۱۰۶۶۹۱۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

انگلیس: همچنان گوایدو را به رسمیت می‌شناسیم

وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت نتیجه انتخابات پارلمانی ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسد و همچنان رهبر مخالفان دولت کاراکاس را رئیس مجمع ملی و رئیس جمهور موقت این کشور می‌داند.

خبرگزاری فارس: «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت، این کشور نتیجه انتخابات پارلمانی ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسد.

راب در پیامی توییتری مدعی شد: «با توجه به پر عیب و نقص بودن انتخابات ۶ دسامبر، بریتانیا مشروعیت مجمع ملی جدید ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسد».

وزیر امور خارجه انگلیس افزود:‌ «همچنان خوان گوایدو را به عنوان رئیس مجمع ملی و رئیس‌جمهور موقت قانونی ونزوئلا به رسمیت می‌شناسیم».

او در ادامه پیام توییتری خود بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس در واکنش به انتخابات روز گذشته ونزوئلا را الصاق کرد که در آن ادعا شده: «انتخابات مجمع ملی ونزوئلا در تاریخ ۶ دسامبر آزاد و عادلانه نبوده و ضوابط بین‌المللی مورد قبول را رعایت نکرده است».

در این بیانیه آمده است، باید انتخابات ریاست جمهوری و مجمع ملی ونزوئلا مجدداً و به صورت عادلانه و آزاد و با نظارت موثر اجرا شود.

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی ونزوئلا حاکی از آن است که حزب «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا موسوم به حزب «سوسیالیست متحد ونزوئلا» و احزاب متحد رئیس‌جمهور این کشور موفق به کسب ۶۷ درصد از کرسی‌های پارلمانی شدند.

بنا بر گفته این مقام ارشد انتخاباتی ونزوئلا، ائتلاف مخالفان ونزوئلا تنها تنوانستند ۱۸ درصد از کرسی‌های پارلمان را در انتخابات روز گذشته به دست آورند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی کشورش در یک سخنرانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش می‌شد، گفت: «ما مجمع ملی را با اکثریت آراء مردم ونزوئلا احیا کردیم. قطعاً این یک پیروزی بزرگ برای دموکراسی است».

با این حال «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا که در صدد کاهش اعتبار این انتخابات پارلمانی بود، آن را بایکوت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج