۱۰۶۷۴۱۸
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

مسیر دشوار فکری تا دربی؛ هواداران صبر می‌کنند؟

استقلال تا هفته پنجم با محمود فکری نسبت به سرمربیانی که در فصول گذشته روی نیمکت این تیم حضور داشتند عملکرد مناسبی داشته است، اما هواداران این تیم خواستار بهبود روند آبی پوشان هستند تا در مسیر رویایی کسب حداقل یک جام، بی نقص عمل کنند.

خبرگزاری ایلنا: استقلال تا هفته پنجم با محمود فکری نسبت به سرمربیانی که در فصول گذشته روی نیمکت این تیم حضور داشتند عملکرد مناسبی داشته است اما هواداران این تیم خواستار بهبود روند آبی پوشان هستند تا در مسیر رویایی کسب حداقل یک جام، بی نقص عمل کنند.

تیم استقلال تهران در چارچوب بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر شب گذشته میزبان صنعت نفت آبادان بود و در دیداری که با نتیجه یک بر صفر از حریفش پیش افتاده بود در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت داد. نتیجه دیدار هفته پنجم دومین تساوی متوالی تیم استقلال به همراه محمود فکری در لیگ بیستم بود. آنها پیش از تساوی برابر پیکان تهران و صنعت نفت، مس رفسنجان را از پیش رو برداشته بودند و سپس قبل از دومین برتری در لیگ مقابل ماشین سازی، در زمین فولاد دو بر یک شکست خورده بودند.

از دست رفتن دو امتیاز مهم که به دست آوردن آن کمک شایانی به صدرنشینی استقلال می‌کرد موجب شد تا نظرات متفاوتی پیرامون عملکرد فکری و دستیارانش روی نیمکت استقلال مطرح شود. انتقاد طرفداران به عملکرد تیم موجب شد تا برخی از آنها خواستار تغییر رویه در تیم‌شان شوند و لبریز شدن کاسه صبر آن هم با پایان مسابقات هفته پنجم کمی غیرمنطقی به نظر برسد. یکی از نکات تاثیرگذار روی عملکرد آبی پوشان تهرانی در لیگ بیستم مسلما به مصدومیت و غیبت مهره‌های کلیدی این تیم مربوط می‌شود. شیخ دیاباته، وریا غفوری، سیاوش یزدانی، فرشید اسماعیلی و مسعود ریگی ۵ بازیکن این تیم هستند که عدم حضورشان در ترکیب به صورت قابل ملاحظه‌ای احساس می‌شود.

استقلال تا پایان هفته پنجم لیگ برتر در رده سوم لیگ برتر قرار دارد که این آمار نسبت به فصول گذشته کاملا ارتقا یافته و پیشرفت داشته است. فکری که هواداران از عملکرد او گلایه دارند با وجود در اختیار نداشتن تقریبا نیمی از بازیکنان حاضر در ترکیب اصلی فصل گذشته که جزو شاکله اصلی تیم محسوب می‌شوند تا به امروز ۸ امتیاز کسب کرده است و تنها دو امتیاز با گل گهر صدرنشین فاصله دارد. طبق آمار فکری تا پایان هفته چهارم نسبت به آندره آ استراماچونی، وینفرد شفر و علیرضا منصوریان که طی چهار سال گذشته روی نیمکت آبی پوشان حضور داشتند بهترین عملکرد را داشته است. او در حالی دو پیروزی داشته که منصوریان و شفر تنها یک برد به دست آورده بودند و استراماچونی هیچ پیروزی نداشت. تیم او همچنین در گلزنی و گل خورده هم در مقایسه با سرمربیان قبلی عملکرد مناسبی داشته است.

مقایسه عملکرد فکری که تیمش بدنسازی مناسبی نداشته و همینطور طی هفته‌های گذشته تمرینات تاکتیکی مناسبی نداشته زیرا تیمش زمین تمرین مطلوبی در اختیار نداشت با سرمربیانی که پیش از او روی نیمکت حضور داشته‌اند کمی بی انصافی است چرا که او از ابتدای حضور روی نیمکت این تیم با مشکلات فراوانی رو به رو بوده و اکنون همانطور که خودش می‌گوید با اشتباهات داوری تیمش نتوانسته به نتایج بسیار موفقی دست پیدا کند.

فکری می‌گوید: "هواداران استقلال اگر توقعی دارند، باید حواس‌شان جمع باشد که توقعات‌شان به تیم ضربه نزند. ما در بدترین شرایط تیم را گرفتیم و باید وضعیت را به شرایط عادی برگردانیم. شما حساب کنید مربیانی که در گذشته آمده‌اند، دو ماه فرصت آماده‌سازی داشتند، بدنسازی کردند، بازی تدارکاتی انجام دادند و اردوهایی را پشت سر گذاشتند. وقتی باز اینها را مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که امتیازهایی که ما نسبت به فصل‌های قبل گرفته‌ایم، خیلی بیشتر بوده است. اگر ما همین الان بخواهیم توقع بازی قشنگ از تیم داشته باشیم و انتظار این باشد استقلال در روزهای اوج خود باشد، این توقع فضایی را ایجاد خواهد کرد که به بازیکن و مربی فشار وارد کند تا تمرکز لازم را نداشته باشند."

هواداران استقلال با توجه به ناکامی‌های فصول گذشته از تیم فکری انتظار دارند در این فصل حداقل یک جام کسب کند. این خواسته هواداران غیرمنطقی نیست چرا که این تیم اکثر بازیکنان فصل گذشته را در اختیار دارد و می‌تواند با شاکله اصلی که حفظ شده این خواسته را برطرف کند. از طرف مقابل کادرفنی و بازیکنان هم شرایطی را تجربه می‌کنند که به فرصت بیشتری نیاز دارند تا چنین خواسته‌ای را برطرف کنند.

سرمربی استقلال که همانند بازیکنانش از خواسته‌‌های طرفداران آگاه است پیش از تساوی شاگردانش مقابل صنعت نفت آبادان پیش بینی کرده بود تیمش پیش از دربی به ثبات برسد. فکری گفته بود: "ما چندان هم تغییر نداشته ایم البته در فوتبال رسیدن به ترکیب ایده آل قطعا غیرممکن است، زیرا شرایط هر مسابقه با مسابقه قبلی فرق دارد و در یک بازی یکی از بازیکنان مصدوم و یک بازیکن محروم می‌شود و شما چاره‌ای ندارید تا در بازی بعدی بازیکنان دیگری را جایگزین کنید پس رسیدن به ترکیب ایده آل تقریبا غیرممکن می‌شود، اما با شناختی که از بازیکنانم دارم مطمئنم بعد از گذشت شش الی هفت هفته قطعا بازی‌هایی به مراتب بهتری انجام خواهیم داد."

استقلال هفته پنجم را پشت سر گذاشت و پس از رویارویی با شهرخودرو مشهد و ذوب آهن اصفهان که بازی‌های چندان آسانی هم نیستند باید در هفته هشتم برابر پرسپولیس تهران صف آرایی کند. خواسته هواداران به ثبات رسیدن آبی پوشان تا هفته هشتم و کسب نتیجه موفق در دربی خواهد بود. بازی برابر تیم یحیی گل محمدی و نتیجه آن عیار تیم فکری را تا حدودی مشخص خواهد کرد و به نظر می‌رسد هواداران تا آن بازی صبر می‌کنند و سپس عملکرد کادرفنی را به صورت دقیق بررسی خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیژن

      من به عنوان یه پرسپولیسی برای فکری ارزوی موفقعیت دارم متاسفانه تو باشکاه استقلال بزرگتر نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باسلام به عنوان یک هوادار میگویم به آقای فکری باید زمان داد استقلال در این چند هفته به نظرم امتیازات لازم را گرفته فقط باید زمان داد با تشکر

    • مهدی

      هر چه زودتر مجیدی را بیارن این به نفع باشگاه استقلال است فکری نمی داند کدام بازیکن خوب بازی می‌کند فکری مربئ دسته دو است مدیران استقلال بی ثمر هستند

    • افتخارم ایران

      نسخه فکری تو دربی پیچیده میشه،

    • استقلالیم

      منم بانظراقامهدی موافقم فرهادمجیدی گزینه بهتریه برااستقلال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج