مردم دنیا به خرید چه کالاهای دست دومی علاقه دارند؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
استخدام_1
دکتر استرکی_1
کتاب لند_1
اپیلاسیون نانا 3
دکتر استرکی_3
کتاب لند_3
استخدام_3
کتاب لند_4
اپیلاسیون نانا 4
استخدام_4
دکتر استرکی_4
کتاب لند_2
دکتر استرکی_2
استخدام_2
اپیلاسیون نانا 2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۰۷۰۱۸۱
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
۴۵۹۸
ذائقه جهانی وسایل دست دوم در دنیا
با افزایش نگرانی‌ها درباره محیط زیست، افراد دغدغه زیادی برای کاهش ردپای خودشان در تولید گازهای گلخانه‌ای پیدا کرده‌اند.

برترین‌ها: با افزایش نگرانی‌ها درباره محیط زیست، افراد دغدغه زیادی برای کاهش ردپای خودشان در تولید گازهای گلخانه‌ای پیدا کرده‌اند.

مردم دنیا به خرید چه کالاهای دست دومی علاقه دارند؟

این دغدغه‌ را در کشورمان می‌توان در کمپین «نه به پلاستیک» یا «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» هم دنبال کرد. به همین دلیل در این سال‌ها صنعت دست دوم هم محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. با این حال مردم کشورهای مختلف ذائقه یکسانی برای خرید وسایل دست دوم ندارند. برخی از آنها خرید کتاب دست دوم را به خرید لباس ترجیح می‌دهند اما در کشوری دیگر خرید ماشین دست دوم بیشتر از وسایل الکترونیکی مرسوم است. در گزارش زیر نگاهی به سلیقه مردم کشورهای مختلف برای خرید وسایل دست دوم انداخته‌ایم و آنها را با هم مقایسه کرده‌ایم.

آلمان: خوره‌های کتاب دست دوم

مردم دنیا به خرید چه کالاهای دست دومی علاقه دارند؟

یک مطالعه بر روی خرید دست وسایل دوم بین مردم آلمان نشان داده که آنها بیشتر از هرچیز به خرید کتاب دست دوم علاقه‌مند هستند. نتایج این پژوهش در سال ۲۰۱۲ می‌گوید در آلمان ۴۶ درصد از خریدهای دست دوم متعلق به خرید و فروش کتاب، ۴۴ درصد مربوط به خرید لباس، ۲۸ درصد مربوط به خرید سی‌دی، ۲۸ درصد خرید دی‌وی‌دی، ۲۵ درصد مربوط به کتب درسی، ۲۲ درصد بازی‌های ویدیویی، ۱۷ درصد مربوط به اسباب بازی، ۱۷ درصد مربوط به مبلمان، ۱۴ درصد جواهرات و ۱۲ درصد موبایل بوده است.


کانادا: در جست‌وجوی لباس ارزان

مردم دنیا به خرید چه کالاهای دست دومی علاقه دارند؟

مطالعه‌ای بر روی بیش از پنج هزار مشارکت‌کننده بالای هجده سال در کانادا نشان داده که لباس، کفش و هرچیزی که مربوط به مد باشد با ۲۹ درصد بیشترین سهم را در مبادلات خرید و فروش دست دوم داشته است. بعد از آن محصولات سرگرمی با ۱۳ درصد، لباس و وسایل کودک با ۸ درصد، اسباب بازی و بازی‌های ویدیویی با ۸ درصد، مبلمان با ۵ درصد و در نهایت وسایل دکوری داخلی و بیرون از خانه با ۴ درصد بیشترین سهم را از خرید دست دوم این کشور در سال ۲۰۱۸ داشته‌اند.


ایتالیا: بیشترین علاقه به سمت مبلمان دست دوم

مردم دنیا به خرید چه کالاهای دست دومی علاقه دارند؟

بررسی سایت سوبیتو در ایتالیا نشان داد که ۴۴ درصد از مردم این کشور در سال ۲۰۱۳ در خرید و فروش دست دوم مشارکت داشته‌اند. این مبادلات ارزش این صنعت را تا ۱۸ میلیارد دلار و در حدود یک درصد GDP این کشور ارزیابی شده است. مبلمان با ۴۸ درصد، بیشترین میزان فروش در سایت‌های آنلاین دست دوم در این کشور در سال ۲۰۱۶ را داشته است.


چین: خودروهای پرطرفدار دست دوم

مردم دنیا به خرید چه کالاهای دست دومی علاقه دارند؟

برچسب منفی خرید وسایل دست دوم تا همین چند سال پیش هنوز در چین دست و پا گیر بود. با این حال این بازار هم مانند بخش‌های دیگر صنعت در این کشور ارزشی میلیاردی پیدا کرده است. براساس پژوهشی که سال ۲۰۱۸ منتشر شده خودرو پرطرفدارترین محصول دست دوم معامله شده در این کشور بوده است. در پلتفرم چینی Uxin، در سال ۲۰۱۸ حدودا ۸۰۰ هزار خودروی دست دوم معامله شده است. بعد از خودرو، کتاب، محصولات صوتی تصویری، وسایل دیجیتالی، مبلمان، لوازم برقی آشپزخانه، وسایل لوکس، وسایل هنری، لباس، وسایل کودک و مادر به ترتیب جزء پر فروش‌ترین وسایل دست دوم در این کشور بوده‌اند.


ایران: املاک، خودرو و لوازم خانه

مردم دنیا به خرید چه کالاهای دست دومی علاقه دارند؟

در ایران بررسی دقیقی درباره ترجیح افراد برای خرید کالای دست دوم انجام نشده است اما بخش بزرگی از این معاملات در پلتفرم سایت دیوار انجام می‌شود. این وب سایت سالانه گزارش کاملی از رفتار خریداران و فروشنده‌های اجناس دست دوم ارائه می‌کند و بر اساس آن در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۵ میلیون کاربر خرید و فروش در این سایت را تجربه کرده بودند. از سوی دیگر حدود ۱۶.۳ میلیون آگهی کالا در دسته مربوط به خانه مثل مبلمان، فرش، لوازم خانه، آشپزخانه و... و ۱۰.۴ میلیون آگهی در دسته لوازم الکترونیکی مثل موبایل، تبلت، رایانه، تلویزیون و... در این سال در دیوار منتشر شده است.

مردم دنیا به خرید چه کالاهای دست دومی علاقه دارند؟

تعداد آگهی‌های دسته وسایل نقلیه این سایت ۱۶.۴ میلیون بوده و تعداد آگهی‌های املاک آن ۱۶.۸ میلیون آگهی بوده است. بر همین اساس باید گفت که در سال‌های گذشته بیشترین آگهی‌ها و بازدیدهای دیوار، مربوط به دسته‌بند‌ی‌های املاک، خودرو و لوازم خانه بوده است.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
بهمن پور_داخلی1
شیرآلات زمانی_1
تاپ لپتاپ_1
شیرآلات زمانی_3
تاپ لپتاپ_3
بهمن پور_داخلی3
بهمن پور_داخلی4
شیرآلات زمانی_4
تاپ لپتاپ_4
تاپ لپتاپ_2
شیرآلات زمانی_2
بهمن پور_داخلی2
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
آف دکور _فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
دکتر عارفی - موبایل فوتر
تدبیرکالا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی ادیب_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
آیلین_تزریق چربی
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی نوین_فوتر
آف دکور _فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
کیان برنا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
شفا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت _فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
فنی آتل_فوتر