۱۰۶۷۲۵۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

زمان‌بَر بودن حدف کنکور ارشد و دکتری

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که حذف کنکور مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری زمان‌بر است، گفت: به دنبال حذف کنکور این دو آزمون هستیم، منتها این اقدام مقداری زمان‌بر است.

ایسنا: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که حذف کنکور مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری زمان‌بر است، گفت: به دنبال حذف کنکور این دو آزمون هستیم، منتها این اقدام مقداری زمان‌بر است.

سعیدرضا عاملی در حاشیه یک‌صد و چهلمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، با بیان این‌که چند جلسه است که دستور ستاد نقشه جامع علمی کشور با موضوع کنکور برگزار می‌شود، افزود: در حال بررسی ۸ سیاست کلان مربوط به این موضوع هستیم و امیدوارم به نتیجه نهایی دست یابیم.

وی در ادامه تاکید کرد: به طور طبیعی بر اساس این ۸ سیاست کلان، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت باید ضوابط اجرایی‌شان را برای اخذ تصمیم نهایی در خصوص کنکور اعلام کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: به‌طور اساسی در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری به دنبال حذف کنکور هستیم منتها این اقدام مقداری زمان‌بر است.

عاملی افزود: در دانشگاه‌های بسیاری از کشورها در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری کنکور ندارند و بر اساس تقاضای دانشجو به دانشگاه یا در مقطع دکتری به استاد، دانشجو پذیرش می‌شود. لذا بیشتر بحث ما روی {مقطع} کارشناسی متمرکز است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که حذف کنکور نیازمند حداقل یک‌سال کار مقدماتی و تمهیدات موردنیاز است، خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۰ اتفاقی نخواهد افتاد و کنکور به همین شکل فعلی برگزار می‌شود.

عاملی گفت: امیدوارم که بخش سیاستگذاری مربوط به کنکور در جلسه آینده ستاد نقشه راهبری جامع علمی کشور جمع‌بندی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دغدغه‌های داوطلبان کنکور نظام قدیم و این‌که آیا تصمیم جدیدی در ارتباط با منابع درسی این دسته افراد برای شرکت در کنکور اتخاذ شده یا خیر؟ خاطرنشان کرد: به‌دلیل این‌که ما طبق مصوبات قبلی عمل می‌کنیم، لذا بر اساس همان تصمیمی است که وزارت علوم اعلام کرده است.

وی در پایان گفت: آزمون کنکور سال آینده{۱۴۰۰} برای داوطلبان نظام قدیم و جدید یکسان خواهد بود و طبق منابع جدید سوالات طراحی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج