جاباما
۱۰۶۲۷۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هشدار استاد حوزه درباره تکرارِ حوادث دی‌ماه ۹۶

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هشدار را می‌دهم که تحریک اجتماعی علیه دولت همان نتیجه‌ای را خواهد داشت که دی‌ماه ۹۶ دیدیم.

نامه نیوز: عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هشدار را می‌دهم که تحریک اجتماعی علیه دولت همان نتیجه‌ای را خواهد داشت که دی‌ماه ۹۶ دیدیم.

هشدار استاد حوزه درباره تکرارِ حوادث دی‌ماه ۹۶

محمدتقی فاضل میبدی، استاد حوزه:

دغدغه امروز مردم ایران اقتصاد است زیرا تحت فشار شدید معیشتی قرار دارند اما همه اینها را نباید صرفا پای دولت نوشت.

* (درباره درخواست راهپیمایی برخی در قم علیه روحانی): آنهایی که حوصله اندیشیدن و نقد را ندارند مدام می‌گویند که باید علیه دولت تظاهرات به راه انداخت. برای آنها اندیشه اصلا مفهومی ندارد. راهیپمایی علیه روحانی تازگی ندارد. جالب است احمدی‌نژاد که روزگاری رفیق گرمابه و گلستان‌شان هم بود بعد از مدتی انحرافی نامیدند. راهپیمایی‌کردن و لقب‌چسباندن به این و آن کار همیشگی آنهاست.

* به یادم داریم آنها علیه آقای لاریجانی هم همین دست کارها را انجام دادند و به سمت او مهر پرتاب کردند یا در شیراز به سمت آقای مطهری سنگ انداختند. مافیای قدرت افرادی را تحریک می‌کنند تا علیه دولت راهپیمایی کنند. آنها تحت فرماندهی واحد عمل می‌کنند. کسانی که راهپیمایی‌ راه می‌اندازند نه دلسوز انقلاب هستند نه دلسوز کشور و مردم و تنها چیزی که دنبال می‌کنند منافع خودشان است. آنها علیه هر دولتی همین کارها را می‌کنند زیرا منافعشان در آشفتگی کشور است؛ از سوی دیگر اساسا نمی‌توانند به جای این‌دست حرکت‌های افراطی نقد دقیق و درست نسبت به دولت در رسانه‌ها بیان کنند. جالب است فرزندان بسیاری از کسانی که به دنبال راهپیمایی و آشوب علیه دولت هستند در خارج از کشور زندگی می‌کنند».

* (در پاسخ به این پرسش که هدف از برگزاری راهپیمایی علیه دولت چیست): «آنها نمی‌خواهند دولت به پایان برسد یا اگر به پایان هم برسد، دولت با خفت کارش را تمام کند. اگر وقتی می‌گفتند ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت مقامات با آنها برخورد می‌کردند این رویه ادامه پیدا نمی‌کرد زیرا تندروهایی که به روحانی می‌گویند استخر فرح در انتظارت به نوعی بیان می‌کنند که آقای هاشمی را کشته‌اند. خب این چه مسائلی است که بیان می‌شود؟ و چرا هیچکس با آنها برخورد نمی‌کند؟.

* (درخصوص اینکه آیا مردم قم هم موافق راهپیمایی علیه دولت هستند یا نه): «من که در قم زندگی می‌کنم به روشنی می‌توانم بگویم که بخش عمده‌ای از مردم قم مخالف تندروی‌ها هستند. من در پایان این هشدار را می‌دهم که تحریک اجتماعی علیه دولت همان نتیجه‌ای را خواهد داشت که دی‌ماه 96 دیدیم. یک فرد در سال96 در مشهد اعلام کرد که علیه دولت راهپیمایی شود و بعد از آن کنترل از دست همه خارج شد. اگر اکنون هم همین سیاست پی گرفته شود و تندروی‌ها متوقف نشود، هیچ بعید نیست شاهد پیامدهایی مانند آن زمان باشیم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج