۱۰۷۲۵۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تصمیم منطقی سرمربی تیم ملی تکواندو

نگاه ویژه کادر فنی تیم ملی به رقابت‌های لیگ برتر تکواندو و انتخاب بهترین‌ها برای حضور در اردوی تیم ملی تبعات مثبتی برای لیگ و البته در کل تکواندو ایران خواهد داشت.

خبرگزاری مهر: نگاه ویژه کادر فنی تیم ملی به رقابتهای لیگ برتر تکواندو و انتخاب بهترین ها برای حضور در اردوی تیم ملی تبعات مثبتی برای لیگ و البته در کل تکواندو ایران خواهد داشت.

با ورود به اولین سال از قرن جدید تیم ملی تکواندو ایران یکی از سخت‌ترین سال‌ها را پیش رو خواهد داشت. از مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر فروردین ماه ۱۴۰۰ در بیروت برگزار خواهد شد تا بازی‌های المپیک در مردادماه و پس از آن مسابقات قهرمانی جهان در ووشی چین، البته که چند تورنمنت از جمله رقابتهای گرندپری هم در این بین وجود دارد.

نگرانی‌ها از بابت برگزاری رقابتهای انتخابی و دعوت بهترین‌ها به اردوی تیم ملی برای حضور در این رویدادها که هر کدام اهمیت خاص خود را برای تکواندو ایران دارد با تصمیم به جا و منطقی کادر فنی تیم ملی تا حد زیادی از بین رفت.

شیوع ویروس کرونا مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات آزاد و یا انتخابی‌های تیم ملی را تعطیل کرد و حتی تورنمنت‌های خارجی هم برگزار نشد تا تیم ملی برای مسابقات پیش رو جهت تشکیل اردوی آماده سازی دست به دامان لیگ شود. مسابقاتی که با حضور بهترین‌های ایران برگزار خواهد شد و تقریباً همه تکواندوکاران که شایستگی فنی حضور در ترکیب تیم ملی را داشته باشند، در این رقابتها به روی «شی هاپ چانگ» می‌روند.

عسکری با اعلام این خبر که مبارزه در لیگ ملاک دعوت به اردو و یا مسابقات انتخابی خواهد بود اظهار داشت: از تمام عزیزانی که مدعی حضور در تیم‌ملی تکواندو هستند درخواست می‌کنم در قالب تیم‌های خود در لیگ شرکت کنند تا اگر شرایط کرونا به همین شکل ادامه پیدا کرد و نتوانستیم روال قبل را پشت سر بگذاریم بتوانیم نفرات برتر را به انتخابی دعوت کنیم و جای گله‌ای برای کسی نباشد.

در شرایطی فعلی که امکان برگزاری مسابقات انتخابی و یا ورود به اردوی تیم ملی نیست، کادر فنی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برنامه‌ای دیگر را طراحی کردند و به نوعی از پلن B رونمایی کردند. همانطور که هر طرحی خالی از اشکال نیست، این برنامه نیز چند اشکال دارد. اول آنکه جلوی ورود پدیده‌های شهرستانی که امکان حضور در لیگ را ندارند را می‌گیرد و دوم آنکه تکلیف برخی چهره‌های شاخص که تمایلی به عقد قرارداد با باشگاه‌ها را نداشته و تیم ملی را هدف قرار داده‌اند، چه می‌شود؟

کادر فنی تیم ملی چاره‌ای جز این نداشت که برنامه‌های خود را برای تشکیل اردوی تیم ملی تدوین کند و بدون شک بهترین مسیر نیز همین بود که لیگ را مدنظر قرار دهد. برنامه‌ای که شرایط فنی لیگ را نیز تغییر خواهد داد. تکواندوکاران برای نمایش توانایی‌های خود در مقابل چشمان مربیان تیم ملی هر چه در توان داشته باشند رو کنند و تبعات مثبت آن نیز متوجه تیم‌ها می‌شود و همین موضوع به افزایش بار فنی لیگ و البته جذابیت‌های آن خواهد کرد.

شاید پدیده‌های شهرستانی فرصت حضور در مسابقات انتخابی را از دست می‌دهند، ولی باید منتظر درخشش جوانان با آتیه‌ای در همین لیگ پیش رو باشیم که حتماً چند پدیده نوظهور را به تکواندو ایران معرفی می‌کند.

از سوی دیگر با اعلام این برنامه به مدعیان غایب هم این اخطار داده شد که اگر می‌خواهند به اردوی تیم ملی برسند باید در لیگ به میدان بروند. البته که به نظر می‌رسد آنها که سال گذشته و قبل از کرونا با عبور از فیلتر انتخابی‌ها به اردوی تیم ملی رسیده بودند، باید این اولویت را داشته باشند که کادر فنی تیم ملی نگاه ویژه ای به آنها داشته باشد.

در این رابطه سینا بهرامی یکی از چهره‌های مطرح تکواندو ایران که در حال مذاکره با چند تیم برای حضور در لیگ است، به خبرنگار مهر گفت: «به نظر می‌رسد در شرایطی که نمی‌توان به دلیل شیوع کرونا مسابقات کشوری و انتخابی برگزار کرد، کادر فنی تیم ملی تصمیم درستی گرفته و بهترین راه را انتخاب کرده است، هر چند انتخاب تیم ملی از دل لیگ کار را سخته است، ولی چاره‌ای دیگری نیست.»

در چنین شرایطی باید انتظار یک لیگ جذاب و پویا را داشته باشیم و این یعنی همان لیگی که تأثیر مثبت خود را بر ورزش خواهد گذاشت. لیگی که در این دوره پر است از ستاره و ملی پوش و مهمتر از آن جوانانی که از رده‌های پایین فرصت عرض اندام برابر ملی پوشان را خواهند داشت.

اما موضوع لیگ بخشی دوم صحبت‌های سرمربی تیم ملی بود. وی در بخش اول این گفتگو که با روابط عمومی فدراسیون انجام شده و البته اهمیت بالاتری نسبت به موضوع لیگ داشت، ابراز امیدواری کرده که با ریشه کن شدن ویروس کرونا بتواند به همان برنامه قبلی یا پلن A خود یعنی برگزاری مسابقات آزاد کشوری و انتخابی تیم ملی بازگردد که البته بهترین تصمیم است که اگر چنین شود، شاید بعد از حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا، کادر فنی شرایط برگزاری مسابقات کشوری را فراهم کند.

در پایان به کادر فنی توصیه می‌کنیم برای زیر ذره بین قراردادن همه مدعیان، از چند مربی برای همکاری در این بخش دعوت شود تا خدای ناکرده شایسته ای از لیست جا نماند و بتوان یک تیم قدرتمند برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا در وهله اول و مسابقات قهرمانی جهان در مرحله دوم آماده کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج