۱۰۶۲۹
۴۴ نظر
۵۲۷۹
۴۴ نظر
۵۲۷۹
پ

روش‌هاي نوين جراحي بيني در گفت‌وگو با دكتر نراقي

كدام جراحی بيني شما را تابلو مي‌كند

سال‌هاست تب جراحي زيبايي بيني (راينوپلاستي) در ايران چنان گسترش يافته كه ديگر انجام‌ندادن اين درمان به مسئله‌اي عجيب تبديل شده نه انجام دادنش!! اين تمايل به انجام جراحي پلاستيك بيني در ايران چنان زياد شده كه به‌نظر مي‌رسد به يك مد تبديل شده تا يك روش درماني...

كدام جراحی بيني شما را تابلو مي‌كند
كدام جراحی بيني شما را تابلو مي‌كند

سال‌هاست تب جراحي زيبايي بيني (راينوپلاستي) در ايران چنان گسترش يافته كه ديگر انجام‌ندادن اين درمان به مسئله‌اي عجيب تبديل شده نه انجام دادنش!! اين تمايل به انجام جراحي پلاستيك بيني در ايران چنان زياد شده كه به‌نظر مي‌رسد به يك مد تبديل شده تا يك روش درماني و وقتي چنين اتفاقي بيفتد احتمال خطا و اشتباه هم افزايش مي‌يابد. در حال حاضر يكي از مشكلات درمان‌هاي زيبايي بيني شكست‌ها يا جراحي‌هاي اشتباهي است كه متاسفانه به وفور هم ديده مي‌شود كه بخشي از تقصير به گردن خود بيمار است و بخش ديگر هم به گردن جراح. در اين زمينه گفت‌وگويي انجام داديم با دكتر محسن نراقي كه توجه شما را به خواندن آن جلب مي‌كنيم. دكتر نراقي متخصص جراحي گوش و حلق و بيني، فوق تخصص جراحي بيني از آمريكا، عضو هيئت‌‌علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران و مدرس آكادمي جراحان پلاستيك و ترميمي صورت آمريكا و از چهره‌هاي برجسته جراحي پلاستيك بيني در كشور و در سطح بين‌المللي محسوب مي‌شوند. (تصاوير درماني از دكتر نراقي)


بيني عمل شده، بيني عمل نشده

در ابتداي بحث بايد به يك نكته بسيار مهم در زمينه جراحي‌هاي زيبايي از جمله بيني اشاره كنيم و آن اين‌كه به چيزي جراحي زيبايي مي‌گويند كه نتيجه آن به چشم نيايد. يعني كسي به‌راحتي نتواند تشخيص بدهد كه بيمار چنين جراحي انجام داده است. در نتيجه اگر يك بيني عمل شود و معلوم باشد كه عمل شده ديگر اسم آن عمل جراحي زيبايي نيست چون در اين حالت توجه به‌جاي اين‌كه به چشم معطوف شود به بيني جلب مي‌شود. يك بيني طبيعي و زيبا باعث جلب توجه نمي‌شود. اين در همه درمان‌هاي زيبايي مصداق دارد.مثلا وقتي ما لب را با تزريق تقويت مي‌كنيم نبايد لب غيرعادي جلوه كرده و باعث جلب توجه بشود؛ غيراز اين خلاف اصول زيبايي است.


توقعات عجيب

بعضي بيماران مي‌خواهند نوك بيني بالا برود و حالت خوكي پيدا كند تا همه بفهمند بيني عمل شده!! راستش اين‌كه همه بفهمند يك بيني جراحي شده، مسخره است و اين اصلا زيبا نيست. هيچ جاي دنيا يك بيني خوكي را زيبا و آن را با اصول زيبايي همخوان نمي‌دانند. اگر هم جراح به خواسته اين فرد جامه عمل بپوشاند تمام زيبايي چهره او را نابود كرده است. بيمار كه جراحي پلاستيك نخوانده است. اين جراح است كه بايد با بيمار صحبت‌كرده و به او تفهيم كند كه اين نظر اشتباه است. ما در جراحي پلاستيك مي‌خواهيم فرد را زيباتر كنيم و براي اين‌ كار بايد از اصول زيبايي تبعيت كنيم، ما كه نمي‌توانيم اصول جراحي زيبايي را به‌خاطر سليقه يك نفر كنار بگذاريم.


اصول استاندارد زيبايي

مهم‌ترين اصل در زيبايي صورت بحث وجود تناسب است. اصولي در تناسب صورت وجود دارد كه از زمان‌هاي قديم وجود داشته، مثلا لئوناردو داوينچي از همين نسبت‌ها در طراحي و نقاشي‌هايش استفاده مي‌كرده است.
شما گاهي مدهاي عجيب و غريبي روي صورت و بدن مي‌بينيد كه اكثر كشورهاي دنيا و عمده مردم، آن‌ها را به‌عنوان زيبايي قبول ندارند. زيبايي براي خودش اصول ومعيارهايي دارد كه همه مشخص و استاندارد هستند. زيبايي مثل لباس نيست كه با مد تغيير كند و بشود آن را عوض كرد.


تناسب در زيبايي

همانطور كه گفتيم تناسب مهم‌ترين اصل در زيبايي است. اجزاي چهره بايد با هم متناسب بوده و به‌صورت يك كل زيبا باشند. مثلا يكي از اين‌ها نسبت‌هاي يك سوم است كه درصورت بايد يك سوم بالا، وسط و پايين صورت تقريبا با هم برابر باشند( پيشاني يك سوم بالايي، از بالاي بيني تا پايين بيني يك سوم وسط و از پايين بيني تا پايين چانه يك سوم پاييني). هيچ جا نيست كه بگويند پيشاني بايد يك پنجم يا دو سوم صورت باشد. در اين صورت چهره به كاريكاتور تبديل مي‌شود. حالا ممكن است كسي موهايش را بتراشد و پيشاني را بلندتر كند تا نسبت يك سوم تغيير كند. اين دليل نمي‌شود كه اين كار باعث زيبايي شود. زيبايي بيني اصلا به اين معني نيست كه بيني كوچك باشد. گاهي حتي در جراحي‌هاي زيبايي ما مجبوريم بيني را بزرگ كنيم. پس نكته مهم تناسب است نه سايز. ما بايد بين قسمت‌هاي مختلف بيني و بيني با صورت هارموني و تناسب
ايجاد كنيم.


تشخیص قبل از عمل

جراح قبل از جراحی باید بفهمد مشكل بیمار دقیقا كجاست.هم در زمینه ظاهری و هم در مورد فیزیولوژی و عملكرد بینی كه هر دو بسیار مهم هستند.
در حال حاضر برای تشخیص بهتر روش‌های خوبی در اختیار داریم كه با كمك آن‌ها می‌توانیم سطح مقطع بینی را در هر نقطه‌ای به‌دست آورده و مركزیت تنگی بینی را مشخص كنیم. در گذشته فقط فكر می‌كردند مشكل انحراف بینی یا پولیپ باعث مشكل تنفسی بیمار می‌شود اما امروزه با كمك این تست‌ها گاهی جراح متوجه مشكلاتی می‌شود كه در معاینه اولیه نمی‌تواند آن‌ها را ببیند. همین باعث می‌شود دید جراح بازتر شده و با آگاهی بیشتری روش جراحی خود را انتخاب كند.


اگر فورا عمل كنيم

ما بايد به بيمار آگاهي بدهيم. خوشبختانه عمده بيماران وقتي براي‌شان درست و دقيق توضيح بدهيم قانع شده و كار درست را مي‌پذيرند. اگر ما اصول زيبايي را براي بيمار توضيح بدهيم طرز فكر بيمار اصلاح شده و بعدا خود همين بيماران نه تنها تحت‌تاثير برخي اظهارنظرهاي غلط قرار نمي‌گيرند بلكه نظرات غلط اطرافيان را هم تصحيح مي‌كنند. حالا اگر به‌جاي توجيه بيمار فورا او را عمل كنيم نتيجه جراحي اصلا چيز جالبي نخواهد بود.


وقتي در هواپيما بسته مي‌شود

شايد مهم‌ترين قسمت در يك جراحي زيبايي بيني كه به بيمار مربوط مي‌شود انتخاب صحيح جراح است. اگر بيمار جراحي را انتخاب كند كه تخصص و مهارت كافي در زمينه راينوپلاستي ندارد احتمال بروز عوارض و مشكلات جراحي افزايش مي‌يابد. هيچ جراحي نمي‌تواند ادعا كند احتمال بروز عوارض جراحي او صفر است. هميشه درصدي احتمال بروز عوارض وجود دارد. ولي براي يك جراح این احتمال بالاتر و برای جراح دیگری پایین‌تر است. طبعا بیماران باید جراحي را انتخاب كنند كه عوارض جراحی‌اش حداقل باشد. انتخاب جراح مثل انتخاب یك هواپیما برای مسافرت است. همه هواپیماها بالاخره یا مسافر را به مقصد می‌رسانند یا سقوط می‌كنند ولی ریسك سقوط‌شان متفاوت است. نكته اینجاست كه وقتی در هواپیما بسته شد و پرواز كرد دیگر مسافر نمی‌تواند بگوید من پشیمان شده‌ام و می‌خواهم برگردم.


موارد ممنوعه در جراحي بيني

وقتی بیمار جراح را انتخاب كرد حالا جراح هم باید بیمار را ارزیابی و انتخاب كند. جراح نباید به هر قیمتی هر بیماری را جراحی كند. جراح فروشنده و بازاری نیست كه هر چه مشتری بخواهد برایش عینا آماده كند. در جراحی پلاستیك ما نباید برمبنای مشتری‌مداری كار كنیم بلكه كار باید برمبنای اصول علمی صحیح باشد. مثلا اگر بیمار بگوید سوراخ‌های بینی مرا كوچك كن، جراح نباید این كار را انجام بدهد حتی اگر مجبور باشد 20بیمار را هم رد كند. حالا اگر بیمار فكر پزشك را بپذیرد كه هیچ اما اگر قبول نكرد و رفت جای دیگری عمل كرد و دچار مشكل شد دیگر من جراح مسئول نیستم چون قبلا به او هشدار داده بودم.


قوز كاذب مشكل اصلي بيني ايراني‌ها

یكی از عمده‌ترین مشكلات در مورد بینی این است كه بیمار فكر می‌كند بینی‌اش بزرگ است و چیزی اضافه دارد. ولی وقتی با دید دقیق‌تری نگاه كنیم متوجه می‌شویم، این بینی نه تنها چیزی زیاد ندارد بلكه كم هم دارد. در بسیاری موارد پهن بودن نوك بینی به دلیل كمبود بافت و ساپورت در پره وسط بینی است نه پهن بودن نوك آن. این مسئله در ایرانی‌ها بسیار شایع است. حالا وقتی چنین مشكلی تشخیص داده نشود و با تصور بزرگ بودن، نوك بینی عمل شود حاصل كار فاجعه‌بار خواهد بود. بینی خیلی از ایرانی‌ها قوز كاذب دارد.
این قوز واقعی نیست و علت آن افتادگی نوك و عمیق بودن ریشه بینی(محل میان 2 چشم) است. در نتیجه ناحیه وسط بینی مثل قوز به‌نظر می‌رسد. حالا اگر جراح بیاید و این قوز را بردارد هم چهره زشت می‌شود هم تنفس فرد دچار مشكل می‌شود. اما مشكل چنین بیماری با پركردن گودی در ناحیه ریشه بینی و اضافه‌كردن بافت و تقویت نوك بینی خود به‌خود رفع می‌شود، بدون این‌كه اصلا ما به قوز دست زده باشیم. این اطلاعات با علم آنالیز صورت به دست می‌آید و جراح باید علم آنالیز صورت و زیبایی را به‌طور دقیق بداند.


كدام جراحی بيني شما را تابلو مي‌كند

روش‌های قدیمی جراحی بینی

در روش‌های قدیمی، جراحی بینی بیشتر متكی بر برداشتن و خارج‌كردن بافت بینی بود و بینی تقریبا همیشه كوچك می‌شد بنابراین حجم زیادی از بافت‌ها را خارج می‌كردند، پره بینی را برش می‌دادند و سوراخ‌های بینی را كوچك می‌كردند. در این روش‌ها در درازمدت بافت‌ها دچار فروافتادگی می‌شدند چون ساپورت بینی كم می‌شد، در سنین بالا هم بینی حالتی چروكیده و افتاده پیدا می‌كرد و بیمار دچار مشكلات تنفسی مي‌شد، از لحاظ زیبایی نيز تناسب بینی درصورت از دست می‌رفت و این همان حالتی است كه در كار برخی جراحان دیده می‌شود و انگار همه بینی‌ها را از روی هم قالب زده‌اند. درصورتی كه هر بینی شكل خاص خودش را دارد و شبیه بینی دیگری نیست.


روش‌های نوین

امروزه روش‌های تقویتی و بازسازی بینی وجود دارد. در این روش‌ها نه تنها سعی می‌كنیم تاحد امكان چیزی از بینی برنداریم بلكه گاهی به بینی چیزی هم اضافه می‌كنیم. یعنی اگر بخشی از بینی بافت اضافه دارد آن بافت اضافه را برمی‌داریم و در قسمتی از بینی كه كمبود بافت وجود دارد پیوند می‌زنیم. یا حتی گاهی مجبوریم از نقاط دیگر بدن بافت برداریم و در بینی پیوند بزنیم. در این روش‌ها ما بافت را تغییر شكل می‌دهیم نه این‌كه آن‌ها را بدون حساب و كتاب خارج كنیم. قبلا یك ظرف به بیمار می‌دادند كه این‌ها غضروف‌های بینی شما هستند. الان بهترین جراحی آن است كه از بینی چیزی خارج نشود.در این روش‌ها اسكلت بینی بازسازی و بافت‌های نرم تقویت می‌شوند. بنابراین در درازمدت بینی كمتر دچار افتادگی می‌شود اما مبنای كار همان آنالیز صحیح ابتدایی است.


مشكل تنفس بعد از جراحی

عوارض عملكردی یا همان تنفسی، بسیار مهم‌تر از عوارض زیبایی هستند. برخی از مردم فكر می‌كنند خس خس یا تنفس صدادار موقع خواب یا اصطلاحا فین فین كردن بعد از جراحی پلاستیك بینی طبیعی است، درحالی كه این تصور كاملا اشتباه است. حداقل توقع هركس بعد از جراحی پلاستیك بینی این است كه تنفس بعد از عمل پلاستیك اگر بد بوده اصلاح شود و اگر خوب بوده حفظ شود. اگر تنفس كسی بعد از جراحی دچار مشكل شود این اصلا طبیعی و درست نیست. بسیاری از این بیماران حاضرند بینی‌شان هر حالتی داشته باشد ولی بتوانند یك شب راحت بخوابند و درست نفس بكشند. این افراد چون خوب نمی‌خوابند و اكسیژن كافی به بدن‌شان نمی‌رسد اغلب كسل، خواب آلوده، بی‌حوصله، عصبی و گاهی پرخاشگر هستند. فردی كه چنین مشكلاتی دارد، نمی‌تواند ورزش كند و در نتیجه دچار مشكلات فیزیكی و بدنی می‌شود، این افراد تودماغی حرف می‌زنند و مشكلات چشایی و بویایی پیدا می‌كنند. در یك كلام كسی كه دچار مشكل تنفسی است دیگر نمی‌تواند از زندگی‌اش لذت ببرد و كیفیت زندگی‌اش كاهش پیدا می‌كند.این مسائل نه تنها سلامت بلكه روابط اجتماعی و فردی را هم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.


زدن چسب اهميتي ندارد

مردم فكر می‌كنند اشتباه در مراقبت‌های بعد از عمل باعث خراب‌شدن نتیجه جراحی می‌شود اما اگر یك بینی بعد از جراحی دچار اشكال باشد علت تكنیك جراحی است نه چسب‌زدن یا نزدن بیمار. بعضي از بيماران ماه‌ها چسب می‌زنند كه این كار غلط است.زدن چسب حداكثر برای یك هفته كافی است بیش از آن، خودش باعث بروز مشكل و التهاب در پوست می‌شود. تنها نكته مهم بعد از عمل، پرهیز از ضربه‌خوردن به بینی است كه اگر ضربه شدید باشد واقعا ممكن است به بینی صدمه وارد شود غیر از این، مراقبت‌های بعد از عمل بیشتر برای كاهش تورم است و نقش آنچنانی در نتیجه جراحی ندارد.


عملي كه تابلوتان مي‌كند

من نمی‌دانم این سوراخ‌های بینی چه گناهی كرده‌اند كه همه می‌خواهند آن‌ها را كوچك كنند. این كار بسیار بسیار خطرناك است. اول از همه اينكه دست خوردن سوراخ‌های بینی كاملا مشخص می‌شود و معلوم است كه جراحی شده‌اند چون چین كنار پره بینی از بین می‌رود. در چنين شرايطي بازسازی این چین و فرورفتگی بعد از جراحي اول تقریبا غیرممكن است. مشكل دوم اشكالات تنفسی است كه به‌دلیل كوچك شدن مجرای تنفسی اتفاق می‌افتد و زندگي بيمار را به معناي مطلق به هم مي‌ريزد. كوچك‌كردن سوراخ‌های بینی تقریبا غیرقابل برگشت است.


بزرگ كردن بيني‌ها

یكی از مشكل‌ترین اعمال جراحی پلاستیك، تصحیح بینی‌هایی است كه بیش از حد كوچك شده‌اند. در چنین مواردی ما مجبوریم بافت‌هایی كه اضافه برداشته شده‌اند را بازسازی و جایگزین كنیم. در برخی موارد می‌توانیم از بافت‌های خود بینی برای بازسازی استفاده كنیم ولی در اغلب موارد این كار امكان‌پذیر نیست و مجبوریم از گوش، دنده، لگن یا سایر بخش‌ها بافت مورد نیاز را برداشته و طی یك جراحی بسیار سنگین كوچكی، مجاری تنفسی و نقایص ظاهری را جبران كنیم. برای بازسازی باید ساعت‌ها وقت صرف كنیم تا بلكه بتوانیم بخش كوچكی از مشكلات ایجادشده را برطرف كنیم.


جراحي شخصيت بيمار

ممكن است بینی یك بیمار واقعا مشكل داشته باشد و برای جراحی پیش یك جراح حاذق برود و نتیجه عمل هم عالی باشد اما بیمار فكر ‌كند منشا مشكلات اجتماعی و شخصی‌اش بینی نازیبا بوده اما حالا كه بینی عمل شده، مشكلات برطرف نشده و بیمار فكر می‌كند عمل بینی‌اش اشكال داشته. یك جراح متبحر باید روح و روان بیمار را بشناسد. من همیشه به رزیدنت‌ها می‌گویم ما یك بینی را عمل نمی‌كنیم بلكه یك شخص و یك انسان را انتخاب كرده و بعد بینی این شخص را عمل می‌كنیم. در نتیجه باید ابعاد مختلف شخصیت و فكر و روح این شخصیت را مد‌نظر قرار بدهیم.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

كدام جراحی بيني شما را تابلو مي‌كند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس من باید ممنون دکترم باشم که بینی من رو طوری عمل کرده که هیچکدوم از این مشکلات را ندارم و تنفسم هم نسبت به قبل خیلی بهتر شده. از شما هم ممنون که این اطلاعات خوب را به ما دادید. از دکتر نراقی هم ممنونم

    • hibyeee

      سلام خسته نباشید واقعا ممنونم به من کمک کردید که دکتر خوبی رو انتخاب کنم همیشه موفق و شاد باشید دوستای عزیزم.

    • Hanie

      ممنون.خوب بود

    • negar

      سلام
      خسته نباشید من پیش دکتر رزم پا عمل جراحی کردم
      خدا رو شکر مشکل تنفسی ندارم و خیلی طبیعی عمل شدم هیچ کس فکر نمی کنه عمل زیبایی انجام داده باشم بهم میگن بینیت چه قد خوشگله نیاز به عمل زیبایی نداری پس خوشحالم
      آخه یه مدت نراحت بودم می گفتم این همه از من پول گرفته اون جوری که میخواستم سوراخهای بینیم کوچک باشه نشده اما الام کاملا راضی هستم.
      از توضیحات آقای دکتر نراقی هم ممنونم

    • MEHDI

      سلام من 5 ماه بیش بیشه یه دکتر تو رشت عمل کردم تنفسم خیلی بهتر از قبل شده ظاهرشم خیلی خوب شده.با اینکه دکترم روزی 8 تا عمل میکنه و این ممکنه رو کیفیت کار تاثیر بذاره با این حال خیلی راضی کنندست.مرسی.موفق باشید

      پاسخ ها

      • نیلوفر

        پیش کدوم دکتر عمل کردی ؟

    • سعيده رهبر

      سلام من 18 سالمه.
      6ماه پيش نوبت عمل زدم پيش رزيدنت دكتر نعمتي تورشت
      اما به خاطراينكه ديربه دانشجوها مراجعه كردم نوبت ها براي تابستون پر شده
      راستش خودم خيلي راضي نبودم به خاطرهزينه كمتر دماغمو ىست دانشجو بسپرم. اما همه ازكارشون راضين وتعريف ميكنن.
      مشكل بيني من قوزكمي هستش كه داره وهمون اعتماد به نفسموخيلي كاهش داده. البته خود دكترنعمتي گفت انحراف بيني هم داري.
      من دنبال عملي كاملا طبيعي هستم ويه جراحي كه نسبت به بيماراش احساس مسعوليت داشته باشه.؟
      ولي دكترنعمتي به خاطراين كه سرش شلوغه توجه زياىي نداره.
      راهنماييم كنين,هركي يه نظري ميده وهركدوم يه دكترمعرفي ميكنن
      گيج شدم

    • ستاره

      من یکسال هست که عمل کردم ای کاش بیشتر دقت میکردم بینی من انحراف داشت الان نه تنها انحرافم خوب نشده بلکه از لحاظ تنفسی هم مشکل دارم ظاهر بینی ام هم بد شده باید 2 باره عمل کنم .واقعا افتضاحه

    • سحر

      آقای سعید رهبر،آقا مهدی و کلأ بچه هایی که توی رشت عمل بینی کردین در به در دنبال دکتر خوبم اسم آدرس دکترتونو بگین

    • سحر

      دنبال دکتر خوب توی رشت هستم اگه دکتر خوب سراغ دارین کمکم کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تدین

    • hasti

      من دنبال یه دکتر خوب تو رشتم که بتونه بینی خانوم ها رو خوب در بیاره میشه معرفی کنین؟!

    • sanaz

      عزیــــــــــــــــــــــــزان یه دکتر خوب هم توی تهران معرفی کنید ممنون میشمممم

    • الهام

      سلام من خودم 1 ماه دیگه پیش دکتر فلاحتی تو رشت نوبت عمل بینی دارم و تا الان هر جراحیکه ازشون دیدم عالی بوده... و دکتر ادهم هم جراح فوقالعاده ای هست

      پاسخ ها

      • نسترن

        عزیزم مبارک باشه عمل بینی ات.نتیجه اش چی شد؟من از قزوینم و اینجا یه دکتر خوب سراغ دارم اما می خوام برم رشت پیشه فلاحتی.بینی استخونی رو خوب در میاره؟

    • سما

      سلام.خواستم ازجراحم اقای دکترمحمدرضاابراهیمی تشکرکنم..دوستلنی که توتهران دنبال یه دکترکاربلد ومنصف میگردن.من دکترابراهیمی رومعرفی میکنم.مراجعه کنیدباورکنیدپشیمون نمیشین.بینی من افتادگی داشت.ولی فوق العاده زیباجراحی کردن.ازش ممنونم.

    • شایسته

      منم از قزوینم.5 ماه پیش با دکتر فلاحتی عمل کردم.راضییم.دست دکتر درد نکنه.

    • آروین

      با سلام به دوستان ؛ من خواهرم توی رشت پیش دکتر رضا افراه عمل کرد از بینیش راضیه ؛در ضمن دکتر با اخلاقی هم هست وههمه جور پشتیبانی هم انجام میدهند

    • نگار

      من دوازده سال قبل پيش دكتر فلاحتي عمل كردم و واقعا راضيم

    • شیما

      سلام من از آستارام.پارسال دکتر افراه بینیمو عمل کرد،خیلی طبیعی دراورده هرکی هم میبینه خوشش میاد.خودمم راضیم
      مرسی دکتر جونم

    • علی بامزدصومعه سرا

      عجب

    • haniye

      سلام ميخواستم بدونم دکتر رزمپا پا بینی های استونی بهتر عمل میکنه یا گوشتی??? لطفا سریع جواب بدین
      خیلی ممنون

    • مهسا

      سلام.ممنون ازسایتتون و توضیحات اقای دکتر.من ازاستارام وبینیم گوشتیه میخوام ی نمه کوچیکترشه اما ازحالت طبیعی خارج نشه اگ دکترخوب ک نزدیک شهرمون باشه معرفی کنین ممنون میشم.ترجیحا کسایی نظر بدن ک خودشون پیش اون دکتر عمل کردن.مرسی

    • سيمين

      سلام. من حدود سه سال پيش، پيش دكتر تو رشت عمل كردم اما بينيم رو كوچيك نكرد و من دلم ميخواست بينيم كوچيكتر بود.بيني من اصلا بزرگ نبود ولي دكتر كار خاصي انجام نداد و من راضي نيستم.از لحاظ تنفسي هيچ مشكلي ندارم. چند نفر از دوستام و فاميلامون پيش دكتر تهراني عمل كردن و همشون مشكل تنفسي دارن و اين خانوم دكتر اصلا زير بار گندي ك زده نميره .و خواهرم پيش دكتر ادهم عمل كرده تا الان 6ماه گذشته و هنوزم تا حدودي باد داره ولي زماني كه باد بينيش ميخوابه قشنگه. در مورد دكتر افراه چون مطبش رفتم بايد بگم هم عملاي خيلي خوب ازش ديدم و هم بد. دكتر ی دیگر هم كه من هر چي عمل ازش ديدم عالي بودن ولي تازگيا نمونه هاي بدي هم ازش ديده شده . 2نفر از نزديكام پيشش عمل كردن مشكل تنفسي دارن.

    • سهراب از رشت

      سلام . فقط بچها شما همیشه که جوان نمیمانید . به فکر اینده هم باشید . پس بهتره طبیعی عمل کنید . واقعا بد میگم

    • نازی

      یه دکتر خوب تو شهر ماسال هست...کارش فوق العادست...من خودم و دوستم اونجا عمل کردیم وخییییییییلی راضی هستیم....هرکی دیده پسندیده...اسم دکترش وحید شعبانیه...فوق العادست

    • اسما

      سلام دوستان
      کسی در مورد دکتر محمد رضا نوری اطلاعاتی داره؟؟؟
      کسی ÷یششون عمل کرده؟؟

    • فرشته

      با سلام بینی من گوشتیه ودنبال یه دکتر خوب میگردم اگر تجربه عمل بینی گوشتی رو داشتین وراضی هستین لطفا راهنمایی کنید

    • معصومه

      من ى ماه پیش,پیش دکتر فلاحتی عمل کردم .دو تا عمل کرد واسم.ى دونه بینی ی دونه چونه.خیلی عالی عمل کرد هر کس من رو میبینه میگه خیلی تغییر کردی خیلی قشنگتر شدی و.... از نظر من ک خیلی خوب عمل کرد.یکی از دوستان خواهرمم چند سال پیش عمل کرد پیشش دماغش طبیعی نشون میده.من قدرت بویاییم خیلی خوب شده
      خیلیا هم از شهرایه دیگه ختی تهران میان پیشش ک عمل کنه

    • مریم

      سلام شش ماه پیش ‌دکتر نجمی بینی منو عمل کرد خیلی خیلی هم ازعملش راضیم هر کسی هم میبینه میگه عالیه بعدمنم چندتا از دوستان عمل کردن اونا هم عالی بوده

    • سارا

      سلام.من میخوام دماغم رو عمل کنم. چون صورتم کوچیکه میخوام بینیمم بعد عمل خوب و ظریف باشه.میشه راهنمایی کنین پیش کدوم دکتر برم الانم 16سالمه

    • نیما

      سلام.دوستان هزینه عمل جراحی چقد هست.ممنون

    • بدون نام

      من میخوام بینیمو عمل کنم نمیدونم باید به کدوم دکتر مراجعه کنم . عمل دکتر فلاحتی رو زیاد دیدم خوب بود . ولی بینی من گوشتیه . موندم پیش کدوم دکتر برم . دوستان کمک کنید

    • سمانه

      دوستان توروخدا بگین هزینه عمل دکتر فلاحتی چقدره؟؟؟؟

    • بدون نام

      سلام دوست عزیز من حدود یک ماهه پیش دکتر فلاحتی عمل کردم هزینه عمل کلینیک 6 میلیون بیمارستان گیل 6میلیونو 800

    • آتنا

      دوستان من يه بيني كوچيك دارم ولي سرش يكم پايينه و خيلييي دنبال دكتر خوب گشتم خيلي ميترسم بينيم خراب بشه ميشه من رو راهنمايي كنيد؟

    • سمیراکریمی

      سلام من تاریخ1396.4.7پیش دکترافراه عمل کردم خیلی کارشوقبول دارم.جزو بهترینهاست.
      مشکلم پولیپ وانحراف بود ک الان راحت نفس میکشم.دست دکترافراه دردنکنه دکترنمووونه

    • مريم

      سلام دوستان من ١٨اسفند ٩٦پيش دكتر فلاحتي عمل كردم خيلي دكتر خوب و خوش اخلاقي هسن و من خيلييي راضيم از عملم
      چن تا از دوستامم پيش ايشون عمل كردن ك واقعا دماغشون خوشگل شده

    • maryam

      یکی ک پیش دکتر افرا عمل کرده میشه بگه کارش چطوره و قیمتش چقدره؟

    • فهیمه

      دوستان من میخوام پیش فلاحتی عمل کنم اما خیلی میترسمیکی راهنماییم کنه

    • neda

      لطفا یکی هرینه عمل دکتر افراه رو بگه ممنون میشم

    • زهرا

      من بین گرجی پور و فلاحتی موندم

    • زیبا

      سلام دوستان هزینه عمل بینی دکترهاشمی ودکترنجمی چقده؟

    • A

      سلام میخاستم بپرسم آقای فلاحتی بینی گوشتی رو خوب عمل میکنه؟؟؟لطفا و خواهشا جواب بدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج