۱۰۶۶۰۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

استقلال و نفت آبادان؛ کورس صدرنشینی

ادامه دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر روز دوشنبه برگزار می‌شود؛ استقلال به مصاف نفت آبادان می‌رود. تیم صدرنشین گل‌گهر میزبان پیکان و در تبریز هم بازی بزرگی بین دو تیم تراکتور و فولاد برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: در ادامه هفته پنجم لیگ برتر ۵ مسابقه برگزار می‌شود. بازی نساجی و پرسپولیس که قرار بود امروز برگزار شود به دلیل شرایط ویژه سرخپوشان وحضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا لغو شد. ذوبی‌ها هم تا لحظه نوشتن این گزارش در تلاش بودند که به دلیل بازیکنان کرونایی مقابل شهرخودرو به میدان نروند.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

آلومینیوم اراک - ماشین سازی تبریز؛ نبرد قعرنشینان برای اولین برد

دو تیم تاکنون بردی در لیگ برتر بیستم نداشته‌اند و آلومینیوم اراک ۲ امتیازی در رده چهاردهم جدول و ماشین سازی با یک امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفته‌اند. نبرد قعرنشینان برای رسیدن به اولین برد در شهر اراک دیدنی خواهد بود. رسول خطیبی بهترین فرصت را در اختیار دارد که به اولین پیروزی لیگ برتری خود برسد اما وحید بیاتلو هم دوست ندارد خیلی راحت قافیه را ببازد. آالومینیوم اراک هنوز در لیگ برتر گلی هم نزده است و به دنبال پاک کردن این رکوردهای منفی خود در این مسابقه است.

تراکتورتبریز- فولاد خوزستان؛ بازی بزرگ مربیان استقلالی

علیرضا منصوریان بعد از پیروزی هفته گذشته مقابل مس رفسنجان گفت از زیر فشار روانی هواداران تراکتور خارج شد و این هفته در تبریز میزبان فولاد خوزستان است. فولادی که مثل تراکتور یک استقلالی هدایتش را برعهده دارد. نبرد تاکتیکی جواد نکونام و منصوریان در لیگ برتر دیدنی خواهد بود. فولاد خوزستان هفته گذشته مقابل آلومینیوم متوقف شد و هنوز شکستی در کارنامه‌اش ثبت نشده است. تراکتور هم که به دنبال به دست آوردن دل هوادارانش است باید در این بازی خانگی دومین پیروزی خود را جشن بگیرد. دو تیم با هدف برد به میدان خواهند آمد و همین مساله به جذابیت‌های این بازی بزرگ اضافه خواهد کرد.

سایپا - مس رفسنجان؛ شام آخر یا پاک کردن رکوردهای منفی؟

نارنجی پوشان تهرانی با ۶ امتیاز روی پله هشتم جدول قرار دارند و این هفته بهترین فرصت را دارند که مقابل مس رفسنجان پیروز شوند. حریف تازه لیگ برتری شده سایپا هنوز نه بردی داشته و نه گلی در لیگ بیستم به ثمر رسانده است. مس هفته گذشته هم در خانه از تراکتور شکست خورد. ربیعی سرمربی جوان مس روزهای سختی را سپری می‌کند و شاید اگر در این هفته هم تیمش امتیاز نگیرد زودتر از آنچه تصور می‌شود با لیگ برتر خداحافظی کند اما در صورتیکه مس برنده مسابقه شود ربیعی به روزهای آینده و تیمش امیدوارانه‌تر نگاه می‌کند و ممکن است از قعر جدول جدا شود.

استقلال - صنعت نفت آبادان؛ آبی‌ و زرد لیگ به دنبال صدرنشینی

استقلال مقابل پیکان دو امتیاز حساس را از دست داد تا در روزی که محمود فکری محروم بود نتواند از حریف کاملا تدافعی خود سه امتیاز بگیرد. این هفته اما شرایط آبی‌پوشان نسبت به بازی قبل دشوارتر شده است. آبی‌پوشان این هفته ۴ بازیکن اصلی‌شان مصدوم هستند. شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، وریا غفوری و مسعود ریگی به احتمال فراوان در این بازی حساس غایب هستند. از طرف دیگر تیم صنعت نفت مثل پیکان به دنبال بازی تدافعی صرف نخواهد بود و نیم‌نگاهی به دروازه‌ آبی‌پوشان دارد. استقلال و نفت آبادان هر دو ۷ امتیازی هستند و روی پله‌های چهارم و پنجم جدول ایستاده‌اند. استقلال به دلیل اینکه دو گل کمتر از زردپوشان آبادانی خورده‌اند بالاتر از نفت قرار گرفته‌اند.

طالب ریکانی کاپیتان نفت آبادان با ۴ گل تاثیرگذارترین مهره این تیم است و هر ۴ گل این تیم را ریکانی زده است. استقلال هم امیدوار است که مهدی قائدی دروازه‌ نفت آبادان را باز کند. غفوری تنها بازیکن دو گله استقلال در این مسابقه به احتمال زیاد غایب خواهد بود. بازی روی چمن هموار ورزشگاه ازادی انجام می‌شود و بهترین شرایط برای دو تیم فراهم است تا فوتبالی ناب و تهاجمی را به نمایش بگذارند. برنده این مسابقه شانس صدرنشینی در این هفته را هم دارد به شرطی که گل گهرسیرجان مقابل پیکان تهران شکست بخورد.

گل گهرسیرجان - پیکان تهران؛ تداوم صدرنشینی کویرنشینان؟

خوش‌ بین‌ترین هوادار گل‌گهر سیرجان هم تصور نمی‌کرد این تیم بعد از ۴ هفته ابتدایی لیگ بالاتر از پرسپولیس، استقلال، فولاد و تراکتور در صدر جدول لیگ قرار بگیرد. سیرجانی‌ها تا امروز بهترین تیم لیگ هستند. با ۷ گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را هم در اختیار دارند. گادوین منشا مهاجم اسبق استقلال و پرسپولیس ۴ گل زده است . امیر قلعه‌نویی نشان داد که تیم ساختن را به خوبی بلد است. گل‌گهر اگر این هفته بتواند از پیکان سه امتیاز بگیرد در آنصورت در پایان هفته پنجم هم صدرنشین لیگ باقی خواهد ماند. مهدی تارتار هفته گذشته با یک بازی کاملا دفاعی یک امتیاز از استقلال گرفت و در این هفته نیز شاید پیکان با همین تفکر به میدان بیاید و گرفتن یک امتیاز از دل کویر را در دستور کار خود قرار بدهد اما شاید قلعه‌نویی با پیکان بتواند فرار بزرگ خود را در هفته پنجم لیگ برتر آغاز کند.

اسامی داوران هفته پنجم لیگ برتر:

*یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹

نفت مسجدسلیمان - فولاد مبارکه سپاهان اصفهان

محمدحسین زاهدی فرد - فرهاد مروجی - سعید زیبا - علی ابراهیمی

ناظر: یدالله جهانبازی

ذوب آهن اصفهان - شهرخودرو مشهد

پیام حیدری - بهمن عبدالهی - صالح عرب آبادی - علیرضا حیدرپناه

ناظر: سعید بطحایی


*دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹

گل گهرسیرجان - پیکان تهران

رضا عادل - علی الفتی - سیاوش باقرنژاد - مصطفی بینش

ناظر: مسعود مرادی

آلومینیوم اراک - ماشین سازی تبریز

عباس راکی - رحیم حاجی پور - ولی کاووسی - عبدالنبی پورخلف

ناظر: نادر جعفری

تراکتور- فولاد خوزستان

محمدرضا اکبریان - تورج عیوض محمدی - محسن سلطانی - سعاد وفاپیشه

ناظر: حسن کامرانی فر

سایپا تهران - مس رفسنجان

امیرسامان سلطانی - مهدی شفیعی - محتبی غریب - مسعود حقیقی

ناظر: بهرام مهرپیما

استقلال - صنعت نفت آبادان

حسن اکرمی - یعقوب سخندان - امیرمحمدداود زاده - مرتضی منصوریان

ناظر: علیرضا کهوری

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج