۱۰۶۶۲۵۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

فتحعلی بیگی با مهر مطرح کرد؛

تاسف از ثبت و ضبط نشدن خاطرات تعزیه خوان‌های مطرح

داود فتحعلی بیگی ضمن ابراز تأثر از درگذشت رضا نصرالله لنکرانی از تعزیه خوان های با سابقه و مطرح ایران، از ثبت و ضبط نشدن تاریخ شفاهی و خاطرات تعزیه خوان های مطرح اظهار تأسف کرد.

خبرگزاری مهر: داود فتحعلی بیگی ضمن ابراز تأثر از درگذشت رضا نصرالله لنکرانی از تعزیه خوان های با سابقه و مطرح ایران، از ثبت و ضبط نشدن تاریخ شفاهی و خاطرات تعزیه خوان های مطرح اظهار تأسف کرد.
تاسف از ثبت و ضبط نشدن خاطرات تعزیه خوان‌های مطرح
داود فتحعلی بیگی از هنرمندان با سابقه عرصه نمایش های آیینی و سنتی و تعزیه، ضمن ابراز تأثر از درگذشت رضا نصرالله لنکرانی از چهره های مطرح و با سابقه تعزیه ایران، به ما گفت: استاد لنکرانی یکی از تعزیه خوانان پیشکسوت ایران و پدرپیشه تعزیه خوان بود. وی برادر نانتی علی ترابی تعزیه خوان و زنده یاد ولی الله ترابی نقال مشهور بود.
وی ادامه داد: استاد لنکرانی از دوران طفولیت در تعزیه فعالیت داشت و بعد از سال ها تجربه سبک و سیاق خاصی نیز در تعزیه خوانی به خود اختصاص داد.
فتحعلی بیگی با اشاره به آشنایی خود با زنده یاد لنکرانی از سال ۶۳، تأکید کرد: خبر درگذشت استاد لنکرانی بسیار تأسف بار بود ولی به قول معروف همه ما مسافران این راه هستیم.
این هنرمند شناخته شده نمایش های آیینی و سنتی ضمن اظهار تأسف از ثبت و ضبط نشدن خاطرات شفاهی تعزیه خوان های مطرح، تصریح کرد: استاد لنکرانی خاطرات بسیاری داشت که متأسفانه هیچکدام ثبت و ضبط نشد. گردآوری تاریخ شفاهی تعزیه کار یک نفر نیست بلکه نیازمند یک تیم و حمایت است.
وی در پایان سخنان خود گفت: ما تیم ثبت و ضبط تاریخ شفاهی تعزیه را داریم اما حامی نه. هر کسی نمی تواند تاریخ شفاهی تعزیه را جمع کند زیرا این گردآوری کار افرادی است که به تعزیه آشنا باشند و بدانند که چه باید بپرسند و چه پاسخ هایی بگیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج