۱۰۶۷۵۸۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اوکراین: ایران پیشنهاد پرداخت غرامت را پس گرفت

وزارت امور خارجه اوکراین مدعی شد: ایران پیشنهاد پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی ساقط شده را پس گرفته است.

برترین‌ها به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک: وزارت امور خارجه اوکراین مدعی شد: ایران پیشنهاد پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی ساقط شده را پس گرفته است.

اسپوتنیک خبر داد که یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین، روز چهارشنبه گفت: طرف ایرانی پیشنهاد پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان سانحه هواپیمای اوکراینی در نزدیکی تهران را پس گرفت، زیرا آنها می خواستند بودجه ای را برای جبران خسارت از صندوق توسعه ملی اختصاص دهند.

اوکراین: ایران پیشنهاد پرداخت غرامت را پس گرفت

طبق اطلاعات من، دولت ایران پیش از این، این پیشنهاد را برای تخصیص در بودجه پس گرفته است، زیرا فرض بر این بود كه ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی تخصیص داده می‌شود، كه منجر به بحث های جدی داخلی در ایران شده است.

به گفته وی، مذاکرات با طرف ایرانی در مورد میزان غرامت هنوز آغاز نشده است.

معاون وزیر امور خارجه گفت: اما ما از برنامه های دولت ایران برای ذخیره مقدار مشخصی از بودجه برای پرداخت غرامت استقبال خواهیم كرد.

به گفته ینین، موقعیت اوکراین از این واقعیت ناشی می شود که میزان جبران خسارت تا حد زیادی به شرایط فاجعه و سطح همکاری و اطمینان از تحقیق عینی و بی طرفانه در مورد فاجعه بستگی دارد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی سال ۹۸ از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی، حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

در آن هواپیما ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه حضور داشتند. همه آنها مردند. در میان قربانیان - ۱۱ شهروند اوکراین از جمله ۹ خدمه، ۸۲ شهروند ایران، ۶۳ شهروند کانادا، ۱۰ شهروند سوئد، ۴ شهروند افغانستان، ۳ شهروند آلمان و ۳ شهروند انگلیس حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج