adexo3
۱۰۷۱۴۰۷
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

پابجی در افغانستان «نامشروع» اعلام و ممنوع شد

وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان روز شنبه بازی ویدئویی آنلاین «پابجی» را نامشروع و فاقد شرایط شرعی به عنوان یک برنامه تفریحی و سرگرمی اعلام کرد.

برترین‌ها: وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان روز شنبه بازی ویدئویی آنلاین «پابجی» را نامشروع و فاقد شرایط شرعی به عنوان یک برنامه تفریحی و سرگرمی اعلام کرد.

بنا بر اعلام رسانه‌های این کشور، هفته گذشته نیز اداره تنظیم خدماتی مخابراتی (اترا) بازی پابجی را بطور موقت مسدود کرده بود.

بازی پابجی (PlayerUnknown's Battlegrounds یا به اختصار PUBG) یک بازی آنلاین چند نفره است که در جریان آن، بازیکنان با چتر به درون جزیره‌ای مجازی فرستاده می‌شوند و در آنجا به نبرد یا یکدیگر پرداخته و به کمک سلاح‌هایی که دارند، برای بقا می‌جنگند.

پابجی در افغانستان «نامشروع» اعلام و ممنوع شد

این بازی که ساخت کره جنوبی است در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان بهترین بازی ویدئویی موبایل شناخته شد؛ گفته می‌شود «پابجی» دست‌کم ۴۰۰ میلیون بازیکن از طریق گوشی‌های همراه در سراسر جهان دارد.

خبرگزاری افق افغانستان می‌نویسد وزارت ارشاد این کشور شرکت در این بازی را «معاصی و جنایت» و عامل ترویج فرهنگ شرک توصیف کرده که باعث ترویج تفکر «فنا کردن» دیگران برای بقای خود می‌شود.

این وزارتخانه به خانواده‌ها هشدار داده که پابجی تأثیر منفی بر درس و آموزش کودکان می‌گذارد و نظم و سلامت جامعه را به هم می‌زند.

بنا بر اعلام این وزارتخانه ۴۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر در افغانستان از این بازی استفاده می‌کنند و در مجموع برای این کار ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون افغانی هزینه پرداخت کرده‌اند.

گفته می‌شود پیش از این کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایند‌گان نیز از اداره تنظیم خدماتی مخابراتی خواسته بود تا این بازی آنلاین را مسدود کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج