۱۰۶۳۸۹۸
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

استقلال بدون ببرسیاه زهر ندارد

دیاباته دیروز مصدوم شد تا سایه نگرانی یک بار دیگر به استقلال وارد شود. فصل گذشته دیاباته یکی از مهره‌های تاثیرگذار استقلال استراماچونی و فرهاد مجیدی بود و این روند گویا قرار است با استقلال محمد فکری هم ادامه داشته باشد.

روزنامه خراسان: دیاباته دیروز مصدوم شد تا سایه نگرانی یک بار دیگر به استقلال وارد شود. فصل گذشته دیاباته یکی از مهره‌های تاثیرگذار استقلال استراماچونی و فرهاد مجیدی بود و این روند گویا قرار است با استقلال محمد فکری هم ادامه داشته باشد. آمار پیروزی استقلال با حضور دیاباته، آمار قابل توجه‌ای است. اما الماس سیاه آبی‌ها روز گذشته بار دیگر با مصدومیتی روبرو شده که احتمال می‌رود دیدار با پیکان را از دست بدهد. با این حال، دیاباته قرار بود عصر دیروز MRI دهد تا وضعیتش به صورت دقیق برای بازی فردا مقابل پیکان مشخص شود. فصل گذشته، استقلال فقط در کمتر ۳۰ درصد از بازی‌های خود بدون دیاباته طعم پیروزی را چشیده که این عدد نشانگر اهمیت این مهاجم گلزن و همینطور وابستگی بیش از حد آبی‌ها به اوست.

ببر سیاه یا جواهر سیاه آبی‌ها اگرچه تا اینجای کار، بازیکن تاثیرگذاری برای استقلال محمود فکری نبوده اما فصل گذشته، بود و نبود او در بازی‌های استقلال برای آبی‌پوشان خیلی فرق داشت. تا وقتی دیاباته بازی می‌کرد، آبی‌ها خیلی رو به جلوتر و گلزن‌تر هستند و در نبود او، گویا سلاح گلزنی استقلال هم خاموش است. البته این روند در بازی آخر استقلال مقابل ماشین‌سازی نیز به چشم آمد. دیاباته بعد از نیمکت‌نشینی در دو بازی نخست، در برابر ماشین‌سازی از اوایل نیمه دوم در ترکیب قرار گرفت تا خط حمله استقلال هجومی‌تر شود. دیاباته در فصل گذشته بارها عصای دست مربیان استقلال شد.

هم استراماچونی و هم مجیدی بخش زیادی از نتایج به دست آمده تیمشان را مدیون دیاباته هستند و نمی‌توان از نقش این بازیکن گلزن در پیروزی‌های استقلال چشم‌پوشی کرد. اما این بازیکن بی‌حاشیه در فصل قبل، در بازی هفته گذشته مقابل فولاد ناخواسته طوری درگیر حاشیه شد که سرمربی استقلال را وادار کرد تا او را در اختیار باشگاه قرار دهد اما فکری در کمتر از ۲۴ ساعت نظرش را عوض کرد تا نشان دهد تا چه اندازه به وجود این بازیکن برای بازی با ماشین‌سازی نیاز دارد. و همین طور هم شد، چراکه استقلال اگرچه تنها یک گل زد اما در این دیدار، با حضور شیخ دیاباته در اوایل نیمه دوم در خط حمله، یک تیم هجومی و خطرناک شد و بارها استقلال را تا مرز گلزنی پیش برد.

اگرچه در دنیای فوتبال امروز، وابستگی بیش از حد یک تیم به یک بازیکن مورد قبول و منطقی نیست، اما استقلال بارها از بودن دیاباته در زمین بهره برده و توانسته امتیازات زیادی را کسب کند. و بخشش زودهنگام این بازیکن قبل از بازی حساس مقابل ماشین‌سازی نشان از وابستگی استقلال به این بازیکن دارد. طبق نتایج و مدت زمان حضور دیاباته در زمین، درصد پیروزی استقلال با دیاباته بالای ۷۰ درصد است و در سوی مقابل موفقیت استقلال بدون دیاباته به حدود ۳۰ درصد کاهش می‌یابد که عدد بسیار کوچکی است و نشان از وابستگی استقلال به این بازیکن طی یکسال اخیر دارد. هر چند در حال حاضر دیاباته با مصدومیت روبرو شده و چه بسا بازی با پیکان را از دست دهد که در این صورت این اتفاق خبر بدی برای استقلال و هوادارانش به شمار می‌رود که به‌دنبال روند امتیازگیری خود در فصل بیستم لیگ برتر می‌باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      استقلال سرورلونگی

    • بدون نام

      چرا شیخ اول کاری دیر آمد وبعد مصتوم شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج