جاباما
۱۰۶۴۰۱۱
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

تلاش تندروهاى داخلى برای نابودی برجام

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: ترامپ در آمریکا تلاش می‌کند راه را بر بایدن و مذاکره و برگشتش به برجام ببندد و متقابلا تندروها در ایران تلاش می کنند راه تماس جمهوری اسلامی به بایدن را ببندند.

سایت نواندیش: یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: ترامپ در آمریکا تلاش می‌کند راه را بر بایدن و مذاکره و برگشتش به برجام ببندد و متقابلا تندروها در ایران تلاش می کنند راه تماس جمهوری اسلامی به بایدن را ببندند.

«سید محمود میرلوحی» عضو شورای شهر تهران و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره مجلس یازدهم و اینکه آنها پس از حدود شش ماه روی کار آمدن، چه قوانینی تصویب کرده اند؟ گفت: فرآیند تشکیل مجلس یازدهم را همه می دانیم، همه جزو منتقدین هستیم و معتقدیم که این نظارت استصوابی به جایگاه و شرایط انتخابات لطمه وارد کرد. نتیجه اش تقریبا همین می شود که هم به مشارکت مردم آسیب وارد کرده و هم فضای رقابتی انتخابات را تضعیف کرده است. این مجلس نتیجه لیستی است که با ترس و واهمه از اینکه مبادا اصلاح طلبان لیست بدهند و خاتمی امضاء کند، به وجود آمده است.

او افزود: از این رو نه در تهران بلکه در سایر استان‌ها هم وضعیت به همین شکل است. ۲۳۰ کرسی مجلس غیررقابتی بود و این سخن رییس جمهورِ و وزارت کشور است و ما فقط به عنوان رقبا، این سخن را مطرح نمی‌کنیم. لذا وقتی که مجلس از پشتوانه حداکثری و از پشتوانه حزبی و ساختاری برخوردار نباشد طبیعی است که با دو شعار می‌آید و با دو شعار هم مسیرش تغییر می‌کند و نمی‌توان انتظار زیادی از این مجلس داشت.

وى افزود: جریان اصلاحات با همه نقدی که به این انتخابات دارد تلاش می‌کند به مجلس به دو دلیل کرونا و شرایط سخت کشور کمک کند.

میرلوحی با بیان اینکه مجلس بسیار از تراز قانون اساسی پایین آمده است، یادآور شد: یک زمانی حضرت امام می‌گفتند مجلس در رأس امور است اما متأسفانه در حال حاضر، مجلس به قعر امور رسیده است. به هر حال تمایل نداریم مجلس تضعیف شود و فکر می کنیم باید جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی محفوظ بماند.

عضو شوراى شهر تهران ادامه داد: کسی بنای تضعیف این دوستان را ندارد اما به نظر می‌رسد که خودشان این بنا را دارند چون باورشان نمی شد که این گونه بتوانند مجلس را آن هم بعد از انتخابات مختلفی که سال ۹۴ و ۹۶ و شرایطی که در تهران پیش آمد، در اختیار بگیرند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اضافه کرد: از این رو وقتی آمدند هنوز نتوانستند از فضای انتخاباتی فاصله بگیرند و می‌توان گفت همچنان در دوران رقابت انتخاباتی به سر می برند و این پیروزی چون برایشان ناباورانه به نظر می‌رسد خیز ۱۴۰۰ هم گرفته اند یعنی می خواهند دو انتخابات را با همین دست فرمان، قبضه کنند لذا شعارها اغلب شعارهای انتخاباتی ۱۴۰۰ است.

او با اشاره به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس یازدهم عنوان کرد: مجلسی‌ها بین دو انتخابات تلاش می‌‌کنند مرتبا طرح های خلق الساعه مطرح کنند و براى فضای مجازی که امروز همه دنیا به آن وابسته هستند یک طرح می آورند يا می خواهند انتخابات ریاست جمهوری را از منظر خودشان اصلاح کنند تا راه را برای دیگران و رقبایشان ببندند.

استاندار سابق آذربایجان غربی و سمنان با تاکید بر شلوغ کاری‌های سیاسی که امروز در مجلس یازدهم رخ می‌دهد، تشریح کرد: سالهاست که خود ما هم معتقدیم قانون انتخابات باید اصلاح شود و در اين رابطه پیشنهادى به رییس جمهور داده شد و رییس جمهور دستور تشکیل کارگروه تخصصی برای بحث رفراندوم دادند و روی این ها بحث شده است اما دقیقا آنها می خواهند همه این مسیر را عکس هم انجام دهند یعنی در ظرف همین مدت می خواهند قانون شوراها را به نحوی عمل کنند که بتوان مختصر تفاوتی که با نظارت استصوابی دارد بیاورند و به اینجا تعمیم دهند.

او با بیان اینکه تندروها تمایل داشتند ترامپ در کاخ سفید بماند و حالا که ترامپ رفته تقریبا خوشحال نیستند، بیان کرد: آنها این ناراحتی را نه تنها کتمان نمی‌کند بلکه اتهام زنی به رقبایشان و دولت را آغاز کرده‌اند مبنی بر اینکه اگر شما می خواهید تحریم ها را بردارید حق ندارید. چطور می‌شود که اگر ترامپ تحریم ها را آورده و این همه ظلم را به کشور تحمیل کرده، حالا برویم به جای ترامپ با کسی مثل فرانسه گفتگو کنیم! بنابراین روشن است که باید با جانشین ترامپ گفتگو کنیم و ببینیم که چه باید کرد و چه کسی باید این مسائل را حل کند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در واقع شعارها و تصمیماتشان نیز به نوعی است که عملا هم ترامپ در آمریکا تلاش می‌کند راه را بر بایدن و مذاکره و برگشتش به برجام ببندد و هم اینکه تندروها در ایران تلاش می کنند راه تماس جمهوری اسلامی به بایدن را ببندند و این نشان می دهد که اصلا اینها مشخص نیست که به نفع چه کسی می خواهند کار کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شمس الدینی

      تا الان برجام چه داشته که نگران نابودی آن هستی؟!

      پاسخ ها

      • مصطفی

        لایک

    • بدون نام

      بعید است ایشان به مجلس کمک کند.

    • بدون نام

      شما اصلاح طلبهاکشورنابودکردیدتمام خیانت ازشمااست کرده می دهی چه خیری ازبرجام دیدیم خائن

    • حسن

      اقای میر لوحی به اندازه دو ریال به حرفهای که می زنی فکر کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تحلیل گردوریالی اصلاح طلب
        رفته زیرجنازه ی برجام

    • بدون نام

      تندرو ها از آب گل آلود خوب ماهی میگیرند.

    • همتی

      منظورت جنازه برجامه

    • بورک

      تندروها درفکرمردم نیستن فقط در فکرانتخابات آینده که به گونه‌ای ببرندخدامیدانداگه درفکرمردم هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج