جاباما
۱۰۶۳۰۰۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تحلیل روزنامه جوان از ترور شهید فخری‌زاده

یک روز پس از مبادله یک جاسوس انگلیسی - استرالیایی وابسته به رژیم صهیونیستی و درست در شب سالگرد شهادت شهید مجید شهریاری در ۸ آذر ۸۹، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که از سال‌ها پیش در لیست ترور سازمان جاسوسی موساد قرار گرفته بود، ترور شد و به شهادت رسید.

روزنامه جوان: یک روز پس از مبادله یک جاسوس انگلیسی - استرالیایی وابسته به رژیم صهیونیستی و درست در شب سالگرد شهادت شهید مجید شهریاری در ۸ آذر ۸۹، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که از سال‌ها پیش در لیست ترور سازمان جاسوسی موساد قرار گرفته بود، ترور شد و به شهادت رسید، تا بار دیگر حفره‌های اطلاعاتی و امنیتی نمایان شود و علامت سؤال بزرگی را مقابل بی‌عملی دستگاه‌های امنیتی قرار دهد!

محسن فخری‌زاده از مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که نام او از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود و تلاش دستگاه‌های جاسوسی برای ترور او بی نتیجه مانده بود. عصر روز گذشته، اما یک تیم تروریستی، در آبسرد دماوند، در اطراف تهران این مدیر ارشد دفاعی را مورد سوء قصد قرار داده و به شهادت رساندند.

روابط عمومی وزارت دفاع با تأیید این خبر در اطلاعیه‌ای از شهادت محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه در یک حمله تروریستی نوشت: عناصر تروریست مسلح، خودرو حامل فخری‌زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها، وی به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد. این اطلاعیه می‌افزاید: متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیای ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این اطلاعیه، اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

فخری‌زاده در لیست ترور موساد

پیشتر و در اردیبهشت سال ۹۷، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) تلاش کرده یک دانشمند ایرانی را ترور کند، اما عملیات او موفق نبوده است. در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» را که مسئول رآکتور اتمی تهران است، ترور کنند. این وبگاه اذعان کرده بود تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آن‌ها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملان موساد اجرا شده است. مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند که فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت.

نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند ایرانی بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیماً در شو تبلیغاتی دو سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است. عوامل رژیم صهیونیستی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی، چند دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کردند. هرچند رژیم صهیونیستی مانند ده‌ها مورد دیگر از عملیات‌های تروریستی خارجی‌اش دست داشتن در این ترور‌ها را نه رد و نه تأیید کرده، اما هم رسانه‌های این رژیم و همچنین مقام‌های صهیونیست بعضاً به تلویح تأیید کرده‌اند که این حملات کار اسرائیل بوده است.

گرچه تا روشن شدن جزییات این اقدام تروریستی کمی باید صبر کرد تا ابعاد و زوایای پنهان آشکار شود، لیکن سلسله اقدامات خرابکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی به پشتیبانی برخی دولت‌های مرتجع عربی در منطقه، انگشت اصلی اتهام را به سمت مثلث عبری- عربی و غربی خواهد برد، به طوری که سفر مخفی و شبانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه امریکا به عربستان و دیدار‌های محرمانه آن‌ها می‌تواند در تداوم تلاش برای سلسله اقدامات خرابکارانه در جمهوری اسلامی ایران باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج