‌شوند و کم‌کم به مکان زیارتی برای دوستداران فیلم تبدیل می‌شود. هانتر هنوز امیدوار است که بیگانگان اعلام کنند صاحبان اصلی این قطعه‌سنگ هستند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، در روز‌های آینده نظریه‌های فراوانی از ارتباط این ستون فلزی مرموز با موجودات فضایی ارائه خواهد شد و شیفتگان دنیای فرازمینی‌ها به زودی مشغول بررسی دقیق شیء مورد نظر می‌شوند. البته عده‌ای هم می‌گویند که برای جلوگیری از بروز بدشانسی‌های بیشتر و به بار آمدن بحران‌های خطرناک‌تر در سال ۲۰۲۰، بهتر است که کسی با این ستون کاری نداشته باشد و آن را به حال خود رها کنیم.

این سنگ همچنان نمادی اسرار‌آمیز در سالی است که اغلب احساس می‌کنند وقایعش بسیار عجیب‌وغریب‌تر از داستان‌های تخیلی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجله برترین ها

      این موارد وبیشتر هم در ایران است....اینها خالی بندی های آمریکایی است جهت مطرح کردن خودشان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو ایران آدرس یکیشو میگی میخوام برم از نزدیک ببینم

      • بدون نام

        پشت اون ستون روی صخره ها شبیه سر یه لاک‌پشت بزرگه

      • ferishon

        حتما مثل سفر به ماه
        اونهم داخل منطقه ممنوعه ۵۱
        اینها میخوان جن به عنوان فضایی معرفی کنن
        هرجا از فضایی حرف زدن و فیلم ساختن
        میخوان جن هارو بولد و مطرح کنن
        همیشه هم اون موجود فضایی داخل فیلمهای هالیوودی فضایی به رنگ ابیه یک از نمونه ها
        مثل آواتار

      • بدون نام

        این ربطی به آمریکای مدرن و سفیدهای استعمارگر نداره مال دوره تمدن بومیهای آمریکاست

      • ۷

        تا حالا از خودتون پرسیدین که چرا این اتفاقا و دیدن آثار موجودات فضایی فقط تو آمریکا رخ میده؟

      • سترا

        ای بابا اونا دنیا رو سر کار می ذارن شماها اینجا دارین بحث میکنید بخاطر نمایشهای مسخره اونها؟؟؟ بیخیال بابا ول کنید این حرفا رو اصلا ارزش نداره

      • بدون نام

        باز این احدچرت گفت اقا شما خوبین تمام ملت دنیا بدن

    • بدون نام

      مردم خرافي و بي سواد آمريكا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نکشیمون مردم لایق و باسواد ایران ؟

      • بدون نام

        تو ک سواد داری الان کجایی

      • بدون نام

        بابا با سواد

      • بدون نام

        برو تحقيق كن كه مردم آمريكا خرافي ترين مردم دنيا هستن

      • بدون نام

        دقیقا این یه جور افسانه مدرنه و منبع این افسانه های مدرن هم آمریکاست چون تاریخ نداره و باید چیزهای تازه بسازند یا در تاریخ بومیان آمریکا دنبال چیزهای عجیب بگردند

      • بدون نام

        دیگ به دیگ میگه روت سیاه
        همین کم مونده بود که ایرانی به بقیه بگه بیسواد و خرافی

      • بدون نام

        احد باز نظر دادی

    • بدون نام

      ستون رو اعدام کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی بود

    • بدون نام

      نصب این ستون کاره اطلاعات سپاهِ اونجا نصب کرده تا اطلاعات مرموز آمریکا و آمریکایی ها رو بدست بیاره .ما از آنچه که فکر میکنید به شما نزدیک تریم خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای گوله نمک وای باهوش

      • بدون نام

        خدا کنه

      • بدون نام

        ای جان ،

      • بدون نام

        گوله نمک بودن بهتر از ساندیس خور بودنِ

    • کوئیک R

      سرکاری جدیده

      پاسخ ها

      • صادق

        من تویه مطلب موندم! اگه 50 سال پیش رفتن کره ماه! اونم باامکانات کم50 سال پیش! میخواسته تاالان شهری رادرماه ساخته باشن وبه راحتی به ماه برن،!!! اماچرااینطورنیست?!!!

      • بدون نام

        میشه بگی جایی که اکسیژن نداره واسه چی باید شهر بسازن؟

      • مری

        کاربر 12:35 عزیز


        الان بشر زیر عمیقترین آبهای اقیانوسها هم رفته، ولی دلیلی داره که بره اونجا شهر بسازه؟ دلیلی داره بشر بره تو آب و هوای بد قطب شهر بسازه؟! وقتی یک کاری هزینه هاش خیلی خیلی بالاتر از سودش باشه، انجام دوباره اش عقلانی نیست

    • بدون نام

      اینو بدونید سر کاریه
      چون اونا علم شون بالاتر از ماست و ما هم براحتی اینو باور میکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ستون مثلثیه و مطمئنا کار یه مجسمه سازه طبیعته. تا جایی که میدونم بعضی هنرمندای مدرن در طبعیت میگردن و کارهای جدید و جذابی انجام میدن

      • ماوشما

        حناب صادق خان .که گفتیدچرا؟؟؟؟ برای اینکه خودشان راماه ترازکره ماه می دانند. وشایدهم فرازمینی هابیرونشان کردند.

    • بدون نام

      این چند وقته همش خبر از فرا زمینی ها میدن مشخصه که دارن برنامه خاصی رو پیاده می کنند

    • علی 11

      آخه انقدر صیقلی در طول زمان جای شگفتی داره، چطور هیچ خوردگی یا فرسایش محیطی روش دیده نمیشه، این دلایل میتونه ثابت کنه که واقعا مورد خاصی هست

    • بدون نام

      تو فیلم مشخصه سه گوشه و هر ضلع از انتها و در وسط به سمت داخل انحنا هم داره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب که چی؟

      • ی.ب

        خخخخخ

    • بدون نام

      به نظرم جلوه ویژه ست. چرا تصویر سرباز و فیلمبردار رو سطحش منعکس نشد. شی تو هین فیلمبرداری یه لرزه های اضافه ای داره که تو جلوه های ویژه نرم افزاری زیاد دیده میشه.

    • بهزاد

      مسخره است
      فرازمینی کجا بود !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا مقاله رو نخوندید؟ گفته دانشمندان آمریکایی هم گفتن این ساختۀ دست یک انسان هنرمنده دیگه

    • بدون نام

      من نمیدونم چرا هرچی اتفاق عجیب و پر سر صداعه امریکاعه
      بدبختی واسه بقیه جاها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشیت الهی است

    • بدون نام

      هر چی هم که باشه مخفی میمونه و میشه جزو اسرار امنیت ملی آمریکا

    • بدون نام

      ستون مجوز داشته اونجا علم بشه یا نه! اگه نداشته باید حتما با ستون برخورد بشه

      پاسخ ها

      • تمنا

        یکی ازهمین موردهام درنزدیکی کوه صفه اصفهان پیشه يه قارکوچک هست

    • علی دلفراز

      كاملا دروغ و چرته

    • بدون نام

      چه مزخرفاتی

    • بدون نام

      ساخته دست بشره و یکی گذاشته اونجا. کجاش عجیبه

    • Xbox

      من به قدرت امریکا شک ندارم ولی به نظر من این موضوع برای فضایی هاست شاید اونا میخوان بدونن روی زمین ما چه خبره شایدم کار امریکا است برای جلب توجه کردن اما احتمال اینکه مال فضایی ها باشه خیلی خیلی زیاده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکس باکستو بازی کن کوچولو

    • بدون نام

      دورغه به این دلیل هرکجا شیئی ناشناخته پیداشودبخصوص درآمریکابدان که بدون ایمنی ولباسها ضدمغناتسی محاله دست بزنند

    • خخخ

      خخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      این تکه ای از کرانوتاواست که حدود ۵۹ سال پیش توسط یناحورنسه ایجاد شد.
      تصیر اصلی این شی ناشناس در لینک زیر

    • بدون نام

      الحمدالله

    • آرمان

      عجب ستون تر و تمیز و صفریه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پولیش جلاسنج بهش زدن

    • Baran

      حالا از همیه اینا که بگزریم به نظر شما گوسفند اونجا چکار می کند چی می خورد سنگ کلوخ معلومه که سر کاری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضی از ملت ایران چرا اینقدر کم سوادن؟!؟! من نمیخوام اشتباه کامنتهای دیگران رو بگیرم اما زمان هایی که میام کامنت های ایرانی هارو میخونم حدود بیست الی سی درصد از مخاطب های ایرانی کلمات فارسی رو اشتباه تایپ می کنند؟ یک مثال میزنم ، این اشتباه تایپی مثلا بر اساس نا آگاهی و کم سوادی تاپیست نیست چون ممکنه بر اساس لغزش دست بروی کیبورد باشه. مثال : به جای سلام ممکنه شخصی به اشتباه تایپ کنه شلام ، اما اگه شخصی به جای سلام بگوید صلام یا ثلام قطعا
        مشخص می شود که هنوز نمی داند که با کدوم حرف باید سلام رو تایپ کنه، با صاد؟ با ث؟ یا با سین؟ پس بگذریم درسته نه بگزریم

    • محمد

      خوبه ديگه مسولين تمام كشورها هم مي توتنز مانند ايران عدم كفايتشون رو به دولتهاي فراكهكشاني ربط بدهند!!

    • بدون نام

      اثر هنری دیگه چیه؟ کدوم آدم بیکاری به خودش زحمت میده چنین چیزی رو بسازه بعد ببره تو مکانی نصب کنه که فقط با هلیکوپتر میشه بهش دسترسی پیدا کرد.

    • بدون نام

      این ستون رو باید بفرستن واسه استاد تا یه تحلیل فراماسونری بزنه واسمون.

    • بدون نام

      چرا کسی بررسیش نکرده ببینه جنسش چیه ، رسانا هست یا نه ، به آهنربا جذب میشه یا نه ، لق میزنه یا سفته

    • بدون نام

      زیرش پراز گنج است خخخخخ
      بقول ایرانی های که به امریکاییها میگن بیسوداد

    • عماد

      جالب اینجاست که اصلا بهش دست نمیزنند

    • بدون نام

      اثارباستانی می سازن!!!!!

    • بدون نام

      این بنظر یه ستون مستطیلی آهنی هستش

    • Negar

      یاد فیلم ثور افتادم

    • بدون نام

      جن و انس رو به خدمت گرفتن انگار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج