۱۰۶۶۵۹۲
۱۰۳ نظر
۵۲۰۰
۱۰۳ نظر
۵۲۰۰
پ

در خانه‌ بمان، چون شغل شوهر مهم‌تر است!

یکی از باور‌های غلط که سبب تخریب رابطه و ازدواج و چه بسا منجر به طلاق و جدایی می‌شود این است که شغل شوهر مهمتر از شغل زن است.

برترین‌ها: یکی از باورهای غلط که سبب تخریب رابطه و ازدواج و چه بسا منجر به طلاق و جدایی می‌شود این‌ است که شغل شوهر مهمتر از شغل زن است.

یک روز یکی از مراجعینم (خانمی پزشک) مقاله‌اش درکنگره‌ای بین المللی پذیرفته شده بود و ماه‌ها روی آن مقاله کار کرده بود، این کنگره در تهران بود. همان روز شوهر او برای انجام کاری باید به ماموریت می‌رفت. آن خانم هم، چون دو فرزند داشت در این کنگره شرکت نکرد. چه چیزی این تصمیم را توجیه می‌کند؟ چرا کار شوهرش مهم‌تر از این فرصت ارزشمند برای او بود؟

در خانه‌ بمان، چون شغل شوهر مهم‌تر است!

چرا شوهرش به خاطر این کنفرانس از این سفر کاری صرف‌نظر نکرده تا همسرش بتواند در این کنگره شرکت کند؟ اگر که پرستار موقت برای نگهداری بچه برای یک روز می‌گرفتند چه اتفاقی می‌افتاد؟

من متوجه شدم که اصلاً این خانم دکتر به این موضوعات فکر نکرده بود، برای او امری مسلم بود که هر کجا تناقضی بین شغل او و شوهرش به وجود آمد بلافاصله شغل شوهرش مهمتر است و اولویت دارد. یک بار که با همدیگر برای مشاوره نزد من آمده بودند من از شوهرش در این باره پرسیدم و شوهرش پاسخ داد تمام هزینه‌ها به عهده من است و همسر من برای سرگرمی کار می‌کند ما که به درآمد او کاری نداریم.

اما این پاسخ قانع کننده‌ای نبود

خانم‌های زیادی را دیدم که به خاطر ازدواج و یا تولد فرزند، شغلشان را رها کردند و با وجود اینکه سال‌ها از رها کردن شغل گذاشته بود، اما دائما من می‌گفتند من قبل از ازدواج یا قبل از بچه دار شدن این و یا آن کاره بودم. در بعضی از روابط، شوهران می‌خواهند از همسر خود بهره برداری کنند و نمی‌خواهند او به حق و حقوق خود آشنا شود، آن‌ها نمی‌خواهند هوشیاری و آگاهی او بالا برود، زیرا در آن صورت زندگی آن‌ها از هم می‌پاشد.

آن‌ها معتقد هستند که زن اگر که درآمد پیدا بکند و یا بفهمد در چه جایگاهی هست و یا اگر پیشرفت شغلی بکند مرا رها می‌کند. گاهی اوقات بسیاری از زنان هم بدون اینکه متوجه باشند تحت استثمار قرار می‌گیرند، اما تجربه من نشان داده است که حتی بعد از گذشت ده‌ها سال یا این زن‌ها آگاه می‌شوند و یا به خاطر احساس نارضایتی و افسردگی که دارند یک ازدواج ناشاد و ناکام در پیش خواهیم داشت.

در خانه‌ بمان، چون شغل شوهر مهم‌تر است!

بعضی از مردان هم به این دلیل به شغل خود بیشتر اهمیت می‌دهند که معتقد هستند، کار کردن برای پول درآوردن است و، چون من درآمد بیشتری دارم پس کار من مهمتر است.

در حالی‌که کار کردن صرفا برای درآمد نیست بلکه به ما احساس هویت و ارزشمندی هم می‌دهد، وقتی که ما کار می‌کنیم احساس می‌کنیم که فایده‌ای داریم و تاب آوری زندگی ما بیشتر می‌شود بنابراین شغل همسر هویت او را تشکیل می‌دهد و به او احساس رضایت و ارزشمندی می‌دهد، و طبیعتا کسی که احساس هویت نمی‌کند، نارضایتی بسیار زیادی خواهد داشت حتما در زندگی زناشویی نقش ایفا می‌کند.

از نظر روانشناسی سلامتی هر کس در نیاز او به مشغول بودن در کار‌های ارزشمند و خوشایند است. اگر که خانم‌ها مطیع باشند و استقلال نداشته باشند پیشرفت نمی‌کنند. این حق هر زنی هست که سنت‌ها را بشکند.

زنان شاغل یا خانه دار

مرد‌ها نباید به همسرانشان بگویند ارزش شما و ارزشمندی شما در کار‌های خانه و بچه داری و ازدواج است، بلکه زنان هم مانند مردان می‌توانند در بیرون از خانه و در شغل خود احساس ارزشمندی کنند.

تحقیقات روانشناسی دقیق نشان داده است که هم مردان و هم زنان توانایی تربیت و توجه به کودکان را دارند و این در انحصار زنان نیست ولازم نیست بگوئیم زنان شاغل یا خانه دار. آن‌ها می‌توانند مراقب و کمک حال یکدیگر باشند و هویت خود را هم حفظ کنند.

در خانه‌ بمان، چون شغل شوهر مهم‌تر است!

به عقیده ما، بسیاری از زنان می‌توانند هم کار و هم خانواده را بدون این که در یکی از آن‌ها کم‌کاری کرده باشند نگه دارند. علت اینکه بعضی از زنان نمی‌توانند این کار را بکنند این نیست که، چون جنس آن‌ها زن هستند نمی‌توانند، بلکه آن‌ها شرطی شده اند.

تاریخ و جامعه پسران را مستقل و فردگرا بار می‌آورد و دختران را از نظر احساسی وابسته به دیگران. مرد بودن به معنای قدرت تلقی می‌شود و زن بودن به معنای عشق و مهربانی.

زنی که کار می‌کند می‌تواند یاد بگیرد که استقلال مردانه را به عشق و مهربانی درهم بیامیزد. زنان باید درک بکنند که اهمیت ندادن به شغلشان به خاطر شوهر یا ازدواج باعث تولید ناراحتی در آن‌ها می‌شود که این به سود رابطه نیست.

خوشبختانه این باور رو به افول است، اما هنوز تسلط مرد به چشم می‌آید شاید او در سال‌های آینده این تفکر ضعیف‌تر و ضعیف‌تر شود. بنابراین اگر شما هم به این باور معتقد باشید، بذر نارضایتی را در روابط خود کاشته‌اید و چه‌بسیا زمینه‌ی طلاق را فراهم کرده‌اید.

در خانه‌ بمان، چون شغل شوهر مهم‌تر است!

مواردی که گفته شد طبق تحقیقات گسترده بر روی زنان زیادی صورت گرفته که یا برای طلاق اقدام کردند و یا برای مشاوره گرفتن مراجعه کرده‌اند. پس دلایل ذکر شده فقط یکی از دلایل نارضایتی زنان از زندگی مشترک است. ما در سری مطالب روانشناسی سعی داریم دلایل طلاق را بررسی کنیم، تا بتوانیم با آگاه ساختن زنان و مردان از خواسته‌های یکدیگر میزان مشکلات زندگی مشترک را کاهش دهیم. این مسائل صرفا مختص به زنانی‌ست که علاقه دارند شاغل باشند. چه‌بسا زنانی هم هستند که علاقه‌ای به شاغل بودن ندارند، اما زندگی مشترک بسیار خوبی دارند و در رابطه احساس رضایت می‌کنند.

لطفا نظرات خود را درباره‌ی این موضوع با ما به‌اشتراک بگذارید.

منبع: برگرفته از یادداشت‌های ارسطو رضایی در شبکه‌اجتماعی ویرگول

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دخترا الکی میان دانشگاه و اشغال میکنن، تا دکترا هم میخونن، بعدش ازدواج میکنن و جلو جاریشون میگن دکترا دارن. از درآمد شوهر استفاده میکنن و آخرش هم مهریه رو میذارن اجرا.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما بستگی داره کیو انتخاب کنی. کاملا مخالفم با شما و اینو میدونم در یک رابطه ی نرمال اگر هردو به حق و حقوق هم احترام بذارن زندگی موفقی خواهند داشت.

      • بدون نام

        اصلا هم اینجوری نیست
        الان من یه خانوم وکیل موفقم و به خودم می بالم
        درود بر زنان سرزمینم

      • بدون نام

        من این مساله را برا خودم حل کردم راه حل من این بود
        سراغ دکترا خوندن نرفتم کامل با درس و مدرک خداحافظی کردم دیگه گکنکور ندادم مدرکشم انداختم دور
        ازدواج هم نکردم خودمو درگیر زن و بچه نکردم
        امتحان کنید خیلی حس خوبی داره
        دانشگاه هم الان شده کافی شاپ و سفرخانه سنتی و محل کارای دیگه ای شده براش وقت نذارید
        جای مردم در دل بازار و کار هست
        وقتتون را هم با ازدواج نگیرید ازدواج در شرایط فعلی خیلی هزینه و مسئولیت داره
        تهش هم چیزی وجود نداره
        دانشگاه الان زونه شده و چیزی نداره
        ازدواج هم همش خاله زنک بازی و چشم و همچشمی و هزینه و طلاق و مهریه و..شده
        خود را بدبخت نکنید

      • جواد

        من کسیو سراغ دارم کارگر سعی خودشو کرد خانمشو به معلمی رسوند الان خانم معلم جدا شده گفته تو کارگری برو رد کارت بچشم داد به شوهرش گفت مانع پیشرفته منه تمام هزینشم کارگر بدبخت داده بود
        خبری چاپ کن واقعیت دارد

      • بدون نام

        خوب خانماى دور و بر تو اينطورى اند برا همينم هس اينقدر عقب افتاده اى

      • بدون نام

        عقده داره ازین پیام فوران میکنه...چرا نمیگه چرا دخترای دکترای ما بیکار ان چرا وضعیت شرکت های خصوصی و دولتی انقد بده و امنیت توی اون ها برای خانم ها وجود تداره چرا نمیگی سهمیه های جنسیتی برای استخدام توی شرکت های دولتی کاملا به سود اقایونه و کسی دنبال کارمند با دانش خانم نمیگرده وگرنع هیچکس از داشتن حقوق و سطح بالای مالی بدش نمیادچرا نمیگی بعضی از شوهر ها به بهونه لطافت خانم و اماده بودن غذاشون اجازه نمیدن خانم بره سر کار و باعث تاسفه که قانون هم ازشون حمایت میکنه برای خودت و طرر فکر پستت متاسفم

      • بدون نام

        چرا مثل خاله زنکا تحلیل میکنی؟،وقتی پایه ای ترین مسائل بین دو نفر و توی یه زندگی نباشه همه اینا حرفه ، اگه هر دو هم‌شاغل باشن بازم زندگی اونی که باید باشه و انتظارش رو داری نمیشه حتی کارکردنشون و درآمدشونم برای خودشونه نه زندگی ؛حتی منت هم‌میذارن و همیشه هم طلبکاری و توقع وجود داره

      • ازغر اقا

        دیدگاه من اینه که واقعا زن برای کار نیست
        دولت باید هزینه زنان بی سرپرست رو بعهده بگیره و بقیه زنانی هم که واقعا دوستدار کار کردن هستن فقط در مشاغل مخصوص خودشون فعالیت کنن مثل پلیس زن دکتر زن خیاط زنونه و هر شغل زنونه دیگه
        ابتدا اینکه خییییلی از فرصت های شغلی توسط زنان تووی هر زمینه ای اشغال شده و با حقوق اندک فعالیت میکنن
        باعث از بین رفتن فرصت شغلی برای مردان میشن
        با گرفتن حقوق کم فاصله طبقاتی رو زیاد میکنن و کارفرما مرفه تر میشه و اون کارمند یا کارگر زن افت بیشتری میکنه
        درصورتی که اگر همین شغل رو مرد بخاد کار کنه کارفرما مجبوره حقوق واقعی شو بده
        و فاصله طبقاتی ایجاد نمیشه
        مرد شاغل میتونه تشکیل خانواده بده
        ولی وقتی حتی شغلی نداره خیلی میتونه به جامعه لطمه بزنه
        وقتی مرد شغلی نداره امار جرم هم زیاد میشه
        وقتی زن سر کار هست تربیت فرزند خواه ناخواه دچار مشکل میشه و همین فرزندان جامعه اینده هستن
        درضمن زنی که شاغل میشه اون لطافت روحیه اش رو از دست میده
        اخلاقش فرق میکنه، این رو به وفور دیدم توی خیلی از اشنایان و نزدیکانم
        خیییلی از خانم ها رو دیدم که وااااااقعا جنبه استقلال مالی رو ندارن وقتی بتونن خودشون رو تامین کنن واقعا خیلی چیزا عوض میشه

      • بدون نام

        این چیزی که تحت عوان ازدواج و تشکیل خانواده درست کرده اید که ازدواجش هم با هزینه سنگین همراه شده و صف مهریه تشکیل شده و این وضعیت کار برای 100 دلار در ماه و..اینقدر خنده دار و کمدی است که دیگه نمیشه بهش گفت ابتذال از ابتذال و فرومایگی رد شده
        چه زندگی که دارید؟ واقعا هدف از ازدواج چیه هدف از دانشگاه چیه؟
        کدوم کشور دنیا ازدواجش شده صف مهریه یا دانشگاهش شده کافی شاپ و..؟ همه چیز را به ابتذال کشانده اید
        طرف میره ازدواج میکنه بعد شاکی میشه! قبلش چشمت را چرا باز نکردی؟ نمیدیدی چه خبره؟ فکر کردی شیرینی توزیع میشه؟
        هر واژه ای را هموطنان بخصوص شهرنشینان به ابتذال و پوچی تبدیل کردن از سیاست تا اقتصاد تا ازدواج و...
        تازه رسیدن به اینجا که زن در خانه بمانه یا نه
        خخخخ
        جامعه ای با ادعاهای زیاد ولی خروجی های زشت و پوچ و هیچ
        مارکو چه برایمان اورده ای؟

      • بدون نام

        اون دوستی که گفته زن برای کار نیست
        این دیدگاه شما وقتی درسته که ازدواج اجباری باشه
        الان خیلی از دخترها ازدواج نمی کنن
        هزینه اینها که نباید گردن دولت بیفته
        تعیین تکلیف برای کار کردن یا نکردن زنان درست نیست
        هر کسی باید اول از نظر درامد مستقل بشه
        بعد اگه خواست ازدواج کنه یا نکنه
        هزینه زنان بیکار را گردن ما مجردا ننذاز

      • کمی تفکر...

        همین دست مقالات رو تو جامعه رواج دادين نتیجش هم شده طلاق، نشوز همسران، دبه های ترشی، جرم و جنایت و... از خدا بترسید، بترسید از روزی که ديگه فرصتی برای جبران ندارید، چرا کانون خانواده در ایران تا این حد مورد تهدید قرار گرفته کمی تفکر خوبه، پس بیایید به جای رواج فرهنگ غرابگرایانه به عنوان یک رسانه به انجام مأموریت درست در راستای اعتلاي فرهنگ غنی ایران زمین تلاش کنید... التماس تفکر

      • بدون نام

        چقدر چرت نوشتی انصافا.ارزش جوابم نداره.خودتم نفهمیدی چی گفتی

      • پرنسس اقاس

        من یه خانمم وضع مالی شوهرمم خوبه
        نیازی نمیبینم از روح و جسم لطیفم کار بکشم

      • بدون نام

        احتمالا شما خودت اون جاریه هستی

      • بدون نام

        مهریه حق زنه

      • زن چهل ساله

        کلا ازدواج کردن کار عبثیه و بیشتر منفعتش به مردها می رسه.مرد خوب و دلسوز کم پیدا میشه و زنها همه چیزشون رو بابت یه احساس زودگذر می گذارند.خوشا زنهایی که این حس های زنانه زودگذر رو سرکوب می کنند و عمری به آزادی و شادی زندگی می کنند

      • بدون نام

        بازم مطالب روانشناسی خارجی! بهترین شغل زن تو شرایط بحرانی کشور ما مادری کردن است، زنان آمریکایی خودشون ۶ تا بچه میارن ولی به ایرانی ها میگن نیارید

      • بدون نام

        لطفا راجب همه نظر ندین

    • عبدالرحمن

      چرا همیشه یک طرفه به قاضی میرید؟ سی سال پیش هر چی خانمم رو هل دادم بره شاغل بشه گفت نمیخوام !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سی سال پیش خیلی فرق میگرد، با درامد مرد خرج همه چی د میومد پس اندازم میکردن راحتم بچه دار میشدن. الان هردوام کار میکنن کم میارن از بس تورم لحظه ای داریم. در ضمن شاغل شدن زن بستگی به فرهنگ خانوادگی هم داره بعضیا کلا بد میدونستن زن کار کنه. اما برای خانمی که شاغل بوده شاغل موندن خیلی مهمه

      • بدون نام

        با سلام با وضع کنونی جامعه خانم ها حتما باید استقلال مالی داشته باشن تا عزت نفسشان بالا بره هم برای خودشون خوبه و هم برای بچه هاشون

      • بدون نام

        من سر کار نمی‌رم همسرم به تنهایی سر کار میره و الانم به خوبی میتونیم خرج چهار تا بچه رو بدیم، این خبرا هم نیست که حتما باید زن بره سر کار تا خرج خانواده دربیاد

    • نرگس

      به نظرم خانم ها تو خانه باشند بهتره خودمم کارمندم لطافت خانم ها با کار از بین میره و کم کم خشن میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا! تو اين گرونى

      • بدون نام

        لابد بمونه تو خونه کلفتی کنه لطیف میشه

      • کمی تفکر...

        کاربر13:7
        تو که بودن در خونه برای ایجاد کانون گرم خانوادت رو کلفت ميدوني هموني هستی که برای کار بیرون زور هم بگن باز چون اسمش کار هست مهم نیست، کسی که ارزش خودش رو نشناسه صحبت در هر موردی بیهوده هست، پس لطفا بمون خونه پدر عزيزت و خواستگارانت رو رد کن نه اینکه برای ازدواج هر شرطی رو قبول میکنید، بعد آن مردت رو تو تنگنا و سختی قرار ميدي... التماس تفکر..

      • بدون نام

        یه جوری میگین کار بیرون زن رو خشن میکنه انگار هرچی جرم و جنایته زنان شاغل انجام میدن

      • بدون نام

        حسادت خانم های خونه دار به َشاغلین اتفاقا خانم های َشاغل هم روح لطیف تر دارند هم به زندگی بهتر می رسند کار باعث میشه ادم از خاله زنکی دور بمونه

      • زن

        من اصلا لطیف نیستم

      • بدون نام

        موافقم، من خودم رفتم سر کار از نظر روحی نابود شدم؛ موندم تو خونه دو تا بچه آوردم و دارم بزرگشون میکنم هم خودم با نشاط تر شدم هم رابطه ام با شوهرم بهتر شده

      • بدون نام

        من که تصمیم گرفتم بمونم خونه و چهار تا بچه بیارم؛ نه اینکه به خاطر طرز فکرهای غلط بخوام از صبح تا شب کار کنم هم روحیه خودم خراب شه هم اونقدر از سر کار خسته بیام که حوصله شوهر و بچه نداشته باشم

    • بدون نام

      من نمیخوام پسرام زیر دست پرستارا بزرگ بشن

      پاسخ ها

      • rza

        درود

      • بدون نام

        خب بمون خونه نگهشون دار

      • بدون نام

        متاسفم که زنتو در حد پرستار بچه میدونی و بس

      • بدون نام

        واقعا درست میگی؛ آدم بخواد بچه هاش رو پرستار و غریبه بزرگ و تربیت کنن دیگه چرا زن بگیره؟! منم از پرستار بچه خوشم نمیاد ولی خیلی‌ها حتی با کلاسی میدونن!!

      • بدون نام

        این حق طبیعی شماست. اما باید قبل ازدواج این خوساسته رو به همسر آیندتون بگید. نه وقتی رفتید سر زندگی تازه مطرحش کنید

    • بدون نام

      اگه خانم و آقا هردو همزمان برن سر کار خونه برا فرزندان شبیه مسافر خونه میمونه که شب به شب میان و می خوابند چون روزها تو مهد کودک هستن. اگه پرستار هم باشه این هم ی جور دیگه هست. هیشکی برا خانواده مثل مادر نمیشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزخرفه ...من یکی که به حدی از جفتشون خسته و متنفرم و از دستشون آرامش و خوشی و...وجود نداره ،آرزومه خونه نباشن

      • بدون نام

        کسی که ازدواج میکنه باید یه سری چیزا رو فدا کنه
        هم مرد هم زن در صورا بچه دار شدن زن باید بیخیال شغل بشه چون هیچ کس مثل مادر برای بچه دلسوز نیست حتی پدر
        در نهایت ازدواجم و بچه انتخاب هستن و میشه با اهداف دیگه جایگزینشون کرد
        ولی باید توجه داشت که نمیشه هم چیز باهم خواست

      • بدون نام

        هب چرا مردا این فداکاریو نمیکنن؟

      • بدون نام

        آفرین
        اینجور مقالات خارجی ترجمه شده ارزش مادر رو از بین می‌بره تا ارزش خانواده کم کم از بین بره تو جامعه

    • پدرام

      پیشنهاد میکنم اول موجهای فمینیستی رو بخونید، بعد همچین مقاله هایی بذارید. زمان موج دوم فمینیستی که به فمینیست آمریکایی هم معروفه، حرفهای شبیه این مقاله زیاد بوده و در دهه 1990 میزان مشارکت زنان در فضای کسب و کار ماکسیمم میشه و خیلیها با افتخار فقط همین رو میگن. اما در همین دهه 1990 میزان جرم و جنایت هم توی آمریکا زیاد میشه و با تحقیقاتی که انجام میدن، میفهمن که مجرمها همون بچه هایی هستن که مادرشون بیشتر به کارش اهمیت میداده و کمتر به خانواده ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی میگی واقعا؟ دلایل طلاق رو بررسی کرده که این واقعا یکی از دلایل مهمه و من به شخصه دیدم کسایی رو که سر این موضوع اختلاف دارن

      • بدون نام

        من خانمم کرامت و حقوق زن باید حفظ بشه
        ولی کی گفته این گروه موافق زن هستند این گروه ساخته همون اشغال هایی هستند که دنیا رو به این روز رساندن که اگر اسمش رو ببرم سانسورم می کنه .چه ربطی به حقوق زن داره اینها همان هایی هستند یکی از ماموریت هاشون ترویج طلاق و از بین بردن نهاد خانواده است و استفاده اش مافیای جهانی می کنه

      • بدون نام

        اتفاقا بیشتر مجرم ها از خانواده های فقیر و مادرهای بیسواد و پدرهای قلدرند.نقش پدری هم به اندازه مادری مهمه و البته کیفیت مادری از کمیتش مهم تره وگرنه مادرهای سنتی که 24 ساعته تو خونه بودند چی می کردند بجز قربون صدقه های تموم نشدنی یا مشت کوبیدن به سینه که الهی جز جیگر بگیری بچه!

    • پدرام

      ... و کمتر به خانواده میپرداخته. به همین خاطر در همون دهه 1990 موج دوم فمینیستی تموم میشه و جالبه که بعد از اون میزان مشارکت زنان در فضای کسب و کار کم میشه.
      خلاصه اینکه درسته که باید به حقوق خانمها اهمیت داده بشه و محترم شمرده بشه، ولی نباید نهاد خانواده خدشه دار بشه. یعنی حتی توی آمریکا هم حدود سی سال پیش این نکته رو متوجه شدن. خیلی اوقات حتی مردها هم باید به خاطر خانواده از کارشون بزنن، چه برسه به خانمها.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :)))))))

      • بدون نام

        جناب آقای پدرام نمی فهمم این داده های کلان و نتیجه گیری های عجیب رو از کدوم منابع ذکر کردید. اتفاقا در نیمه دوم دهه نود میلادی میزان جرایم خطرناک بدون هیچ اقدام خاصی از طرف دولت به طرز چشمگیری پایین میاد و جامعه شناسان رو دچار سردرگمی میکنه. بعد از تحقیقات گسترده متوجه میشن عامل اصلی قانونی شدن سقط جنین در سی سال پیش یعنی یعنی دهه شصت و کاهش زاد و ولد ناخواسته زنان بوده که جمعیت بزهکاران رو در سی سال بعد به شدت کاهش داد. تصویب این قانون هم یکی از بزرگترین دستاوردهای فعلان فمینیست بوده. می تونید به کتاب فریکونومیکس مراجعه کنید. فمینیست رو لطفا درست درک کنید و در حد تحلیل های آبکی تندروها تحریفش نفرمایید. فمنیست یعنی برابری زن و مرد در نهایت به نفع هر دو جنس و منجر به برخورداری همه انسانها از حقوق انسانی در تمامی جوامع خواهد شد.

      • پدرام

        ممنون از پاسختون و پیشنهاد خوبتون، امیدوارم یه روزی حضورا در مورد این موضوع صحبت کنیم.

      • بدون نام

        زنها نباید فدا بشن بدیهیه .خانواده امروزی هم با خانواده سنتی فرق داره مردها باید در کار خانه و بچه داری درگیر بشن و مردانگی و زنانگی دوباره تعریف بشه

    • ناشناس

      نمیدونم چرا زن ها رو کوک میکنید بابا مگه چقد قراره زندگی کنیم ؟ چرا زن و مرد باید کار کنن تا پول در بیارن که چی بشه ؟مگه مرد ها بدشون میاد کمک خرج داشته باشن؟چرا فکر میکنید مرد ها میرن سر کار و اونجا نهایت خوشگذرونی رو دارن؟سر کار رفتن مساویه با صبح زود از خواب بیدار شدن تو سر ما گر ما کار کردن از صاحب کار حرف شنیدن حقوق دیر دادن وووو خیلی چیز های دیگه که زن ها چون لطیف هستن از هر روز مواجهه شدن باهاشون داغون میشن همین که مرد میره خیلی معذرت میخوام مثل جیگر تا شب کار میکنه بس بزارید وقتی مردها خسته میان خونه یکی باشه ارومشون کنه با یه روی خوش با یه استکان چایی خواهش میکنم از خانوما تو خونه بمونید بخدا بیرون خبری نیست کسی هم با روی خوش منتظر تون نیست که برید کار کنید

      پاسخ ها

      • تد

        با نظرت موافقم ؛

      • بدون نام

        نه دیگه اینا منظورشونه فقط زن و مردا باید عین اسب کار کنن شبم که اومدن خونه شاموحاضری بخورن بعدش هم خسته و کوفته کپه مرگشون بزارن. اسمشم گذاشتن تشکیل خانواده!!!!

      • مهشید

        منم بانظرشما کاملا موافقم.
        خودم یک زنم 4سال بیرون کارکردم خیلی سخت بودبچمو دنبالم میکشیدم تومحل کارگریه میکردمامان بریم خونه
        خسته می‌رسیدم نانداشتم فقط میخوابیدم.
        یروز شوهرم گفت 4سال زندگی نداریم من میام خونه تونیستی بچه نیست پاهات داغون شدن منم دیگه نرفتم موندم خونه خداروشکر الان هم خودم آرامش اعصاب دارم هم شوهروبچه م.
        بهترین تصمیموگرفتم

      • بدون نام

        اولا که پول قدرت میاره و زنی که پول نداره همیشه تو سری خوره .دوما کار کردن منجر به هویت میشه و استعدادهای نهفته انسان رو آشکار میکنه و باعث بالا رفتن کیفیت زندگی شخص میشه.زن خانه دار حاشیه ترین و بی اهمیت ترین عضو جامعه ست

      • بدون نام

        هر چقدر زندگی کوتاه باشه زنها نباید برده وارانه زندگی کنند و نفهمند کی بودند و چی شدند.زنها هم باید دنبال کشف و شهود باشند

    • بدون نام

      ...
      الان زن و مرد دو شيفت كار ميكنن بازم هشتشون گرو نهشونه بعدم كو كار؟ كو ازدواج؟ كو بچه؟

    • درخشان

      حالا لارم نیست شما هم انقدر تبلیغ اش رو بکنید مخالف کارکردن زنان نیستم ولی همین الان اش هم پسرها ول و بیکار می چرخن بعد میرن دنبال دختر کارمند رسمی هستن برای ازدواج دیگه شما پررو تراشون نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره دقیقا از افکار پلید و نوع صحبت و پس ذهنوتون معلوم دنبال خوار نگه داشتن زن هستید. همین و بس حالا باکار یا بی کار هدف همینه

      • بدون نام

        عقب افتاده

    • بدون نام

      هر موضوعی را که تو این مملکت نگاه میکنی به گند کشیده شده!

    • rza

      معلومه یه فمینیست نوشته این مطلبو
      تماما هجومی وبدون تعقل کافی شرم بر تو

    • بدون نام

      یکم چشماتونو بازتر کنید میبینید که مثلا اون خانومی که نرفته به اون کنگره بین المللی خانوادش براش مهمتر بوده نه کار شوهرش! و به نظرم به خاظر این کارش یه قهرمانه ، چی مهمتر از خانواده ؟ که الان تو تمام دنیا به یه چیز بی روح و خیلی وقت ها به چشم یک مانع برای پیشرفت دیده میشه. همچین ژست های فمینیستی دیگه دموده و کلیشه است. به هر حال قطعا باید در هر خانواده ای و هر جامعه ای حقوق برابر وجود داشته باشه اما از راه درست و نه با نابود و بدنام کردن خانواده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کم شعار بده بابا پیش رفیق هات میشینی میگه زن وظیفه اش کلفتی و کارخونه اس

      • بدون نام

        اولویت یه ادم باید خودش باشه. ادمی که به خودش کمک کنه میتونه به خونواده شم کمک کنه. کدوم احمقی این طرز فکرو رواج داده که هر زنی خودشو فدا کرد و انداخت زیر پای خانواده قهرمانه؟؟ واسه مادرتون که یه فدای شما شده یه جو احترام قایل هستین؟؟؟ فحشای دوستانه تون فحش مادره.
        تورو خدا ببند

      • کمی تفکر...

        احسنت

    • بدون نام

      فعلا جامعه ما دغدغه های بزرگ تر پایه ای تر و با اولویت تری داره نسبت به این مسايل

    • حسین

      شما شعار دادی همش و کسانی ک موافقمد مجرد هستند
      خانمها با بچه و تربیت بیشتر ارتباط میگیرن و مادری اولاتر بر کارمند بودنشونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این تحمیل عقاید نتیجه اش همین بل بشویی که می بینید !!

    • مهدی

      جامعه امروز زن و مرد باید تلاش کنند تا حداقل مایحتاج زندگی رو فراهم کنند زن و مرد یکی هست و فرقیبین اونها در زندگی نیست

      پاسخ ها

      • ایران

        داداش فرق رو خدا گذاشته که تامین معاش رو وظیفه مرد قرار داده،پس قطعا شغل مرد بر شغل زن ارجه هست

    • بدون نام

      خانما در درجه اول به رشد خودتون فکر کنید. بچه ها بزرگ میشن میرن شوهرا که سرشون صدجا دیگه گرمه. شما میمونید و عمر رفته. چه کار کنی چه نکنی عمر میگذره پس اونکاری که دوست داری بکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه ما تا ابد زنده ایم؟کار کردن رویای ما نیست

      • بدون نام

        دمت گرم مادر ما که خودشو فدای ما کرد کی ازش قدردانی کرو که ما ادامه بدیم کارمندم هم دستم توجیبمه هم زندگی مالی رو سر و سامون دادم و هم دو تا بچه باهوش و خوب تحویل اجتماع که از تمام بچه های فامیل در ادب و درس سرترند

      • بدون نام

        چون تا ابد زنده نیستیم باید قبول کنیم کلفتی و محرومیت سهم ماست؟

      • بدون نام

        شرایط شما هم رویای ما نیست :)، شماها دوست دارین دلیل نمیشه تمام‌جنس ما قربانی بعضی هم‌جنساش مثل شما بشه

    • بدون نام

      مرد وزن بخاطر طبیعت متفاوتشان، وظایف متفاوتی هم دارند و این عین عدالت است و موجب تحکیم خانواده. مرد مسئول نان‌آوری خانواده است و درگیر شدن بیش‌تر با جامعه و زن برای ایجاد نهر و عاطفه و تربیت در داخل خانه.

    • بی نام

      بله من یک خانم کارمندم و بچه هم دارم و از صبح تا شب سرکارم و محیط خونه مدیریت می کنم از هیچی کم نمی زارم همسرم نصف من حقوق می گیره و لی در عوض به قول مادرش خونه داره پس وظیفه اش کامل شده حالا معما اینه که من کارکردن شده برام وظیفه و اگر اعتراض کنم میشم ادم بد زن نساز مادر بی احساس ....چون درکشور ما زن همیشه باید ساکت باشه .......

    • بدون نام

      فقط موضوع کار نیست ، خانمی سالها وقت گذاشته حرفه و هنری یاد گرفته با اومدن بچه از همه علایقش دست میکشه چرا واقعا ، اینقدر تعادل ایجاد کردن سخت شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی گفته از همه علاقه هاش دست میکشه؟! میتونه غیر حضوری کار کنه

    • کیانا

      کار کردن زن درسته که یه احساس هویت اجتماعی و رضایت بهش میده ولی از طرف دیگه خیلی هزینه داره نه هزینه مادی بلکه هزینه معنوی ...مخصوصا اگر فرزند داشته باشه ولی متاسفانه جامعه ما کاملا فمینیستی هستش و اصلا خانم ها نگاهشون به خانه ماندن یک زن نگاهی بسیار سطحی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب این نگاه رو کی داده همون جنسی مخالفی که در برابر این همه کار سخت یدی 24 ساعته خونه بهشون میگن بخور بخواب البته پدربرادر من نمیگه نیاد چرت بنویسید تو مجازی میگن

      • بدون نام

        منک یکسال شاغل بودم اصلنم احساس هویت و رضایت نداشتم.. پیر و فرتوت شدم داشتم زوال عقل میگرفتم ک بوسیدمش گزاشتمش کنار، هیچوقت حاضر نیستم ب اون دوران برگردم

    • بدون نام

      چیزی ک از نظرات دستگیرم شده اینه ک زنان شاغل مجبورن ادعای راضی بودن کنن
      مردای مفت خور و اماده خور میگن زن باید شاغل باشه
      از نظر منک یه خانمم زن میتونه با سیاست خودش تو خونه هم پادشاهی کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خودم زن جوانی هستم وقتی سر کار رفتم روحیه ام خیلی اذیت شد؛ سر و کله زدن هم با کارفرما هم با ارباب رجوع برای زن سخته؛ موندم خونه کتاب میخونم فیلم میبینم شوهرمم هر چی بخوام میخره برام

    • بدون نام

      والا زنهای ایرانی همشون شاغل هستن و همشون هم مدیر و رییس شدن. دیگه این تیترها واقعا یعنی چی نمیدونم

    • بدون نام

      یعنی انقد سخته فهمش که کار مرد و تامین معاش خانواده چون در قانون و شرع از وظایف مرد تعیین شده و پس خیلی مهمتر از کار رفته که هیچ اجباری قانونی و شرعی در کار کردن و تامین هزینه زندگی نداره .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا مردای ایرانی که این روزا همه معتاد و علاف و بی کار هستن دنبال زن شاغلن که واسشون نون بیاره اینایی که تو میگی حرف الکیه

      • بدون نام

        آخرش مانفهمیدیم خوبه خانوم هابرن سرکاریابده؟؟؟

    • Sh

      سلام،،به نظر من جامعه ای موفق تره که از استعدادهاونیروی انسانیش بهترین استفاده روبکنه جدای از دید جنسیتی ،،یادمون باشه که ماهمگی انسانیم پس بهتره به جای کوبیدن همدیگه به عنوان زن یا مرد سعی کنیم با یه برنامه ریز یه درست بهترین تعامل رو در زمینه های مختلف داشته باشیم که منجر به پیشرفت بشه،،واینکه خانم هاآقایون باتوجه به نظرت میگم لطفابیخیال این بحث خودبرتربینی جنسیتی بشیدوبارعایت اصول وارزشهابه رشدوترقی همدیگه کمک کنید،،باتشکر

    • امیر

      سلام، ظاهرا حرف مقاله منطقیه اما واقعیت اینه که فقط روی کاغذ و حرف درسته و تو محیط و با ادم های ایده ال.
      در عمل کار کردن زنها اگه نیاز ضروری مالی وجود نداشته باشه عمدتا منجر به افزایش مشکلات، اختلافات و در نهایت طلاق میشه.
      برای احساس مفید بودن زن در اجتماع و این حرفها که تو مقاله گفته شده نیاز نیست اینکه حتما زن شاغل باشه و حقوق بگیر اتفاقا این مساله وقتی در قید و بند شغل و وظیفه و پول و اجبار نباشه خیلی بیشتر رخ می ده.
      در نهایت اگر هم کار کردن زن احتیاج خانواده باشه بعضی شغلها خیلی تبعات و مشکلات کمتری داره و با روحیه زنها بیشتر سازگار هست. مدت زمان ( پاره وقت) و محیط بدون استرس و ارام محیط کار زن که البته کمتر اتفاق میفته ضروری هست والا زندگی به بهای ناچیزی میتونه تلخ و بودن روح بشه. یادمون باشه رسیدگی به بچه ها بعنوان سرمایه های اصلی ما خیلی مهمه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی بچه ها فقط سرمایه های اصلی زن ها هستن ؟ ؛برای زن ها در خونه امری ندارین ؟

    • بدون نام

      بزارید هر کی هرچه دوست داره زندگی کنه من کار کردن رو دوست دارم و به همه زندگی میرسم و شوهرم هم راضیه و هم بچه هام اونی که عرضه زندگی نداشته باسه تو خونه هم باشه زندگیش می لنگه

    • بدون نام

      من خیلی دوست داشتم مادرم فرصت شعلیش رو به خاطر من کنار نمیگذاشت
      خیلی خیلی قدردانشم
      اما این آرزوی پوسیده مادرم حسرت منم هست

    • شهین

      اینهمه سال گذشته هنوز جامعه ما درگیر مدرنیته و سنت هست،
      زنها مدرن تر شدیم ولی مرد ایرانی (البته که منظور همه نیست) هنوز دنبال زن خونه نشین هست که بیاد خونه چایی بده دستش!
      چه دلیلی داره زن فقط باید مراقب بچه باشه، پدر هم وقت بزاره و یک جاهایی دنبال پیشرفت همسرش هم باشه، البته که ما دخترها باید حواسمون باشه چه کسی رو انتخاب می کنیم.

    • هما

      به نطر من زن بودن در ایران کار بسیار سختی است واقعا این نطر در جامعه وجود دارد چون مرد درامدش کافیه پس زن چرا کار کند حتی پزشک باشه
      ولی به نطر می رسد همان زنان شاعل بچه های بهتری رو تربیت می کنند

    • گلی

      من یک خانم شاغلم چون تخصص و تحصیلات دارم و شغل خوب که اگر شاغل نباشم واقعا حس میکنم در محل کار جای خالیم حس میشه فرزند هم دارم و هرگز یک لحظه پرستار یا مهد نداشته بچم من و همسرم عاقلانه و عاشقانه و مسیولانه برنامه کاریمون رو جوری تنظیم کردیم که در روز ساعاتی کنار همسرمون باشیم . در عین حال با کار کردن خانمهایی که تخصصی ندارن و حتی در ازای کار درامد چشمگیری هم ندارن اما زندگیشون رو به هم میزنن موافق نیستم

    • مهاجر

      سوادومعلومات برای هرفردخوب ولازم ومفیده چه زن وچه مرد امازن ساخته شده برای شوهرداری،خانه داری وپرورش فرزندان ونه برای کار، کاربرای زن زیان آوره و...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگو ساخته شده برای کلفت بودن :)،خب چه کاریه که ازدواج کنه وقتی آزادی ازش سلب میشه

    • سهیلا

      زنان دوس دارن توی خونه بمونن و زحمت کار بیرون رو نکشن البته به شرطی که بشه به مرد اعتماد کرد .
      من خیلیا رو دیدم که زندگیای بدی داشتن همین باعث شد که کلا نتونم به هیچ مردی اعتماد کنم و اختیار زندگیم رو بهش بدم من درس میخونم و کار میکنم . اگر روزی ازدواج کردم تمام تلاشمو میکنم که که یه خانواده خوب تشکیل بدم و بچه هامو خوب بزرگ کنم اگه لازم باشه از کارم میگذرم اما کلا با این مخالفم که زن به امید خوشبختی با شوهر دنبال سواد و کسب مهارت و کار نره

    • بی نام

      نظرات برخی دوستانو ک میخونم تعجب میکنم واقعا ک چی مثلا خانومی این همه سال درس خونه تلاش کرده هزینه کرده اخرشم با اومدن بچه یا ازدواج کردن همرو بزاره کنار؟!!!چرا چون روحیه لطیفش ضربه میخوره ینی ک چی بشینه خونه تا موهاش رنگ دندوناش سفید بشه ک چی واقعا بالخره هر فردی باید مستقل باشه و استقلال مالی داشته باشه اونم تو این وضعیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج