جاباما
۱۰۶۵۹۶۵
۵۰۹۱
۵۰۹۱
پ

رپورتاژ آگهی

۱۰ نکته برای تعمیر و نگهداری انواع خودرو‌های تویوتا و لکسوس

تولیدات تویوتا در بازار جهانی، محصولاتی کم‌استهلاک و قابل اطمینان هستند. برند لوکس زیرمجموعه این شرکت با نام لکسوس نیز، قطعات مشترک با محصولات تویوتا دارد. به همین دلیل، تقاضا برای خودرو‌های لکسوس، سال به سال افزایش پیدا می‌کند؛ چرا که قیمت مناسب با امکانات لوکس و هزینه تعمیر مقرون به صرفه دارند.

نکات نگهداری از خودروی لکسوس

تولیدات تویوتا در بازار جهانی، محصولاتی کم‌استهلاک و قابل اطمینان هستند. برند لوکس زیرمجموعه این شرکت با نام لکسوس نیز، قطعات مشترک با محصولات تویوتا دارد. به همین دلیل، تقاضا برای خودرو‌های لکسوس، سال به سال افزایش پیدا می‌کند؛ چرا که قیمت مناسب با امکانات لوکس و هزینه تعمیر مقرون به صرفه دارند.

۱۰ نکته برای تعمیر و نگهداری انواع خودرو‌های تویوتا و لکسوس

یک خودرو صفر کیلومتر ساخت تویوتا یا لکسوس در کیلومتر‌های ۵ هزار و ۱۵ هزار و ۳۰ هزار مایل (معادل ۸، ۲۴ و ۴۸ هزار کیلومتر) باید برای سرویس و خدمات گارانتی به یک تعمیرگاه لکسوس مراجعه کند. در ادامه مطلب، ۱۰ نکته را بررسی کرده‌ایم که توسط مهندسان تویوتا و لکسوس برای افزایش طول عمر خودرو، توصیه می‌شوند.

تخلیه و تزریق گاز کولر

بعد از خروج کامل محتویات مخزن کولر، باید ترکیب ۵۰/۵۰ از آب مقطر و گاز خنک کننده مناسب هر خودرو به آن تزریق شود. این فرایند باید حداقل، یک‌بار در سال انجام شود.

حفظ نظافت خودرو

شست‌وشوی منظم و مداوم خودرو، به تعمیر و نگهداری آن کمک می‌کند. باید گل و لای از زیر بدنه خارج شود. برف و باران هم دارای مقادیری نمک است که داخل گلگیر‌ها و درز‌ها باقی می‌ماند.

واکس بدنه

استفاده از پوشش واکس برای رنگ بدنه، استقامت و طول عمر آن را افزایش می‌دهد. این مواد، زیبایی ظاهری خودرو را نیز بهبود می‌بخشند. افرادی که خودرو‌های لوکس، مثل تولیدات لکسوس دارند؛ بهتر است دو بار در سال، از واکس و پولیش استفاده کنند.

آفتاب و فضای باز

نور خورشید برای بدنه و قطعات پلاستیکی داخل کابین، زیان‌آور است. اگر مجبور به پارک خودرو در فضای باز هستید، از ادوات سایه ساز برای شیشه‌ها استفاده کنید. پوشش‌های UV نیز برای این هدف، بسیار مفید هستند.

تسمه‌ها

تمامی خودرو‌ها مدرن، دارای چند تسمه برای انتقال نیرو به قسمت‌ها مختلف هستند. اگر این ادوات مکانیکی ساده، به خوبی کار نکنند منجر به خسارات سنگین برای تجهیزات فنی خواهند شد. بازدید تسمه‌ها در هر ۴۰ هزار کیلومتر، الزامی است و تعویض آن‌ها با هزینه کم، بسیار بهتر از پارگی احتمالی و ایجاد مشکلات فنی خواهد بود.

روغن

روغن موتور و روغن گیربکس، دو مایع حیاتی برای عملکرد فنی خودرو هستند. بی‌توجهی به میزان روغن و کیفیت آن، خساراتی سنگین به پیشرانه و جعبه دنده وارد می‌کند. تعویض به موقع روغن‌ها و فیلتر‌های مربوطه، از مهم‌ترین نکات مربوط به تعمیر و نگه داری خودرو‌ها هستند که بهتر است توسط نیروی متخصص انجام شوند.

جعبه دنده

وظیفه انتقال نیرو به‌عهده گیربکس است و خرابی آن، حرکت خودرو را متوقف می‌کند. بازدید دوره‌ای جعبه‌دنده و روغن آن، باید توسط سرویس‌کار، هم‌زمان با تعویض روغن موتور انجام شود.

دیفرانسیل

تجهیزات انتقال نیرو از جعبه‌دنده به محور چرخ‌ها، به‌ندرت دچار خرابی و ایراد فنی می‌شوند؛ اما بازدید ظاهری آن‌ها و گریس‌کاری در صورت نیاز، بسیار مفید است.

چرخ‌ها

جداکردن چرخ‌ها از محل برای دسترسی به ادوات ترمز و سیستم تعلیق، از خسارات مالی و جانی جلوگیری می‌کند. در محل اتصال چرخ به محور، ادوات مختلفی وجود دارند که نقص در آن‌ها، می‌تواند منجر به حوادث جبران‌ناپذیر شود.

سیستم ترمز

ایراد در ترمزها، یکی از شایع‌ترین عوامل فنی است که می‌تواند منجر به تصادف خودرو‌ها شود. بازدید لنت‌ها و روغن ترمز، در بازه زمانی ۳ ساله، الزامی است. استفاده از لنت‌های استاندارد ساخت برند‌های معتبر، بازدید و تعویض به‌موقع سنسور‌ها و دیگر اجزا سیستم ترمز، سلامت خودرو و سرنشینان را تضمین می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج