۱۰۶۹۲۷۳
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

با میوه افزایش‌دهنده هوش کودکان آشنا شوید

یک متخصص تغذیه گفت: موز برای اطفال و اشخاص سالخورده بسیار مفید است و همچنین برای درمان اسهال شدید مؤثر بوده و هوش و حافظه کودکان را افزایش می‌دهد.

ایسنا: یک متخصص تغذیه گفت: موز برای اطفال و اشخاص سالخورده بسیار مفید است و همچنین برای درمان اسهال شدید مؤثر بوده و هوش و حافظه کودکان را افزایش می‌دهد.

سمیرا مرادی اظهار کرد: موز میوه درختی است که در جاهای گرمسیر و مرطوب به ثمر می‌رسد، برگ‌های آن بسیار دراز و عریض است و درازی برگ‌ها تا دو متر می‌رسد؛ موز ابتدا در غلاف صنوبری شکل قرار دارد سپس می‌شکافد و خوشه پدیدار می‌شود و در هر خوشه بیش از ۱۰۰ دانه موز وجود دارد.

وی افزود: میوه موز بسیار خوشمزه و خوش طعم است و درخت آن در حدود سه متر ارتفاع دارد و معمولا آن‌را به صورت نارس از درخت چیده و در میان کاه می‌گذارند تا زرد و شیرین شود، اما در تجارت به وسیله مواد شیمیایی مانند اتیلن و استلن، رنگ موز را زرد می‌کنند.

مرادی با بیان اینکه این میوه در جنوب ایران نیز تولید می‌شود، گفت: از میوه و پوست آن استفاده شده و خاصیت غذایی زیادی دارد و از نظر ترکیبات بسیار به گندم نزدیک است.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه موز برای اطفال و اشخاص سالخورده و کسانی که تازه از بستر بیماری برخواسته‌اند بسیار مفید است، تصریح کرد: قند موجود در موز بسیار مرغوبتر از قند شیرینی بوده و برای سلامتی اطفال مفید است.

وی با بیان اینکه موز میوه‌ای گرم و دارای ویتامین‌های B۱، B۲، C است، عنوان کرد: موز غذای کاملی برای کودکان و افراد مبتلا به سوء هاضمه است.

مرادی اضافه کرد: موز مانند سایر میوه‌ها خون را قلیایی کرده و در نتیجه صافی، تعادل و پاکی خون ایجاد می‌کند؛ ضمن اینکه اوره اضافی در خون را دفع کرده و برای افراد مبتلا به بیماری قلبی، ورم کلیه و بیماری‌های تورمی مفید است.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه این میوه برای درمان بیماری‌های اسهال شدید و اسهال در اطفال مفید است، بیان کرد: ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرم از آن‌را می‌توان به صورت پوره درآورد با کمی آب برنج مخلوط کرده و به این بیماران داد.

وی موز را میوه‌ای معتدل، مقوی و چاق کننده دانست و افزود: موز جهت تسکین سرفه و خشونت حلق مؤثر بوده و برای افرادی که درد کلیه دارند نیز مفید است.

مرادی با اشاره به اینکه موز به علت داشتن مقدار زیادی فسفر در افزایش هوش و حافظه کودکان تأثیر زیادی دارد، عنوان کرد: این میوه نیروی بدنی مادر را افزایش داده و مانع از سقط جنین می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه موز دارای مواد معدنی پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم و روی است، ادامه داد:‌ این میوه برای افرادی که نمی‌توانند مواد قندی را به خوبی هضم کنند یا مبتلا به ورم معده، دیابت و چاقی هستند، زیان‌آور است.

وی با تأکید بر اینکه زیاده روی در مصرف موز باعث ایجاد حساسیت در بدن و خارش‌های شدید خواهد شد، افزود: باید از مصرف موزهای نارس یا کهنه و سیاه خودداری کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج