جاباما
۱۰۶۵۹۷۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

انهدام باند سارقان مامورنما در کرج

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: اعضای باند سارقان مأمورنما که تحت تعقیب در استان‌های تهران و قزوین بودند با تلاش مأموران پلیس آگاهی البرز دستگیر و به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: اعضای باند سارقان مأمورنما که تحت تعقیب در استان‌های تهران و قزوین بودند با تلاش مأموران پلیس آگاهی البرز دستگیر و به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سردار عباسعلی محمدیان اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت به شیوه اخاذی تحت عنوان مأمور از سوی سرنشینان خودروهای مختلف از جمله زانتیا، سمند و پژو ۴۰۵ در سطح شهرستان کرج، بررسی موضوع در دستور کار تیم ویژه‌ای از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در تحقیقات اولیه کارآگاهان محرز شد که سارقان پس از متوقف کردن خودروهای مال‌باختگان، خود را مأمور پلیس مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده و به بهانه خرید و فروش مواد پس از بازرسی بدنی، کارت شناسایی و عابر بانک و رمز افراد را گرفته و بلافاصله متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: سارقان بلافاصله موجودی کارت‌های بانکی مال‌باختگان را خالی کرده و مبالغ را صرف خرید کالا و طلا می‌کردند.

وی گفت: کارآگاهان با انجام تحقیقات شبانه‌روزی در نهایت ۸ نفر از اعضای باند سارقان مأمورنما را که دارای سابقه سرقت در استان‌های مختلف بوده و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی استان‌های تهران و قزوین بودند را در چند عملیات جداگانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی کارت بانکی و مقادیری طلا کشف کردند.

محمدیان اظهار کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان البرز در ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند اما در مواجهه با اسناد و مدارک موجود به جرم خود اعتراف کرده و اذعان داشتند که با استفاده از خودروهای سواری مختلف جلوی خودروهای عبوری را گرفته و در پوشش مأمور پلیس مبارزه با مواد مخدر به بهانه فروش مواد مخدر، کارت بانکی و مدارک شناسایی مال‌باختگان را دریافت و به سرعت از محل متواری می‌شدند.

سردار محمدیان با بیان اینکه متهمان به ۵۰ فقره سرقت در استان‌های "البرز، قزوین و تهران" اعتراف کردند که ۳۰ فقره از این سرقت‌ها در پوشش مأمور بوده، از شهروندان خواست چنانچه با این شیوه و یا از سوی این افراد مورد سرقت قرار گرفته‌اند برای اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است اظهار داشت: تاکنون ۱۵ نفر از مال‌باختگان شناسایی شدند و تلاش برای شناسایی سایر آنها ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان با بیان اینکه سرقت در پوشش مأمور یکی از شگردهای سارقان است که در این روش مجرمان با سوءاستفاده از لباس نیروهای نظامی و انتظامی و یا در پوشش نهادهای خدمات‌رسان از جمله مأموران آب، برق، گاز شهرداری، مأمور اداره پست و سایر سازمان‌ها اقدام به اعمال مجرمانه از جمله سرقت می‌کنند از شهروندان خواست با درخواست کارت شناسایی و احکام قضائی نسبت به احراز هویت این افراد اطمینان حاصل کرده و چنانچه این افراد ممانعت کرده و یا به رفتار آن‌ها مشکوک شدند با حفظ آرامش و خونسردی، مراتب را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج