۱۰۷۲۲۹۲
۸۰ نظر
۵۲۴۸
۸۰ نظر
۵۲۴۸
پ

ارگاسم در زناشویی؛ فواید یک سِرِ مگو

۲۲ دسامبر روز جهانی ارگاسم یا اوج لذت جنسی است. به‌همین مناسبت، امروز در این مطلب، قصد داریم درباره فواید ارگاسم در زنان و مردان بپردازیم.

برترین‌ها: اگر بخواهیم ارگاسم را در یک عبارت خلاصه کنیم باید گفت: رسیدن به اوج لذت جنسی و رها شدن تنش‌های جنسی. به بیان دیگر ارگاسم یعنی بدن از لحاظ احساسی و بدنی به اوج فعالیت می رسد. وقتی زن با شوهر تحریک جنسی می‌شوند، به تدریج تمام بدن چه از نظر فیزیولوژی و چه از نظر احساسی به حالتی می رسد که هر لحظه در حال افزایش است.

ارگاسم با انقباض شدید ماهیچه‌ای در طی رابطه جنسی که به همراه تغییر در برخی علایم بدنی مانند تغییر در ضربان قلب، تغییر در فشار خون و تنفس همراه است. امروز یعنی ۲۲ دسامبر روز جهانی ارگاسم یا اوج لذت جنسی است. به‌همین مناسبت، امروز در این مطلب، قصد داریم به فواید ارگاسم در زنان و مردان بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

ارگاسم در زناشویی؛ فواید یک سِرِ مگو

200 سال پیش، برقراری رابطه جنسی تنها برای تولید مثل و بقای نسل بود و مردان بدون هیچ عشق‌بازی و در حالت شرم و حیا، به رابطه جنسی می‌پرداختند. اما با تولید و عرضه قرص‌های ضدبارداری و انواع کاندوم، زنان کم‌کم به مرحله‌ای از شعور جنسی رسیدند که ارگاسم را حق خود بدانند.

ارگاسم زن و مرد متفاوت است، ارگاسم در مردان با احساس ذهنی غیراجتناب بودن انزال شروع می‌شود و با دفع منی به پایان می‌رسد ولی ارگاسم در زنان با انقباض غیرارادی مجاری ادرار همراه است. رابطه جنسی خوب و رسیدن به ارگاسم، باعث افزایش قدرت کنترل مثانه میگردد، در طی ارگاسم عضلات تحتانی بدن زن منقبض شده و قدرتشان افزایش می‌یابد و در پی آن قدرت کنترل مثانه بالا می‌رود، چیزی شبیه به یک تمرین ورزشی برای تقویت عضلات لگن.

طی تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که، ارگاسم می‌تواند به دلیل آزاد شدن اندروفین، آستانه تحمل درد را در بدن افزایش داده و حتی باعث بهبود سردرد شود. محققان روابط زناشویی دریافتند که تجربه ارگاسم از لحاظ روانی هم بسیار مفید است، چون رابطه جنسی و ارگاسم می‌تواند برای لحظاتی حافظه را پاک کرده و فرد را از شر افکار روزانه خلاص کرده و مغز را به آرامش برساند. در ادامه مطلب به فواید دیگر ارگاسم اشاره می‌کنیم:

کمک می‌کند تا بهتر بخوابید

زمانی که به ارگاسم می‌رسید بدنتان مواد شیمیایی از جمله اکسی توسین، نور اپی نفرین، وسپرسین، پرولاکتین و سروتونین آزاد می‌کند. ثابت شده است که تمام این موارد به طور بالینی کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشند. دفعه بعد که فوری بعد از رابطه جنسیتان خوابیدید، یک بهانه خوب دارید!

مبارزه با استرس

ارگاسم در زناشویی؛ فواید یک سِرِ مگو

در طی ارگاسم، مغز هورمون احساس خوب سروتونین (یک جز کلیدی ضد افسردگی) و پرولاکتین را آزاد می‌کند که اثر آرامش بخشی روی بدن دارند. در حالی که نقطه اوج شما ممکن است در عرض چند ثانیه به پایان برسد، اما فواید سلامتی اش ادامه دارد. یک مطالعه نشان داد که میزان استرس و فشار خون تا دو هفته پس از ارگاسم ادامه خواهد داشت.

خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

براساس مطالعه‌ای که در مجله انگلیسی افراد مسن اینترنشنال منتشر شده است، انزال حداقل چهار بار در هفته در مردان می‌تواند خطر ابتلا به این سرطان را تا ۳۰% در مردان کم کند. با این حال، آن‌ها هشدار می‌دهند که فعالیت جنسی در مردان جوان (بین دهه ۲۰ تا ۳۰ سالگی) می‌تواند در واقع خطر پیشرفت این بیماری را افزایش دهد.

کاهش خطر حملات قلبی

در طی ارگاسم، جریان خون با انواع هورمون‌ها و دهیدرواپیآندروسترون، (DHEA) بیشتر می‌شود، استروئید نشان داده شده است که خطر حمله قلبی در مردان میانسال را کاهش می‌دهد. یک مطالعه از موسسه تحقیقات جدید انگلستان در ماساچوست نشان داد مردانی که حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی داشتند، تقریبا ۵۰% احتمال کمتری برای حمله قلبی داشتند.

مطالعه‌ای دیگر نشان داد زنانی که هر هفته دو بار به ارگاسم می‌رسند، ۳۰ درصد کم‌تر احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در مقایسه با زنانی این تعداد ارگاسم را ندارند، دارند.

پوست درخشان و صاف

ارگاسم در زناشویی؛ فواید یک سِرِ مگو

کرم‌های ضد چروک گران قیمت را فراموش کنید چرا که ارگاسم خود در این مورد فایده دارد؛ متخصصان می‌گویند که درخشش پوست پس از رابطه جنسی یک چیز واقعی است. وقتی به ارگاسم می‌رسید، جریان خون به پوست افزایش می‌یابد و باعث می‌شود رگ‌های خونی باز شوند و صورتتان برافروخته شود.

در طول زمان، ارگاسم می‌تواند به خون کمک کند تا مواد غذایی مهم را به پوست منتقل کرده و پوستتان را بهبود بخشد. آیا می‌دانستید که بسیاری از مکمل‌ها ضد پیری حاوی هورمون DEA هستند؟ پس از رسیدن به ارگاسم، میزان DEA در جریان خون شما تا پنج برابر مقدار عادی افزایش می‌یابد؛ به شما یک جوان کننده می‌دهد.

مسکنی برای سردرد‌های مکرر

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ از دانشگاه مونستر آلمان انجام شد، دریافت که ارگاسم، باعث تسکین درد بسیار عالی میگرن و سردرد‌های شاخه‌ای می‌شود. به کاهش سردرد در ۶۰ درصد مبتلایان به میگرن و یک سوم بیماران مبتلا به سردرد، کمک میکند. مطالعات متعددی نشان داده اند که ارگاسم می‌تواند آستانه درد‌های شما را افزایش دهد و به تسکین انواعی از بیماری ها، از میگرن گرفته تا درد مفاصل کمک کند.

بهبود خلق و خو

ارگاسم ماساژ غدد لنفاوی کلی را فراهم می‌کند و به فرآیند سم زدایی طبیعی بدن کمک می‌کند تا هضم و خلق و خو را بهبود بخشد و به پیش گیری از سرطان کمک کند.

جلوگیری از پوکی استخوان و بیماری قلبی

افزایش سطح استروژن را تقویت می‌کند تا بافت‌های واژینال را حفظ کند و بدن را در برابر پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند.

جوان‌تر به نظر می‌رسید

هورمون DHEA عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و سیستم ایمنی را متعادل می‌کند و به نگهداری و ترمیم بافت کمک می‌کند و احتمال داشتن پوست سالم را تقویت و بیشتر می‌کند. شما را جوان‌تر می‌کند - مطالعات نشان دادند عشق بازی سه بار در هفته می‌تواند باعث شود که شما ۱۰ سال جوان‌تر به نظر برسید.

مبارزه با عفونت

سلول‌های مسئول مبارزه با عفونت را تا ۲۰% بیشتر می‌کند - به مبارزه با سرماخوردگی و انفلانزا نیز کمک می‌کند!

درمان میگرن

ارگاسم در زناشویی؛ فواید یک سِرِ مگو

میگرن را درمان می‌کند و به درمان انواع دیگر درد‌های شدید دیگر هم کمک می‌کند و افزایش سطح هورمون اکسی توسین که با اشتیاق، شهود، و مهارت‌های اجتماعی ارتباط دارد. اگر شما این فواید شگفت انگیز ارگاسم را از دست داده اید، وقت آن رسیده تحقیق کنید که چرا مهم است.

عوارض ارگاسم نشدن به خصوص در زنان

استرس یکی از دلایل اصلی کاهش میل جنسی است. استرس بر اعصاب و غدد فوق کلیه فشار می‌آورد، (غددی که درست بالای کلیه‌ها قرار دارند و به استرس کمک می‌کند). این می‌تواند تبدیل به یک چرخه بد و دور باطل شود - ارگاسم یکی از بهترین مسکن هاست (فیزیکی و ذهنی) و با این حال استرس می‌تواند ارگاسم را برای زنان بسیار دشوار کند.

غدد فوق کلیه هورمون‌های لازم برای میل جنسی را ترشح می‌کنند؛ هنگامی که بیش از حد استرس دارید و در حالت آماده باش هستید، آخرین چیزی که بدن شما می‌خواهد انجام دهد، رابطه جنسی است - که به این معنی است که شما نمی‌توانید از مزایای ارگاسم لذت ببرید!

ارگاسم در زناشویی؛ فواید یک سِرِ مگو

ارگاسم در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده است. به اوج نرسیدن در حین عمل جنسی میتواند سرمنشا مشکلات فراوانی باشد. ثابت شده که ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی در این مسئله می‌باشد. زن و شوهر با کسب مهارت باید بدانند که چگونه می‌توانند به ارگاسم مطلوب برسند؛ که در این میان مردان وظیفه سنگین تری دارند و بایستی با کسب مهارت در به ارگاسم رسیدن رسیدن و لذت جنسی به همسرشان کمک کنند و همچنین همسر نسبت به شوهر این وظیفه را انجام دهد.

ارگاسم در مردان صرفاً با تحریکات بدنی و تماس ایجاد می‌شود. در حالیکه این پدیده در خانم‌ها بسیار پیچیده‌تر بوده و تا حد بسیار زیادی به شرایط روحی و ارتباط عاطفی طرفین بستگی دارد. به ارگاسم نرسیدن زنان می‌تواند به دلیل بی علاقگی، اضطراب و شرایط روحی نامناسب و مقاربت به روش نادرست باشد و بعلاوه برای بعضی خانم‌ها این الزام وجود ندارد که با هر مقاربت الزاماً به ارگاسم برسد.

بدن شما به حالت بقا می‌رود و فقط نگرانی خود را حفظ می‌کند علاوه بر کاهش میل جنسی، برخی علائم دیگری نیز وجود دارند که ممکن است توسط غدد فوق کلیوی رخ دهند:

  • به سختی صبح از خواب بیدار شدن
  • بی خوابی یا دشواری در خوابیدن
  • اتکا به کافئین و یا شیرینی برای ادامه دادن به کارتان
  • گیجی
  • افسردگی
  • به راحتی مریض شدن، به دلیل سیستم ایمنی پایین و ضعیف
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی از اینها دروغ و شر و ور هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      مجرد ها چی ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چو دانی و پرسی سوالت خطاست

      • بدون نام

        کاش از لحاظ فیزیولوژی خودارضایی رو هم بررسی میکردن و میگفتن چه اثرات بدی رو آدم میذاره

    • بدون نام

      مشکلات زیاده
      اعصابا خرد

    • بدون نام

      ما نخواهیم سیستم ایمنی بدنمون تقویت بشه کیو باید ببینیم ؟؟؟

      پاسخ ها

      • ابراهیم

        معلومه افتادی تو دوره اعصابت هم خورده

      • بدون نام

        روان پزشک

    • بدون نام

      زنا چند برابر مردها ارگاسم میشن بعد ادا در میارن پنهان میکنند همیشه جالبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا بیشترین لذت رو میبرن و ناز و اداها هم زیاده!

      • بدون نام

        فكر نميكنم. هيچ زني نميتونه ارگاسمشو پنهان كنه. مگه اينكه واقعا به ارگاسم نرسه.

    • حسین

      بعضی مطالبش درسته ولی بعضی درحدنوشتاره ..میگیرن را خوب نمیکنه چندموردمن میشناسم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من دیدم خوب شده

      • بدون نام

        من میگرن دارم، تجربه دارم که خوب شده

    • محسن

      الان با این گرونی و مشکلات روحی کی میتونه هفته‌ای سه بار به ارگاسم برسه

      پاسخ ها

      • جانی

        من

      • دانیال

        :)

      • زهره

        بله منم با شماموافقم.کاملاصحیح میفرمایید.

    • حسین

      خیلی مطالب عالی بود ممنون از شما .

    • بدون نام

      یکی میمرد از بینوایی ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا

      • بدون نام

        یکی میگفت ارگاسم کجایی!!

    • بدون نام

      من که 13 سال ازدواج یک بارم ارضا نشدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم ده سال ازدواج کردم هیچوقت ارگاسم با شوهرمو تجربه نکردم.
        4ماه یکبار میاد سمت من
        ....

      • علی

        واقعا راست میگی

      • بدون نام

        بدا به حالتون

      • بدون نام

        احتمالا باید خانم باشی شوهرت رو ببر پیش مشاور

      • بدون نام

        عجب عهد هجره مگه الان همه ارگاسمین

    • Raha

      مطالب عالی بوده.
      و همه درسته

    • بدون نام

      کاملا درسته من مجردم و تمام این مشکلات ناشی از عدم ارگاسم رو دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو دکتر

      • بابایی

        دکتر چیکار کنه!:)

    • بدون نام

      چرا همش دنبال جنگ ودعواید خب بنده خدا خوشت نماید اصلا مطلب را ونخون من خیلی مطالب که دوست ندارم باز نمی کنم بعد هم اطلاعات عمومی ات زیاد شده خوشحال باش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو

    • معین

      تازه اینا نصف فواید ارگاسمه
      مهمترازاینا کمک به زندگی سالمه
      نگم براتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما حرف نزن

      • بدون نام

        چرت نگو

    • بدون نام

      خیلی از مردها ایرانی اصلا سکس با زن را بلد نیستند شب که میشه خودشان را خالی می‌کنند .... این یک فاجعه است خودخواهی و از خود راضی بودن است در صورتی که زن بدبخت هم باید از سکس لذت ببرد و این بی‌توجهی صدمات روحی و جسمی جبران ناپذیری به زنها می‌زند ؛ زن موجود پیچیده ای است باید او درک کرد و او را فهمید به احساس و عواطف او احترام گذاشت مخصوصا وقتی او در عادت ماهانه کی است ؛ آقایان محترم خواهش اینکه فقط بفکر خودتان نباشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو

      • بدون نام

        حرفات درست ولی وقتی مرد از صبح تا شب دنبال لقمه نون میگرده بعدش میاد خونه تازه غر زدنهای خانم خونه میشه بچها از اونور درخاستاشون میگن ولی بابای خونه.........
        دیگه رمقی براش نمیمونه که بخاد خانم خونه درک کنه

      • بدون نام

        چه عجب یه نفر حرف درست و حسابی زد
        هرچند مردهای ایرانی کلا این چیزها رو نمی فهمن

      • علی

        چشم

      • بدون نام

        مردی که شب و روز باید کار کنه
        نمیتونه بیاد یه ساعت دو ساعت هم رو این چیزا وقت بذاره
        ذهنش درگیره و توان نداره
        این حرفها برا جامعه ای است که نرمال باشه نه جامعه ما
        به شتر گفتن گردنت چرا کجه گفت کجام راسته
        انتخاب خودتون هم بوده ضمنا

      • بدون نام

        چرت نمیگه اتفاقا داره حقیقت رو میگه

      • بدون نام

        یعنی این نرمال نبودن جامعه فقط برای مرد هاست چون جامعه نرمال نیست باید فقط فقط به فکر خودشون باشن
        خب اگر توان ندارن بگیرن بخوابن و اصلا فکر رابطه یک طرفه نباشن این خیلی بهتره

      • بدون نام

        گيرم كه حرف شما درست (كه درست هم هست)، آيا زن نبايد به طور متقابل مرد رو درك كنه؟ حرف شما وقتي درسته كه مرد مثل بلاد كفر صبح ساعت 7 بره بيرون ساعت 4 هر روز خونه باشه هفته اي دوروز تعطيل باشه حقوق و درآمدش مكفي باشه. ايران اينطوريه؟ يه چيز براش مونده اونم شب و همسرشه. همين!!

    • بدون نام

      یکی می مرد ز درد بی نوایی یکی می گفت عمو ارگاسم می خواهی ؟!

    • بدون نام

      مجرد ها چیکار کنن ؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه ازدواج کنن اینکه پرسیدن نداره

      • بدون نام

        یعنی چی که چیکار کنن

    • بهاره

      بد ارگاسم فقط یک خواب راحت میچسبه ولی حیف که هر ده دفعه فقط مردها میتونن یک بار خانمشون ارضا کنن ادم عصبی میشه وقتی ارضا نمیشه

      پاسخ ها

      • محمدرضا

        اوکی

      • بدون نام

        تا وقتي كه ارگاسم نشده نذار شوهرت به ارگاسم برسه. راه داره اگه بلد نيستي برو راهشو يادبگير اگه شوهرت آدم حسابي باشه باهات پايه ميشه هردو به ارگاسم ميرسيد و به قولت خودت راحت ميخوابيد و از خواب هم لذت ميبريد.

    • ناشناس

      اتفاقا هفته ای سه بار انجام میدم و شریکم به ارگاسم میرسه . من ۵۶ سالمه و گوش شیطون کر هردوتامون اعصابی راحت داریم شبا ساعت ۱۱ میخوابیم ساعت ۴ صبح هم بیداریم با همه گرونی و معظلات از زندگی لذت میبریم.

      پاسخ ها

      • علی

        احسنت

      • بدون نام

        سر پیری و معرکه گیری

      • بدون نام

        راست میگن دود از کنده بلند میشه

      • بدون نام

        با توجه به سن مطمئنم اجاره نشين نيستيد.
        بنابراين دليلي براي اعصاب داغون وجود نداره.
        اجاره نشين در اين دوره زمونه يعني فاتحه تمام اميدها و آرزوها و لذتها و... فقط اجاره نشين ها ميفهمن من چي ميگم.

      • بدون نام

        واقعا سلامت زندگی ربطی به سن و سال نداره، ربط به فهم آدما از زندگی داره. آفرین به شما

    • ک..

      تازه ذهن مردم اول راه هست برا درک این مسله کمی بیشتر باید بگذره

    • بدون نام

      خجالت بکشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خجالت بکش

    • بدون نام

      زن ها هیچی از سکس نمیدونن

      پاسخ ها

      • ...........

        اونوقت از کجا باید یادبگیرن؟ ازمدرسه از مادر از رسانه ها ووووکلا همشون که عیبه وبده

      • بدون نام

        به شدت مخالفم. بعضي هاشون استاد بلامنازع اين مقوله هستن.

    • بدون نام

      همش چرت و پرت

    • بدون نام

      زن ها خودخواهن

    • بدون نام

      زن ها فقط به فکر عشق و حال خودشونن

    • بدون نام

      اصلا ارگاسم چه شکلیه من که درکی ازش ندارم الکی به شوهرم میگم منم لذت می برم ولی اصلا از این کار خوشم نمیاد فکر می کنم برده جنسی ام بعد از این کار یکی دو شب حالم بده مثل ادمایی که بهشون تجاوز شده

    • بهنام

      ارگاسم زن برای هردو طرف خوبه

    • خسته از قرنطینه

      کرونا رو هم خوب می کنه؟

    • دانیال

      تو ایران به خاطر تابو بودن این مسائل همیشه تعریف ناقصی ازش میشه برای همین عموما هیچکس راضی نیست خوب هر دو جنس به یک اندازه شاید بیشتر نیاز دارن. رابطه رو عموما هیچی ازش نمیدونن

    • بدون نام

      تمام اینها به یک جامعه با فرهنگ ورفاه اجتماعی مربوط میشه وقتی ی خانواده ۴ نفری در یک اپارتمان ۴۰ یا ۵۰ متری زندگی میکنن وتازه شاید مادر بزرگ یا پدر بزرگ هم با آنها باشد چگونه یک زن و شوهر میتونن روابط سکسی خوب داشته باشند تازه یواشکی و وقت و بیوقت اعصاب هر دورا خرد میکندارگاسم کیلویی چنده در روستاها زنا بدبختن همه در یک اتاق

    • بدون نام

      ارگاسم مال خارجی ها است.

    • بدون نام

      واقعیت اینکه ما هنوز بخاطر تعصب فرهنگی خیلی از مسائل زناشویی رو نمی دونیم و حاضر هم نیستیم مطالب علمی رو پذیرا باشیم

    • یک پرستار

      کامنتا خیلی جالب بودند خخ یه بنده خدا فقط میاد و میگه چرت نگو!!!!بعضیا از خودخواهی مردها نالیدن و بعضی از خودخواهی خانما!!!!
      به نظر من قبل از هرچیزی هرکسی اول باید با بدن خودش آشنا باشه و بعد از فیزیولوژی و آناتومی جنس مخالف اطلاعات پیدا کنه و بعد از همه سراغ پارتنر و شریک جنسی یا همسر باشه...متاسفانه در ایران اول ازدواج میکردن و بعد تازه میفهمیدن که مثلا لذت زن چیه!!!!و میرفتن سراغ زنای دیگه و زن خودشون هم پیف پیف !!!این جمله ای بود که شوهر قبلیم بارها بمن گفته بود

    • بانو

      ما که نمیرسیمخوش بحال اونا که میرسن :))

    • علی

      اگر خانم و آقا قبل از نزدیکی، همدیگر درک کنند یعنی نیازهای جنسی همدیگر را بدانند این رابطه ارگانیسم خواهد بود....نمی‌دانم منظورم گرفتید یا نه

    • بی نام

      من توصیه می کنم به این مسئله اهمیت بدبید . زندگی زناشویی من خراب شد چون به این مسئله اهمیت نمی دادم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج