۱۰۶۵۶۸۸
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

غریب آبادی: ماری جوانا و حشیش همچنان جزو مواد مخدر ممنوعه هستند

نماینده ایران گفت: با توجه به تصمیم اخیر کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل برای خروج کانابیس (شاهدانه) و مشتقات آن (حشیش و ماری جوانا) از فهرست مواد بسیار خطرناک برای مصارف پزشکی، این مواد، همچنان در زمره مواد بسیار خطرناک و اعتیادآور قرار دارند و از نظر حقوقی و مقررات کمیسیون موادمخدر نیز ممنوع و غیرقانونی هستند.

خبرگزاری ایسنا: نماینده ایران گفت: با توجه به تصمیم اخیر کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل برای خروج کانابیس (شاهدانه) و مشتقات آن (حشیش و ماری جوانا) از فهرست مواد بسیار خطرناک برای مصارف پزشکی، این مواد، همچنان در زمره مواد بسیار خطرناک و اعتیادآور قرار دارند و از نظر حقوقی و مقررات کمیسیون موادمخدر نیز ممنوع و غیرقانونی هستند.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده ایران در آژانس و نزد دیگر سازمان‌های بین المللی در وین افزود:‌ استفاده این مواد در مصارف پزشکی نیز برعهده هر کشوری گذاشته شده است و الزامی در اجرای این تصمیم در این راستا وجود ندارد.

وی افزود: بسیاری از کشورها هنوز بر این باورند که این مواد همچنان برای سلامت افراد بسیار خطرناک هستند و از این رو، به مصارف پزشکی آن نیز بر مبنای مطالعات و پژوهش‌های علمی خود اعتقادی ندارند.

غریب آبادی همچنین تاکید کرد: در ایران، ممنوعیت استفاده از این مواد به طور مطلق بوده و جمهوری اسلامی ایران مطابق با قوانین داخلی خود و همچنین کنوانسیون ۱۹۶۱ مواد مخدر، به اقدامات کنترل ملی و سختگیرانه خود در زمینه استفاده غیرقانونی و تولید کانابیس و مواد مرتبط آن، با هدف حفاظت از سلامت و رفاه عمومی ادامه می‌دهد. این ممنوعیت، شامل مصارف پزشکی نیز می شود.
نماینده دائم ایران از ستاد مبارزه با موادمخدر و ناجا خواست تا در صورت لزوم، آگاهی بخشی لازم را به جامعه در مورد اینکه این مواد در عرصه بین المللی رفع ممنوعیت نشده اند و برابر قوانین داخلی نیز تحت منع مطلق قرار دارند، انجام دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      یعنی شیشه و تریاک و هروئين نیستند؟ یا جل الخالق

    • بهت

      ما فقط به حرف سازمان ملل گوش میدیم
      والسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج