جاباما
۱۰۶۳۱۸۵
۷۰ نظر
۵۳۰۳
۷۰ نظر
۵۳۰۳
پ

گیاهخوار‌ها بُز نیستند، خانم مریم امیرجلالی

اخیرا ویدئویی از یکی از قسمت‌های برنامه‌ی شام ایرانی وایرال شده است که در آن مریم امیرجلالی نظری جنجال‌برانگیز درباره‌ی گیاهخواری می‌دهد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا امروز در این مطلب به موضوع گیاهخواری بپردازیم.

برترین‌ها: اخیرا ویدئویی از یکی از قسمت‌های برنامه‌ی شام ایرانی وایرال شده است که در آن مریم امیرجلالی نظری جنجال‌برانگیز درباره‌ی گیاهخواری می‌دهد. شاید شما هم گیاهخوار باشید و دوستان شما هم همچین نظری درباره گیاهخواری دارند، واکنش شما چیست؟

همین موضوع بهانه‌ای شد تا امروز در این مطلب به موضوع گیاهخواری بپردازیم. البته چندی پیش مطلبی درباره‌ی گیاهخواری در ایران منتشر کردیم که در آن تمام مسائل و مشکلات گیاهخوار بودن را بررسی کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی سبک غذایی گیاهخواری، انواع، مزایا و معایب آن بپردازیم.

گیاهخوار‌ها بُز نیستند، خانم مریم امیرجلالی
عده‌ای از مردم به دلایل مختلف به گیاهخواری روی می‌آورند، از عقاید مذهبی گرفته تا دلایل اقتصادی و یا توجه به سلامت و کاهش وزن و احترام به حقوق حیوانات. این دلایل موجب می‌شود که گروه‌های مختلفی از گیاهخواران شکل بگیرد و انواع مختلفی از محدودیت‌ها در دسته‌های مختلف گیاهخواری ایجاد شود.

انواع گیاهخواران

گیاه‌خوار شدن یک روش برای سالم‌تر بودن و یا دوری از هورمون‌هایی است که در غذاهای حیوانات است. برخی دیگر به دلایل مختلفی از جمله احترام به حقوق حیوانات و یا نگرانی‌های محیط‌زیستی، رژیم گیاهخواری را انتخاب می‌کنند. یک گیاهخوار مدرن از بافت حیوانات نمی‌خورد، در عوض محصولاتی را مصرف می‌کند که توسط حیوانات مانند لبنیات و تخم‌مرغ تولید شده است.

گیاهخواران خود به دسته‌های مختلف گیاهخواری تقسیم می‌شوند که هرکدام از این دسته‌ها مرز‌های مشخصی برای مصرف محصولات جانوری برای خود دارند، دسته‌های مختلف گیاهخواران شامل موارد زیر می‌شوند:

گیاهخوار‌ها بُز نیستند، خانم مریم امیرجلالی

وگن‌ها (Vegan)

این دسته از افراد گیاهخوار از هیچ گونه محصولات جانوری استفاده نمی‌کنند، پس وگن‌ها نه از انواع گوشت ها، نه از لبنیات و تخم مرغ و به طور کلی هیچگونه محصول حیوانی استفاده نمیکنند، انواع مقید‌تر آن‌ها حتی از چرم، ابریشم و لباس‌های پشمی هم استفاده نمی‌کنند.

لاکتو وجترین (Lacto vegetarian)

این دسته از گیاهخواران از مصرف انواع گوشت‌ها و تخم مرغ خودداری میکنند، اما از محصولات لبنی مثل شیر، ماست، پنیر و ... استفاده میکنند.

اوو وجترین (Ovo Vegetarian)

این گروه از گیاهخواران همانند سایر گروه‌های گیاهخواری از گوشت‌ها استفاده نمیکنند، بعلاوه این گروه لبنیات نیز مصرف نمیکنند، اما با مصرف تخم مرغ و سایر پرندگان در رژیم غذایی خود مشکلی ندارند و مصرف میکنند.

لاکتو - اوو وجترین (Lacto-ovo vegetarian)

این دسته از گیاهخواران گوشت مصرف نمیکنند، اما لبنیات و تخم مرغ مصرف میکنند، این دسته از گیاهخواران رایج‌ترین گروه از گیاهخواران هستند که صرفا نسبت به مصرف گوشت محدودیت دارند.

پولوتاریان‌ها و پسکاتاریان

این افراد را میتوان نیمه گیاهخوار و یا شبه گیاهخوار توصیف کرد، به گونه‌ای که پولوتاریان‌ها از گوشت مرغ و ماکیان استفاده می‌کنند و نسبت به مصرف گوشت قرمز و گوشت ماهی سر باز میزنند و پسکاتاریان‌ها در مصرف گوشت ماهی و غذا‌های دریایی محدودیتی ندارند و صرفا گوشت پرندگان و گوشت قرمز را مصرف نمیکنند. باید به این نکته توجه داشت که گیاهخواری در واقع یک تغییر سبک زندگی است.

گیاهخوار‌ها بُز نیستند، خانم مریم امیرجلالی

گیاهخواری خوب است یا بد؟

رژیم گیاهخواری لاکتو - اوو وجترین نسبت به د‌یگر رژیم‌های گیاهخواری ترجیح د‌اد‌ه می‌شود‌؛ بنابراین توصیه این است که گیاهخواران حد‌اقل از شیر و لبنیات و تخم‌مرغ هم استفاد‌ه کنند‌. عصر ایران درباره‌ی خوب یا بد بودن گیاهخواری نوشت: به یاد‌ د‌اشته باشیم که د‌ر رژیم‌های گیاهخواری خطر بیماری‌های د‌وران مد‌رن از جمله بیماری‌های قلب و عروق، سرطان‌ها، بیماری‌های التهابی، آسم، د‌یابت و چاقی کمتر است؛ بنابراین نمی‌توان گفت که گیاهخواری خوب یا بد‌ است.

د‌ر بسیاری از جوامع مانند‌ جامعه ایالات‌متحد‌ه به د‌لیل اینکه جمعیت وسیعی از افراد‌ گیاهخوار هستند‌، محصولات گیاهی را به باکتری‌های (مفید) تولید‌کنند‌ه ویتامین ۲۱B آلود‌ه می‌کنند‌. به این ترتیب گیاهخواران د‌چار کمبود‌ این ویتامین نمی‌شوند‌. البته این مواد‌ غذایی د‌ر ایران وجود‌ ند‌ارد‌؛ به همین د‌لیل به خانم‌ها توصیه می‌شود‌ تا حد‌ امکان از گیاهخواری صرف خود‌د‌اری کنند‌.

افراد‌ی که گیاهخوار صرف هستند‌، حتما باید‌ از مکمل‌های ویتامین مینرال استفاد‌ه کنند‌ تا سلامت‌شان به خطر نیفتد‌. همچنین اگر فرد‌ گیاهخوار د‌ر جامعه‌ای زند‌گی می‌کند‌ که عمد‌ه ید‌ د‌ریافتی‌اش از ماهی‌ها و غذاهای د‌ریایی است، قطع کرد‌ن مصرف غذاهای د‌ریایی می‌تواند‌ باعث کمبود‌ ید‌ د‌ر بد‌نش شود‌ اما این اتفاق د‌ر جامعه ایرانی رخ نمی‌د‌هد‌، زیرا به نمک‌های موجود‌ د‌ر بازار ید‌ اضافه شد‌ه است.

فواید گیاهخواری

نمی‌شود گفت گیاهخواری هیچ فایده‌ای ندارد. رژیم گیاهخواری مانند هر سبک دیگر غذایی علاوه بر معایب، مزایایی نیز دارند. یک رژیم تغذیه‌ای متعادل گیاهخواری از هر نوع آن، می‌تواند مزایای سلامت‌بخش از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و بعضی از سرطان‌ها را فراهم کند. از مزایای گیاهخواری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش احتمال ابتلاء به انواع سرطان
  • کاهش میزان کلسترول
  • تناسب اندام و کاهش وزن و جلوگیری از چاقی
  • بهبود بیماری‌های قلبی
  • تنظیم فشار خون
  • جلوگیری از ابتلاء به دیابت
  • جلوگیری از ابتلاء به سنگ کلیه، سنگ کیسه صفرا
  • افزایش سلامت عمومی بدن و در نتیجه عمر طولانی‌تر
  • کاهش آسیب به محیط زیست

گیاهخوار‌ها بُز نیستند، خانم مریم امیرجلالی

مضرات گیاه خواری چیست؟

برای یک فرد سالم استفاده از همه گروه‌های غذایی به‌طور متعادل ضروری است مگر اینکه بتوان عناصر کلیدی مورد نیاز بدن مانند آهن، روی کلسیم، ویتامین D و امثال این‌ها را که منبع اصلی‌شان مواد غذایی حیوانی هستند به گروه‌های غذایی گیاهی اضافه کرد. یکی از مهم‌ترین مواد مورد نیاز بدن که در هیچ گیاهی یافت نمی‌شود، ویتامین B۱۲ است؛ ویتامینی حساس و حیاتی که برای خونسازی و تکثیر سلولی اهمیت دارد و تنها در منابع حیوانی مانند جگر، شیر، پنیر و تخم‌مرغ یافت می‌شود.

بنابراین وقتی یک رژیم گیاهخواری صرف را شروع می‌کنید، ممکن است به‌شدت دچار فقر این ویتامین شده و به بیماری‌هایی مثل کم‌خونی، مسمومیت و مشکلات پوستی دچار شوید. ایراد دیگر این رژیم آن است که تنوع و تعادل ندارد. مواد غذایی حاوی پروتئین و نشاسته در چنین رژیمی کم است و همین می‌تواند منجر به کمبود‌های تغذیه‌ای شدید شود. بنابراین اگر قرار است به این رژیم روی آورید بهتر است گیاهخواری با شیر، تخم‌مرغ و عسل همراه کنید.

یادتان باشد در غذا‌خوردن فقط قرار نیست معده را راضی کنید، بلکه همراه غذایی که می‌خورید باید ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسید‌های آمینه و تعداد زیادی ترکیبات شیمیایی در اختیار بدن قرار گیرد. این ترکیبات مختلف را نمی‌توانید فقط از یک گروه غذایی به‌دست بیاورید. بنابراین از همه گروه‌های غذایی مثل نان، غلات، سبزی، میوه، لبنیات و گوشت استفاده کنید. به‌طور کلی از مضرات گیاهخواری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • محدودیت در رستوران‌ها
  • افزایش خطر ابتلاء به سرطان کولورکتال
  • کاهش تراکم مواد معدنی استخوان
  • افسردگی و اضطراب
  • کمبود ویتامین‌هایی مثل ویتامین دی
  • کم خونی
  • ریزش مو
  • نفخ و اسهال

گیاهخوار‌ها بُز نیستند، خانم مریم امیرجلالی

آن‌هایی که نباید گیاهخوار شوند‌

کود‌کان به واسطه اینکه د‌ر سن رشد قرار د‌ارند نیاز بیشتری به گروه‌های مختلف مواد غذایی از جمله پروتئین‌ها د‌ارند. از آنجایی که این پروتئین‌ها و اسید‌آمینه‌های ضروری د‌ر رژیم گیاهخواری به اند‌ازه کافی موجود نیست و نیاز بد‌ن را برطرف نمی‌کند، می‌تواند رشد و تکامل جسمی آن‌ها را تحت تاثیر قرار د‌هد و سطح ایمنی بد‌نشان را پایین آورد. به این ترتیب بد‌ن آن‌ها د‌ر برابر عفونت‌های میکروبی یا ویروسی مقاومت کمتری خواهد د‌اشت.

یک خانم بارد‌ار د‌اخل رحمش جنینی را حمل می‌کند که این جنین به سرعت د‌ر حال رشد و ساخت بافت‌های بد‌ن خود‌ش است؛ بنابراین اگر خانم بارد‌ار بخواهد پروتئین‌های حیوانی را ناد‌ید‌ه بگیرد و خود را به گروه‌های غذایی گیاهی منحصر کند قطعا د‌ر رشد و تکامل مناسب ساختار‌های اساسی و پایه‌ای بد‌ن جنین و نیز تکامل سیستم ایمنی او تاثیر منفی خواهد گذاشت، ضمن اینکه سلامت خود ماد‌ر نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. این موضوع د‌ر د‌وران شیرد‌هی نیز صد‌ق می‌کند. شیرد‌هی روش بسیار خوبی برای کاهش چربی‌های بد‌ن ماد‌ر است، اما به هرحال نباید نیاز‌های بد‌ن را ناد‌ید‌ه گرفت و پروتئین‌های حیوانی را از رژیم روزانه خود حذف کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      اتفاقا بز بز هستن. خودشون خبر ندارن
      یه آدمهایی رو دیدم که گیاه خواند و فکر میکنن چون گیاه خوارن از بقیه مردم سرتر هستن
      بدبخت علف میدن بهتون که مغزتون کار نکنه

      پاسخ ها

      • س.ا

        شما مثل اینکه متن رو دقیق مطالعه نکردین،اول معنای گیاه خواری و اهداف و عقاید فرد رو درک کنین و نظر بی ادبانه ننویسید!!

      • بدون نام

        یکی از بزرگترین عواید و دست آوردهای استفاده از محصولات گیاهی بجای بافت حیوانی، رسیدن به صلح و آرامش درونی هستش، نظر من نیست، دانشمندا هم روش اتفاق نظر دارن که میشه با مطالعه مقالات علمی معتبر "نه اشعار منتشره در تلگرام و اینستاگرام" این مطلب رو متوجه شد. و مشخصا چیزی که از ادبیات شما بزرگوار مشخصه فقدا صلح و آرامش درونه. پس تا بیشتر از این برای خودت، خانواده طفل معصومت و جامعه اطرافت دیر نشده یه فکری به حال خشم و پرخاش درونیت بکن عزیز دل

      • ارش

        من قصد جسارت ندارم ولی هروقت میگن گیاه خوار ، من یاد بزکوهی میفتم که به چه سختی از کوه بالا میره تا گیاه بخوره . خدا حافظ تمام بزها باشد

      • Maleki. Maleki. Maleki. Maleki

        گیاهخواران بز نیستند، بزها گیاه خوارند.

      • بدون نام

        گیاه خوار بودن به خودی خودش مشکلی نداره هر انسانی اختیار داره راجع به نوع زندگیش تصمیم بگیره.اما مشکلی که تو ایران وجود داره اینه که قشر گیاه خوار اکتریتشون فکر میکنن خیلی میفهمن و از عموم مردم بالاترن و متلا با کلاس ترن.

      • بدون نام

        ۱۰۳۰
        اکتریتشون اصلا به فکر حیوانات نیستن.یا یه چیزی شنیدن یا فکر میکنن اینطوری خاص و با کلاسن.وگرنه اون گیاهیم که میخورن موجود زندست عین حیوانات پس گیاهم نخورن

      • خسته از قرنطینه

        آقا وقتی هنوز فرق گیاه و حیوان نمی دونی برای چی کامنت می زاری؟

      • بدون نام

        در مورد خام گیاه خواری (خ گ خ)چیزی نگفته بود یا من ندیدم
        ایندسته اصلا غذای پخته شده نمیخورن چ گوشتی چ گیاهی چ لبنیات حتی دمنوش

      • مرگ بر نرسالاری

        مغز حیوانی کار کنه چه فایده داره؟ گیاه بخورید کمتر جنگ راه بندازید

      • بدون نام

        اگه گیاهخواری و پز میدی پیش بقیه که من وجترین هستم ، پس تو بزی.
        ولی اگه واقعا گیاهخواری و بهش فخر فروشی نمیکنی و پز نمیدی پس هیومنی.

    • بدون نام

      یک برنامه کپی شده از بفرمایید شام

      پاسخ ها

      • رادمهر

        با این گرونی همه مجبورن بز باشن

      • بدون نام

        بفرمایید شام خودش کپی شده ست

      • جم

        خداوند انسان رو جوری آفریده که هم گوشت باید بخوره هم گیاه که لازمه بدن انسانه همونطور که شیر رو آفرید که گوشت بخورد و بز را که گیاه بحورد

    • بی طرف

      تو روحتون با این برنامتون

      پاسخ ها

      • ms

        هر گیاهخواری بز نیست ،بعضی گیاهخواران بز اند،بعضی گیاهخواران بز نیستند

    • بهار

      منم موافقیم بز هستن

      پاسخ ها

      • سیاوش

        با بز توصیف کردن گیاهخواران خودتون رو به گرگ و شغال و کفتار تشبیه میکنید گوشتخواران گرامی !

      • بدون نام

        سیاوش جواب جالبی بود خخ

      • دانیال

        بز بودن خیلی بهتر از درنده بودن و احمق بودن!

      • بدون نام

        سیاوش خلقت خدا برای انسان گوشت و گیاهه ، حیوونهایی که گفتی همه مخلوقات زیبای خدا وندند مثل شیر و پلنگ و حیوانات علف خوار

    • بدون نام

      به اون خانوم خرده نگیرین. بالاخره هرکی اندازه درک و ظرفیت و فهم خودش میتونه فکر کنه و حرف بزنه دیگه. کلام ما از افکار ما نشات میگیرن. ایشون هم با کلامش نشون داد چه بلبشو و آشوبی توی ذهن و روحشه. از قدیم گفتن از کوزه همان برون تراود که در اوست.
      امیدوارم زودتر حال ذهن و روحت بهتر بشه خانم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا من هر گیاه خواری رو دیدم همه جا جار میزنه که گیاه خواره ؟؟؟ هنره ؟

      • م ش

        مثل اینکه گیاهخواری ها بهت برخورده

    • ایرانی

      هرکسی آزاده در مورد زندگی خودش تصمیم بگیره به خصوص در مورد رژیم غذایی خودش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبول دارم مسئله خصوصيه ولي تو ايران نود و نه درسد گياهخوارن عقده اي هايي هستن كه فكر ميكنن ديده ميشن و تو خلوت خودشون مثل خرس گوشت ميخورن البته اگه گيرشون بياد آخه فكر ميكنن بگن گياهخواريم با كلاسن

    • بدون نام

      بهار خانوم اون که مریم امیر جلالی هنرمندتون هست ازش انتظاری نیست شما که جای خود دارید. شما گرگ، شما شیر سلطان جنگل

    • علیرضا

      اگه بحث سلامتیه، خب اون یه چیز جداست، ولی کسایی که میگن به خاطر حقوق حیوانات گیاه خوار شدیم رو باید بهشون گفت کلا هیچی نخورن، چون بالاخره گیاه هم جانداره دیگه، چرا میخوریدش اخه بی رحما

      پاسخ ها

      • س.ا

        محض اطلاعتون ،حیوان زنده و مظلوم خدا که حق حیات داره و خودشون و بچه هاشون رو به خاطر خوردن می کشید احساس دارن مثل ما آدم ها،پس این با گیاه که می‌فرمائید زنده است فرق داره مقایسه درست بفرمائید نه غلط!!

      • بدون نام

        زدی تو خال

      • بدون نام

        مگه گیاهان احساس ندارن مگه همین شما فانتزی باز ها نمیگید با گیاهان حرف بزنید اونها احساسات رو درک می کنن مگه نمیگین اگر با گیاهی برخورد بدی داشته باشید باقی گیاهان میفهمن چطور موقع خورده شدن دیگه درک و فهم و شعور ندارن و مظلوم نیستن

      • بدون نام

        جوش نزنید با این وضع اقتصادی کشور گوشت ک سهله همون گیاه رو هم دیگه کسی نمیتونه بخوره

      • بابا

        چقدر سطح نظراتتون احمقانه است
        گیاه مثل حیوان؟؟؟؟ تو با کاشت و برداشت گیاه چه خسارتی به محیط زیست می زنی؟

      • بدون نام

        س.ا محض اطلاع گیاهان هم احساس دارن میتونی یه سرچ بکنی جدیدترین مقالات برات میان

    • بدون نام

      والا راس میگه ، چیه سبزی بریزی تو شکم ، بعدشم احساس خاص بودن بکنی

      پاسخ ها

      • دانیال

        تو نمی خواد خیلی فکر کنی

    • بدون نام

      زندگی دو روزه دنیا چیه که از تنها لذت زندگی هم بگذریم بخورید

      پاسخ ها

      • س.ا

        ملت ایران جز خوردن و خوابیدن و وقت تلف کردن و بی فکر بودن و به خصوص وحشیگری کار دیگری بلد نیست،واقعا طرز فکرهاتون جای تأسف داره!!

      • دانیال

        همینجوری فکر کردید که نابود کردید ایران یعنی چی دنیا دو روزه؟ آیندگان شما حق زیست ندارند؟ طبیعت اطراف شما نباید سالم بمونه؟

    • بدون نام

      استفاده از کلمه بز واقعا بی احترامی به گیاهخواران واقعیه. گیاه خواری در ایران فقط شو آف و کلاس گذاشتنه. گیاه خوار واقعی تو ایران کم داریم. خیلیا فقط می خوان بگن ما خاص هستیم.

      پاسخ ها

      • بابایی

        واقعی و الکی نداره دیگه مهم هدفه

    • بدون نام

      خدایی منم نمیتونم شکم خودم رو با علفیجات پر کنم
      بوی کباب هم منو مست می کنه مگه میشه گوشت نخورد مگه میشه ماهی نخورد مگه میشه جوج نزد
      گرچه الان همگی گرون هستن و شدن حسرت ولی امید به ارزون شدن شون داریم حالا اگر نه هر روز ولی گاهی هم شکمی از عزا در بیاریم خدامونو شکر می کنیم
      هیچ لذتی برامون نمونده این لذت خوردن رو هم خودمون از خودمون دریغ کنیم دیگه باید سر بذاریم زمین و میمیریم
      واالا

      پاسخ ها

      • خسته از قرنطینه

        انتخاب کردی دیگه
        گیاه خوار شدن نیاز به یک فهم بالاتری داره که برای کسی هدفش فقط سیر شدن نیست

    • بدون نام

      گیاهان هم زنده هستن و خواص زیادی هم برای طبیعت دارن یعنی یک گیاه خیلی بیشتر از یک حیوون برای طبیعت لازمه و نبودش میتونه به طبیعت ضرر بزنه

      یه فکری به سرم زد من برم حامی حقوق گیاهان بشم و نذارم کسی بهشون ظلم کنه چه معنی داره یک عده برای سیر کردن شکم شون گیاهان بیچاره رو از ساقه جدا کنن و بخورن اون گیاه هم میخواد زندگی کنه
      حامی حقوق گیاهان باید در موردش جدی فکر کنم
      نظرتون چیه ؟این اصطلاح میگیره ؟

      پاسخ ها

      • خسته از قرنطینه

        این حرفت جایی نزن
        از قدیم که انسان کشاورزی می کرده طبیعت در خدمت بشر بوده
        پرورش صنعتی حیوانات و مصرف شدید آن به محیط زیست خسارات زیادی می زنه اما گیاه همچین
        اگر در یک زمین چند بار هم برنج بکاری به جایی خسارت نزده
        شرایطی نداره
        نهدر واقع هدف حفظ محیط زیست

      • بدون نام

        دقیقا.به نظرم از اینور و اونور بوم میافتیم واقعا اگر عده ای گیاهخوارن انتخاب خودشونه و شاید روی اونا تاثیرش خوب باشه.ولی این دلیل نمیشه بگیم بقیه مردم هم باید گیاهخوار بشن .اونوقت با ازدیاد بیش از حد دامها و گیاهخوار شدن ما آدما میدونین چه قدر گیاه و سبزی باید پرورش داد تا همه غذا داشته باشن؟آیا اصلا انقدر خاک حاصلخیز داریم در زمین برای پرورش گیاه؟درضمن یکی از مهم ترین عوامل فرسایش خاک همین چرای دامها است.تو خود یخوان حدیث مفصل از این مجمل...

      • بدون نام

        خسته جان اگر ملاک قدیمی بودنه که از قدیم از زمان پارینه سنگی انسان شکار میکرده و شکمش رو با خوردن حیوانات سیر میکرده تا حالا هم اون حیوانات که شکار انسانها بودن منقرض نشدن چون اونهام زاد ولد دارن
        ضمن اینکه الان حیوانات دارن پرورش داده میشن
        در ضمن گیاهخوار بودن فقط یک سبک زندگی و سبک غذایست و هیچ بدی یا مزیتی نسبت به سبک های دیگه نداره
        مشکل نوع غذا خوردن نیست مسلما هر کسی هر چی دوست داره میتونه بخوره ولی مشکل ما تو ایران اینه که اون گیاهخواره فکر می کنه خیلی حالیشه که اصلا این طور نیست

      • دانیال

        ببین می تونی گوگل سرچ کنی این که پارینه سنگیان شکار
        می کردن پس خوبه پس اونا هم عقل نداشتن تو هم نداشته باش اونا همیشه لخت بودن تو هم لخت برو بیرون! اونا غریزی زندگی می کردن مقایسه مقایسه اشتباهیه! انسان متمدن امروزی اگه قرار باشه مثل اونا
        عمل کنه که پس نسل انسان چه تغییری کرده؟؟؟؟

    • بدون نام

      گیاهخواری را آمریکایی ها اختراع کردن

      خودشون غذاهای مزخرف می خورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گیاهخواری از قدیم تو هند و دین هندو رواج داشته و خوردن هر موجود زنده ای براشون حرام هست
        آمریکا رو از کجا آوردی

    • محمود

      بز که صرفا گیاه خوار نیست همه چی خواره از علف.ماهی.حتی پارچه

    • بدون نام

      من كه مثل ادم غذا ميخورم نه مثل سگ همش گوشت بخورم نه مثل بز علف

    • فرناز

      انسان برای گیاهخواری آفریده نشده وگرنه دندان نیش براش گذاشته نمیشد. تحقیقات اخیر نشون میده گیاهخواری به شدت برای بدن مضر هست و مانع از رسیدن مواد مغذی به بدن میشه. هرچند توهین کردن هم پسندیده نیست.

    • بدون نام

      لطفا بحث نکنید چون تا چند وقت دیگه گوشت ومرغ آنقدر گران می‌شود که همه مردم خودبخود گیاه خوار میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

    • خسته از قرنطینه

      اینم از هنرمند ما! بعد میگن چرا ایران پیشرفت نمی کنه؟! واقعا با حضور همچین آدمهایی میشه پیشرفت کرد؟

    • Saho

      رد داده بابا اینم

    • بدون نام

      راست گفته

    • بدون نام

      اصولاً به گیاه خوارها دام میگویند

    • امیرحسین

      وکمتر از بز هستند

    • بدون نام

      خوب گفت!

    • ساسان

      هیچ گیاهی هیچ سبزی نمیتونه جای تاثیروقدرت گوشت رو بگیره. گیاه و سبزی قابل احترام هستن و جایگاهی دارند ولی گوشت و کباب و جوجه کباب و ماهی کباب حرف برای گفتن دارند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط خونخوارها از بو و طعم گوشت خوششون میاد

      • بدون نام

        با افزایش جمعیت باید گوشتخواری رو فراموش کنید.چاره ای ندارید.جهان آب و زمین کافی برای تولید غذای گوشتخوارها نداره مگر اینکه هر کدوم بعد سی سال سن خودتون رو بکشید جا برای تازه باز بشه!!

    • بدون نام

      پیرزن ها ببین چقد آرایش کردن !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گذشت دوره ای که زنها برای منافع مردها بودند الان برای خودشون اند کیف دنیا رو هم می کنند عمرشون هم طولانی تر از شما ...هاست

    • بدون نام

      اخه کی به حرف اینه توجه میکنه

    • کیانا

      هر چیزی به اندازه اش خوبه بهترین برنامه یک وعده گوشتی یک وعده مرغ و یک وعده گیاهی است و تعادل بین این ها رو رعایت کردن

    • امیرمحمد

      مسخره کردن گیاه خواران واقعی خیلی بد است. ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج